Announcement

Collapse
No announcement yet.

M50-turbo keskustelua osista 2017

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Suh0
    Bimmer Fanatic
    • Apr 2016
    • 530
    • Akaa

    Ja ne pikkupultit tuskin sopii silti vaikka on millä numerolla.
    Mulla on toi 37dz ja se on ainostaan niillä neljässä isolla pultilla lohkossa kiinni.

    Vinossa sekin on, mutta keppi on mallia lattiaan pultattava "shifteri" niin ei tarvitse muuta tehdä kuin laatikon ja kepin välinen vaihteensiirtotanko.

    Emmä tiä mikä tän tekstin pointti oli, mutta kerroin nyt kuitenkin
    Turbo GSX-R
    E36 Coupe
    E90 325i LCI

    Comment

    • -Sipe-
      BTCF Member
      • Jan 2007
      • 416
      • Tampere.

      Selvittelin foorumeilta asiaa niin ppf.lla sanoivat että koodilla HGA oleva laatikko sopii m50 perään. Näitä on ilmeisesti ollut e46 330D autoissa tehtaalta ja nimenomaan niinkuin miuge sanoi niin m57n moottorisissa.

      Toki jotain modeja joutuu tekeen mutta olis nyt edes lähelle ettei tarvi kytkinkoppaa vaihtaa

      Jos joku tietää jonkun jolla on myynnissä sopiva niin saa vinkata
      M62B44 E32 740iM -macaoblau V8 + S3.64 =sigpic
      E36 PANDEM - M50B28+HX40

      +muut vartin hommat

      Ex. Läjäpäin e34&e32, e36 ja pari e39

      Comment

      • Takalo_kari
        BTCF Member
        • Mar 2007
        • 1359
        • tku

        Originally posted by -Sipe- View Post
        onko kukaan selvittänyt, että mikä gs6-53dz laatikko on tämä kytkinkopaltaan bolt on m50 perään? ostin tossa gs6-53dz laatikon koodilla HGK, peräisin 07vm e90 330d.sta ja siinä sopii vaan ylimmät 2 reikää . Saatana

        Kallistuskulmahan tossa on eri kun tavan bensalaatikoissa mutta konetta nostetaan pystympään ja näin saadaan asia korjattua. Sopiiko e39/e46 peräisin olevat gs6-53dz laatikot suorilta? mikäs niiden koodi on? :think
        ostin myös juuri samanlaisen lootan. 2 ylintä pulttia täsmää sekä startin pultit. kaikki muut ovatkin sitten pielessä. lisäksi 6v kytkinkoppa on hieman isompi halkaisialtaan.

        seuraavaksi ajattelin kokeilla josko kytkinkoppa olisi vaihteistojen puolelta suht samanlainen josko ne saisi vaihdettua ristiin.
        Ihan itte kirjotin ylläolevan. Tekstissä olevat faktat saattavat olla kuitenkin fiktiota, tai vain ihan yksinkertaisesti vääriä.
        -On suositeltavaa suositella faktan tarkastusta.
        Kiitos ajastasi? :think

        Comment

        • -Sipe-
          BTCF Member
          • Jan 2007
          • 416
          • Tampere.

          Originally posted by A.I View Post
          ostin myös juuri samanlaisen lootan. 2 ylintä pulttia täsmää sekä startin pultit. kaikki muut ovatkin sitten pielessä. lisäksi 6v kytkinkoppa on hieman isompi halkaisialtaan.

          seuraavaksi ajattelin kokeilla josko kytkinkoppa olisi vaihteistojen puolelta suht samanlainen josko ne saisi vaihdettua ristiin.

          Näitä on siis eri kytkinkopilla. ainoastaan e46 330d m57n koneisen GS6-53DZ sopii jossa code: HGA

          Itsellä HGK ja tilanne juuri sama kuin sinulla.

          e: ja hga.ssa ilmeisesti sama ongelma kuin suh0lla eli öljypohjan pikkupultit ei sovi mutta neljä isoa sopii ja kai se niillä pysyy
          Last edited by -Sipe-; 04-08-2017, 17:59.
          M62B44 E32 740iM -macaoblau V8 + S3.64 =sigpic
          E36 PANDEM - M50B28+HX40

          +muut vartin hommat

          Ex. Läjäpäin e34&e32, e36 ja pari e39

          Comment

          • Suh0
            Bimmer Fanatic
            • Apr 2016
            • 530
            • Akaa

            Kyllähän kilpureissakin useasti taidetaan jättää "turhat" pultit pois purkamisen nopeuttamiseksi.:think
            Turbo GSX-R
            E36 Coupe
            E90 325i LCI

            Comment

            • Osku
              Bimmer Enthusiast
              • Apr 2005
              • 3324
              • Kouvola,Pilkanmaa

              Originally posted by Suh0 View Post
              Ja ne pikkupultit tuskin sopii silti vaikka on millä numerolla.
              Mulla on toi 37dz ja se on ainostaan niillä neljässä isolla pultilla lohkossa kiinni.

              Vinossa sekin on, mutta keppi on mallia lattiaan pultattava "shifteri" niin ei tarvitse muuta tehdä kuin laatikon ja kepin välinen vaihteensiirtotanko.

              Emmä tiä mikä tän tekstin pointti oli, mutta kerroin nyt kuitenkin
              Sama homma,mulla on 120D laatikko, ja ainoastaan neljä isointa pulttia saa kiinni.
              Kaippa se niillä pysyy
              E30 24V 5D "Vakio"

              Originally posted by ///Make
              1436 voittoa 1628 päivässä. 4,5 vuodessa voitto joka ikinen päivä, vaikka ei olisi ollut kilpailupäiväkään. Revi siitä. Siihen asti kun E34 tekee saman, E30 on kuningas.

              Comment

              • Bansku
                Bimmer Enthusiast
                • Nov 2011
                • 1493
                • Savo

                Mihin asti kestäneet teillä noi -618 sre + jousittamaton massa levy, itsellä ilmeisesti jo penkissä oli luistoa mutta nyt antautu lopullisesti. N.15tkm kesti. Suurin osa vähän yli 500nm väännöillä ja nyt edellisellä penkkireissulla sitten vääntö kasvoi säälittävään vajaa 550nm.
                Liekköhän toivoa päästä vielä tätä ajokautta jos vaihtaisi vain levyksi sintterin ja shimmailisi uusiksi. Luistavalla kytkimellä ei otettu kun 1 rivakampi lähtö jossa luisti ja ajaminen lopetettu

                Comment

                • ^Tonix^
                  BTCF Member
                  • Sep 2005
                  • 641
                  • Vaasa

                  Originally posted by Bansku View Post
                  Mihin asti kestäneet teillä noi -618 sre + jousittamaton massa levy, itsellä ilmeisesti jo penkissä oli luistoa mutta nyt antautu lopullisesti. N.15tkm kesti. Suurin osa vähän yli 500nm väännöillä ja nyt edellisellä penkkireissulla sitten vääntö kasvoi säälittävään vajaa 550nm.
                  Liekköhän toivoa päästä vielä tätä ajokautta jos vaihtaisi vain levyksi sintterin ja shimmailisi uusiksi. Luistavalla kytkimellä ei otettu kun 1 rivakampi lähtö jossa luisti ja ajaminen lopetettu
                  Jos haluat pitää tuon 618 asetelman niin 4 tai 6 lapainen sintteri tilalle niin pitää.
                  e30 325 M-Tech2 2d M50 turbo
                  E30 318is
                  E36 M3 Coupe

                  Comment

                  • Suh0
                    Bimmer Fanatic
                    • Apr 2016
                    • 530
                    • Akaa

                    En nyt halua tyrkyttää mutta sanon silti. 228mm kokosta 6-lapasta löytyy heti varastosta 10 hampaiselle akselille, 28.6mm ja 35mm. Samat myös 240mm koossa. KEP merkkisiä, todella laadukas niinkun moni varmasti tietää ja edullisempi kuin sachs.
                    Turbo GSX-R
                    E36 Coupe
                    E90 325i LCI

                    Comment

                    • Urpo_rotta
                      BTCF Member
                      • May 2012
                      • 5272
                      • Pirkkala

                      Luistanut asetelma on todennäköisesti vääntynyt kupille kuumentumisen seurauksena eikä toimi enää kuten pitäisi. Tarkista ennenkuin lyöt takaisin kiinni.
                      E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
                      E34 525i -90 twinturbo 427/519

                      N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
                      VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
                      Kysy jos tarvetta

                      Comment

                      • Bansku
                        Bimmer Enthusiast
                        • Nov 2011
                        • 1493
                        • Savo

                        Joo täytyy asetelma kyllä tarkastaa, jos ehjä niin sintteriä tilalle ja toivoa että tän kauden kestää. Muutenkin varmaan viimeinen ajokausi tuolle tekniikalle ja voimansiirrolle.

                        Comment

                        • Urpo_rotta
                          BTCF Member
                          • May 2012
                          • 5272
                          • Pirkkala

                          Originally posted by Bansku View Post
                          Joo täytyy asetelma kyllä tarkastaa, jos ehjä niin sintteriä tilalle ja toivoa että tän kauden kestää. Muutenkin varmaan viimeinen ajokausi tuolle tekniikalle ja voimansiirrolle.

                          Mulla oli luokkaa 0.1-0.2mm kupille vääntynyt -765 asetelma ja se ei ollu livenny kun muutaman kerran pahasti.
                          E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
                          E34 525i -90 twinturbo 427/519

                          N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
                          VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
                          Kysy jos tarvetta

                          Comment

                          • tobezki
                            BTCF Member
                            • Jan 2010
                            • 98
                            • Rauma

                            Varmaan monesti kyselty, mutta kysytään taas uudelleen kun ei tahdo löytyä järkevää keskustelua.

                            Jos haetaan teholuokkaa 700-1000hp, M50NV vai M52 lohko? Perusteluja?

                            Ostin 40tkm ajetun japanin tuonti E39:sin. Alanko siitä moottorista rakentamaan vai ostanko M50B25NV:n ?
                            E30 Touring M50B25+ZF
                            E114 1600-2 1969
                            Colorado 5.3 ZQ8
                            K1500 5.7 4WD

                            Comment

                            • Pazi88
                              Moderator
                              • Jan 2007
                              • 11134
                              • Oulu

                              m52 alulohkoon ei saa ARP:n pinnapultteja ja nekin mitä siihen on saatavilla tahtoo vaan nostaa kierteet ylös lohkosta. Eli jos kansi ei pysy kiinni vakiopulteilla, niin sillon pitää siirtyä alulohkosta rautalohkoon. Suh0 nimimerkillä on alulohkossa 600 heppaa 1,5 bar ahtopaineilla. Missä aletaan varmaan olla jo rajoilla.

                              Jos 1000 heppaa pitäs kaivaa pihalle, niin sama varmaan käyttää rautalohkoa silloin. Iskutilavuutena 2.8 litraa on varmasti järkevämpi, niin pääsee tavoitteeseen pienemmällä ahtopaineella, mitä 2,5 litrasella. 3 litran kampuralla tulee taas ne värinäongelmat vastaan.
                              Last edited by Pazi88; 07-08-2017, 12:51.

                              Instagram, YouTube kanava
                              ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

                              Comment

                              • leksii
                                BTCF Member
                                • May 2012
                                • 1034
                                • Turku

                                Atin dampperi vaan nii eihän se nyt iso ongelma oo :think
                                e28 535i Touring
                                e28 m535i + s38
                                e34 535i --> ?


                                Ei se ole harrastus eikä mikään mihin ei kaikki aika ja rahat menisi

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎