Announcement

Collapse
No announcement yet.

M50-turbo keskustelua osista 2017

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Jasu
    Bimmer Enthusiast
    • Dec 2002
    • 2110
    • Tampere / Isojoki

    Originally posted by Pazi88 View Post
    Mut niissä ei oo tk-venttiilille paikkaa.
    Mikä estää tekemästä reikää/reikiä ja laittamaan liittimen?
    Volvo S80 V8
    Mercedes C250d
    M: Ishihara-Johnson crank scraper M20B25

    Comment

    • bemmeri
      Bimmer Enthusiast
      • Jul 2006
      • 4181

      Originally posted by Jasu View Post
      Mikä estää tekemästä reikää/reikiä ja laittamaan liittimen?
      Onko heittää vinkkiä mistä saisi sopivia liittimiä jolla saisi sivuhaaran otettua silikoniletkun kyljestä? Liittimiä on maailman sivu täynnä, mutta oon ettiny sellaisia joissa on litteä/tasainen/ohut pohja(sisäpuoli). Joku 6-10mm letkulle sopiva lähtö.

      Eli näin:

      EVERYTHING | WORKS

      Comment

      • Jasu
        Bimmer Enthusiast
        • Dec 2002
        • 2110
        • Tampere / Isojoki

        Originally posted by bemmeri View Post
        Onko heittää vinkkiä mistä saisi sopivia liittimiä jolla saisi sivuhaaran otettua silikoniletkun kyljestä? Liittimiä on maailman sivu täynnä, mutta oon ettiny sellaisia joissa on litteä/tasainen/ohut pohja(sisäpuoli).

        Eli näin:

        https://roosemotorsport.co.uk/perfor...ff-valves.html
        https://www.viperperformance.co.uk/s...er-outlet.html
        Volvo S80 V8
        Mercedes C250d
        M: Ishihara-Johnson crank scraper M20B25

        Comment

        • micke_
          Bimmer Enthusiast
          • Aug 2008
          • 1154
          • Lojo

          E24 ///M635CSI
          E61 520d LCI
          Ex: E30 1006hv/1161nm
          ig: m1ckee_

          Comment

          • bemmeri
            Bimmer Enthusiast
            • Jul 2006
            • 4181

            Juu. Kiitos molemmille. Just tuommosia etin, mutta ei osannu oikeilla hakusanoilla katella, tms.
            EVERYTHING | WORKS

            Comment

            • Pazi88
              Moderator
              • Jan 2007
              • 11120
              • Oulu

              Joo itsellänikään ei ollut tiedossa että tommosia tarkoitukseen tehtyjä letkulähtöjä on olemassa. Tämä helpottaa kummasti ja pääsee halvemmalla, kun voi perus kiinan silikonimutkaa käyttää.

              Tos vielä muovinen halpis ebaystä, jonka linkin sain whatsapin kautta: https://m.ebay.co.uk/itm/PP-Tankdurc...anner=1&_rdt=1

              Instagram, YouTube kanava
              ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

              Comment

              • pazq
                BTCF Member
                • Jan 2008
                • 3167
                • 47200

                M12 pulttiin reikä keskelle ja isot prikat molemmin puolin ja mutteri perään? Eikä lipsu letkut. Tai miksei vaikka pienempikin pultti. Jos pari mm jättää seinämää niin m8 on 4mm rööri jne :think ja on lähes ilmaisia vrt tuo 32€

                Comment

                • Urpo_rotta
                  BTCF Member
                  • May 2012
                  • 5266
                  • Pirkkala

                  Originally posted by pazq View Post
                  M12 pulttiin reikä keskelle ja isot prikat molemmin puolin ja mutteri perään? Eikä lipsu letkut. Tai miksei vaikka pienempikin pultti. Jos pari mm jättää seinämää niin m8 on 4mm rööri jne :think ja on lähes ilmaisia vrt tuo 32€
                  Ja vuotaa kierteestä. Ja kumiletku ei mene tiiviisti kierteen päälle.

                  Sorvissa kierre kärjestä veks, ja liiman kanssa prikat ja mutteri, sitten on hyvä
                  E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
                  E34 525i -90 twinturbo 427/519

                  N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
                  VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
                  Kysy jos tarvetta

                  Comment

                  • thst
                    Bimmer Fanatic
                    • Aug 2010
                    • 252
                    • Jkl

                    Originally posted by thst View Post
                    Aiheesta on jo internetti pullollaan keskustelua, mutta selvää vastausta ei löydy joten kysytään vielä tässä ennen kuin aletaan pudottamaan laatikkoa lattialle..

                    Ongelmana että ei tuo 765-asetelma tunnu irroittavan..

                    Setuppina RHD vauhtis, Luk 328 massalevy, 765-asetelma, E21 323 painelaakeri, kytkinhaarukkaan hitsattu jatkoa sen verran että "väljää" haarukassa ~4mm. Tuo haarukan vastapuolella "nänni" oli korvattu jo edellisen omistajan toimesta metallisella omavalmisteella.

                    Ilmattu on todella monesti, monella eri tyylillä ja se ei tunnu olevan ongelmana ja poljin tuntuu kyllä ns. normaalille. Polkimen liike pääsylinteriin nähden säädetty maksimiin vivustossa olevalla epäkeskopultilla.

                    Irtolaatikolla mittailtu että tuolla mun setupilla haarukan pitäisi jäädä suht suoraan. Ainut epäilyttävä asia on se että ei tullut epähuomiossa mittailtua että oliko tuo laatikkoon tehty haarukan "nänni" tehty samaan mittaan kuin alkuperäinen on. Eli onko se mittausvirhe tullut sitten siinä

                    Työsylinterin tappeja kokeiltu montaa eri mittaa.

                    Uusittua osaa:

                    - Työsylkkä (isommalla männällä oleva, M3 vastaava)
                    - Pääsylinteri uusittu vajaa pari vuotta sitten (orkkis)
                    - Vakio kumiletkun tilalle teetetty teräspunosletku

                    Ainut setuppi millä saanut ihan lattian rajassa irroitamaan oli että jatkoi työsylkän tappia niin paljon kuin pystyi ilman että sylinteri pohjaa asentaessa. Silloinkin oli ihan rajoilla että lähtee ryömittämään.

                    Onko tuota tappia mahdollista jatkaa ylipitkäksi, eli siten että sylinteri jo pohjaa ja alkaa painaa vähän asetelmaa valmiiksi? Vai saadaanko tällä vaan kytkin luistamaan? Saako laatikon kylkeen tehtyä järkevän kokoista huoltoluukkua että tuon haarukan kulman kanssa pääsisi pelaamaan ilman laatikon irroitusta?
                    Laatikko käytetty lattialla ja kaikki palikat ihmetelty uusiksi. Mitään varsinaista vikaa/asennusvirhettä ei ollut. Samalla tuli myös tehtyä haarukan toiseen päähän säätömahdollisuus ja pari tarkastusaukkoa joista näkee vähän haarukan liikettä.

                    Kytkin kuitenkin toimii nyt, ja suurimpana syynä taisi olla pääsylinteri Vaikka olikin vain pari vuotta vanha ja ajettu max. 6000km, niin jostain syystä ei vaan tuottanut täyttä painetta.
                    Uudella pääsylkällä ja tuolla M3 työsylkällä alkoi irroittamaan ihan lattiassa. Tuo oli kuitenkin käytettävyyden kannalta melko huono, joten vaihdoin vielä tuon pienemmän työsylinterin takaisin
                    ja hieroin haarukan asennolla tuntuman sen verran hyväksi että tuolla jopa voisi kuvitella ajavansa.

                    Koeajoilla olikin hyvä huomata että ei 2. vaihde pysykkään päällä heti kun vähänkin vetoa on Kaikki vivuston osat on lähes uusia. Jatketaan taas motivaation keräilyä.

                    Comment

                    • anteroro
                      BTCF Member
                      • Jan 2009
                      • 434
                      • oulu

                      Originally posted by thst View Post
                      Samalla tuli myös tehtyä haarukan toiseen päähän säätömahdollisuus
                      Miten toteutit tämän? Vähän ois samanlaista hommaa tiedossa
                      E30 325 M-tech II DCT
                      9.97s/238kmh

                      Comment

                      • jmp2002
                        BTCF Member
                        • Oct 2003
                        • 5727
                        • Rovaniemi

                        Originally posted by anteroro View Post
                        Miten toteutit tämän? Vähän ois samanlaista hommaa tiedossa
                        vääntää jengat reikään ja lyö pultin täydellä jengalla siihen, lukkomutteri pulttiin, ni saa kirrattua kiini, että ei itekseen pyöri..
                        E30 325i Touring -89
                        E30 325i touring -88 m50tbo
                        G20 330e M-Sport -20

                        Comment

                        • thst
                          Bimmer Fanatic
                          • Aug 2010
                          • 252
                          • Jkl

                          Originally posted by jmp2002 View Post
                          vääntää jengat reikään ja lyö pultin täydellä jengalla siihen, lukkomutteri pulttiin, ni saa kirrattua kiini, että ei itekseen pyöri..
                          Itsellä oli jo laatikkossa ennestään M10 kierre, en tiedä kuuluuko olla vai onko joku tehnyt. Oma toteutus meni niin että kuvanmukainen pultti
                          (oiskohan ollut joku vanha kannenpultti tms.) ulkopuolelta läpi, pultista toinen pää pyöristettynä että istuu haarukan pohjaan vähän paremmin.
                          Myös tuota "prikkaosaa" tuosta pultista joutui vähän kaventamaan että mahtuu pyörimään, on nimittäin aika kapea se kohta laatikon ulkopuolella.
                          Vaatii tästä syystä itsellä pakkikatkaisijan irroituksen laatikon kyljestä että pääsee kunnolla hylsyllä käsiksi. Myös kanta on tarkoituksella
                          tuommoinen, normaali kuusiokanta ei mahdu mitenkään tuon laatikon kanssa, mutta kuusiokolo saattaisi mennä.

                          Itsellä lukitusmutteri on laatikon sisällä johon pääsee käsiksi pienestä reiästä jonka tein laatikon kylkeen juuri sen kohdalle.
                          Ja tuohon mutteriin on myös ajettu pienet urat jossa alkuperäinen jousi pysyy paikallaan.

                          Comment

                          • ^slayer^
                            Bimmer Fanatic
                            • Nov 2008
                            • 244
                            • Kokkola

                            Jahas. Pikkuhiljaa etiäpäin ja taas asioita, jotka askarruttaa. Kysytääs ennenku tulee sekundaa. Huohotuksen ajattelin suorittaa ihan venttiilikopasta säiliöön ja filsun kautta pihalle. Huonot puolet? Puolen litran säiliö tulossa.

                            Saattaa kuulostaa hassulle, mutta asia ei ole selvä joten kysyn. Onko väliä kumpaan suuntaan polttoaine kulkee? Vakiona 1-6. Tukkihan siellä on täynnä ainetta koko ajan, joten luulisi ettei tiedä eroa. :think
                            Ps. Nuken tukki ja erillinen paineensäädin

                            Ahtimen öljylähtö. Suodatinjalassa on yksi lähtö vanokselle ja 1 ö.paineanturille. Paineanturin kaveriksi tulisi toinen moottorinohjaukselle jatkoliitoksella. Kummasta parempi ottaa ahtimelle. Vanoksen lähdöstä vai kahden paineanturin seasta jatkon jatkosta? Parempia ajatuksia?

                            Kiitos

                            Comment

                            • Pazi88
                              Moderator
                              • Jan 2007
                              • 11120
                              • Oulu

                              Originally posted by ^slayer^ View Post
                              Jahas. Pikkuhiljaa etiäpäin ja taas asioita, jotka askarruttaa. Kysytääs ennenku tulee sekundaa. Huohotuksen ajattelin suorittaa ihan venttiilikopasta säiliöön ja filsun kautta pihalle. Huonot puolet? Puolen litran säiliö tulossa.

                              Saattaa kuulostaa hassulle, mutta asia ei ole selvä joten kysyn. Onko väliä kumpaan suuntaan polttoaine kulkee? Vakiona 1-6. Tukkihan siellä on täynnä ainetta koko ajan, joten luulisi ettei tiedä eroa. :think
                              Ps. Nuken tukki ja erillinen paineensäädin

                              Ahtimen öljylähtö. Suodatinjalassa on yksi lähtö vanokselle ja 1 ö.paineanturille. Paineanturin kaveriksi tulisi toinen moottorinohjaukselle jatkoliitoksella. Kummasta parempi ottaa ahtimelle. Vanoksen lähdöstä vai kahden paineanturin seasta jatkon jatkosta? Parempia ajatuksia?

                              Kiitos
                              Varsinkin jos viinalla ajat, niin sitä säiliötä saa olla koko ajan tyhjäämässä. Tommonen e39 m5 separaattori, öljyn paluu tikun kautta öljypohjaan ja huohotus turbon imupuolelle vaikuttaa oikeen hyvältä ja toimivalta ratkasulta. Käytännössä huoltovapaa: https://youtu.be/ObWZigLA4Ko?t=5m57s

                              Polttoaineen suunnalla tukissa ei merkitystä.

                              Ja vanoksen lähdöstä tupla banjopultilla on helppo ottaa lähtö turbolle: https://youtu.be/fWF6LV1UDN0?t=4m47s

                              Instagram, YouTube kanava
                              ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

                              Comment

                              • ^slayer^
                                Bimmer Fanatic
                                • Nov 2008
                                • 244
                                • Kokkola

                                Originally posted by Pazi88 View Post
                                Varsinkin jos viinalla ajat, niin sitä säiliötä saa olla koko ajan tyhjäämässä. Tommonen e39 m5 separaattori, öljyn paluu tikun kautta öljypohjaan ja huohotus turbon imupuolelle vaikuttaa oikeen hyvältä ja toimivalta ratkasulta. Käytännössä huoltovapaa: https://youtu.be/ObWZigLA4Ko?t=5m57s

                                Polttoaineen suunnalla tukissa ei merkitystä.

                                Ja vanoksen lähdöstä tupla banjopultilla on helppo ottaa lähtö turbolle: https://youtu.be/fWF6LV1UDN0?t=4m47s
                                Hiukan jos tarkennat määritelmää koko ajan. Ei mitään käryä paljonko tuollainen moottori huohottaa, joten puhutaanko tunneista vai päivistä?

                                Ilmanputsari askarruttaa :think putkella ei ole mahdollista viedä puskurin taakse kun siellä on pissapojan säiliö. Ellei sitten jollakin mehupillillä tuo keskemmälle. Sieniputsareista kuullut juttua puolesta ja vastaan. Onko sellaisia hyviä ja toimivia joka mahtuu valon ja ahtimen väliin?

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎