Announcement

Collapse
No announcement yet.

M60/M62 kysymyksiä ja vastauksia III

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • BMW525Xda
    replied
    Originally posted by ritariässä View Post
    Tää V8b35 kyl aika lussu muutenkin, tuntuu et M54 3,0L kirkuvan puhdikkaammin.
    Vakio M54b30 on terävämpi vaikka paperilla tylsempi. Mutta m62b35 on mukava kone e39 koriin, letkeää ja kuminauha voimantuottoa.

    Originally posted by aae30 View Post
    korjasin normaali->riittävä

    edit: ota suoraa pari suutinta irti, säästyy sitä bensaakin sitte
    Miten suuttimet liittyi vanoksen toimintaan, ymmärrän kyllä pointin, mutta ei se vanoksesta sen tarpeellisempaa vaikuta tekevän

    Leave a comment:


  • aae30
    replied
    Originally posted by BMW525Xda View Post
    M62b35 vääntää alhaalta riittävästi, ottaa kierroksia ja kulkee riittävästi vaikka vanoksen solenoidien johdot on irti
    korjasin normaali->riittävä

    edit: ota suoraa pari suutinta irti, säästyy sitä bensaakin sitte
    Last edited by aae30; 15-11-2020, 20:28.

    Leave a comment:


  • ritariässä
    replied
    Tää V8b35 kyl aika lussu muutenkin, tuntuu et M54 3,0L kirkuvan puhdikkaammin.

    Leave a comment:


  • BMW525Xda
    replied
    Originally posted by Urpo_rotta View Post
    Miksi ihmeessä otat vanoksen pois? Laita kuntoon niin pelaa kuten kuuluukin
    Jotenkin on alkanut vaikuttaa vanokset ja disat laitteilta joilla ei ole vaikutusta kuin vitutuksen määrään

    M54 heitin disan läpän roskikseen enkä ole asentanut repairkittiä, enkä asenna. Ei vaikuttanut sekään mitenkään auton toimintaan, ellei blasebovaikutus kierrosherkkyyttä laskettu mukaan.

    M62b35 vääntää alhaalta normaalisti, ottaa kierroksia ja kulkee normaalisti vaikka vanoksen solenoidien johdot on irti

    Leave a comment:


  • Urpo_rotta
    replied
    Originally posted by BMW525Xda View Post
    Voin huomenna katsoa 535i paisarin käyttäytymistä, muistan kyllä että toi M54 käyttäytyy just noin kuin sinun videoissa.

    Vanos.
    Nappasin vanoksen solenoidien johdot irti kokeeksi, ei vaikutusta mihinkään. Auto toimii täysin, vastaa kaasuun, vääntää alakierroksilla, kiertää rajoittajalle ja klankatus alkaa lämpimällä moottorilla, vaikutti olevan ehkä hitusen vaimeampi nyt.

    Taitaa olla singlevanos tässä M62b35 moottorissa, tutkitaan kuinka tämän turhan laitteen saa pois toiminnasta.

    Miksi ihmeessä otat vanoksen pois? Laita kuntoon niin pelaa kuten kuuluukin

    Leave a comment:


  • peto2
    replied
    Originally posted by Scitso View Post
    Nyt 5 vuotta ihmetelly tätä paisarin toimintaa. Jos tason kaataa normaalii, kylmänä ekalla kiihytyksellä ilmoittaa low coolant.
    On ilmailtu ja 5 vuoden aikana vaihtunu pumppu termari paisari letkut ja syylärikin.
    Muuta ongelmaa ei ole, mut jostain syystä ylävesiletku tyhjenee paisariin pumpun läpi kun auton sammuttaa.
    Muutama video jos toimii.

    https://flic.kr/p/2k5Lkbt
    Mulla käyttäytyy aivan samalla tavalla ja olen todennut että paisari on viallinen. Samalla osanumerolla oleva paisari E38:ssa käyttäytyy siten kuin sen pitäisikin. En ole jaksanut asialle tehdä mitään kun jos nesteen pinnan säätää kohdalleen auto käynnissä niin jäähdytysjärjestelmä toimii vallan mainiosti.

    Leave a comment:


  • BMW525Xda
    replied
    Voin huomenna katsoa 535i paisarin käyttäytymistä, muistan kyllä että toi M54 käyttäytyy just noin kuin sinun videoissa.

    Vanos.
    Nappasin vanoksen solenoidien johdot irti kokeeksi, ei vaikutusta mihinkään. Auto toimii täysin, vastaa kaasuun, vääntää alakierroksilla, kiertää rajoittajalle ja klankatus alkaa lämpimällä moottorilla, vaikutti olevan ehkä hitusen vaimeampi nyt.

    Taitaa olla singlevanos tässä M62b35 moottorissa, tutkitaan kuinka tämän turhan laitteen saa pois toiminnasta.

    Leave a comment:


  • Scitso
    replied
    M62 paisarin toiminta

    Nyt 5 vuotta ihmetelly tätä paisarin toimintaa. Jos tason kaataa normaalii, kylmänä ekalla kiihytyksellä ilmoittaa low coolant.
    On ilmailtu ja 5 vuoden aikana vaihtunu pumppu termari paisari letkut ja syylärikin.
    Muuta ongelmaa ei ole, mut jostain syystä ylävesiletku tyhjenee paisariin pumpun läpi kun auton sammuttaa.
    Muutama video jos toimii.

    Last edited by Scitso; 12-11-2020, 19:24.

    Leave a comment:


  • BMW525Xda
    replied
    Miten ja kuinka ?

    M62b35 vanoksen käytöstä poistaminen onnistuu. ?

    Leave a comment:


  • BMW525Xda
    replied
    Originally posted by [Snowboarder] View Post
    Kokeile onko kaikki tulpat varmasti kiinni. Joskus oli vastaava vika ja pari tulppaa just ja just kierteillä..
    Tähän tartuin ja, takimmainen tulpan kolo ui öljyssä. Nyt putsaan ja katson käykö 330ci platinium tulpat tähän ? Samalla menisi tulppien vaihto. Tulpat oli kyllä kireällä

    Edit: 330i platinium käy ja niitä sattui olemaan setti mutta niinhän vaan 6kpl ��
    Last edited by BMW525Xda; 08-10-2020, 16:15.

    Leave a comment:


  • [Snowboarder]
    replied
    Originally posted by BMW525Xda View Post
    Käytin lämpimäksi ja kuuntelin meisselillä. Ääni ei tule jakopäästä, siellä kaikki äänet on tasaisia molemmissa sylinterilohkoissa ja kaikista paikoista kuunneltuna.

    Eikä lonksotus kuulunut ruuvimeisselissä vaikka kuuluu auton vieressä ja voimakkaimmin kuulee kun seisoo kuskin oven vieressä, mutta auton alta ei ääni kuulu lähes ollenkaan. Ajattelin että kuuluisiko kytkimestä mutta ei.

    Ääni seuraa moottorin kierroksia joten pyörivä osa kyseessä, se on varma
    Aloin epäillä tulppia, voisiko olla huono kipinä joka aiheuttaa äänen kun lämpenee ?
    Tosiaan kylmänä käy todella smoothisti.
    Kokeile onko kaikki tulpat varmasti kiinni. Joskus oli vastaava vika ja pari tulppaa just ja just kierteillä..

    Leave a comment:


  • BMW525Xda
    replied
    Originally posted by ekkoo1 View Post
    Alhaalta kuulostaa kyllä oudolta paikalta, silloin ehkä veikkaisin itsekin tuota öljypumpun ketjua - omassa siinä oli ainakin aika reilusti klappia. Ja tosiaan tuon videon mukaan voi mennä ja ei ole paha työmaa jos vaan saa keulaa vähän ilmaan jossain.

    Ne öljypohjan pultit tykkää sitten hikoilla öljyä vaikka tiivisteen vaihtaisikin, laittaisin ehkä jälkiviisaana varuiksi kierteisiin jotain hydrauliikkapuolen kierretiivistettä niihin.
    Käytin lämpimäksi ja kuuntelin meisselillä. Ääni ei tule jakopäästä, siellä kaikki äänet on tasaisia molemmissa sylinterilohkoissa ja kaikista paikoista kuunneltuna.

    Eikä lonksotus kuulunut ruuvimeisselissä vaikka kuuluu auton vieressä ja voimakkaimmin kuulee kun seisoo kuskin oven vieressä, mutta auton alta ei ääni kuulu lähes ollenkaan. Ajattelin että kuuluisiko kytkimestä mutta ei.

    Ääni seuraa moottorin kierroksia joten pyörivä osa kyseessä, se on varma
    Aloin epäillä tulppia, voisiko olla huono kipinä joka aiheuttaa äänen kun lämpenee ?
    Tosiaan kylmänä käy todella smoothisti.

    Leave a comment:


  • ekkoo1
    replied
    Originally posted by BMW525Xda View Post
    Minusta ääni tulee enemmän kuskin puolelta alhaalta.

    Fiksuna otin öljykorkin käynnissä pois, psiih ääni ja öljyt pitkin konehuonetta
    Alhaalta kuulostaa kyllä oudolta paikalta, silloin ehkä veikkaisin itsekin tuota öljypumpun ketjua - omassa siinä oli ainakin aika reilusti klappia. Ja tosiaan tuon videon mukaan voi mennä ja ei ole paha työmaa jos vaan saa keulaa vähän ilmaan jossain.

    Ne öljypohjan pultit tykkää sitten hikoilla öljyä vaikka tiivisteen vaihtaisikin, laittaisin ehkä jälkiviisaana varuiksi kierteisiin jotain hydrauliikkapuolen kierretiivistettä niihin.

    Leave a comment:


  • BMW525Xda
    replied
    Originally posted by ekkoo1 View Post
    Jos ruuvarilla paikallistat äänen lähdettä niin kuuluuko kovimmillaan tuossa öljykorkin paikkeilla venttiilikopasta? Silloin epäilisin edelleen jakopäätä, siitä ainakin itsellä kuuli juurikin kun jakopää oli menossa.

    Kuumana on ainakin öljyt laihemmat ja vähemmän öljypainetta niin voi olla, että ketjunkiristin samalla ei ole yhtä kireällä. Sen kiristimenhän saa vaihdettua ulkokautta ihan nätisti, mutta katsoisin kyllä sen öljypohjan ja pumpun sihdin ettei sielä ole puoli jakopäätä jo möllöttämässä.
    Minusta ääni tulee enemmän kuskin puolelta alhaalta.

    Fiksuna otin öljykorkin käynnissä pois, psiih ääni ja öljyt pitkin konehuonetta

    Leave a comment:


  • BMW525Xda
    replied
    Tällä videolla kirrataan öljypumpun ketju, ilmeisesti se venyy ja kalkattaa myös ?
    Samalla tsekkaa pumpun ruuvit.



    Pitää pudottaa pohja pois kun ei ole tuon vaikeampi, apurunkoa ei ilmeisesti ole edessä kuten m54.

    Leave a comment:

Working...
X
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎