Announcement

Collapse
No announcement yet.

M60/M62 kysymyksiä ja vastauksia III

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • aae30
    replied
    Originally posted by mige95 View Post
    no se on päivitettävä samalla laatikko 2000 luvulle.
    Mitäs meinasit? DCT?

    Leave a comment:


  • mige95
    replied
    Originally posted by Muurahainen View Post
    Sanoisin että ei onnistu ihan helposti laatikon vakiolla ohjauksella ja aftermarket eculla. Siihenkin laatikon ohjaukseen kyllä taitaa löytyä vaihtoehtoisia vaihtoehtoja.

    Jos oikein olen käsittänyt juttelee egs ja dme keskenään can-väylän kautta ja juuri missään aftermaket ecussa ei taida olla sopivaa keskustelutaitoa tuohon.
    Joo katselin sähkökaavioita sielä on can väylä ecun ja laatikon boksin välillä, no se on päivitettävä samalla laatikko 2000 luvulle.

    Leave a comment:


  • Muurahainen
    replied
    Originally posted by mige95 View Post
    Mitäs kaikkea tietoa m60 eculta tollane 5hp30 tarvii, eli jos vaihtaa vakio ecun esim maxxecuu niin saako tota 5hp laatikkoa toimii mitenkää järkevästi vai pitääkö siinä moottorinohjaimen päivityksessä vaihtaa laatikkokin samalla ? Manuaali ei ole vaihtoehto.
    Sanoisin että ei onnistu ihan helposti laatikon vakiolla ohjauksella ja aftermarket eculla. Siihenkin laatikon ohjaukseen kyllä taitaa löytyä vaihtoehtoisia vaihtoehtoja.

    Jos oikein olen käsittänyt juttelee egs ja dme keskenään can-väylän kautta ja juuri missään aftermaket ecussa ei taida olla sopivaa keskustelutaitoa tuohon.

    Leave a comment:


  • mige95
    replied
    Mitäs kaikkea tietoa m60 eculta tollane 5hp30 tarvii, eli jos vaihtaa vakio ecun esim maxxecuu niin saako tota 5hp laatikkoa toimii mitenkää järkevästi vai pitääkö siinä moottorinohjaimen päivityksessä vaihtaa laatikkokin samalla ? Manuaali ei ole vaihtoehto.
    Last edited by mige95; 20-04-2021, 21:55.

    Leave a comment:


  • SushiX
    replied
    Originally posted by BMW525Xda View Post
    Juu, pitää kysellä jostain kenellä pyöreälle liittimelle joku lukulaite. Tai ostaa itselle.
    Itseltä löytyy tuo vanhan mallinen pyöreäliitin ja Inpa (jos inpa toimii, en ole vielä testannut sitä )

    Tulee joka päivä ajettua Espooseen niin lukeminen voisi onnistua korvausta vastaan jos on vielä tarvetta.

    Leave a comment:


  • BMW525Xda
    replied
    Originally posted by MH motorsport View Post
    Joku asentoanturi tai bensan saannissa ongelmaa. Lukisin vikakoodit ennen kuin avaisin yhtään pulttia tai mutteria.
    Juu, pitää kysellä jostain kenellä pyöreälle liittimelle joku lukulaite. Tai ostaa itselle.

    Leave a comment:


  • MH motorsport
    replied
    Joku asentoanturi tai bensan saannissa ongelmaa. Lukisin vikakoodit ennen kuin avaisin yhtään pulttia tai mutteria.

    Leave a comment:


  • BMW525Xda
    replied
    Originally posted by ekkoo1 View Post
    Voisi olla puolia paskana ja pätkii kun on tarpeeksi kuuma kone tms. tai joku oleellinen anturi, tyyliin kampuran asentotunnistin menossa rikki.
    Originally posted by Urpo_rotta View Post
    Yhtään ei puolavian tyylinen kyllä tuo viankuvaus.

    Tutkisin pensapuolta, ettei vaan olis pumppu vainaa tai sitten asentoanturivikaa.
    Originally posted by bemmeri View Post
    Bensapumpulle menevät johdot tankin sisällä vainaat.
    Pätkimiselle selitys taisi löytyä, tässä vanokset klonkottaa ja pätkäisy tulee aina samassa 3800-4000rpm kohdassa, muuttuisiko vanoksessa jokin asetus tuossa, esim pudottaa ne pois ? (Aiempi 500rpm välein tuntuu välillä olevan päällä, kuitenkin harvoin)

    Startti, välillä startti on pitkä ja kone pyörii kuin ilman tulppia, tuntuisi kuin puristukset poissa, hörähtää kuitenkin iloisesti käymään ja käy nätisti pl lämpimänä vanoksen klonkotus.

    Vetojakin on, lähtee kakomatta 5v 50kmh ja vetää nöyrästi.

    Bensapumpun johdot pitää tsekata, näyttäisi löytyvän ohjeitakin.

    Tänään taas startin ja parin metrin siirron jälkeen kun jätin käymään sammahti, starttasi kuitenkin taas iloisesti ja toimi täysin.

    Leave a comment:


  • bemmeri
    replied
    Bensapumpulle menevät johdot tankin sisällä vainaat.

    Leave a comment:


  • Urpo_rotta
    replied
    Yhtään ei puolavian tyylinen kyllä tuo viankuvaus.

    Tutkisin pensapuolta, ettei vaan olis pumppu vainaa tai sitten asentoanturivikaa.

    Leave a comment:


  • BMW525Xda
    replied
    Originally posted by ekkoo1 View Post
    Voisi olla puolia paskana ja pätkii kun on tarpeeksi kuuma kone tms. tai joku oleellinen anturi, tyyliin kampuran asentotunnistin menossa rikki.
    Pitää noita puolia ensin tutkia, niitä on pahvilaatikollinen onneksi. Sitten asentotunnistimet.

    Leave a comment:


  • ekkoo1
    replied
    Originally posted by BMW525Xda View Post
    Mitä laitetaan?

    Vetäsin eilen rajoittajalle M62b35 motorin, leikkasi tehot ja pientareelle oli pakko pysähtyä, motori hörskötti ja heilui. Sammutus, kohtuu pitkä (n.5sek) startti ja lohmo käyntiin, kävi hyvin, kiihdytys ja voimatkin palasi. Muutama km myöhemmin kiihdytys ja aivan kuin pätkisi 500rpm välein, kiertää kuitenkin iloisesti mutta ottaa kierrokset kulmikkaasti. No tänään sitten renkaanvaihtoperaatiossa siirtelin autoa, lyhyitä siirtoja ja sammutuksia. Lopuksi jätin käymään, kävi 10sek ja sammui, starttasi laakista mutta sammui taas. Virrat pois ja startti, siitä liikkeelle ja toimii taas pl se kiihdytyksen pätkiminen.

    Tähän sopivaa testeriä ei nyt ole saatavilla koska iso pyöreä liitin koneshuoneessa.

    Arvauksia tai kokemuksia samasta vaivasta jotka selvinneet ?
    Voisi olla puolia paskana ja pätkii kun on tarpeeksi kuuma kone tms. tai joku oleellinen anturi, tyyliin kampuran asentotunnistin menossa rikki.

    Leave a comment:


  • BMW525Xda
    replied
    Mitä laitetaan?

    Vetäsin eilen rajoittajalle M62b35 motorin, leikkasi tehot ja pientareelle oli pakko pysähtyä, motori hörskötti ja heilui. Sammutus, kohtuu pitkä (n.5sek) startti ja lohmo käyntiin, kävi hyvin, kiihdytys ja voimatkin palasi. Muutama km myöhemmin kiihdytys ja aivan kuin pätkisi 500rpm välein, kiertää kuitenkin iloisesti mutta ottaa kierrokset kulmikkaasti. No tänään sitten renkaanvaihtoperaatiossa siirtelin autoa, lyhyitä siirtoja ja sammutuksia. Lopuksi jätin käymään, kävi 10sek ja sammui, starttasi laakista mutta sammui taas. Virrat pois ja startti, siitä liikkeelle ja toimii taas pl se kiihdytyksen pätkiminen.

    Tähän sopivaa testeriä ei nyt ole saatavilla koska iso pyöreä liitin koneshuoneessa.

    Arvauksia tai kokemuksia samasta vaivasta jotka selvinneet ?

    Leave a comment:


  • Urpo_rotta
    replied
    Originally posted by 1pete View Post
    Tarkoitus vaihtaa M60 kone ja automaattilaatikko -90 luvun alkupuolen bemusta koriin jossa tuota yhdistelmää ei ole käytetty. Kuinkahan paljon tuo yhdistelmä keskustelee auton muun elektroniikan kanssa ja samalla estäen pelkästään tuon yhdistelmän toimimisen? saan elintenluovuttajasta tarvittavat osat.

    -Pete-
    Ei oikeestaan paljon mitään. Automaattilaatikko tarvii varmaan nopeustiedon.

    Leave a comment:


  • 1pete
    replied
    Originally posted by Pazi88 View Post
    Jos en ihan pihalla ole, niin automaagin ja moottorin ecut keskustelee lähinnä keskenään tuon ikäsissä. Ainoa ulkopuolinen signaali lienee nopeus, mikä on 0-12v kanttiaaltoa, 9-pulssia per renkaan pyörähdys.
    Kiitos tuo oli sellaista mitä toivoin kuulevani, tuo kanttiaalto on varmaaan helpoin järkätä laittamalla siihen ABS anturi ja kehä

    Leave a comment:

Working...
X
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎