Announcement

Collapse
No announcement yet.

Pakokaasupäästöt liian korkealla, katsastuspäätös: HYLÄTTY/HYVÄKSYTTY

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • 740i
    Bimmer Rookie
    • Jul 2007
    • 63
    • Vaasa

    Originally posted by Masa View Post
    onkos katti nyt sitten vaihdettava ? piisaako tarvike katti ?
    Vaikuttaa siltä. Tarvike katilla hoituu hienosti. Voin suositella Magnaflow:n katteja, joita saa esim. täältä
    ---
    X6 -09
    Ex:
    X5 -08
    9 x Mercedes
    740i -98

    Comment

    • Masa
      Bimmer Enthusiast
      • Nov 2002
      • 2202
      • München

      Uusi katti ollu nyt jo 2 viikkoa alla,nyt on arvot kohdallaan...
      co 0,00045
      hc 20

      että kyllä niitä kattejakin menee...

      -VaasaConnection-
      Originally posted by Homer;
      Ei ne pulit millään seiskoilla ajele

      Comment

      • superj80
        Newbiemmer
        • Dec 2007
        • 7
        • Itä-Vantaa

        Pistetään listan jatkeeksi yksi E34 525i 2,5l M50b25 vm.-93, joka pomppasi jälleen päästöistä. konttorin lapussa seuraavat päästöarvot;

        Joutokäynti;
        CO = 1,65 / 0,50
        HC = 385 / 100
        CO2 = 14,13
        O2 = 0,65 / 5,00

        Kierroksilla;
        CO = 0,20 /0,30
        HC = 47 /100
        CO2 = 15,10
        O2 = 0,52 /5,00

        Lambda = 1,01

        Mitä mieltä ovat asiantuntijamiehet? Voisko tän pommin saada pelkällä kunnon lämmityksellä läpi. En ollut itse katsastus tilanteessa paikalla, enkä tajunnut jättää esim. viestiä inssille että "saa polkea" ja näin oletan että äijä on vienyt koslan pihalta kylmänä mittariin ja iskenyt luvut paperille. Hauskinta tässä on se että juuri viime kesänä meni samalla konttorilla, tyhjäkäynnin HC:n rajaa hipoen, päästöt läpi kun inspektööri lämmitteli hieman reippaammin, tai näin hän hyväksytyn päästölapun kouraani antaessaan ilmoitti.

        Tarkennukseksi viime kesän päästöriennoista, että silloin oli ekalla yrityksellä kaikki arvot ihan päin v****a, HC:t, CO:t ja CO2:set kierroksilla ja ilman. Paikkasin haitariputken , tarkistin letkut ja ilmavuodot (jota ei sprayllä löytynyt) , vaihdettiin ilmanputsari, Lambda (Bosch), öljyt, ja uudet, mutta paskat, NGK:n pois ja tulpat takas edellisiin BOSCHin (käytettyihin) tulppiin ja sit meni pienen lämmittelyn avulla läpi että VOT (kiitos tämän theadin). Tämän jälkeen olen ajellut samalla kokoonpanolla tähän päivään asti.

        Tyhjäkäynnistä sen verran että kierrokset eivät hummaa ja viisari pysyy kiltisti siinä 600 rpm kohdalla. Perse penkissä tuntuu hyvin lieviä päristyksiä silloin tällöin ja pakoputkesta tulee pientä bumtsi-bumia. Eli jotain feelua tossa tyhjäkäynnisä on, mutta ei estänyt viimeksikään sitä että päästöt meni läpi.

        Luulen että nyt olisi korkea aika sijoittaa uusiin ja kunnon Bosch-tulppiin nyt ainakin. Mutta olisi hienoa jos joku fiksumpi pystyisi kokemuksen rintaäänellä sanomaan että onnistuuko päästöpaperit hoitamaan näillä arvoilla, pienellä kikkailulla ja lämppäämisellä. Voisi sitten katsella noita tyhjäkäyntiin liittyviä onkelmia vähän syssymällä. Mutta nyt on kuukausi aikaa hoitaa uusintakattastus.
        Last edited by superj80; 31-01-2008, 10:55.
        E34 525i touring vm. -93 tuontivessa

        Comment

        • superj80
          Newbiemmer
          • Dec 2007
          • 7
          • Itä-Vantaa

          520/525/530 91--96 F7LDCR (M50=24ventt). . . . . . . . . . 11-1918 5.90 ???
          520/525/530 91--96 Super4-FR78X (M50=24ventt). . . . . . . 11-0805 4.50 ???
          520/525/530 91--96 FR7LDC+ SuperPlus (M50=24v). . . . . . . 11-0837 4.50 ???

          Osaako joku heittää ihan näppituntumalta mitkä näistä on NE parhaat tulpat?

          EDIT.. taidan ottaa noi ihan perinteiset F7LDCR:ät ku ovat toimineet muutenkin omassa yksilössä. ja unohdan noi nelikärki hifistelyt kautta muut superplussat, jotka ovat muutenkin luultavasti jotain honkkari kamaa myyntimiesten jorinoilla varustettuna.

          EDIT2.. Uudet tulpat lykkäsin pannuhuoneeseen ja vaihdoin uuden ilmanputsarin. Kiihdyttäessä ehkä hieman pirteämpi kun kokeilin pienen lenkin ei siinä mitään ja toivottavasti paloprosessi näin hieman parantui myös tyhjäkäynnillä. Mutta merkille pantavaa oli se että, nyt se lievä bumtsi-bum, mikä tuntui aiemmin penkin kautta persiissä, muuttui sellaiseksi että nyt pomppaa pipo päässä joka pumpahduksen kohdalla. Aivankuin mulla olisi takakontissa mafia tyyliin joku mies joka haluaa päästä pois.. mistähän tässä nyt on kysymys? onkohan tässä kenties suuntaa antava oire mun tyhjäkäyntiin liittyviin korkeisiin päästöarvoihin?
          Last edited by superj80; 31-01-2008, 18:48.
          E34 525i touring vm. -93 tuontivessa

          Comment

          • K.S.
            Bimmer Fanatic
            • May 2006
            • 649
            • Espoo

            Näyttää olevan tosi monella muullakin M50 motin omistajalla olevan tyhjäkäynnin epätasaisuutta, ja siitä seuraavia päästöprobleemeja. Omistaako kukaan M50 motilla varustettua autoa joka käy tyhjäkäytiä täysin tärisemättä?
            itelläni meinaan joskus kävi niin että ei paikallaan seistessä huomannut koneen edes olevan käynnissä, kovan ajon jälkeen. Ainoaksi kerraksi se on tähänasti jäänyt..veikkaisin että noin sen kuuluisi kokoajan käydäkkin.


            Imuvuotoja ei ole, jos ei sitten kampuran stefasta höngi ilmaa koneeseen.
            Puolanhattujen ja puolien vaihdosta ei ollut apua tärinään, muutamat nykimiset alakierroksilla tosin katosi. Tänään suihkin vähän crc:n tapaista contacti spraytä DME:n ja sytkäpuolien sähkö liitoksiin, tärinä väheni selvästi mutta ei loppunut kokonaan..
            Johtuu ehkä tosin siitä että boxi oli irti jonkun aikaa.

            puoliakin pudottelin yksi kerrallaan irti, käynti huononi jokaisella, tosi vähän kumminkin luulin että olisi suurempi vaikutus jos yksi pytty jää välistä kokonaan.
            Last edited by K.S.; 31-01-2008, 19:53.

            Comment

            • O-Peksi
              Bimmer Enthusiast
              • Sep 2007
              • 2775
              • Joensuu

              Kaverin M50B20 -kone käy aivan täydellisesti ja tärinättömästi, tyhjäkäynnillä ei huomaa koneen käyntiä muualta kuin kierroslukumittarista ja pakoäänistä. Pari viikkoa sitten laitettiin muistaakseni Brenneriltä tilattu lastu, joka ei onneksi vaikuttanut käyntiin. Että yksi toimiva M50-moottori on ainakin täällä tiedossa!
              ReWoN Motors - BMW-huollot ja korjaukset, alumiinivanteiden korjaushitsaukset, pakosarjat, ahtoputket, alumiini- ja rst-hitsaukset ja sorvaukset

              Comment

              • Laakeri
                Bimmer Fanatic
                • Apr 2005
                • 983
                • Rovaniemi

                Mulla oli aikasemmi ruottista tuotu 325i, jossa m50b25 ilman vanosta, kävi aivan häiriötöntä tyhjistä, vaikka haitarikumikin puoliksi poikki mennyt. Päästöistä meni ilman lämmittämistä tai mitään saikkaamista. Ihme vehkeitä, oma käyttis taas täristänyt aina tosin päästöistä senkin sai läpi ilman ongelmia (tosin eka takapöntön takia happiarvot koholla) Vedot on kohdallaan ja kulutuskin passeli, ota selvää mistä tärinä johtuu. Kokeilin kaikki puolat vaihtaa tuosta toisesta hienosti pelaavasta, mutta eipä muuttanut mitään. Muutkin anturit on kokeiltu vaihtaa ja myöskin mitattu ehjiksi, testerissä on käyty jne. ei ole keksitty mistä johtuu..

                Joku kaunis päivä tarkotus olis vielä hattu nostaa päältä pois, pakko se on sieltä jostaki löytyä se vika perkele..
                Last edited by Laakeri; 31-01-2008, 20:58.
                E34 S38B38
                E36 S50B30us hx52 ->M50B32
                2gen RAM 5.9 cummins

                Comment

                • O-Peksi
                  Bimmer Enthusiast
                  • Sep 2007
                  • 2775
                  • Joensuu

                  Aiheuttaako "väärin" ajoitettu nokka miten herkästi esim. tuota tärinää tyhjäkäynnillä? Kun säädettävyyttähän noissa nokkapyörissä ainakin on, että ei se ainakaan mahdottomuudelta vaikuttais...:think
                  ReWoN Motors - BMW-huollot ja korjaukset, alumiinivanteiden korjaushitsaukset, pakosarjat, ahtoputket, alumiini- ja rst-hitsaukset ja sorvaukset

                  Comment

                  • armageddon
                    Bimmer Fanatic
                    • May 2007
                    • 443
                    • Kokkola

                    mulla ei oo tyhjäkäynnillä tai muutenkaan 300tkm ajettu m50b25 täristäny, ennen ku tuli tää motronic vika. ja nyt se röpöttää... oottelen uutta motronicia
                    ei ne tehot vaan se kuski...

                    Comment

                    • K.S.
                      Bimmer Fanatic
                      • May 2006
                      • 649
                      • Espoo

                      ohjausboxeissa on eroa, oliskohan tärinä on jonkunsortin boxin bugi? ..itellä 403 loppunen boxi

                      Comment

                      • armageddon
                        Bimmer Fanatic
                        • May 2007
                        • 443
                        • Kokkola

                        Originally posted by K.S. View Post
                        ohjausboxeissa on eroa, oliskohan tärinä on jonkunsortin boxin bugi? ..itellä 403 loppunen boxi
                        jaa-a mene ja tiedä... mul on taas 405 loppuinen
                        ei ne tehot vaan se kuski...

                        Comment

                        • K.S.
                          Bimmer Fanatic
                          • May 2006
                          • 649
                          • Espoo

                          mistä päättelit boxin vialliseksi?
                          itellä on nimittäin koko motti vaihdettu aikanaan, tärinä oli ja pysyi..

                          Comment

                          • Kapanos
                            Bimmer Enthusiast
                            • Dec 2006
                            • 1394
                            • Kirkkonummen Westend

                            Hylsyhän sieltä tuli..
                            tyhjäkäynnillä HC jo 300

                            Ja konehan on M50B25
                            E30 M50tic -90
                            E34 M5 -90
                            E91 325d M-sport -07
                            Ford F100 -53 LS edition

                            Comment

                            • Circ
                              Bimmer Fanatic
                              • Mar 2005
                              • 634
                              • H e l s i n k i

                              Saa nähä mitä käy pitäis parin viikon sisää leimaa ja katista lämpösuoja paskana Katotaa mitä katsuri sanoo
                              Audi B8.5 TDI Quattro

                              E81 120d m-sport Lci

                              Comment

                              • armageddon
                                Bimmer Fanatic
                                • May 2007
                                • 443
                                • Kokkola

                                Originally posted by K.S. View Post
                                mistä päättelit boxin vialliseksi?
                                itellä on nimittäin koko motti vaihdettu aikanaan, tärinä oli ja pysyi..
                                antoivat arvion merkkihuollassa siitä viasta...
                                ei ne tehot vaan se kuski...

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎