Announcement

Collapse
No announcement yet.

M60/M62 kysymyksiä ja vastauksia III

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • JJT
    replied
    M62 vanokseton moottori E28 korissa.
    Mistä rpm-tieto kierroslukumittarille? Voiko tuon ottaa eculta suoraan? (ilman että tulee savut mittarista tai ecusta)

    Leave a comment:


  • mige95
    replied
    Originally posted by aae30 View Post
    Mielenkiintoista tietoa vakio m62tu moottorinohjaukseen liittyen tarjoilee: BMW Me7_2_English_Funktionsramen.pdf

    Suht seikkaperäisesti eri toiminnot/ominaisuudet/parametrit selvityksineen, mm. CAN-väylän paketeista.
    Täältä lisää tietoja.

    Leave a comment:


  • aae30
    replied
    Mielenkiintoista tietoa vakio m62tu moottorinohjaukseen liittyen tarjoilee: BMW Me7_2_English_Funktionsramen.pdf

    Suht seikkaperäisesti eri toiminnot/ominaisuudet/parametrit selvityksineen, mm. CAN-väylän paketeista.

    Leave a comment:


  • aae30
    replied
    Originally posted by aae30 View Post
    Mites näissä(m60 ja m62) noi dampperit menee ristiin? Että onko ainoa ero triggeröinnin hammaskehä?
    Hintaeroa ei juuri ole; m60 n.422e ja m62 n.418e @ bmwautoparts.net.

    Tavallaan ois tarkoitus jokatapauksessa siirtää triggeröinti vauhtipyörän puolelle, niin m62 vois kelvata,
    mutta huomasin että bmwfans.info väittäis m60 dampperin olevan 0,5kg kevyempi:think.
    Kevyempään päädyin, mutta tuli toinenkin käytettynä ostettua.
    Saattaa jäädä kyllä hyllyyn, jos vika ei ollutkaan dampperissa, vaan vain sen kiinnityksessä.


    oli vissiin joku (kilopultti)toyota-harrastelija jolta tän hain.
    Last edited by aae30; 07-05-2021, 18:43. Reason: korjaus kuvan linkkiin

    Leave a comment:


  • aae30
    replied
    Mites näissä(m60 ja m62) noi dampperit menee ristiin? Että onko ainoa ero triggeröinnin hammaskehä?
    Hintaeroa ei juuri ole; m60 n.422e ja m62 n.418e @ bmwautoparts.net.

    Tavallaan ois tarkoitus jokatapauksessa siirtää triggeröinti vauhtipyörän puolelle, niin m62 vois kelvata,
    mutta huomasin että bmwfans.info väittäis m60 dampperin olevan 0,5kg kevyempi:think.

    Leave a comment:


  • Maikkeli
    replied
    Originally posted by ike24 View Post
    Kaverin avaamattomaan myllyyn oon laittanu molemmat 1mm ykk. Omassa Ollu 1,2 ja 1, 5 myös. Jotain käppyrääkin löytyy jos haluaa eroa nähdä vakioon.
    Jees kiitoksia. Laita ihmeessä käyrää näytille niin tietää hiukan mitä odottaa

    Leave a comment:


  • ike24
    replied
    Originally posted by Maikkeli View Post
    Ahdettu.
    Kaverin avaamattomaan myllyyn oon laittanu molemmat 1mm ykk. Omassa Ollu 1,2 ja 1, 5 myös. Jotain käppyrääkin löytyy jos haluaa eroa nähdä vakioon.

    Leave a comment:


  • Maikkeli
    replied
    Originally posted by ike24 View Post
    Ahdettu vai vapari?
    Ahdettu.

    Leave a comment:


  • ike24
    replied
    Originally posted by Maikkeli View Post
    M60B40-moottoriin 4x imunokat tulossa, mihin ajoitetaan?
    Ahdettu vai vapari?

    Leave a comment:


  • Urpo_rotta
    replied
    Originally posted by Maikkeli View Post
    M60B40-moottoriin 4x imunokat tulossa, mihin ajoitetaan?
    En suoraan osaa vastata, mutta jos kaivat nokkien speksit esiin ja vertaat niitä vaikka m50b25 non vanos imunokkaan ja jos ne ovat pitkälti samanlaiset nostoltaan ja asteiltaan niin silloin varmaan jonkinlaista suuntaa saat sieltä. Turbovehkeissä käytetty usein n. 1mm/1mm

    Tietysti jos selvität vakion ajoituksen ensin, voi olla hyvä lähtötieto sekin.

    Leave a comment:


  • Maikkeli
    replied
    M60B40-moottoriin 4x imunokat tulossa, mihin ajoitetaan?

    Leave a comment:


  • aae30
    replied
    Originally posted by BMW525Xda View Post
    Oletteko ostaneet vai tehneet työkalut ja onko kaikki mm linkeissä olevat kaikki työkalut tarpeellisia ?
    Ei hotsita ostaa kertatyötä varten 500€ työkalusarjaa.
    Vuokraa (myynti-osiosta?) kalut, koska kiinakopiot kannattaa ainakin suosiolla jättää myyjilleen. Vanoksen pulttiprässikin varmaan joltain löytyy.
    Tais toimivan sarjan tullaukseen mennä vähemmän kuin kopioista kopioitujen kiinalaisten rikkoman solenoidin aikaansaamaan tilaukseen.

    Tämä toimi itselle.

    Leave a comment:


  • BMW525Xda
    replied
    Vanosremontti.

    Talven pimeille illoille tarkoitus ajoittaa vanoksien ajoitus ja tiivisteremontti.
    Oletteko ostaneet vai tehneet työkalut ja onko kaikki mm linkeissä olevat kaikki työkalut tarpeellisia ?
    Ei hotsita ostaa kertatyötä varten 500€ työkalusarjaa.

    Jossain topicissa näin itse tehtyjä työkaluja, mm nokkien lukitukseen.



    Leave a comment:


  • Bansku
    replied
    Originally posted by 1pete View Post
    Tarkoitus vaihtaa M60 kone ja automaattilaatikko -90 luvun alkupuolen bemusta koriin jossa tuota yhdistelmää ei ole käytetty. Kuinkahan paljon tuo yhdistelmä keskustelee auton muun elektroniikan kanssa ja samalla estäen pelkästään tuon yhdistelmän toimimisen? saan elintenluovuttajasta tarvittavat osat.

    -Pete-
    Itellä 740 volvossa m60 ja automaatti, ei tarvitse laatikko tuota nopeustietoa toimiakseen, tps ja maf oleellisimmat tiedot jos ei nopeustietoa käytössä, ainakin 5hp18 laatikossa. Melko paljon saa jättää kaikkea pois pelistä ennen kun laatikkoa heittää ittesä vikatilaan.

    Leave a comment:


  • mige95
    replied
    Originally posted by aae30 View Post
    Mitäs meinasit? DCT?
    Jep, sellanen ollut vähän kiikarissa. Turbolamik on julkassu jonku boksin 8hp laatikolle mutta en tiedä siitä sen enempää.

    Leave a comment:

Working...
X
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎