Originally posted by Diss
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Pakokaasupäästöt liian korkealla, katsastuspäätös: HYLÄTTY/HYVÄKSYTTY
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Originally posted by Vauhtivaunu View PostIMM paskana? Tulpat? Lambda?
Autoonhan siis ilmaantui pari viikkoa sitten sellaista vikaa että tyhjäkäynti seilaa 500-1000 rpm. Voiko rikki oleva lambda tehdä tuollaista?
Itse kyllä veikkaan että seilaava tyhjäkäynti johtuu tyhjäkäyntisäätimestä.
Viikonloppuna olisi tarkoitus putsata se niin selviää johtuuko siitä.
Comment
-
-
Originally posted by Diss View PostTulpat vaihdettu viime viikolla.
Autoonhan siis ilmaantui pari viikkoa sitten sellaista vikaa että tyhjäkäynti seilaa 500-1000 rpm. Voiko rikki oleva lambda tehdä tuollaista?
Itse kyllä veikkaan että seilaava tyhjäkäynti johtuu tyhjäkäyntisäätimestä.
Viikonloppuna olisi tarkoitus putsata se niin selviää johtuuko siitä.Last edited by ThemeJ; 18-03-2013, 10:33.Bmw E30
Bmw 2000Touring Scrap
Ex. Bmw E30 316
Ex. Bmw E36
Comment
-
-
Originally posted by ThemeJ View PostJos tommoset arvot tuuppaa ulos niin tuskinpa on vika pelkästään jossain tyhjäkäynnissä. Ensinnäkin käy susirikkaalla, mutta siitä huolimatta päästöissä runsaasti happea. Putki vuotaa tai sitte vetää jostain välistä sitä happea ton rikkaan seoksen lisäksi. Todennäkösesti lambda rikki, mutta onhan tuossa jotain muutakin häikkää ehkä ilmamäärämittarissa tjs. Häkäarvot 5.9, mutta veikkasin niiden olevan reilusti enemmän. Sattumalta 6% on ajokiellon arvo niin oisko osuvasti sattunu sen alle... Rikkaalla käy ja helvetisti eli kohta on katalysaattori rikki ellei sitä jo ole.
En ole vielä uudessa päästötestissä käynyt, mutta ongelma taisi korjaantua ihan akkukaapelin irroituksella ja takaisin kytkemällä.
Ainakin kulutus laski noin 6 litraa mittariston mukaan ja tyhjäkäynti on tasainen.
Vielä pitäisi se ilmamäärämittarin ja kaasuläpän välinen haitarikumi vaihtaa ennen päästötestiä.
Sitä en tiedä miten toi akkukaapelin irroitus voi vaikuttaa käyntiin ja päästöihin noin paljon.
Comment
-
-
Originally posted by Lanttu View PostDiss, haitariletku vaihtoon ja kaikki muutkin ilma- ja alipaineletkut tutkintaan!
Huomenna ajattelin käyttää auton päästötestissä. Mielenkiinnolla odottelen millaiset lukemat nyt tulee
Comment
-
-
Originally posted by Diss View PostMuut letkut tuli jo viime kesänä vaihdettua. Ainoastaan toi haitariletku jäi silloin vaihtamatta. Tänään vaihdoin sen.
Huomenna ajattelin käyttää auton päästötestissä. Mielenkiinnolla odottelen millaiset lukemat nyt tuleeBmw E30
Bmw 2000Touring Scrap
Ex. Bmw E30 316
Ex. Bmw E36
Comment
-
-
Originally posted by ThemeJ View PostMelko ihme on jos on pelkästään akun irrottamisella korjaantunu, tämähän ei päde yleensä kuin ranskalaisiin autoihin
Eli kyllä se akkukaapelin irroitus jotain auttoi
HC näytti tyhjäkäynnillä vähän yli 200 ja kierroksilla hieman vähemmän.
Lambda arvokin taisi hieman heittää.
Oisko seuraavaksi vuorossa lambdan vaihtaminen?
Comment
-
-
Voisi sen lambda-anturinkin vaihtaa tai vaihdattaa, mutta vielä sitä ennen kiinnittäisin huomiota putkiston haperuuteen. Jäännöshappea on yli prosentin verran, eli vuotoja on jo jonkin verran. Jos vuotokohta sattuu anturin läheisyyteen, sekoittaa taatusti. Toki jos vaikkapa yhdellä korjaamokäynnillä tms. haluat asian hoitaa, niin putkea vaihtoon ja lambda-anturi myös.
Comment
-
-
Eli siis heti alkuun täytyy todeta, että väärän merkkinen. Tiedetään..
Mutta siis tuo talviooppelia käytin leimalla ja päästöistähän se pomppas.
Tyhjäkäynnillä arvot vielä ihan ok. Kierroksilla sitten päästöt karkasivat liiaksi. Ihmeellisyytenä vielä, että suuremmilla kierroksilla kierrokset hakivat. Eli siis +-50 rpm.
Tyhjäkäynti Kierroksilla
CO 0,06 0,78
CO2 14,68 13,3
HC 71 178
02 1,106 3,08
ja herkkuna sitten lambda 1,13. Pakoputkessa ei vuotoja, kuten ei mielestäni myöskään imuvuotoja.
Voikos noista arvoista päätellä jotakin ja jos voi niin mitä? Mitäs noiden arvojen edes pitäisi olla. Ei PRKL! ole bemarin kanssa tarvinnut päästöjen kanssa tapella
T:PontusLast edited by Pmak; 25-03-2013, 17:35.
Comment
-
-
Originally posted by Pmak View PostEli siis heti alkuun täytyy todeta, että väärän merkkinen. Tiedetään..
Mutta siis tuo talviooppelia käytin leimalla ja päästöistähän se pomppas.
Tyhjäkäynnillä arvot vielä ihan ok. Kierroksilla sitten päästöt karkasivat liiaksi. Ihmeellisyytenä vielä, että suuremmilla kierroksilla kierrokset hakivat. Eli siis +-50 rpm.
Tyhjäkäynti Kierroksilla
CO 0,06 0,78
CO2 14,68 13,3
HC 71 178
02 1,106 3,08
ja herkkuna sitten lambda 1,13. Pakoputkessa ei vuotoja, kuten ei mielestäni myöskään imuvuotoja.
Voikos noista arvoista päätellä jotakin ja jos voi niin mitä?
T:Pontus.
Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja
Comment
-
-
Originally posted by kaol View PostNuo kaikki kierroksilla mitatut luvut kertoo rikkaasta seoksesta. Onnekseni en tiedä Opeleista mitään, etkä kertonut millaisesta Opelista on kyse, mutta arvelisin, että vika johtuu lambdasta. Toinen mahdollisuus on erittäin tukkoinen ilmansuodatin.
.nojoo, Vectra 1,6 ecotecki.
Eli vaihdellaan ensiksi lambda ja ilmansuodatin ja ihmetellään sitten lisää. Kiitos avusta.
Comment
-
Comment