Announcement

Collapse
No announcement yet.

M50-turbo keskustelua osista 2017

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Supra^
    BTCF Member
    • Jul 2005
    • 5150
    • ᶛᶛᵻᶰᶛ˄

    Originally posted by Bemssi View Post
    M50 arp oikeat kiristysmomentit?(runkopukit,kiertokanget ja kansi). Käsitin lapussa olevien arvojen olevan liikaa ja laputkin hukassa jo.

    Sitten hyllystä löytyy m50b20nv nokka. Tuossahan tuo ajoitus neliö eri kohdassa. Pitääkö siis ajoittaa heittokellolla ja mihin lukemiin?
    Siis jos olet tuplaimunokka-reseptillä tekemässä niin molemmat 1mm auki @YKK on todettu toimivaksi. Heittokellolla säätää kohdilleen. Ekan lämpimäksikäytön jälkeen kannattaa avata venakoppa ja tarkistaa säädöt, varsinkin jos on uudet/huolletut nostajat, nimimerkillä kokemusta on. Helppo homma samalla jos/kun jälkikiristää kannen.
    Musti 8HP
    Nokivasara M47
    TeiniCoupé DCT
    E36/5 Diesel-DCT Tri-Turbo

    Ex:
    E61 530xd LCI M-Sport, E39 525i, Ford Fiesta 1.1, Opel Vectra 2.0 Ecotec, BMW Z3 Coupé, E34 535iA, BMW E60 530i M-Sport, Audi A4 1.8TSQ S-Line, E36 328i M-Sport Cab, E39 535i M-Sport, E28 520i TIC, E34 535i, E30 323i TIC, E30 320i

    Comment

    • ^Tonix^
      BTCF Member
      • Sep 2005
      • 641
      • Vaasa

      Originally posted by Bemssi View Post
      M50 arp oikeat kiristysmomentit?(runkopukit,kiertokanget ja kansi). Käsitin lapussa olevien arvojen olevan liikaa ja laputkin hukassa jo.
      Runkopukit ? nm.
      Kanget 60nm
      kansi 105nm (35, 70, 105)

      Edit: Arp rasvalla
      Last edited by ^Tonix^; 02-07-2017, 10:35.
      e30 325 M-Tech2 2d M50 turbo
      E30 318is
      E36 M3 Coupe

      Comment

      • bmw89
        Bimmer Fanatic
        • Mar 2010
        • 565
        • Ulvila

        Onko noi arvot rasvan kanssa vai ilman?
        -E30 "316i"

        ex. e46 328i,

        Comment

        • Pazi88
          Moderator
          • Jan 2007
          • 11112
          • Oulu

          Originally posted by Bemssi View Post
          M50 arp oikeat kiristysmomentit?(runkopukit,kiertokanget ja kansi). Käsitin lapussa olevien arvojen olevan liikaa ja laputkin hukassa jo.
          Momentit näkee ARP:n sivuilta jos laput on hukassa. Mutta ilmeisesti ne on vähän turhan kovia momentteja, niin ihmiset on jättänyt niistä vähän vajaaksi.

          Instagram, YouTube kanava
          ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

          Comment

          • Bemssi
            Bimmer Fanatic
            • Feb 2010
            • 872
            • Kerkkoo

            Originally posted by ^Tonix^ View Post
            Runkopukit ? nm.
            Kanget 60nm
            kansi 105nm (35, 70, 105)

            Edit: Arp rasvalla
            Oorait! Eli kansi vaiheittain c

            Originally posted by Pazi88 View Post
            Momentit näkee ARP:n sivuilta jos laput on hukassa. Mutta ilmeisesti ne on vähän turhan kovia momentteja, niin ihmiset on jättänyt niistä vähän vajaaksi.
            Kattelinki teidän videot läpi ja sieltä löytyikin runkopukin momentiksi 60nm. joo lueskelin googlesta, että ei kannataa arp momentteihin vetää.

            Comment

            • Pazi88
              Moderator
              • Jan 2007
              • 11112
              • Oulu

              Joo se joku ruottalainen sano että yli 70Nm runkopukkeihin vääntää ne mutkalle.

              Instagram, YouTube kanava
              ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

              Comment

              • Veemu
                BTCF Member
                • Jan 2014
                • 269
                • Helsinki

                Paljo noille m50 vakiopuolille uskaltaa antaa latausta?
                Käyttis: e91 325i
                Projekti: E36 M50 turbo

                Comment

                • Matuh
                  BTCF Member
                  • Apr 2013
                  • 3702
                  • Kouvola

                  Originally posted by Veemu View Post
                  Paljo noille m50 vakiopuolille uskaltaa antaa latausta?
                  Mulla on itellään 3.7ms hyvin on sytkä riittänyt. Yli 4ms ei kannata laittaa. Ahdoilla tiputetaan 3.7-> 3.5ms ja jaksaa sytyttää kyllä. Vuoden verran vähän toista ajaa noilla latausajoilla.
                  E36 328i M50B30 turbo
                  Skoda vRS
                  Inpa löytyy vikakoodin lukuun, kyselyt privalla.
                  Ncs expert, ja pienet koodauksetkin luonnistuu

                  EX: E36, E34, 2xE39, 2xE46, E91

                  Comment

                  • Veemu
                    BTCF Member
                    • Jan 2014
                    • 269
                    • Helsinki

                    Originally posted by Matuh View Post
                    Mulla on itellään 3.7ms hyvin on sytkä riittänyt. Yli 4ms ei kannata laittaa. Ahdoilla tiputetaan 3.7-> 3.5ms ja jaksaa sytyttää kyllä. Vuoden verran vähän toista ajaa noilla latausajoilla.
                    Kiitos, sitten seuraava...

                    Elikkäs tänään kävin penkissä ja saatiin 430hp koneelta, painetta hieman päälle kilo.

                    setuppina:
                    M50B25nv
                    hx35pro 58/60
                    tialin 44mm
                    1700cc boschit
                    450lph walbro
                    KDFI
                    Retkua tankissa


                    Kuullostaako noi lukemat järkeviltä vai onko jottain mätää?
                    Oon kummiski lueskellu että porukka on saanu noista about samanlaisella setupilla lähemmäs 500 . Penkkaaja sano, että niitten penkistä ei lahjahevosia saa mutta en jaksa uskoa että penkit eroais toisistaan noin paljon. Sitten itse kysymykseen.

                    Paljon porukalla on ollut ajotusta vakio nokilla ja koneistolla? Pitää vaihtaa venakopan tiiviste ja samalla tarkistaa ettei ne nyt oo päässy ensisavunjen jälkeen muuttumaan, sillon laitettiin työkalulla niitten pääty nelijöitten mukaan eli mitähän siellä sillon on ajotusta Ehkä hieman jäi harmittamaan ku odotukset oli kummiskin 450+ konetehoille tai sitten noi on vaan faktoja paperilla ja mä oon lennelly pilvissä

                    TAI jos jollain on muita ideoita mistä vois johtuu...
                    Last edited by Veemu; 05-07-2017, 00:32.
                    Käyttis: e91 325i
                    Projekti: E36 M50 turbo

                    Comment

                    • ^Tonix^
                      BTCF Member
                      • Sep 2005
                      • 641
                      • Vaasa

                      Originally posted by Veemu View Post
                      Kiitos, sitten seuraava...

                      Elikkäs tänään kävin penkissä ja saatiin 430hp koneelta, painetta hieman päälle kilo.

                      setuppina:
                      M50B25nv
                      hx35pro 58/60
                      tialin 44mm
                      1700cc boschit
                      450lph walbro
                      KDFI


                      Kuullostaako noi lukemat järkeviltä vai onko jottain mätää?
                      Oon kummiski lueskellu että porukka on saanu noista about samanlaisella setupilla lähemmäs 500 . Penkkaaja sano, että niitten penkistä ei lahjahevosia saa mutta en jaksa uskoa että penkit eroais toisistaan noin paljon. Sitten itse kysymykseen.

                      Paljon porukalla on ollut ajotusta vakio nokilla ja koneistolla? Pitää vaihtaa venakopan tiiviste ja samalla tarkistaa ettei ne nyt oo päässy ensisavunjen jälkeen muuttumaan, sillon laitettiin työkalulla niitten pääty nelijöitten mukaan eli mitähän siellä sillon on ajotusta Ehkä hieman jäi harmittamaan ku odotukset oli kummiskin 450+ konetehoille tai sitten noi on vaan faktoja paperilla ja mä oon lennelly pilvissä

                      TAI jos jollain on muita ideoita mistä vois johtuu...
                      Kuullostaa järkeviltä. Varsinkin jos vakio nokat vakio ajotuksilla.
                      Itsellä oli M50b25 NV 2x imunokat 0.75/0.75mm ajotuksilla. HX35 54/60 12cm.
                      431hv @ 0.9bar.
                      e30 325 M-Tech2 2d M50 turbo
                      E30 318is
                      E36 M3 Coupe

                      Comment

                      • Pazi88
                        Moderator
                        • Jan 2007
                        • 11112
                        • Oulu

                        Mullahan oli se 490 m52b28 koneesta karvan päälle kilon ahdoilla. Onhan siinä iskutilavuutta vähän enemmän ja nokat on nv imu pakona ja m54b30 imuna. Ajotuksetkin pakopuolella 1mm auki ja imupuolella enemmän koska vanos mahdollistaa sen. Sit toki vaikuttaahan siihen myös pakopuoli yms. Mulla on 3" suora rööri ja yks pieni läpivirtaava vaimemmin.

                        Niin ja onko millasilla ennakoilla tuolla 1bar paineilla. Aste/pari vaikuttaa äkkiä 30-40 heppaa tuolla tasolla.

                        Instagram, YouTube kanava
                        ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

                        Comment

                        • Veemu
                          BTCF Member
                          • Jan 2014
                          • 269
                          • Helsinki

                          Originally posted by Pazi88 View Post
                          Mullahan oli se 490 m52b28 koneesta karvan päälle kilon ahdoilla. Onhan siinä iskutilavuutta vähän enemmän ja nokat on nv imu pakona ja m54b30 imuna. Ajotuksetkin pakopuolella 1mm auki ja imupuolella enemmän koska vanos mahdollistaa sen. Sit toki vaikuttaahan siihen myös pakopuoli yms. Mulla on 3" suora rööri ja yks pieni läpivirtaava vaimemmin.

                          Niin ja onko millasilla ennakoilla tuolla 1bar paineilla. Aste/pari vaikuttaa äkkiä 30-40 heppaa tuolla tasolla.
                          3" alusta loppuun läpivirtaavalla pöntöllä, baarissa 20 astetta, kokeiltiin 22 ja käyrä nous 3hevosta, pitäsköhän tässä vaan todeta että noi vakio nokat anna enempää läpi.
                          Käyttis: e91 325i
                          Projekti: E36 M50 turbo

                          Comment

                          • ^Tonix^
                            BTCF Member
                            • Sep 2005
                            • 641
                            • Vaasa

                            Originally posted by Pazi88 View Post
                            Ajotuksetkin pakopuolella 1mm auki ja imupuolella enemmän koska vanos mahdollistaa sen.
                            Tuskin vanos aktivoituna huipputehon kohdalla? Joten eiköhän siel pitäis olla just sen mihin olet ajottanut ykk:ssa mutta minkäverran se sitten on?

                            Itsellä nykyisessä koneessa vanos aktivoituna 1500-4500rpm.

                            Originally posted by Veemu View Post
                            3" alusta loppuun läpivirtaavalla pöntöllä, baarissa 20 astetta, kokeiltiin 22 ja käyrä nous 3hevosta, pitäsköhän tässä vaan todeta että noi vakio nokat anna enempää läpi.
                            Pahasti näyttää siltä.
                            e30 325 M-Tech2 2d M50 turbo
                            E30 318is
                            E36 M3 Coupe

                            Comment

                            • Supra^
                              BTCF Member
                              • Jul 2005
                              • 5150
                              • ᶛᶛᵻᶰᶛ˄

                              Mites nuo ENEMin Z2-nokat, olisi tulossa nimenomaan turbokäyttöön 2.8:iin. 280 astetta ja 10.4mm nostoa. Saisi aika kivasti lisää sylinteritäytöstä samoilla paineilla vrt. nykyisiin 240ast/9.xmm nokkiin, mutta meneekö enää päästöistä läpi ja saako aikaiseksi järkevää tyhjäkäyntiä?
                              Musti 8HP
                              Nokivasara M47
                              TeiniCoupé DCT
                              E36/5 Diesel-DCT Tri-Turbo

                              Ex:
                              E61 530xd LCI M-Sport, E39 525i, Ford Fiesta 1.1, Opel Vectra 2.0 Ecotec, BMW Z3 Coupé, E34 535iA, BMW E60 530i M-Sport, Audi A4 1.8TSQ S-Line, E36 328i M-Sport Cab, E39 535i M-Sport, E28 520i TIC, E34 535i, E30 323i TIC, E30 320i

                              Comment

                              • ^Tonix^
                                BTCF Member
                                • Sep 2005
                                • 641
                                • Vaasa

                                Originally posted by Supra^ View Post
                                Mites nuo ENEMin Z2-nokat, olisi tulossa nimenomaan turbokäyttöön 2.8:iin. 280 astetta ja 10.4mm nostoa. Saisi aika kivasti lisää sylinteritäytöstä samoilla paineilla vrt. nykyisiin 240ast/9.xmm nokkiin, mutta meneekö enää päästöistä läpi ja saako aikaiseksi järkevää tyhjäkäyntiä?
                                Ellet aio turboa vaihtaa niin eipä huippteho ainakaan paljoa muutu. Äänet kylläkin
                                Tyhjäkäynnin saa varmasti pelaamaan mutta eihän se yhtä tasaisesti käy kuin sun nykyisillä nokilla.
                                Päästöistä ei tietoa. En usko että alittuu vähäpäästöisen vaatimukset ainakaan helpolla.
                                e30 325 M-Tech2 2d M50 turbo
                                E30 318is
                                E36 M3 Coupe

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎