Announcement

Collapse
No announcement yet.

M60/M62 kysymyksiä ja vastauksia III

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • mige95
    replied
    Originally posted by Urpo_rotta View Post
    No voisko se olla ihan ohjelmassa niin?

    Ootko koittanu meneekö 100% auki ajossa?

    Nimimerkki bemmerillä aukee 100% aina, oon kokeillu ajossa ja paikallaa, paikallaa käy vaan 82% taitaa ohjelmassa se häiriö olla palautetaa kaasuläpän kartta vakioks nyt seuraavana kun oli kaasun vastetta lisätty.

    Edit: vika löydetty softassahan se oli.
    Last edited by mige95; 20-08-2020, 21:01.

    Leave a comment:


  • Urpo_rotta
    replied
    Originally posted by mige95 View Post
    Mikähä vois olla syy miksi kaasuläppä ei aukea kuin 88% käynnissä ollessa, mutta virrat päällä aukeaa 100% testolla katottuna. Kaasuläppä vaihdettu toiseen ei vaikutusta, johdot tutkittu ei vikoja.
    Polkimelta tulee tasanen 3.85v ja moottorin loadi menee "täysille" ei vikakoodeja polkimee/läppää koskien.
    Kokeiltu inpasta adaptaatio nollausta ja kaasupoljin resetointia ei mitää vaikutusta.
    No voisko se olla ihan ohjelmassa niin?

    Ootko koittanu meneekö 100% auki ajossa?

    Leave a comment:


  • mige95
    replied
    M62tu kaasuläppä

    Mikähä vois olla syy miksi kaasuläppä ei aukea kuin 88% käynnissä ollessa, mutta virrat päällä aukeaa 100% testolla katottuna. Kaasuläppä vaihdettu toiseen ei vaikutusta, johdot tutkittu ei vikoja.
    Polkimelta tulee tasanen 3.85v ja moottorin loadi menee "täysille" ei vikakoodeja polkimee/läppää koskien.
    Kokeiltu inpasta adaptaatio nollausta ja kaasupoljin resetointia ei mitää vaikutusta.
    Last edited by mige95; 19-08-2020, 19:46.

    Leave a comment:


  • MH motorsport
    replied
    Originally posted by aae30 View Post
    Laita manuaaliks vaa, mut samallaiset sähköt e34:seen siirtäneenä,
    ja siinä sivussa konetta maassa itsetehdyillä "korin"sähköillä käyttäneenä,
    sen EWS johtojen siirto DMEn johtosarjaan on piece-of-cake.
    WDS toki avuksi, vaikka tais ne kaikki tulla väri-väriin jne..

    edit: toki, jos saat jollain "vaihde o oikeesti vapaal"-kytkimel varmistettua ettei sahaa autoa vaihteella,
    tai suostut starttaa vaa kytkin pohjas(eli virittelet esim. jarrukatkasijan kytkimelle),
    ni mikäs siin o tomaatinki aivoi+johtoi mukan roikutel.
    Saitko vikadiagnostiikan myös toimimaan kytkemällä eculta diagbostiikka pinnit obd portille?

    Leave a comment:


  • Urpo_rotta
    replied
    Originally posted by ekkoo1 View Post
    Juu siinä toinen syy ajaa manuaalin softa sisään, m62b44 dme5.2 oli sama homma. Kaasuvaste pienillä kierroksilla on tosi outo, voisi olla mielenkiintoinen jos tämä tulee siihen veneseen ;D
    Joo, ilman kaasua stumppaa todella helposti ja kun vähänkin painat niin jää metri mustaa tiehen

    Leave a comment:


  • ekkoo1
    replied
    Originally posted by Urpo_rotta View Post
    Automaatin ohjelma on aivan hirveä ajettava manuaalissa, ainakin oli m60b40.
    Joten ajakaa purkkeihin manuaalin softat
    Juu siinä toinen syy ajaa manuaalin softa sisään, m62b44 dme5.2 oli sama homma. Kaasuvaste pienillä kierroksilla on tosi outo, voisi olla mielenkiintoinen jos tämä tulee siihen veneseen ;D

    Leave a comment:


  • MH motorsport
    replied
    Originally posted by Urpo_rotta View Post
    Automaatin ohjelma on aivan hirveä ajettava manuaalissa, ainakin oli m60b40.
    Joten ajakaa purkkeihin manuaalin softat
    Mulla on pannu ainakin veneeseen menossa, muutakin marinointia saa siis tehdä mutta saisi nyt ensin vaikka trukkilavalla käymää vain.

    Leave a comment:


  • Urpo_rotta
    replied
    Automaatin ohjelma on aivan hirveä ajettava manuaalissa, ainakin oli m60b40.
    Joten ajakaa purkkeihin manuaalin softat

    Leave a comment:


  • ekkoo1
    replied
    Originally posted by MH motorsport View Post
    Moottori m62b44
    Purettu e39 540ia farmarista vm 1998 eli non vanos.
    Dme on 5.2.1
    Mulla on siihen koneen ja laatikon johtosarjat ja ohjaimet, alkuperäinen avain ja virtalukko sekä lukijarengas sirulle ja ews boksi.
    Tarvitsenko muuta että saan koneen käymään vaikka lattialla? Saa linkata myös luotettavia sivuja kys auton kytkentäkaavioihin että saan nuo naitettua vielä toimivaksi paketiksi.
    Tuleeko nopeustiedon puutteesta jokin ongelma kun vaihdelaatikkoa en tule käyttämään?

    Edit tuolta näköjään löytyi jotain infoa https://www.newtis.info/tisv2/a/en/e...c-immobiliser/
    Automaatti haluaa tiedon että vaihdevalitsin on P:llä ennenkuin suostuu lähtemään käyntiin. Siinä mielessä kuviota selkeyttäisi varmaan jos joku koodaisi boksit niin että ne luulevat olevansa manuaaliautossa. Voi olla vähän vähän hankala jos boksit on jo irti autosta, mutta HTK 12 osaa varmasti neuvoa.

    Tuolta newTis wiring diagrammeista kaivoin myös itse sähköjä kun tappelin omaa manuaaliswappia käyntiin, automaatin ecu softassa on myös "auto start" eli ecu sahaa moottorin käyntiin kun näytät sille avainta. Hyvin todennäköisesti joudut muokkaamaan startti/virtalukko/DME akselin kytkentöjä hieman niin, että saat jollain starttinapilla laittaa moottorin suoraan käyntiin. Omassa -96 DME 5.2 pohjaisessa tämä onnistui GM manuaaliksi koodauksen jälkeen ihan lyömällä nappi tiettyyn releeseen konehuoneen ecu boksissa (ja avain virtalukossa että EWS ok).

    Leave a comment:


  • aae30
    replied
    Originally posted by MH motorsport View Post
    Moottori m62b44
    Purettu e39 540ia farmarista vm 1998 eli non vanos.
    Dme on 5.2.1
    Mulla on siihen koneen ja laatikon johtosarjat ja ohjaimet, alkuperäinen avain ja virtalukko sekä lukijarengas sirulle ja ews boksi.
    Tarvitsenko muuta että saan koneen käymään vaikka lattialla? Saa linkata myös luotettavia sivuja kys auton kytkentäkaavioihin että saan nuo naitettua vielä toimivaksi paketiksi.
    Tuleeko nopeustiedon puutteesta jokin ongelma kun vaihdelaatikkoa en tule käyttämään?

    Edit tuolta näköjään löytyi jotain infoa https://www.newtis.info/tisv2/a/en/e...c-immobiliser/
    Laita manuaaliks vaa, mut samallaiset sähköt e34:seen siirtäneenä,
    ja siinä sivussa konetta maassa itsetehdyillä "korin"sähköillä käyttäneenä,
    sen EWS johtojen siirto DMEn johtosarjaan on piece-of-cake.
    WDS toki avuksi, vaikka tais ne kaikki tulla väri-väriin jne..

    edit: toki, jos saat jollain "vaihde o oikeesti vapaal"-kytkimel varmistettua ettei sahaa autoa vaihteella,
    tai suostut starttaa vaa kytkin pohjas(eli virittelet esim. jarrukatkasijan kytkimelle),
    ni mikäs siin o tomaatinki aivoi+johtoi mukan roikutel.
    Last edited by aae30; 30-07-2020, 13:17.

    Leave a comment:


  • MH motorsport
    replied
    Moottori m62b44
    Purettu e39 540ia farmarista vm 1998 eli non vanos.
    Dme on 5.2.1
    Mulla on siihen koneen ja laatikon johtosarjat ja ohjaimet, alkuperäinen avain ja virtalukko sekä lukijarengas sirulle ja ews boksi.
    Tarvitsenko muuta että saan koneen käymään vaikka lattialla? Saa linkata myös luotettavia sivuja kys auton kytkentäkaavioihin että saan nuo naitettua vielä toimivaksi paketiksi.
    Tuleeko nopeustiedon puutteesta jokin ongelma kun vaihdelaatikkoa en tule käyttämään?

    Edit tuolta näköjään löytyi jotain infoa https://www.newtis.info/tisv2/a/en/e...c-immobiliser/
    Last edited by MH motorsport; 30-07-2020, 12:48.

    Leave a comment:


  • mige95
    replied
    Maf

    Mikähä homma kun ei meinaa maffit pelaa m62tub44 koneessa, 2kpl alkuperäsiä boscheja menny pimeeks täyskaasu vedossa muuten ovat toimineet hyvin, no nyt on kl varaosist kokeilussa k.a.e merkkinen maf tällä ei oo oikee missää vaihees toiminu hyvin, tyhjäkäynti suht rikkaalla ja sit menny vaa enemmän rikkaalle kun on käyttötunteja tullut, no tänää katsoin että sehän näyttää jo omiaa tyhjäkäynnil maf arvo lähtee kipuu 23kg/h->29kg ja seokset menee tosirikkalle alusta alkaen täyskaasulla se on näyttänyt 150kg vähemmänku bosch joka sekin vaikuttaa täydenkaasun seoksii ne seokset on täysin ton maffin perässä kun plx:stä tätä oon seurannu, sillonuu bosch meni pimeeks meni seokset pikkusen laihanpuoleiseks nyt kun irrotan piuhan maffista menee kone niin rikkaalle ettei jaksa enää käydä tyhjäkäyntiä, varmaa alkais toimia kun tekisi jonku sortin resetin eculle, inpan adaptaatio nollaus ei vaikuta mitää.
    Eli mikä maffi tuola toimii :think

    Leave a comment:


  • MH motorsport
    replied
    Originally posted by e30Builder View Post
    Kestävää kytkintä varttimaili hommiin
    Nonii onko kellää näistä joistakin kokemuksia:

    BMW M60 / M62 Clutch Kit 184mm - 1250nm Model specific clutch kit to fit BMW M60 / M62. This kit can handle up to 1250nm of torque and are suitable for many different areas because of its good driveability. Even if it is a racing clutch you can use it on the street to your daily driver. This clutch kit is also used for drifting and track racing because of the small diameter benefit where the mass is located in te center for quicker response. Application examplesRallyRallycross/AutocrossTouring carsCircuit racingEndurance racesDrifting AdvantagesHigh wear volumeHigh temperature resistance...


    RTMG Performance specializes in design and production of tuning parts for your vehicle! For those looking for a reliable solution for greater driving pleasure!


    Set consist of single mass twin disc clutch set, thrust bearing and all needed bolts (12.9 class). HIGH-PERFORMANCE TWIN DISC / PLATE CLUTCH SET FOR BMW M60/M62 engine. Single mass twin clutch disc flywheel - flywheel's weight ~ 6 kgs.


    Tai muista monilevy kytkimistä varmaan sintteri levyillä ois paras :think: puolan poikien tuosta massalevy versiosta on vielä joku toinenkii versio kysymällä. Tarkotus ois hommata semmonen missä tulis kokopaketti niin ei tarvii vauhtipyörää alkaa missää teetättämään. Ja käyttää kytkimessä linjanvälissä kuristus venttiiliä mahdollisesti
    Itselläni oli 7,25" tilton ot-2 3levy kytkin metallic levyillä ja heavy duty triple gray jousilla asetelma eli 1690nm lupaili väännön kestoa. Vauhtipyöriä tein itse 4kpl 42crmo4 materiaalista, kaikki on myyty jo.
    Tiltonin kuristus venttiili oli linjassa ja vakio rättinivel. Kaksi kardaania taisi silti katketa muistaakseni.
    Jos ajat edes yhtään kadulla mieti jotain muuta kytkintä.
    Itse siirryn nyt dct vaihdelaatikkoon juurikin tuon kytkimen takia.

    Leave a comment:


  • MH motorsport
    replied
    Originally posted by penariboy View Post
    Mahtaako kukaan tietää onko mahdollista edes käyttää steppilaatikkoa m60 kanssa? :think eipä oikeen tietoa löydy mistään..
    Mulla olis yksi m62b44 laatikko ylimääräisenä.

    Leave a comment:


  • peto2
    replied
    Originally posted by penariboy View Post
    Mahtaako kukaan tietää onko mahdollista edes käyttää steppilaatikkoa m60 kanssa? :think eipä oikeen tietoa löydy mistään..
    Helpoin tapa lienee käyttää m62 moottorin ja laatikon sähköjä

    Leave a comment:

Working...
X
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎