Announcement

Collapse
No announcement yet.

M60/M62 kysymyksiä ja vastauksia III

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Urpo_rotta
    BTCF Member
    • May 2012
    • 5273
    • Pirkkala

    M60 on ainakin ihan suorat kolot molemmissa silloin kun tehdään tehtaan ajoitus.
    Molempiin kansiin samanlainen lukitustyökalu. Näin oletan sen olevan myös m62 tosin ajoitus taitaa olla eri.
    E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
    E34 525i -90 twinturbo 427/519

    N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
    VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
    Kysy jos tarvetta

    Comment

    • bemmeri
      Bimmer Enthusiast
      • Jul 2006
      • 4181

      Uudet etummaiset lambdat ja silti tulee koodia lämmityksestä. Tätä teki myös vanhoilla lambdoilla.

      Mikä vikana? :think
      EVERYTHING | WORKS

      Comment

      • jannmann
        Bimmer Enthusiast
        • Feb 2003
        • 5856
        • Joccis City

        Originally posted by bemmeri View Post
        Uudet etummaiset lambdat ja silti tulee koodia lämmityksestä. Tätä teki myös vanhoilla lambdoilla.

        Mikä vikana? :think
        Ootko kurkannut ecun liittimeen? Ettei ole termarin lämmityspiuha vetänyt vettä liittimeen ja koko komeus hapettunut? On tehnyt mitä ihmeellisempiä vikoja ainakin eri foorumien mukaan.
        Aprilia RSV4

        Comment

        • bemmeri
          Bimmer Enthusiast
          • Jul 2006
          • 4181

          Originally posted by jannmann View Post
          Ootko kurkannut ecun liittimeen? Ettei ole termarin lämmityspiuha vetänyt vettä liittimeen ja koko komeus hapettunut? On tehnyt mitä ihmeellisempiä vikoja ainakin eri foorumien mukaan.
          En ole vielä, pitää huomenna tai viikonloppuna kattoo. Vaihdoin uudet lambdat kun tuli koodi toisesta ja sitä ei saanut kuitattua pois. Uudella (uusilla) ei enää sitä koodia tullu, vaan tuo sama mikä joskus ennenkin.


          EVERYTHING | WORKS

          Comment

          • jannmann
            Bimmer Enthusiast
            • Feb 2003
            • 5856
            • Joccis City

            Originally posted by bemmeri View Post
            En ole vielä, pitää huomenna tai viikonloppuna kattoo. Vaihdoin uudet lambdat kun tuli koodi toisesta ja sitä ei saanut kuitattua pois. Uudella (uusilla) ei enää sitä koodia tullu, vaan tuo sama mikä joskus ennenkin.


            En kyl tiedä sotkeeko toi lambdoja, mut in kyl jokaisen m62 koneen omistajan hyvä tarkistaa.

            Aprilia RSV4

            Comment

            • bemmeri
              Bimmer Enthusiast
              • Jul 2006
              • 4181

              Originally posted by jannmann View Post
              En kyl tiedä sotkeeko toi lambdoja, mut in kyl jokaisen m62 koneen omistajan hyvä tarkistaa.

              https://www.google.fi/search?q=bmw+d...jGGY886qA9KZM:
              Joo, pitääkin otta ecu esille kun kerkeää paneutua asiaan ja vaikka ei olisi yhteyttä lambda-lämmityksen vikakoodin tällä, niin tuleepahan tarkistettua.
              EVERYTHING | WORKS

              Comment

              • HTK12
                BTCF Member
                • Jul 2011
                • 10941
                • Joensuu

                Originally posted by bemmeri View Post
                Joo, pitääkin otta ecu esille kun kerkeää paneutua asiaan ja vaikka ei olisi yhteyttä lambda-lämmityksen vikakoodin tällä, niin tuleepahan tarkistettua.
                Vilkaise miltä näyttää liitin termostaatin päässä, sieltä se jäähdytysneste tulee ECU:n päälle, joka tuon korroosion aiheuttaa.
                e39 540iA E85

                Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                Comment

                • bemmeri
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jul 2006
                  • 4181

                  Originally posted by HTK12 View Post
                  Vilkaise miltä näyttää liitin termostaatin päässä, sieltä se jäähdytysneste tulee ECU:n päälle, joka tuon korroosion aiheuttaa.
                  Termostaatin? :think
                  EVERYTHING | WORKS

                  Comment

                  • jannmann
                    Bimmer Enthusiast
                    • Feb 2003
                    • 5856
                    • Joccis City

                    Originally posted by bemmeri View Post
                    Termostaatin? :think
                    Kuten jo edellisellä sivuilla kerroin..
                    Aprilia RSV4

                    Comment

                    • ritariässä
                      BTCF Member
                      • Jan 2006
                      • 3631
                      • Raisio

                      Laita kasidieselin termari ja vastus liittimen nastoihin, ei kiipee nesteet ja käy mylly viileempänä. Monta kärpästä samalla liittimellä
                      G30 M-sportilla ja häkäpönttö ym ADHD bluu vehkeillä

                      Comment

                      • HTK12
                        BTCF Member
                        • Jul 2011
                        • 10941
                        • Joensuu

                        Originally posted by bemmeri View Post
                        Termostaatin? :think
                        Niin ne piuhat menee suoraan ECU:lle. Termarissa kun tiivistys pettää, niin vedenpaine painaa glykolit ECU:n päälle. Tästä on omakohtaista kokemusta..
                        e39 540iA E85

                        Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                        Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                        Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                        Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                        INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                        Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                        Comment

                        • bemmeri
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jul 2006
                          • 4181

                          Originally posted by ritariässä View Post
                          Laita kasidieselin termari ja vastus liittimen nastoihin, ei kiipee nesteet ja käy mylly viileempänä. Monta kärpästä samalla liittimellä
                          Semmoinen on paikoillaan.
                          Paikallaan tyhjää pyöriessä 95-96C on lämmöt ja isommilla kierroksilla kun jonkun aikaa piti niin rupes laskee lähelle 90C.


                          Originally posted by HTK12 View Post
                          Niin ne piuhat menee suoraan ECU:lle. Termarissa kun tiivistys pettää, niin vedenpaine painaa glykolit ECU:n päälle. Tästä on omakohtaista kokemusta..
                          Joo. Nyt selventi asiaa.
                          Ihan ok oli se liitin ja entinen termari oli ehjä.
                          EVERYTHING | WORKS

                          Comment

                          • jankko
                            BTCF Member
                            • Aug 2009
                            • 101
                            • Sievi/Kouvola

                            Originally posted by Urpo_rotta View Post
                            M60 on ainakin ihan suorat kolot molemmissa silloin kun tehdään tehtaan ajoitus.
                            Molempiin kansiin samanlainen lukitustyökalu. Näin oletan sen olevan myös m62 tosin ajoitus taitaa olla eri.
                            Mittailin tosta ajotustyökalusta kulman pako 93* ja imu 91* astetta, molemmissa

                            Comment

                            • bemmeri
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jul 2006
                              • 4181

                              Minkälaisia öljynkerääjiä/huohottimia, tms. ootte käyttäny? Vielä parempi jos löytyisi joku valmis kohtuuhintainen paketti, kun ei joutais alkaa rakentelee itse.

                              Laitoin pakoputkeen tuommoisen E-vac -systeemin, mutta puksuttelee ainakin tyhjäkäynnillä ulospäin.
                              Ihan ohjeiden mukaan asennettu ja oikeassa linjassa se suutinkin siellä putken sisällä. Voi olla että tuo Alpina B10 putkiston loppupätkä ahdistaa sen verran, että sen takia ei toimi tuo E-vac, ainakaan tyhjäkäynnillä.
                              No, onpahan yksi lambdan paikka lisää putkistossa.
                              Last edited by bemmeri; 26-03-2017, 18:12.
                              EVERYTHING | WORKS

                              Comment

                              • Gemmi
                                Bimmer Enthusiast
                                • Dec 2010
                                • 3355
                                • Espoo

                                Kiinnostais kanssa toi huohotin homma :think . Ittel ajatuksena tehdä letkuille lähdöt venttiilikopista ja säiliö repsikanpuolelle valojen taakse, luonnollisesti orkkis separaattori systeemi samaan säiliöön :think . nimimerkillä pikkuvelii on kyllä fiksusti toteutettu ja hyvään paikkaan, mutta itte oon sen verran allerginen sähköhommille nii ei oikeen johtosarjan jatkaminen houkuttele .

                                Öljyn jäähdytystäkin tullu mietittyä ja mielessä pyöriny jos jonkinmoista viritelmää. Lähinnä se että miten toimis tommonen öljynsuodattimen siirtosarja?, yks mikä miettimistä aiheuttanu on se kolmas kovaputki alkuperäsessä suodatin kotelossa, onko se pelkkä vapaa paluu vai takaiskuventtiilin takana?, real oem kun merkkaa sen paluu linjaksi, saako siitä otettu jäähdytin kennolle suoraan vai miten? :think . Jokkut voi pitää kysymyksiä tyhminä, mutta ei viittis oma tyhmyyttä rikkoo koneita

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎