Originally posted by Bemssi
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
M50-turbo keskustelua osista 2017
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Musti 8HP
Nokivasara M47
TeiniCoupé DCT
E36/5 Diesel-DCT Tri-Turbo
Ex:
E61 530xd LCI M-Sport, E39 525i, Ford Fiesta 1.1, Opel Vectra 2.0 Ecotec, BMW Z3 Coupé, E34 535iA, BMW E60 530i M-Sport, Audi A4 1.8TSQ S-Line, E36 328i M-Sport Cab, E39 535i M-Sport, E28 520i TIC, E34 535i, E30 323i TIC, E30 320i
-
-
Originally posted by Bemssi View PostM50 arp oikeat kiristysmomentit?(runkopukit,kiertokanget ja kansi). Käsitin lapussa olevien arvojen olevan liikaa ja laputkin hukassa jo.
Kanget 60nm
kansi 105nm (35, 70, 105)
Edit: Arp rasvallaLast edited by ^Tonix^; 02-07-2017, 10:35.e30 325 M-Tech2 2d M50 turbo
E30 318is
E36 M3 Coupe
Comment
-
-
Originally posted by Bemssi View PostM50 arp oikeat kiristysmomentit?(runkopukit,kiertokanget ja kansi). Käsitin lapussa olevien arvojen olevan liikaa ja laputkin hukassa jo.
Instagram, YouTube kanava
ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva
Comment
-
-
Originally posted by ^Tonix^ View PostRunkopukit ? nm.
Kanget 60nm
kansi 105nm (35, 70, 105)
Edit: Arp rasvalla
Originally posted by Pazi88 View PostMomentit näkee ARP:n sivuilta jos laput on hukassa. Mutta ilmeisesti ne on vähän turhan kovia momentteja, niin ihmiset on jättänyt niistä vähän vajaaksi.
Comment
-
-
Joo se joku ruottalainen sano että yli 70Nm runkopukkeihin vääntää ne mutkalle.
Instagram, YouTube kanava
ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva
Comment
-
-
Paljo noille m50 vakiopuolille uskaltaa antaa latausta?Käyttis: e91 325i
Projekti: E36 M50 turbo
Comment
-
-
Originally posted by Veemu View PostPaljo noille m50 vakiopuolille uskaltaa antaa latausta?E36 328i M50B30 turbo
Skoda vRS
Inpa löytyy vikakoodin lukuun, kyselyt privalla.
Ncs expert, ja pienet koodauksetkin luonnistuu
EX: E36, E34, 2xE39, 2xE46, E91
Comment
-
-
Originally posted by Matuh View PostMulla on itellään 3.7ms hyvin on sytkä riittänyt. Yli 4ms ei kannata laittaa. Ahdoilla tiputetaan 3.7-> 3.5ms ja jaksaa sytyttää kyllä. Vuoden verran vähän toista ajaa noilla latausajoilla.
Elikkäs tänään kävin penkissä ja saatiin 430hp koneelta, painetta hieman päälle kilo.
setuppina:
M50B25nv
hx35pro 58/60
tialin 44mm
1700cc boschit
450lph walbro
KDFI
Retkua tankissa
Kuullostaako noi lukemat järkeviltä vai onko jottain mätää?
Oon kummiski lueskellu että porukka on saanu noista about samanlaisella setupilla lähemmäs 500 . Penkkaaja sano, että niitten penkistä ei lahjahevosia saa mutta en jaksa uskoa että penkit eroais toisistaan noin paljon. Sitten itse kysymykseen.
Paljon porukalla on ollut ajotusta vakio nokilla ja koneistolla? Pitää vaihtaa venakopan tiiviste ja samalla tarkistaa ettei ne nyt oo päässy ensisavunjen jälkeen muuttumaan, sillon laitettiin työkalulla niitten pääty nelijöitten mukaan eli mitähän siellä sillon on ajotusta Ehkä hieman jäi harmittamaan ku odotukset oli kummiskin 450+ konetehoille tai sitten noi on vaan faktoja paperilla ja mä oon lennelly pilvissä
TAI jos jollain on muita ideoita mistä vois johtuu...Last edited by Veemu; 05-07-2017, 00:32.Käyttis: e91 325i
Projekti: E36 M50 turbo
Comment
-
-
Originally posted by Veemu View PostKiitos, sitten seuraava...
Elikkäs tänään kävin penkissä ja saatiin 430hp koneelta, painetta hieman päälle kilo.
setuppina:
M50B25nv
hx35pro 58/60
tialin 44mm
1700cc boschit
450lph walbro
KDFI
Kuullostaako noi lukemat järkeviltä vai onko jottain mätää?
Oon kummiski lueskellu että porukka on saanu noista about samanlaisella setupilla lähemmäs 500 . Penkkaaja sano, että niitten penkistä ei lahjahevosia saa mutta en jaksa uskoa että penkit eroais toisistaan noin paljon. Sitten itse kysymykseen.
Paljon porukalla on ollut ajotusta vakio nokilla ja koneistolla? Pitää vaihtaa venakopan tiiviste ja samalla tarkistaa ettei ne nyt oo päässy ensisavunjen jälkeen muuttumaan, sillon laitettiin työkalulla niitten pääty nelijöitten mukaan eli mitähän siellä sillon on ajotusta Ehkä hieman jäi harmittamaan ku odotukset oli kummiskin 450+ konetehoille tai sitten noi on vaan faktoja paperilla ja mä oon lennelly pilvissä
TAI jos jollain on muita ideoita mistä vois johtuu...
Itsellä oli M50b25 NV 2x imunokat 0.75/0.75mm ajotuksilla. HX35 54/60 12cm.
431hv @ 0.9bar.e30 325 M-Tech2 2d M50 turbo
E30 318is
E36 M3 Coupe
Comment
-
-
Mullahan oli se 490 m52b28 koneesta karvan päälle kilon ahdoilla. Onhan siinä iskutilavuutta vähän enemmän ja nokat on nv imu pakona ja m54b30 imuna. Ajotuksetkin pakopuolella 1mm auki ja imupuolella enemmän koska vanos mahdollistaa sen. Sit toki vaikuttaahan siihen myös pakopuoli yms. Mulla on 3" suora rööri ja yks pieni läpivirtaava vaimemmin.
Niin ja onko millasilla ennakoilla tuolla 1bar paineilla. Aste/pari vaikuttaa äkkiä 30-40 heppaa tuolla tasolla.
Instagram, YouTube kanava
ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva
Comment
-
-
Originally posted by Pazi88 View PostMullahan oli se 490 m52b28 koneesta karvan päälle kilon ahdoilla. Onhan siinä iskutilavuutta vähän enemmän ja nokat on nv imu pakona ja m54b30 imuna. Ajotuksetkin pakopuolella 1mm auki ja imupuolella enemmän koska vanos mahdollistaa sen. Sit toki vaikuttaahan siihen myös pakopuoli yms. Mulla on 3" suora rööri ja yks pieni läpivirtaava vaimemmin.
Niin ja onko millasilla ennakoilla tuolla 1bar paineilla. Aste/pari vaikuttaa äkkiä 30-40 heppaa tuolla tasolla.Käyttis: e91 325i
Projekti: E36 M50 turbo
Comment
-
-
Originally posted by Pazi88 View PostAjotuksetkin pakopuolella 1mm auki ja imupuolella enemmän koska vanos mahdollistaa sen.
Itsellä nykyisessä koneessa vanos aktivoituna 1500-4500rpm.
Originally posted by Veemu View Post3" alusta loppuun läpivirtaavalla pöntöllä, baarissa 20 astetta, kokeiltiin 22 ja käyrä nous 3hevosta, pitäsköhän tässä vaan todeta että noi vakio nokat anna enempää läpi.e30 325 M-Tech2 2d M50 turbo
E30 318is
E36 M3 Coupe
Comment
-
-
Mites nuo ENEMin Z2-nokat, olisi tulossa nimenomaan turbokäyttöön 2.8:iin. 280 astetta ja 10.4mm nostoa. Saisi aika kivasti lisää sylinteritäytöstä samoilla paineilla vrt. nykyisiin 240ast/9.xmm nokkiin, mutta meneekö enää päästöistä läpi ja saako aikaiseksi järkevää tyhjäkäyntiä?Musti 8HP
Nokivasara M47
TeiniCoupé DCT
E36/5 Diesel-DCT Tri-Turbo
Ex:
E61 530xd LCI M-Sport, E39 525i, Ford Fiesta 1.1, Opel Vectra 2.0 Ecotec, BMW Z3 Coupé, E34 535iA, BMW E60 530i M-Sport, Audi A4 1.8TSQ S-Line, E36 328i M-Sport Cab, E39 535i M-Sport, E28 520i TIC, E34 535i, E30 323i TIC, E30 320i
Comment
-
-
Originally posted by Supra^ View PostMites nuo ENEMin Z2-nokat, olisi tulossa nimenomaan turbokäyttöön 2.8:iin. 280 astetta ja 10.4mm nostoa. Saisi aika kivasti lisää sylinteritäytöstä samoilla paineilla vrt. nykyisiin 240ast/9.xmm nokkiin, mutta meneekö enää päästöistä läpi ja saako aikaiseksi järkevää tyhjäkäyntiä?
Tyhjäkäynnin saa varmasti pelaamaan mutta eihän se yhtä tasaisesti käy kuin sun nykyisillä nokilla.
Päästöistä ei tietoa. En usko että alittuu vähäpäästöisen vaatimukset ainakaan helpolla.e30 325 M-Tech2 2d M50 turbo
E30 318is
E36 M3 Coupe
Comment
-
Comment