Originally posted by mige95
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
M60/M62 kysymyksiä ja vastauksia III
Collapse
X
-
Originally posted by Muurahainen View PostSanoisin että ei onnistu ihan helposti laatikon vakiolla ohjauksella ja aftermarket eculla. Siihenkin laatikon ohjaukseen kyllä taitaa löytyä vaihtoehtoisia vaihtoehtoja.
Jos oikein olen käsittänyt juttelee egs ja dme keskenään can-väylän kautta ja juuri missään aftermaket ecussa ei taida olla sopivaa keskustelutaitoa tuohon.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by mige95 View PostMitäs kaikkea tietoa m60 eculta tollane 5hp30 tarvii, eli jos vaihtaa vakio ecun esim maxxecuu niin saako tota 5hp laatikkoa toimii mitenkää järkevästi vai pitääkö siinä moottorinohjaimen päivityksessä vaihtaa laatikkokin samalla ? Manuaali ei ole vaihtoehto.
Jos oikein olen käsittänyt juttelee egs ja dme keskenään can-väylän kautta ja juuri missään aftermaket ecussa ei taida olla sopivaa keskustelutaitoa tuohon.
Leave a comment:
-
-
Mitäs kaikkea tietoa m60 eculta tollane 5hp30 tarvii, eli jos vaihtaa vakio ecun esim maxxecuu niin saako tota 5hp laatikkoa toimii mitenkää järkevästi vai pitääkö siinä moottorinohjaimen päivityksessä vaihtaa laatikkokin samalla ? Manuaali ei ole vaihtoehto.Last edited by mige95; 20-04-2021, 21:55.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by BMW525Xda View PostJuu, pitää kysellä jostain kenellä pyöreälle liittimelle joku lukulaite. Tai ostaa itselle.)
Tulee joka päivä ajettua Espooseen niin lukeminen voisi onnistua korvausta vastaan jos on vielä tarvetta.
Leave a comment:
-
-
Joku asentoanturi tai bensan saannissa ongelmaa. Lukisin vikakoodit ennen kuin avaisin yhtään pulttia tai mutteria.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by ekkoo1 View PostVoisi olla puolia paskana ja pätkii kun on tarpeeksi kuuma kone tms. tai joku oleellinen anturi, tyyliin kampuran asentotunnistin menossa rikki.Originally posted by Urpo_rotta View PostYhtään ei puolavian tyylinen kyllä tuo viankuvaus.
Tutkisin pensapuolta, ettei vaan olis pumppu vainaa tai sitten asentoanturivikaa.Originally posted by bemmeri View PostBensapumpulle menevät johdot tankin sisällä vainaat.
Startti, välillä startti on pitkä ja kone pyörii kuin ilman tulppia, tuntuisi kuin puristukset poissa, hörähtää kuitenkin iloisesti käymään ja käy nätisti pl lämpimänä vanoksen klonkotus.
Vetojakin on, lähtee kakomatta 5v 50kmh ja vetää nöyrästi.
Bensapumpun johdot pitää tsekata, näyttäisi löytyvän ohjeitakin.
Tänään taas startin ja parin metrin siirron jälkeen kun jätin käymään sammahti, starttasi kuitenkin taas iloisesti ja toimi täysin.
Leave a comment:
-
-
Yhtään ei puolavian tyylinen kyllä tuo viankuvaus.
Tutkisin pensapuolta, ettei vaan olis pumppu vainaa tai sitten asentoanturivikaa.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by ekkoo1 View PostVoisi olla puolia paskana ja pätkii kun on tarpeeksi kuuma kone tms. tai joku oleellinen anturi, tyyliin kampuran asentotunnistin menossa rikki.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by BMW525Xda View PostMitä laitetaan?
Vetäsin eilen rajoittajalle M62b35 motorin, leikkasi tehot ja pientareelle oli pakko pysähtyä, motori hörskötti ja heilui. Sammutus, kohtuu pitkä (n.5sek) startti ja lohmo käyntiin, kävi hyvin, kiihdytys ja voimatkin palasi. Muutama km myöhemmin kiihdytys ja aivan kuin pätkisi 500rpm välein, kiertää kuitenkin iloisesti mutta ottaa kierrokset kulmikkaasti. No tänään sitten renkaanvaihtoperaatiossa siirtelin autoa, lyhyitä siirtoja ja sammutuksia. Lopuksi jätin käymään, kävi 10sek ja sammui, starttasi laakista mutta sammui taas. Virrat pois ja startti, siitä liikkeelle ja toimii taas pl se kiihdytyksen pätkiminen.
Tähän sopivaa testeriä ei nyt ole saatavilla koska iso pyöreä liitin koneshuoneessa.
Arvauksia tai kokemuksia samasta vaivasta jotka selvinneet ?
Leave a comment:
-
-
Mitä laitetaan?
Vetäsin eilen rajoittajalle M62b35 motorin, leikkasi tehot ja pientareelle oli pakko pysähtyä, motori hörskötti ja heilui. Sammutus, kohtuu pitkä (n.5sek) startti ja lohmo käyntiin, kävi hyvin, kiihdytys ja voimatkin palasi. Muutama km myöhemmin kiihdytys ja aivan kuin pätkisi 500rpm välein, kiertää kuitenkin iloisesti mutta ottaa kierrokset kulmikkaasti. No tänään sitten renkaanvaihtoperaatiossa siirtelin autoa, lyhyitä siirtoja ja sammutuksia. Lopuksi jätin käymään, kävi 10sek ja sammui, starttasi laakista mutta sammui taas. Virrat pois ja startti, siitä liikkeelle ja toimii taas pl se kiihdytyksen pätkiminen.
Tähän sopivaa testeriä ei nyt ole saatavilla koska iso pyöreä liitin koneshuoneessa.
Arvauksia tai kokemuksia samasta vaivasta jotka selvinneet ?
Leave a comment:
-
-
Originally posted by 1pete View PostTarkoitus vaihtaa M60 kone ja automaattilaatikko -90 luvun alkupuolen bemusta koriin jossa tuota yhdistelmää ei ole käytetty. Kuinkahan paljon tuo yhdistelmä keskustelee auton muun elektroniikan kanssa ja samalla estäen pelkästään tuon yhdistelmän toimimisen? saan elintenluovuttajasta tarvittavat osat.
-Pete-
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Pazi88 View PostJos en ihan pihalla ole, niin automaagin ja moottorin ecut keskustelee lähinnä keskenään tuon ikäsissä. Ainoa ulkopuolinen signaali lienee nopeus, mikä on 0-12v kanttiaaltoa, 9-pulssia per renkaan pyörähdys.
Leave a comment:
-
Leave a comment: