Originally posted by Supra^
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
M50-turbo keskustelua osista 2016
Collapse
X
-
ReWoN Motors - BMW-huollot ja korjaukset, alumiinivanteiden korjaushitsaukset, pakosarjat, ahtoputket, alumiini- ja rst-hitsaukset ja sorvaukset
-
-
Originally posted by O-Peksi View PostKäytännössä et saa sitä kevyemmäksi. Mutta miksi sintteri? Vasta jarrutettiin luistamatta 850hp/970 Nm tollaisella -765:lla ja 328i vakio LUK:in massalevyllä, niin uskoisin, että riittää useimmille harrastajille.
Minkälaisella setupilla nuo lukemat otettiin, minkälaisessa dynossa, ja minkälainen tehokäyrä? En kyseenalaista lukemia millään tavalla, mietin vaan että niinköhän mahtaa myös kadulla pitää. Jos voit antaa mulle sataprosenttisen takuun ettei mullakaan luistaisi vakio massalevy kutakinkin samoissa numeroissa, niin vaihdan sellaisen kyllä ilomielin ilomielin tuon sintterin tilalle.
EDIT: Onko vakio massalevy jousitettu? Sellaista en kyllä sinne uskaltaisi laittaa...Last edited by Supra^; 15-08-2016, 08:27.Musti 8HP
Nokivasara M47
TeiniCoupé DCT
E36/5 Diesel-DCT Tri-Turbo
Ex:
E61 530xd LCI M-Sport, E39 525i, Ford Fiesta 1.1, Opel Vectra 2.0 Ecotec, BMW Z3 Coupé, E34 535iA, BMW E60 530i M-Sport, Audi A4 1.8TSQ S-Line, E36 328i M-Sport Cab, E39 535i M-Sport, E28 520i TIC, E34 535i, E30 323i TIC, E30 320i
Comment
-
-
Originally posted by Supra^ View PostEDIT: Onko vakio massalevy jousitettu? Sellaista en kyllä sinne uskaltaisi laittaa...
Instagram, YouTube kanava
ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva
Comment
-
-
Juu ei itellä ainakaan mitään ongelmia oo -765+luk massalevy. Väännöt siellä ~650nm helvetin jäykkähön se on ainakin omassa käyttä kans.E36 328i M50B30 turbo
Skoda vRS
Inpa löytyy vikakoodin lukuun, kyselyt privalla.
Ncs expert, ja pienet koodauksetkin luonnistuu
EX: E36, E34, 2xE39, 2xE46, E91
Comment
-
-
Originally posted by jmp2002 View Posteikai 765 ole pahakaan kun vertaa 618 se jos joku on jäykkä..Musti 8HP
Nokivasara M47
TeiniCoupé DCT
E36/5 Diesel-DCT Tri-Turbo
Ex:
E61 530xd LCI M-Sport, E39 525i, Ford Fiesta 1.1, Opel Vectra 2.0 Ecotec, BMW Z3 Coupé, E34 535iA, BMW E60 530i M-Sport, Audi A4 1.8TSQ S-Line, E36 328i M-Sport Cab, E39 535i M-Sport, E28 520i TIC, E34 535i, E30 323i TIC, E30 320i
Comment
-
-
Originally posted by Supra^ View PostNo tämäpä auttoi, kiitos. Pitääkin viettää tuleva talvi tallin sijasta salilla pelkkää vasenta jalkaa treenaten.
Minkälaisella setupilla nuo lukemat otettiin, minkälaisessa dynossa, ja minkälainen tehokäyrä? En kyseenalaista lukemia millään tavalla, mietin vaan että niinköhän mahtaa myös kadulla pitää. Jos voit antaa mulle sataprosenttisen takuun ettei mullakaan luistaisi vakio massalevy kutakinkin samoissa numeroissa, niin vaihdan sellaisen kyllä ilomielin ilomielin tuon sintterin tilalle.
EDIT: Onko vakio massalevy jousitettu? Sellaista en kyllä sinne uskaltaisi laittaa...
S50B30 Garrettin GTW3884R-ahtimella, jarrullinen MAHA:n dyno, ahdin herää vähän 4000 rpm jälkeen ja tuo 970 Nm vääntö tulee jo hieman alle 5000 rpm. Ahtopaine 1.7 bar. Ja jarruteltiin konetta kymmenisen tuntia/100 litraa E85 ja 100 km, eli ihan kevyestä rääkistä ei ollut kyse.
Varmasti tuonkin kytkimen saa isolla vaihteella potkimalla luistamaan, mutta ei se sintterikään siihen tyyliin ikuinen ole, saati muu voimansiirto.ReWoN Motors - BMW-huollot ja korjaukset, alumiinivanteiden korjaushitsaukset, pakosarjat, ahtoputket, alumiini- ja rst-hitsaukset ja sorvaukset
Comment
-
-
Originally posted by O-Peksi View PostNo eipä sille paljoa ole tehtävissä, kun asetelma vaatii 11 mm painelaakerin liikettä irroittaakseen 9.5 mm esijännityksellä olevan massalevyn, tällöin työsylkän päässä oltava n. 22 mm liikettä. Kepeämmäksi se muuttuu pienemmällä polkimen sylinterillä/suurempihalkaisijaisella työsylkällä, mut sit tulee lattia vastaan polkimella. Tuollakin E36 328i sylkällä, jossa 20.64 mm mäntä, on poljin painettava lattiaan asti, että isku riittää. En tiiä olisko hydraulisesta painelaakerista mitään apua, tosin saman voiman se asetelma ottaa, olipa irroitusmekanismi mikä tahansa.
S50B30 Garrettin GTW3884R-ahtimella, jarrullinen MAHA:n dyno, ahdin herää vähän 4000 rpm jälkeen ja tuo 970 Nm vääntö tulee jo hieman alle 5000 rpm. Ahtopaine 1.7 bar. Ja jarruteltiin konetta kymmenisen tuntia/100 litraa E85 ja 100 km, eli ihan kevyestä rääkistä ei ollut kyse.
Varmasti tuonkin kytkimen saa isolla vaihteella potkimalla luistamaan, mutta ei se sintterikään siihen tyyliin ikuinen ole, saati muu voimansiirto.
Hyvä tietää tuo orkkislamellin kestävyys, siitä on ollut pelkkää mutuilua aiemmin. No, kokeillaan ensin sintterillä ja jos/kun on ihan perseestä ajaa niin vaihdetaan tilalle massalevy.Musti 8HP
Nokivasara M47
TeiniCoupé DCT
E36/5 Diesel-DCT Tri-Turbo
Ex:
E61 530xd LCI M-Sport, E39 525i, Ford Fiesta 1.1, Opel Vectra 2.0 Ecotec, BMW Z3 Coupé, E34 535iA, BMW E60 530i M-Sport, Audi A4 1.8TSQ S-Line, E36 328i M-Sport Cab, E39 535i M-Sport, E28 520i TIC, E34 535i, E30 323i TIC, E30 320i
Comment
-
-
lohkoista
Mulla on nyt pukissa kokonainen m52b28 patti mikä rempataan ja ahdetaan ja tarkoituksena on se perus 500hv ottaa ulos e85:lla.
Onko tässä vaiheessa mitään hyötyä hommata m50 rautalohkoa mihin koneen kasaan, vai tehdä se ihan tuohon omaan alulohkoon ?
Ja onko m50 rautalohkoissa eroa vanoksellisessa ja nv ?Turbo GSX-R
E36 Coupe
E90 325i LCI
Comment
-
-
Et tarvii rautalohkoa. Tai ainakaan minä en oo tarvinnut Vakio m52b28, m50nv kiertokanget ja athenan pahvi, niin on pysyny läjässä ~500hv tehoja. Toinen kone vakiopahvilla ja kiertokangilla on kestänyt ~400hp tehoja ongelmitta.
Instagram, YouTube kanava
ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva
Comment
-
Comment