Okei, tänks. 2 litraiseen ahdettuun strokerkoneeseen semmoset vähän vakiota hengittävämmät nokat tarviis saada. Moottoria on tarkotus kierrättää max 7500 rpm, ehkä vähemmän, joten ei varmaan kovin kireitä nenäkeppejä tarvii.
E:Soitin Erikoismoottorille. Kuulema aukioloaikaa kärsii lisätä 10-15 astetta ja nostoa abaut 1mm, jos tahtoo käyttää vakio-osia kannessa. Kuinka suuri hyöty tuosta sitten on? vai pitäskö alkaa suunnittelemaan jo kovia nostajia yms?
No mihin käyttöön sun moottori tulee? Tuskin sieltä ollaan aivan niitä viimeisiä heppoja hakemassa ala- ja keskikierrosalueen kustannuksella? Harva edes ajattelee vaihtavansa nokkia ahdettuun moottoriin, koska meneehän sinne pyttyyn tavaraa muutenkin. M42:n nokat on muutenkin aavistuksen kireämmät kuin esim. M50tu-moottoreiden ja nekin rokkaa hienosti ahdettuna vakiokepeillä. Eli kyllä ne Virtasen tarjoamat riittävät varmasti aika pitkälle ja pelaavat normi hydrauleilla. Onni on myös säädettävät nokkapyörät, ehkä jopa enemmän kuin nokkien asteet m42vsM50..
Btw: Turbo vai remmi?
Last edited by Freak; 10-08-2013, 12:24.
Reason: Jatkoa
Eihän me Etelä-Pohjalaiset ihan täydellisiä olla. Meiltä puuttuu heikkoudet.
No mihin käyttöön sun moottori tulee? Tuskin sieltä ollaan aivan niitä viimeisiä heppoja hakemassa ala- ja keskikierrosalueen kustannuksella? Harva edes ajattelee vaihtavansa nokkia ahdettuun moottoriin, koska meneehän sinne pyttyyn tavaraa muutenkin. M42:n nokat on muutenkin aavistuksen kireämmät kuin esim. M50tu-moottoreiden ja nekin rokkaa hienosti ahdettuna vakiokepeillä. Eli kyllä ne Virtasen tarjoamat riittävät varmasti aika pitkälle ja pelaavat normi hydrauleilla. Onni on myös säädettävät nokkapyörät, ehkä jopa enemmän kuin nokkien asteet m42vsM50..
Btw: Turbo vai remmi?
No joo, on varmasti ihan hyvät noi Virtalan tarjoamat ja ehkä vakiotkin, kun ainakin keskialueella ja siitä ylöspäin pitäis olla jo vetoja. Kavereiden turbovehkeitä kun on tullut ihasteltua, niin eiköhän sitä pitäne joku passeli turbo laittaa. Toisaalta viimesyksynä mulla oli m42b18med pikkueaton, tykkäsin ja eaton m62 hommattu seuraavaan moottorin. Tässä vaiheessa ei kyllä kannattais vielä huudella, kun projektikoppakin vielä puuttuu..
256deg nokilla muka yli 110hp/litra, taitais aika moni s14 joutaa romukoppaan jos pitäis paikkaansa
Myöhemmissä posteissa mainitsi huipputehon nousseen 40hp etanolilla, tais tulla kyllä mittausvirhe. 165hp noilla spekseillä olis kyllä jotenkin uskottavissa rajoissa.
Jos semmoset lämmittimet sieltä löytyy niin juurikin nuo nro 3 ja 7.. Itsellä ei tommosia outouksia omassa moottorissa ole eikä ole koskaan ollutkaan. Samalla kannattaa tarkistaa se kaasuläpän yli kääntyminen kun kerran valmiiksi on irtikin tuo kaasuläppä
mites sitten kun on se huohotin letku (http://bmwfans.info/parts-catalog/E3...er_head_cover/) NUMERO 1 ) mikä tulee venttiilikopankannesta imusarjan alle ..niin vedänkö sen suoraan tohon kaasuläppään(alapuolella paikka) ?
onkos oikeat letkut ? (ei ne noin jää jos on oikeat)
Täältä topicistahan löytyy melkeinpä kaikki tarpeellinen Tossa Jochen vanha postaus missä tuosta kaasuläpän yliavautumisesta aavistuksen paremmin kerrottu -> Klik
Ja kyseisen postauksen jälkeen muutenkin tarinointia kyseisestä aiheesta.
Pari sivua takaperin on myös juttua tuosta letkujen liittämisestä keskenään.
Itselläni on vaihdettu pakosarja,putkisto ja lastutettu. Ääntä ainakin lähtee ja rajoitin on korkeammalla ja persetuntumalla tuntee *tehon* pitäisi joskus penkittää niin näkisi mitä hyötyä näistä muutoksista esim millä kieroksilla on maksimaalinen teho/vääntö käytössä.
olisiko erillisestä bensapaineen säätimestä hyötyä ?
esim :
Tuskin.
Vaihda nokat rajumpiin jos jotain muutosta vakiokoneeseen pitää saada. Vapaastihengittävän virittäminen on vaikeaa ja kallista eikä siihen ole tulossa muutosta.
sigpic
Bensiinisuuttimien (ei suorasuihkutus) testilaitteet. Myös DT määritys. Kysy YV:llä.
Comment