Announcement

Collapse
No announcement yet.

bmw:n turbotus (kerätään kaikkien tieto tänne)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • [-Make-]
    replied
    Olis pari kysymystä vielä.

    Elikkä tukeeko motronic isompia suuttimia? Eli jos vaihdan ton m50b25 vakio suuttimet vaikka 440cc suuttimiin niin ymmärtääkö se niitä?

    Sitten toinen esim. jos pistän isommat suuttimet,boksin millä voi säätää seossuhdetta ja sitten toisen boksin millä pystyy säätämään sytytystä niin onko mahdollista saada ahdettua m50b25 toimimaan tollasella kokoonpanolla?

    Niin ja tiedän kyllä että mega,tatech,hestec yms. on kyllä parempia,mutta haluan nyt tietää onko tollasella kokoonpanolla mahdollisuus saada konetta toimimaan kunnolla?

    Joten olisiko mahdollista että vastaisitte kysymyksiini,ettekä rupeaisi selittelemään kuinka paljon parempia kaikki muut on.

    Leave a comment:


  • Make H.
    replied
    Originally posted by [-Make-] View Post
    Nostetaas nyt tätäkin,kun en uutta viitti ruveta tekemään.

    Elikkä mul on autona bmw 323 vm.84 johon on vaihdettu m50b25 ja ei ole vähäpäästöinen.

    Elikkä mitä tarvii tehä,kun ajattelin pistää turbon kylkeen ja ajattelin että tehoa tulee olemaan sen 325 +20% eli yritetään saada siihen se 204 heppaa turbon kans. Mitä joudun vaihtamaan? Tässä ei ole ABS,joudunko laittamaan ABS tähän että saan sen kilpiin? Entä jos yritän katsastaa sen vaikka 250hp,mitä sitten joudun siihen vaihtamaan?

    Niin ja onko 323 ja 325 jotain eroa alustassa?

    Ja siis minua kiinnostaa vaan se,että mitä joudun tekemään että saan katsastuksesta läpi?

    Tai voisiko joku kertoa,mitä on tehnyt kun on samanlaista laitetta katsastanut turbolle?
    Ei tarvi vaihtaa mitään jos auto vastaa rakenteeltaan tuota 323 ja sitä aiot käyttää vertailumallina. Ei tarvi laittaa abs:ää. 250hp lapulla ei onnistu katsastus, tarviit sen vertailumalli +20%.

    Hyrrä kylkeen, sopiva lappu penkistä ja muutoskatsastamaan. Toki kannattaa ens kysyä konttorilta mielipidettä misä meinaat katsastaa, valitettavasti vieläkin tuntuu jotkin konttorit olevan aika ulalla näiden muutoskatsastusten kanssa.

    Leave a comment:


  • [-Make-]
    replied
    Nostetaas nyt tätäkin,kun en uutta viitti ruveta tekemään.

    Elikkä mul on autona bmw 323 vm.84 johon on vaihdettu m50b25 ja ei ole vähäpäästöinen.

    Elikkä mitä tarvii tehä,kun ajattelin pistää turbon kylkeen ja ajattelin että tehoa tulee olemaan sen 325 +20% eli yritetään saada siihen se 204 heppaa turbon kans. Mitä joudun vaihtamaan? Tässä ei ole ABS,joudunko laittamaan ABS tähän että saan sen kilpiin? Entä jos yritän katsastaa sen vaikka 250hp,mitä sitten joudun siihen vaihtamaan?

    Niin ja onko 323 ja 325 jotain eroa alustassa?

    Ja siis minua kiinnostaa vaan se,että mitä joudun tekemään että saan katsastuksesta läpi?

    Tai voisiko joku kertoa,mitä on tehnyt kun on samanlaista laitetta katsastanut turbolle?

    Leave a comment:


  • Bimmero
    replied
    Originally posted by Vauhtivaunu View Post
    Onko se tuommonen pata? -> http://kuvablogi.com/nayta/2495891/
    Kyllä juurikin tuollainen,pari sataa kuutiota vaan isompana . Osina vaan vielä

    Leave a comment:


  • s3nder
    replied
    Originally posted by Make H. View Post
    Saa katsastettua, siitä miten helposti, niin riippuu onko vähäpäästöinen vai ei.
    rekisteriottessa ei oo mitää että onko vähäpäästöinen tai en,niin kävin kysymässa katsastus kontorillä ja sanoti että mulla on katalysaatori sitten en saa .

    Leave a comment:


  • Vauhtivaunu
    replied
    Originally posted by Bimmero View Post
    Eipä ole tuota jakajaakaan ...raakakone tuli ostettua.
    Onko se tuommonen pata? -> http://kuvablogi.com/nayta/2495891/

    Leave a comment:


  • Make H.
    replied
    Originally posted by s3nder View Post
    bimmer 325i 1989 vm. eikö mitenkää saa turbolla katsastettu?
    Saa katsastettua, siitä miten helposti, niin riippuu onko vähäpäästöinen vai ei.

    Leave a comment:


  • Bimmero
    replied
    Originally posted by Cell View Post
    Miksi? Kyllä se jakajakin riittää aika pitkälle, kun kaikki muukin on mallia helppo ja halpa niin ei ehkä kannata ylimääräistä hakata sytkäjärjestelmään ihan huvin vuoksi.
    Eipä ole tuota jakajaakaan ...raakakone tuli ostettua.

    Leave a comment:


  • Cell
    replied
    Originally posted by s3nder View Post
    jos laitat Megasquirtin niin kannata myös laitta hukkakipina(3x2 coilpack)
    Miksi? Kyllä se jakajakin riittää aika pitkälle, kun kaikki muukin on mallia helppo ja halpa niin ei ehkä kannata ylimääräistä hakata sytkäjärjestelmään ihan huvin vuoksi.

    Leave a comment:


  • s3nder
    replied
    Originally posted by Bimmero View Post
    No niin,on tullut nyt aloiteltua pientä turbotus projektia ja täytyy heittää ilmoille vähän kysymyksiä ja kalastella vinkkejä kun olen kuitenkin asiassa suht "vihreä" Asiaan, kone on m30b34, männistä on otettu pois 2mm ja myös 2mm paksu kuparipahvi löytyy, osaisiko joku sanoa mikä on puristussuhde nyt???
    Ahdin,hukkis,pakosarja,välijäähy on orkkis kamaa 745i:sta. Imusarja on omavalmiste ja sitten on myös bensanpaineen säädin (kertova). Kiinnostaisi tietää järkevät teho tavoitteet ko. osilla??? Mitkä paineet??? :think
    Vaikka kyseessä onkin harraste/kesä auto niin tarkoitus ei ole hullutella vaan pitää luotettavuus hyvällä tasolla
    Tarvetta olisi jonkinlaiselle sytytys järjestelmälle,vinkkejä??
    Moottorinohjaus,megasquirt kiinnostaa mutta itse en siitä oikein mitään ymmärrä. Eli apu enemmän kuin tervetullutta!!!!! Kiitos jo kaikille tietäville tietämätöntä valaisseille
    jos laitat Megasquirtin niin kannata myös laitta hukkakipina(3x2 coilpack)

    Leave a comment:


  • s3nder
    replied
    bimmer 325i 1989 vm. eikö mitenkää saa turbolla katsastettu?

    Leave a comment:


  • Bimmero
    replied
    No niin,on tullut nyt aloiteltua pientä turbotus projektia ja täytyy heittää ilmoille vähän kysymyksiä ja kalastella vinkkejä kun olen kuitenkin asiassa suht "vihreä" Asiaan, kone on m30b34, männistä on otettu pois 2mm ja myös 2mm paksu kuparipahvi löytyy, osaisiko joku sanoa mikä on puristussuhde nyt???
    Ahdin,hukkis,pakosarja,välijäähy on orkkis kamaa 745i:sta. Imusarja on omavalmiste ja sitten on myös bensanpaineen säädin (kertova). Kiinnostaisi tietää järkevät teho tavoitteet ko. osilla??? Mitkä paineet??? :think
    Vaikka kyseessä onkin harraste/kesä auto niin tarkoitus ei ole hullutella vaan pitää luotettavuus hyvällä tasolla
    Tarvetta olisi jonkinlaiselle sytytys järjestelmälle,vinkkejä??
    Moottorinohjaus,megasquirt kiinnostaa mutta itse en siitä oikein mitään ymmärrä. Eli apu enemmän kuin tervetullutta!!!!! Kiitos jo kaikille tietäville tietämätöntä valaisseille

    Leave a comment:


  • Vauhtivaunu
    replied
    Originally posted by Belegone View Post
    mistä saa helpoiten turbolle öljyn kierron m20b25 koneessa
    Eiköhän se helpoiten löydy kaikista moottoreista öljynpaineanturin reiästä.

    Leave a comment:


  • Belegone
    replied
    mistä saa helpoiten turbolle öljyn kierron m20b25 koneessa

    Leave a comment:


  • S.Kaulaote
    replied
    Originally posted by Belegone View Post
    ja sit viel yks kysymys mistä noit suuttimii saa helpoiten ja eikä ne maksais miljoonia


    Leave a comment:

Working...
X
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎