Announcement

Collapse
No announcement yet.

M42B18/318 IS viritys ja siihen liittyvät ongelmat!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Freak
    BTCF Member
    • Apr 2003
    • 2561
    • .

    Originally posted by Räsis View Post
    Okei, tänks. 2 litraiseen ahdettuun strokerkoneeseen semmoset vähän vakiota hengittävämmät nokat tarviis saada. Moottoria on tarkotus kierrättää max 7500 rpm, ehkä vähemmän, joten ei varmaan kovin kireitä nenäkeppejä tarvii.

    E:Soitin Erikoismoottorille. Kuulema aukioloaikaa kärsii lisätä 10-15 astetta ja nostoa abaut 1mm, jos tahtoo käyttää vakio-osia kannessa. Kuinka suuri hyöty tuosta sitten on? vai pitäskö alkaa suunnittelemaan jo kovia nostajia yms?
    No mihin käyttöön sun moottori tulee? Tuskin sieltä ollaan aivan niitä viimeisiä heppoja hakemassa ala- ja keskikierrosalueen kustannuksella? Harva edes ajattelee vaihtavansa nokkia ahdettuun moottoriin, koska meneehän sinne pyttyyn tavaraa muutenkin. M42:n nokat on muutenkin aavistuksen kireämmät kuin esim. M50tu-moottoreiden ja nekin rokkaa hienosti ahdettuna vakiokepeillä. Eli kyllä ne Virtasen tarjoamat riittävät varmasti aika pitkälle ja pelaavat normi hydrauleilla. Onni on myös säädettävät nokkapyörät, ehkä jopa enemmän kuin nokkien asteet m42vsM50..
    Btw: Turbo vai remmi?
    Last edited by Freak; 10-08-2013, 12:24. Reason: Jatkoa
    Eihän me Etelä-Pohjalaiset ihan täydellisiä olla. Meiltä puuttuu heikkoudet.

    Vanha Uuden liiton mies...

    Comment

    • Räsis
      Bimmer Fanatic
      • Apr 2008
      • 421
      • Joensuu

      Originally posted by Freak View Post
      No mihin käyttöön sun moottori tulee? Tuskin sieltä ollaan aivan niitä viimeisiä heppoja hakemassa ala- ja keskikierrosalueen kustannuksella? Harva edes ajattelee vaihtavansa nokkia ahdettuun moottoriin, koska meneehän sinne pyttyyn tavaraa muutenkin. M42:n nokat on muutenkin aavistuksen kireämmät kuin esim. M50tu-moottoreiden ja nekin rokkaa hienosti ahdettuna vakiokepeillä. Eli kyllä ne Virtasen tarjoamat riittävät varmasti aika pitkälle ja pelaavat normi hydrauleilla. Onni on myös säädettävät nokkapyörät, ehkä jopa enemmän kuin nokkien asteet m42vsM50..
      Btw: Turbo vai remmi?
      No joo, on varmasti ihan hyvät noi Virtalan tarjoamat ja ehkä vakiotkin, kun ainakin keskialueella ja siitä ylöspäin pitäis olla jo vetoja. Kavereiden turbovehkeitä kun on tullut ihasteltua, niin eiköhän sitä pitäne joku passeli turbo laittaa. Toisaalta viimesyksynä mulla oli m42b18med pikkueaton, tykkäsin ja eaton m62 hommattu seuraavaan moottorin. Tässä vaiheessa ei kyllä kannattais vielä huudella, kun projektikoppakin vielä puuttuu..
      Last edited by Räsis; 10-08-2013, 13:52.

      Comment

      • micke_
        Bimmer Enthusiast
        • Aug 2008
        • 1155
        • Lojo

        m52b28 männät, kantta kaivettu, shrick nokat, säädettävä moottorinohjaus ja e85 = 205hv:think

        Last edited by micke_; 10-09-2013, 20:05.
        E24 ///M635CSI
        E61 520d LCI
        Ex: E30 1006hv/1161nm
        ig: m1ckee_

        Comment

        • Cell
          Bimmer Enthusiast
          • Jun 2004
          • 7037
          • Uusikaupunki

          Originally posted by micke_ View Post
          m52b28 männät, kantta kaivettu, shrick nokat, säädettävä moottorinohjaus ja e85 = 205hv:think

          http://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=65251
          256deg nokilla muka yli 110hp/litra, taitais aika moni s14 joutaa romukoppaan jos pitäis paikkaansa

          Myöhemmissä posteissa mainitsi huipputehon nousseen 40hp etanolilla, tais tulla kyllä mittausvirhe. 165hp noilla spekseillä olis kyllä jotenkin uskottavissa rajoissa.
          325i -08
          i3 REx -17
          M5 -98 Imolarot
          535i -90 N/A project (maatumassa)

          Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

          Comment

          • bimmertouring
            Banned
            • Feb 2012
            • 1082
            • Satakunta

            olis tarkotus kans poistaa se lämmitys läpyskä sieltä imusarjan jutuista ?

            eikös nämä osat otetaan pois 7 ja 3 : http://bmwfans.info/parts-catalog/E3...ating_element/

            sitten noitten osien letkut yhdistetään toisiinsa ? käsitinkö oikein ?

            :think

            Comment

            • SanMiguel
              Bimmer Enthusiast
              • Aug 2007
              • 1035
              • Kirkkonummi

              Jos semmoset lämmittimet sieltä löytyy niin juurikin nuo nro 3 ja 7.. Itsellä ei tommosia outouksia omassa moottorissa ole eikä ole koskaan ollutkaan. Samalla kannattaa tarkistaa se kaasuläpän yli kääntyminen kun kerran valmiiksi on irtikin tuo kaasuläppä

              Ja kyllä ne letkut liität toisiinsa

              Comment

              • bimmertouring
                Banned
                • Feb 2012
                • 1082
                • Satakunta

                " kaasuläpän yli kääntyminen " tarkenna hiukan ?


                mites sitten kun on se huohotin letku (http://bmwfans.info/parts-catalog/E3...er_head_cover/) NUMERO 1 ) mikä tulee venttiilikopankannesta imusarjan alle ..niin vedänkö sen suoraan tohon kaasuläppään(alapuolella paikka) ?

                onkos oikeat letkut ? (ei ne noin jää jos on oikeat)

                2013-11-06-2273.jpg
                Last edited by bimmertouring; 21-11-2016, 11:17.

                Comment

                • SanMiguel
                  Bimmer Enthusiast
                  • Aug 2007
                  • 1035
                  • Kirkkonummi

                  Täältä topicistahan löytyy melkeinpä kaikki tarpeellinen Tossa Jochen vanha postaus missä tuosta kaasuläpän yliavautumisesta aavistuksen paremmin kerrottu -> Klik
                  Ja kyseisen postauksen jälkeen muutenkin tarinointia kyseisestä aiheesta.

                  Pari sivua takaperin on myös juttua tuosta letkujen liittämisestä keskenään.

                  Comment

                  • bimmertouring
                    Banned
                    • Feb 2012
                    • 1082
                    • Satakunta

                    mulla menee kaasuläppä juuri tuohon 90 asteeseen.
                    ja muutoksia ei ole tehty.?

                    Comment

                    • bimmertouring
                      Banned
                      • Feb 2012
                      • 1082
                      • Satakunta

                      mitäs mieltä olette siitä että onko mitään hyötyä jos ottaa katin pois ja tekee suoranputken tilalle ?

                      olisiko erillisestä bensapaineen säätimestä hyötyä ?
                      esim :


                      olisiko muita pikku vinkkejä mitä tehdä ?
                      kuin ..: putkisto / lastu / kaasuläppä / lämpölätkät / ilmasuodatin

                      Comment

                      • Mmake
                        Bimmer Rookie
                        • Apr 2013
                        • 191
                        • Lahti

                        Itselläni on vaihdettu pakosarja,putkisto ja lastutettu. Ääntä ainakin lähtee ja rajoitin on korkeammalla ja persetuntumalla tuntee *tehon* pitäisi joskus penkittää niin näkisi mitä hyötyä näistä muutoksista esim millä kieroksilla on maksimaalinen teho/vääntö käytössä.
                        E46 coupe static
                        EX E36 coupe bagged

                        Comment

                        • bimmertouring
                          Banned
                          • Feb 2012
                          • 1082
                          • Satakunta

                          mitä mieltä olette ?

                          jos ei laita venttiilikopasta tulevaa huohotin letkua kaasuläpälle niin onko haittaa ?

                          jos laitan siihen venttiilikopan letkuu pienen Filtterin.(mini ilmasuodatin)

                          Comment

                          • Vauhtivaunu
                            BTCF Member
                            • Jun 2008
                            • 2714
                            • P-Karjala

                            Originally posted by bimmertouring View Post
                            olisiko erillisestä bensapaineen säätimestä hyötyä ?
                            esim :
                            Tuskin.

                            Vaihda nokat rajumpiin jos jotain muutosta vakiokoneeseen pitää saada. Vapaastihengittävän virittäminen on vaikeaa ja kallista eikä siihen ole tulossa muutosta.
                            sigpic


                            Bensiinisuuttimien (ei suorasuihkutus) testilaitteet. Myös DT määritys. Kysy YV:llä.

                            Comment

                            • bimmertouring
                              Banned
                              • Feb 2012
                              • 1082
                              • Satakunta

                              juu kyllä nokkia on jo suunniteltu

                              mutta tässä kyselen vain että tietää muuttaa pieniäkin asioita...

                              Comment

                              • bimmertouring
                                Banned
                                • Feb 2012
                                • 1082
                                • Satakunta

                                meneekö numero 1 huohotin letku kaasuläpän alapuolelle M42 moottorissa jos lämpölevyt poistettu ?


                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎