Announcement

Collapse
No announcement yet.

M42B18/318 IS viritys ja siihen liittyvät ongelmat!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • EMP
    Bimmer Fanatic
    • Nov 2006
    • 823
    • Kuusjoki

    Millasia nokkia porukka on näissä katukäytössä maltillisella virityksellä käyttänyt?

    Kun alkuperäisethän on kummatkin 240º 9,7mm. Ja esim. schrickin nokat on kummatkin 256º 10,4mm.
    Kun vastaavasti m5x koneissa suurimmassa osassa virinokkia on imunokassa n.10-14º ja 0,7-1,0mm enemmän mitä pakonokassa.
    Eli onko tuolle jokin syy miksi tässä m42 koneessa pitäisi olla kummatkin samanlaiset? Vai onko tuo vain siksi että saadaan myytyä kummatkin, kun pakonokkahan on jo vakiona melko vastaava mitä nuo m50:sen viripakonokat on!?

    Eli siis olisiko järkeä käyttää vakio pakonokkaa (240º 9,7mm) ja ostaa sen kaveriksi vain schrickin imunokka (256º 10,4mm)?

    Vertailuksi:
    m50nv schrik pako 244º 9,5mm ja imu 256º 10,5mm.
    s50b30us pako 240º 9,7mm ja imu 252º 10,3mm.
    E30 318i 2d M52B27 "eta"

    Comment

    • Schnell
      BTCF Member
      • Dec 2007
      • 399
      • Kuusankoski

      Originally posted by ASDTurku View Post
      Laitoin 1.6-2,4d volkkarin nostimen. Kyllä käyttäisin ennemmin e36;en kantta
      venttiilien pienempien massojen takia. Tottakai e30 kanteen voi vaihtaa
      6mm rosteri venttiilit ja jotkut jäykemmät jouset. Mun mielestä e30 ja e36
      jakokopää osat on ihan vaihtokelpoisia keskenään. Vasta m44 koneessa on
      erilainen jakopää. Mulla on tossa 3 e30 ja 2 e36 konetta ja hyvin on osat
      menneet sekaisin paikoilleen.

      niitä eri halkasialla olevia säätöpaloja halkasiassa 5mm-10mm olen myynyt
      noin 3-5e kpl.

      Miten oli noiden mäntä nopeuksien kanssa isoilla kieroksilla jos menet kovasti
      iskua pidentämään. Jotenkin muistaisin, että olis kampisuhde ollut aika ylärajoilla. Korjaa jos muistan väärin.
      monen vuoden takaa mutta kysytäämpäs vielä että nämä nostimet?



      käykö nuihin siis 6mm venoille myös lashcapit ja tuo kuppi? eli erikokoinen säätöpala vain?
      samapa tuo kumpi kansi molemmat juu käyvät ristiin., nyt ehkä mietin paksumpia venttiilejä kun siirryttiin ylipaineen puolelle tuossa virittämisessä... tietysti vähemmän vastusta siellä ylipaineellakin
      kysytääs täältä onko kukaan käyttänyt evo 8 mitsun mäntää? strokereissa? vai aina mittatilausmäntää? puristuskorkeutta 140mm kangella ja 88mm iskulla niin vähän enää
      Originally posted by Flart
      Team Lehtinen ajaa basaltblau e21:llä auringon laskuun

      Comment

      • EMP
        Bimmer Fanatic
        • Nov 2006
        • 823
        • Kuusjoki

        Originally posted by Schnell View Post
        monen vuoden takaa mutta kysytäämpäs vielä että nämä nostimet?



        käykö nuihin siis 6mm venoille myös lashcapit ja tuo kuppi? eli erikokoinen säätöpala vain?
        samapa tuo kumpi kansi molemmat juu käyvät ristiin., nyt ehkä mietin paksumpia venttiilejä kun siirryttiin ylipaineen puolelle tuossa virittämisessä... tietysti vähemmän vastusta siellä ylipaineellakin
        kysytääs täältä onko kukaan käyttänyt evo 8 mitsun mäntää? strokereissa? vai aina mittatilausmäntää? puristuskorkeutta 140mm kangella ja 88mm iskulla niin vähän enää
        Ei nyt varsinaisesti vastaa tuohon sun mäntä asiaan, mutta itse kasasin 88mm iskulla, 135mm kangilla ja m52b28 männillä. Paljeväli kasvaa noilla m50/m52 koneiden luokkaan. Mutta puristukset silti nousee hiukan kun tasapäiset männät!
        E30 318i 2d M52B27 "eta"

        Comment

        • EMP
          Bimmer Fanatic
          • Nov 2006
          • 823
          • Kuusjoki

          Päivittelin tuota listaa eri männillä ja iskuilla.

          Nuo mäntien kuopat missä kysymysmerkki ovat laskettuja/arvioituja noin arvoja.


          E30 318i 2d M52B27 "eta"

          Comment

          • loweredbmw
            Bimmer Rookie
            • Jul 2006
            • 77
            • mikkeli

            Olisi tulossa jäärata käyttöön e36 318 is josta puuttuu moottorinohjainboxi. Autossa on ajonesto joten en ole aivan varma onnistuuko toisen boxin asennus ilman että ajonesto alkaa herjaamaan. mikä olisi järkevin tapa saada tuo käymään ja kukkumaan....? Säädettävääkin moottorinohjausta ollaan mietitty koska tuohon tulee varmasti laitettua kuitenkin nokat ja läppärungot :think
            Last edited by loweredbmw; 13-02-2017, 22:25.
            sigpicmikä airride...?

            Comment

            • Muurahainen
              BTCF Member
              • Dec 2006
              • 9194
              • Nurmijärvi

              Originally posted by loweredbmw View Post
              Olisi tulossa jäärata käyttöön e36 318 is josta puuttuu moottorinohjainboxi. Autossa on ajonesto joten en ole aivan varma onnistuuko toisen boxin asennus ilman että ajonesto alkaa herjaamaan. mikä olisi järkevin tapa saada tuo käymään ja kukkumaan....? Säädettävääkin moottorinohjausta ollaan mietitty koska tuohon tulee varmasti laitettua kuitenkin nokat ja läppärungot :think
              Aftermarket ecuissa ei ole sitä ajonestoa joten sellaisellahan se käy suosiolla.

              Comment

              • Bemssi
                Bimmer Fanatic
                • Feb 2010
                • 872
                • Kerkkoo

                Sulaako

                Noniin kone saatu käyntiin ja puristukset nostettu reilu 11. Muutama pieni koelenkki ajettu ja tuntuu pelaavaan ok vakio ruiskun säädöillä mutta.. tarkoituksena olisi lähteä e30 miittiin (200km per suunta). Mahtaakohan sulaa tuolla matkalla ilman säätöä vai pystyykö lambda säätämään kuinka laajalti seoksia?

                Edit: ja mahtaako noin vanhassa autossa päästä näkemään live näkymää pistokkeen kautta?
                Last edited by Bemssi; 15-05-2017, 14:55.

                Comment

                • Pazi88
                  Moderator
                  • Jan 2007
                  • 11134
                  • Oulu

                  Jos kaikki on ok, niin lamda säätää tosi hyvin, että seoksista tuskin tarvii välittää. Ennakot onkin sit eri asia, mut jos moottori ohjauksessa on nakutunnistus, niin ei pitäisi olla riskiä. Toki voihan sitä kaiken varalta tankata 98:ia.

                  Instagram, YouTube kanava
                  ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

                  Comment

                  • pilootti
                    BTCF Member
                    • Feb 2012
                    • 299
                    • Kokkola

                    Vaihdoin -95vuosimallin 316i e36 compactiin m42 moottorin. Otin vanhasta m43 moottorista johtosarjan käyttöön kun m42 oma johtosarja oli huonokuntoinen. Nyt ongelmana on ettei suuttimet ilmeisesti aukea eikä kone lähde käyntiin. Bensa tulee suutintukille asti mutta sahailusta huolimatta tulpat ovat aivan kuivat. Bensaletkut on oikein päin. Kipinä tulee. Onko m42 ja m43 ecuissa jotain pinnieroja? M42 boksi oli motronic ja m43 boksissa oli painettuna DME. Ideoita otetaan vastaan mitä kokeilen seuraavaksi..
                    e30 318i touring "Bercedes Menz"
                    Kawasaki z1000
                    -FatBoyRacing-

                    Comment

                    • Vauhtivaunu
                      BTCF Member
                      • Jun 2008
                      • 2714
                      • P-Karjala

                      Originally posted by pilootti View Post
                      -95vuosimallin 316i e36 compact
                      Siellä taitaa olla EWS-palikka joka estää tuon M42:sen ecun käytön.

                      Ps. On niissä pinneissäkin eroja. Riippuen vuosimallista M42:sen suuttimet on kahdessa suutinpankissa ja M43:sen neljässä. Turha yrittää sillä M42 eculla ja M43 johtosarjalla.
                      Last edited by Vauhtivaunu; 08-10-2017, 17:48.
                      sigpic


                      Bensiinisuuttimien (ei suorasuihkutus) testilaitteet. Myös DT määritys. Kysy YV:llä.

                      Comment

                      • pilootti
                        BTCF Member
                        • Feb 2012
                        • 299
                        • Kokkola

                        Koitin m43 eculla ja sillähän se lähti käyntiin. Seuraava ongelma on että miten saan m42 kartat sinne boksiin. Voikohan sen m42 lastun heittää m43 boksiin?
                        E. Ei lähteny käyntiin m42 lastulla.
                        Last edited by pilootti; 08-10-2017, 19:01.
                        e30 318i touring "Bercedes Menz"
                        Kawasaki z1000
                        -FatBoyRacing-

                        Comment

                        • Urpo_rotta
                          BTCF Member
                          • May 2012
                          • 5272
                          • Pirkkala

                          Ei varmasti pysty. Tai siis varmaan pystyy mutta auto ei toimi.
                          E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
                          E34 525i -90 twinturbo 427/519

                          N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
                          VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
                          Kysy jos tarvetta

                          Comment

                          • pilootti
                            BTCF Member
                            • Feb 2012
                            • 299
                            • Kokkola

                            Originally posted by pilootti View Post
                            Vaihdoin -95vuosimallin 316i e36 compactiin m42 moottorin. Otin vanhasta m43 moottorista johtosarjan käyttöön kun m42 oma johtosarja oli huonokuntoinen. Nyt ongelmana on ettei suuttimet ilmeisesti aukea eikä kone lähde käyntiin. Bensa tulee suutintukille asti mutta sahailusta huolimatta tulpat ovat aivan kuivat. Bensaletkut on oikein päin. Kipinä tulee. Onko m42 ja m43 ecuissa jotain pinnieroja? M42 boksi oli motronic ja m43 boksissa oli painettuna DME. Ideoita otetaan vastaan mitä kokeilen seuraavaksi..
                            Itse itselleni vastaten, m42 boksi toimii m43 johtosarjassa kun katkasee johtosarjan pyöreästä isosta liittimisestä pinni numero 7 vihreän johdon. Se on joku ajoneston johto..
                            e30 318i touring "Bercedes Menz"
                            Kawasaki z1000
                            -FatBoyRacing-

                            Comment

                            • Iltsu
                              Bimmer Fanatic
                              • Jun 2004
                              • 778
                              • Espoo

                              Eikös tämä Roverin M47 kampura ole sama kun BMW?


                              Halpaa kun saippua.
                              Tesla Model Y Performance
                              E36 318iS "jäärata/rallicross"

                              Comment

                              • Iemel
                                BTCF Member
                                • Oct 2007
                                • 1654
                                • Muhos

                                Originally posted by Iltsu View Post
                                Eikös tämä Roverin M47 kampura ole sama kun BMW?


                                Halpaa kun saippua.
                                Pikainen googletus sanoo että Roverin M47R on sisuskaluiltaan sama kuin BMW:n autoissa :think

                                On kyllä oikeasti halpa houkuttaisi kokeilemaan kun juuri tuli haettua varamoottori johon voisi vaikka stage2 konetta alkaa tekemään.

                                Kuinka monta noita m47 kampisia koneita muuten suomessa on tehty?
                                Lähinnä mietityttää aiheuttaako kampi / veivisuhde ongelmia ja onko niihin ratkaisua?
                                Projekti1: -89 e30 318iST Brillantrot m42b20 turbo Time Attack
                                Projekti2: -90 VW Trasporter T3 Timorbeige "Römpäkkö" Campervan
                                Projekti3: -97 e36 316i Alpinweiß III M42b20 vapari
                                Projekti4: -89 e30 "yks vielä" (m42 luultavasti)
                                Käyttis:Transporter T5 2.5tdi

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎