Originally posted by Heguli 31
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
TT-Thermo moottorilämmitin
Collapse
X
-
Nyt:
BMW 530e (g30)
BMW 335i (e90)
BMW 323iC (e36)
BMW 850i (e31)
Golf GTE
ex: bemareita katkeamattomana jonona vuodesta ’95 mallisarjoista r50, r53, e30, e34, e36, e46, e61, e90, f07, g30 ja pari tusinaa väärän merkkistä
-
-
Originally posted by Heguli 31 View PostNiin onko tämä topiikin aiheena oleva TT Thermo letkulämmitin vai kiertovesilämmitin?Current:F31 LCI 320d xdrive M-Sport -19
Past:
F07 LCI 530d xdrive GT M-Sport -15
F31 318d xdrive -14
F07 530d GT-11
E90 330xda LCI -09
E70 X5 3,0sd M-Sport -07
E39 530d M-Sport -03
E39 530iA M-Sport -02
E39 528i -97
E30 320i -88
Comment
-
-
tuo tt-thermo kyllä kiinnostaa, miten olette ratkaisseet tuon virrankulutuksen tolppien sulakkeitten kanssa? Jos nyt leikitään ajatuksella että on 1900w termini mikä nyt on käytössä, + 1000w tt-thermo kaveriksi.
Sillon nousee kokonaiskuorma jo lähelle 3kw. Kestääkö nallit?
Lisäksi minua mietityttää kiertääkö se neste ihan oikeasti koko moottorissa, vai onko se vaan siitä sylinterikannen lämpöanturin kohdalta lämmin?
Nykyinen N46 säteilijä kun on pari tuntia -5c kelissä, sylinterikannessa on +20c . Mielestäni oikein hyvä suoritus kun noita kaikki haukkuvat ettei toimi. Toki -30c kelissä on varmasti paljon vaatimattomampi teho.Last edited by Antti O; 28-12-2017, 07:54.
Comment
-
-
Eiköstä niitä ole semmosia palikoita jotka antavat vuorotellen virtaa moottori ja sisätilalämmittimille jos sulakkeet ei kestä.
Jaa eipä niitä enää mistään löytynytkään. Ilmeisesti liian tiuha pätkiminen hajottaa vastuksia.
Saahan sen jaksottamisen tehtyä kahdella ajastimella. 30 minuutin tai tunnin jaksoissa vaikka.Last edited by GOOFY; 28-12-2017, 08:22.E30 316 -85. (OO==[][]==OO) E30 316 -87.
Comment
-
-
Originally posted by Antti O View Posttuo tt-thermo kyllä kiinnostaa, miten olette ratkaisseet tuon virrankulutuksen tolppien sulakkeitten kanssa? Jos nyt leikitään ajatuksella että on 1900w termini mikä nyt on käytössä, + 1000w tt-thermo kaveriksi.
Sillon nousee kokonaiskuorma jo lähelle 3kw. Kestääkö nallit?
Lisäksi minua mietityttää kiertääkö se neste ihan oikeasti koko moottorissa, vai onko se vaan siitä sylinterikannen lämpöanturin kohdalta lämmin?
Nykyinen N46 säteilijä kun on pari tuntia -5c kelissä, sylinterikannessa on +20c . Mielestäni oikein hyvä suoritus kun noita kaikki haukkuvat ettei toimi. Toki -30c kelissä on varmasti paljon vaatimattomampi teho.
Nykyisessä ykkössarjalaisessa on 1000w TT-thermo eikä sisähaaraa ollenkaan. Tunnin-puolentoista lämmitysajalla neste on sen verran lämmintä, että kabiiniin alkaa puhaltaa lämmintä käytännössä heti liikkeelle lähdön jälkeen, eli sanotaanko parin minuutin päästä, joten kyllä neste taitaa olla lämmintä muualtakin kuin lämpötila-anturin kohdalta.
Sanoisin, että TT-thermo on erinomainen laite, mutta ei se silti poista sitä ongelmaa, että auto on sisältä yhtä kylmä vaikka viiden tunnin lämmityksen jälkeen kuin kokonaan ilman lämmitystä - siihen vaivaan auttaa vain erillinen sisätilanpuhallin. Tai no, onhan niitä jotkut vissiin viritelleet auton puhaltimia toimimaan releistyksellä yhtä aikaa moottorinlämmittimen kanssa, mutta minusta se on jo vähän syvempää harrastuneisuutta.
Comment
-
-
-30c kelissä on huomattava ero sillä onko 1900w termini vai 1300w termini. Jos ette usko, testatkaa. Ja on asennettu ihan oikein kohti kattoa puhaltamaan.
Suunnittelen tota tt-thermoa siis seuraavaan 6-sylinteriseen E46 mikäli sellainen tulee ostettua, en minä tohon 316 ala mitään lämmittimiä muuttamaan nyt. Pitää tutkia minkä kokoiset nuo nallit on.
Sisätilalämmittimestä en kyllä luovu, en jaksa raapata laseja.
Comment
-
-
Originally posted by Antti O View Post-30c kelissä on huomattava ero sillä onko 1900w termini vai 1300w termini. Jos ette usko, testatkaa. Ja on asennettu ihan oikein kohti kattoa puhaltamaan.
Suunnittelen tota tt-thermoa siis seuraavaan 6-sylinteriseen E46 mikäli sellainen tulee ostettua, en minä tohon 316 ala mitään lämmittimiä muuttamaan nyt. Pitää tutkia minkä kokoiset nuo nallit on.
Sisätilalämmittimestä en kyllä luovu, en jaksa raapata laseja.
Vaikka pidän tt-thermoa ehdottoman hyvänä lämmittimenä autoon, jossa ei ole erillistä sisätilanlämmitintä, harkitsen silti vakaasti säteilylämmittimen + sisähaaran laittamista tulevaan bensa-e60:iin. Syinä tähän ajatukseen olen pitänyt "tolkutonta" sähkönkulutusta (2300-3000w) tt+sisäpuhallin-kombolla, bensamoottorin nopeammalla lämpeämisellä vs. diesel, asennuksen helppoudella säteilijä vs. tt-thermo sekä tt-thermon mainetta helposti särkyvänä lämmittimenä. Nämä kyllä taitavat olla "Mustin pallien" kaltaisia makuasioita, joihin ei oikeaa vastausta löytyne kuin suurimmilta tietäjiltä.
Comment
-
-
Originally posted by huupi View PostTäällä pohjoisessa on niin harvoin tuollaisia pakkasia, että olosuhteiden järjestäminen kyseiseen testiin voi olla haastavaa.
Vaikka pidän tt-thermoa ehdottoman hyvänä lämmittimenä autoon, jossa ei ole erillistä sisätilanlämmitintä, harkitsen silti vakaasti säteilylämmittimen + sisähaaran laittamista tulevaan bensa-e60:iin. Syinä tähän ajatukseen olen pitänyt "tolkutonta" sähkönkulutusta (2300-3000w) tt+sisäpuhallin-kombolla, bensamoottorin nopeammalla lämpeämisellä vs. diesel, asennuksen helppoudella säteilijä vs. tt-thermo sekä tt-thermon mainetta helposti särkyvänä lämmittimenä. Nämä kyllä taitavat olla "Mustin pallien" kaltaisia makuasioita, joihin ei oikeaa vastausta löytyne kuin suurimmilta tietäjiltä.
Minäkin siis olen noita perus säteilijä/sisähaarayhdistelmiä asennellut ja pärjännyt niillä. Lähinnä tuo tt-thermo kiinnostaisi jos se olisi merkittävästi parempi. Mielestäni tuo säteilijäkin oikein asennettuna toimii vallan hyvin. No, katsotaan sitten kun on auto ostettuna mitä siihen alkaa virittelemään.
Comment
-
-
Originally posted by Antti O View Posttuo tt-thermo kyllä kiinnostaa, miten olette ratkaisseet tuon virrankulutuksen tolppien sulakkeitten kanssa? Jos nyt leikitään ajatuksella että on 1900w termini mikä nyt on käytössä, + 1000w tt-thermo kaveriksi.
Sillon nousee kokonaiskuorma jo lähelle 3kw. Kestääkö nallit?
Lisäksi minua mietityttää kiertääkö se neste ihan oikeasti koko moottorissa, vai onko se vaan siitä sylinterikannen lämpöanturin kohdalta lämmin?
Nykyinen N46 säteilijä kun on pari tuntia -5c kelissä, sylinterikannessa on +20c . Mielestäni oikein hyvä suoritus kun noita kaikki haukkuvat ettei toimi. Toki -30c kelissä on varmasti paljon vaatimattomampi teho.2015 VW Crafter
1984 BMW 316
2009 Kawasaki Ninja 250RRR
petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
"Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".
Comment
-
-
Meillä on kaksi TT-Thermoa ja käyttökokemusta vuosi. Toinen on Smart Roadsterissa asennettuna eteen lähelle lämppärin kennoa ja toinen on jossain päin XC90:stä (ei ole tullut etsittyä).
Ei ole kuin hyvää sanottavaa, molemmissa autoissa lämpeneminen tapahtuu kokemuksen perusteella paljon tavallista lämmitintä nopeammin ja tämän viitsii laittaa päälle jo ihan vähäksikin aikaa kun siitä tuntuu jotain iloa olevan. Ennenkuin Smarttiin tuli värkättyä sisätilapuhallin niin pelkällä TT-thermolla oli yleensä tuulilasi sula, sen verran se kenno ehti aamulla lämmetä ja ilma kiertää autossa.
Vaikeus asentaessa tulee siitä, että pumppu pitää saada pystyasentoon.
t.Ville
Comment
-
-
Originally posted by jmp2002 View PostOnko tullu tietoja et olis autoja palanu tt-thermon takia? Vesipumppu päästää vedet sähköpuolelle....E34 525i Touring -96 "Iris"
E39 540ia Touring individual -97 "Lara"
E39 530da Touring -03 "Lisbeth"
E46 328ia Sedan -98 "HOI"
E61 530d Touring -04
ex. E39 520ia Touring -98
ex. E28 524td -86 "sponsored by... Oma"
ex. E30 320i -82/86 "scitso edition"
ex. E28 520i -82
Comment
-
Comment