M60/M62 kysymyksiä ja vastauksia III

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Urpo_rotta
    replied
    Originally posted by RikuBMW View Post
    Öljypohja murheita, olen varmaan ennenkin asiaa kysellyt, mutta onko ainut vaihtoehto takasumpulliseen pohjaan tehdä muutos N62-koneen pohjalla?
    Etupäässä oleva sumppu ei käy projektiin mitenkään, kun pitäis saada n.30cm konetta taaemmas ja myös alemmas.
    Miugen topikissa ja youtubessa on ohjeet n62 mutta
    X5 taitaa olla semmonen keskipahka mallinen pohja m62:ssa

    Leave a comment:


  • RikuBMW
    replied
    Öljypohja murheita, olen varmaan ennenkin asiaa kysellyt, mutta onko ainut vaihtoehto takasumpulliseen pohjaan tehdä muutos N62-koneen pohjalla?
    Etupäässä oleva sumppu ei käy projektiin mitenkään, kun pitäis saada n.30cm konetta taaemmas ja myös alemmas.

    Leave a comment:


  • Scitso
    replied
    Originally posted by Scitso View Post
    Tää ongelma tuli esiin kun 5 vuotta sitten paisari halkes. Vanhalla oli paha sanoo ku siinä oli se tikku katki.
    No nyt näkyy olevan vesipumppun laakeri pettäneen ja nesteet pihalle.

    Leave a comment:


  • aae30
    replied
    Originally posted by mige95 View Post
    Viimekesän ajellut kyseisellä setillä, mikäs siinä ykköne vähä lyhyt 3.15 perävälityksellä, 2 vaihteella monesti lähdin paikaltaa. Laatikkoo joudut startille tehä paikkaa ja jos tu kone niin kampiakselin asentotunnistimelle paikka laatikkoo (paikkahan on fyysisesti siinä adapterissa) mutta lovi pitää laatikkoo tehdä.
    Ok, kiitokset infosta. On setti tulossa, ja käyttöön näillä näkymin juurikin 3,15 kanssa, tai ainakin näin alkuun:think.

    Leave a comment:


  • mige95
    replied
    Originally posted by aae30 View Post
    Kokemuksia PMC Motorsportin laatikon adaptereist/vauhtipyörist? Gs6-53dz hgd + m62 haluisin sovittaa yhteen.

    Vakion tarvikkeena myytävät kaksoismassat jne. pl. en nyt muista kuin jonkun setin TTV Racing:ilt n62 sopivana,
    jolla hintaa +1,5k£, eli ei oikein hitsaamalla houkuttelis, kun ei kuitenkaan sopivat paketitkaan mitään halpoja ole.

    Viimekesän ajellut kyseisellä setillä, mikäs siinä ykköne vähä lyhyt 3.15 perävälityksellä, 2 vaihteella monesti lähdin paikaltaa. Laatikkoo joudut startille tehä paikkaa ja jos tu kone niin kampiakselin asentotunnistimelle paikka laatikkoo (paikkahan on fyysisesti siinä adapterissa) mutta lovi pitää laatikkoo tehdä.

    Leave a comment:


  • Urpo_rotta
    replied
    Originally posted by Jonsku View Post
    Löytyisikö ideoita seuraavanlaiseen M60 starttiongelmaan;
    -Kylmänä, puolilämpimänä yms starttaa normaalisti.
    -Kuumana pyörittää kyllä mutta ei sytytä vaikka kuinka pitkään starttailee, bensa tuoksuu hitusen muttei yskäise kertaakaan. Kunhan viilenee jonkinaikaa niin lähtee käyntiin normaalisti.

    Vaihdettu; startti, kampiakselin asentotunnistin, nokka-akselin asentotunnistin.
    Bensapumppu pyörii normaalisti kun virrat kääntää päälle eli paineet pitäisi olla ok, varsinkin kun ei muuten oireile yhtään.

    Seuraavana listalla jäähdytinnesteen lämpötila-anturi sekä imuilman lämpötila-anturi. Kunhan saan INPA;n taas rokkaamaan niin pääsee kurkkimaan livedataa josko sieltä selviäisi lisää.

    Yhtenä vaihtoehtona tuli mieleen että onkohan näissä minkäänlaista DME;hen sisäänrakennettua lämpötilasuojaa? Tässä kyseisessä autossa DME on suht kuumassa paikassa joten saattaa käydä suht lämpimänä, vaikka vieressä onkin puhallin hieman viilentämässä..

    Kytkentäkaavioiden mukaan "se moottorinohjainboksin lähellä oleva lämpötila-anturi" ohjaa ainoastaan läheistä tuuletinta eikä ole mitenkään kytköksissä itse DME;hen, joten ei pitäisi olla siitä ainakaan kiinni.


    Ideas welcome!
    Ruokippa varovasti juottobensalla kuumana, jos lähtee niin sillon se ei vaan saa tavaraa jostakin syystä.

    Mulla on itellä tämmönen poissulkeva menetelmä näissä autohommissa, joka on osoittautunut hyväksi.

    M60 tapauksessa voit myös nyhtää kaikki anturit patsi kampiakselin irti ja todennella missä vaiheessa joku asia muuttuu.
    Käsittääkseni tuo käyttää jotakin kiinteää arvoa jos anturitieto puuttuu

    Kylmäsprayllä voi myös yrittää vaikuttaa eri juttuihin

    Leave a comment:


  • Jonsku
    replied
    Löytyisikö ideoita seuraavanlaiseen M60 starttiongelmaan;
    -Kylmänä, puolilämpimänä yms starttaa normaalisti.
    -Kuumana pyörittää kyllä mutta ei sytytä vaikka kuinka pitkään starttailee, bensa tuoksuu hitusen muttei yskäise kertaakaan. Kunhan viilenee jonkinaikaa niin lähtee käyntiin normaalisti.

    Vaihdettu; startti, kampiakselin asentotunnistin, nokka-akselin asentotunnistin.
    Bensapumppu pyörii normaalisti kun virrat kääntää päälle eli paineet pitäisi olla ok, varsinkin kun ei muuten oireile yhtään.

    Seuraavana listalla jäähdytinnesteen lämpötila-anturi sekä imuilman lämpötila-anturi. Kunhan saan INPA;n taas rokkaamaan niin pääsee kurkkimaan livedataa josko sieltä selviäisi lisää.

    Yhtenä vaihtoehtona tuli mieleen että onkohan näissä minkäänlaista DME;hen sisäänrakennettua lämpötilasuojaa? Tässä kyseisessä autossa DME on suht kuumassa paikassa joten saattaa käydä suht lämpimänä, vaikka vieressä onkin puhallin hieman viilentämässä..

    Kytkentäkaavioiden mukaan "se moottorinohjainboksin lähellä oleva lämpötila-anturi" ohjaa ainoastaan läheistä tuuletinta eikä ole mitenkään kytköksissä itse DME;hen, joten ei pitäisi olla siitä ainakaan kiinni.


    Ideas welcome!

    Leave a comment:


  • -kalevi-
    replied
    Originally posted by aae30 View Post
    Kokemuksia PMC Motorsportin laatikon adaptereist/vauhtipyörist? Gs6-53dz hgd + m62 haluisin sovittaa yhteen.

    Vakion tarvikkeena myytävät kaksoismassat jne. pl. en nyt muista kuin jonkun setin TTV Racing:ilt n62 sopivana,
    jolla hintaa +1,5k£, eli ei oikein hitsaamalla houkuttelis, kun ei kuitenkaan sopivat paketitkaan mitään halpoja ole.
    Minulla on PMC adapteri ja vauhtipyörä paikoillaan m60 perässä gs6-53dz laatikon kanssa. Nätisti osat sopii paikalleen ja vaikuttaa laadukkailta osilta. Ajoon en ole vielä autoa saanut, joten ei kokemusta käytöstä

    Leave a comment:


  • Jonsku
    replied
    Originally posted by aae30 View Post
    Kokemuksia PMC Motorsportin laatikon adaptereist/vauhtipyörist? Gs6-53dz hgd + m62 haluisin sovittaa yhteen.

    Vakion tarvikkeena myytävät kaksoismassat jne. pl. en nyt muista kuin jonkun setin TTV Racing:ilt n62 sopivana,
    jolla hintaa +1,5k£, eli ei oikein hitsaamalla houkuttelis, kun ei kuitenkaan sopivat paketitkaan mitään halpoja ole.
    Yksi tuollainen apadterikitti odottaa paketissa asennusta. Ainakin pintapuolisesti vaikuttaisi hyvin laadukkaalta setiltä, saa nähdä miten sopii paikoilleen.

    Voin kirjoitella kokemuksia ja pistää kuvia kunhan pääsen vaihdelaatikkoswapin kimppuun joskus joulun / uudenvuoden jälkeen
    Last edited by Jonsku; 24-11-2020, 10:47.

    Leave a comment:


  • aae30
    replied
    Kokemuksia PMC Motorsportin laatikon adaptereist/vauhtipyörist? Gs6-53dz hgd + m62 haluisin sovittaa yhteen.

    Vakion tarvikkeena myytävät kaksoismassat jne. pl. en nyt muista kuin jonkun setin TTV Racing:ilt n62 sopivana,
    jolla hintaa +1,5k£, eli ei oikein hitsaamalla houkuttelis, kun ei kuitenkaan sopivat paketitkaan mitään halpoja ole.

    Leave a comment:


  • BMW525Xda
    replied
    Originally posted by Muurahainen View Post
    Älä käytä liian kuumaksi korkki auki M62 koneella kun lämmöt vakiona yli 100.
    Käytin noin 50c asti korkki auki. Nyt löin tulille ja ihmettelin kun ylävesiletku oli lutussa ja tyhjänä. Katsotaan kohta mikä paikka antaa periksi :think
    Last edited by BMW525Xda; 19-11-2020, 05:17.

    Leave a comment:


  • Scitso
    replied
    Originally posted by peto2 View Post
    Mulla käyttäytyy aivan samalla tavalla ja olen todennut että paisari on viallinen. Samalla osanumerolla oleva paisari E38:ssa käyttäytyy siten kuin sen pitäisikin. En ole jaksanut asialle tehdä mitään kun jos nesteen pinnan säätää kohdalleen auto käynnissä niin jäähdytysjärjestelmä toimii vallan mainiosti.
    Tää ongelma tuli esiin kun 5 vuotta sitten paisari halkes. Vanhalla oli paha sanoo ku siinä oli se tikku katki.

    Leave a comment:


  • jyyrä
    replied
    M62 etsitään irto vanoksien tiiviseiden vaihtajaa

    Olisiko täällä joku jolla työkalut ja taitoa vaihtaa irto vanoksiin uudet tiivisteet?

    Moottori m62-tub44

    Yv tavoittaa.

    Leave a comment:


  • Muurahainen
    replied
    Originally posted by BMW525Xda View Post
    M62 Paisunta kokeiltu. Ylärajassa pysyy ja lämmetessä pinta alkaa nousta = kehittää painetta kun neste laajenee. Sammutuksessa jää ylarajaan.
    Älä käytä liian kuumaksi korkki auki M62 koneella kun lämmöt vakiona yli 100.

    Leave a comment:


  • BMW525Xda
    replied
    M62 Paisunta kokeiltu. Ylärajassa pysyy ja lämmetessä pinta alkaa nousta = kehittää painetta kun neste laajenee. Sammutuksessa jää ylarajaan.

    Leave a comment:

Working...
X