Mielenkiinnosta, minkä näköisiä afr karttoja porukalla on käytössä E85:lla? Meneekö 100kpa paikkeilla heti sinne bensa afr ~12.5 vai onko pehmeämpää siirtymää :think
Announcement
Collapse
No announcement yet.
M50-turbo keskustelua osista 2017
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
[OT] Jumalauta mulla hitsaa kii tää "Bensa AFR", ei muuta [/OT]
Originally posted by jannmann View PostKyllähän sillä saadaan tosiaan tasattua seokset kohdalleen, mutta vaatii myös runsaasti säätöä. Ja harvemmin noissa mitkä dynossa on säädetty sylinterikohtaisesti käytetään enää mitää closed loop juttuja jonka käyttö yleensäkin on vaan huonon säätäjän merkki (oma mielipide, eli ei herneitä)Last edited by Supra^; 05-10-2017, 19:30.Musti 8HP
Nokivasara M47
TeiniCoupé DCT
E36/5 Diesel-DCT Tri-Turbo
Ex:
E61 530xd LCI M-Sport, E39 525i, Ford Fiesta 1.1, Opel Vectra 2.0 Ecotec, BMW Z3 Coupé, E34 535iA, BMW E60 530i M-Sport, Audi A4 1.8TSQ S-Line, E36 328i M-Sport Cab, E39 535i M-Sport, E28 520i TIC, E34 535i, E30 323i TIC, E30 320i
Comment
-
-
Originally posted by HeiSy View PostMielenkiinnosta, minkä näköisiä afr karttoja porukalla on käytössä E85:lla? Meneekö 100kpa paikkeilla heti sinne bensa afr ~12.5 vai onko pehmeämpää siirtymää :think
Ja supralle, niin itse käytän bensa afr:iä, kun ne on helppo kaikkien ymmärtää. Ja toki se pitää mainita, koska muuten joku tulee näsäviisasteleen että etkai sinä nyt tuommoisilla viinaseoksilla ajeleLast edited by Pazi88; 05-10-2017, 19:49.
Instagram, YouTube kanava
ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva
Comment
-
-
Originally posted by Osku View Postyks harrasterahayksikkö ja anturit päälle
Onko EGT mittaukseen mitään CAN väylä hommeleita tiedossa MS3 kanssa käytettäväks hintaluokassa "järkevä" :think
Itse oon sunnitellu päivittäväni ms3:een niin oon noita vähän zoomaillu. Vaikka tuo kai pitäs pelata ms2:n kanssakin :think
Instagram, YouTube kanava
ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva
Comment
-
-
Originally posted by Pazi88 View Post100kpa on 13.5 ja siitä tasasesti tippuu 12.5 200kpa kohdalla. Rikkaammalle ei mee.
Ja supralle, niin itse käytän bensa afr:iä, kun ne on helppo kaikkien ymmärtää. Ja toki se pitää mainita, koska muuten joku tulee näsäviisasteleen että etkai sinä nyt tuommoisilla viinaseoksilla ajele
Joo, vanhat ketut ei ymmärrä mitään muuta ku AFR:ää koska ysikasia ollut tankissa nyt ja aina. Mäkin laskin kaiken bensaturbovehkeissä aikaisemmin AFR:llä, mutta helpompi se on opetella lambdaa niin ei tarvi polttoaineen mukaan laskeskella eessuntaassun. No, makuasioita, jokainen tekee tietenkin miten haluaa.Musti 8HP
Nokivasara M47
TeiniCoupé DCT
E36/5 Diesel-DCT Tri-Turbo
Ex:
E61 530xd LCI M-Sport, E39 525i, Ford Fiesta 1.1, Opel Vectra 2.0 Ecotec, BMW Z3 Coupé, E34 535iA, BMW E60 530i M-Sport, Audi A4 1.8TSQ S-Line, E36 328i M-Sport Cab, E39 535i M-Sport, E28 520i TIC, E34 535i, E30 323i TIC, E30 320i
Comment
-
-
Originally posted by Pazi88 View Post
Ja edelleenkin niin joo nikasil on kestävämpi mitä valurauta. Mutta näköjään se (eikä kyllä mikään muukaan) kestä jos voitelu katoaa.
Tuossa itse pinnoituksessa on tarkkoja vaatimuksia sylinterinseinämän alumiinille, noissa BMW:n sylintereissä nähtävästi on ollut jotain vähän pielessä ja itse pinnoite on huonosti kiinni ja renkaan leikatessa reilummin kiinni pinnoite irtoaa.
Olikohan joku Honda NS tms. jossa tuli itsellä ensikosketus Nikasiliin, koko mäntä kromirenkaineen oli poistunut pakoaukosta mutta sylinteri oli käytännössä virheetön.....
Comment
-
-
Originally posted by Supra^ View Post[OT] Jumalauta mulla hitsaa kii tää "Bensa AFR", ei muuta [/OT]
Eikai tuo closed-loop nyt sentään automaattisesti huonoa säätäjää tarkoita? Kuitenkin 90-luvulta tähän päivään asti melkeinpä kaikki sarjavalmisteiset autot käy closed-loopilla vaikka niitä karttoja valmistajat on hifistellyt "pikkasen" enemmän kuin kerran dynossa säädettyä moottoria. Toki samaa mieltä siitä että vaikka se hieno toiminto onkin, pitää kyllä kartat vedellä sellaiseen kuntoon ettei ns. normitilanteessa lambda-trimmit juurikaan sekaannu koneen toimintaan, mutta luulin sen olevan itsestäänselvyys.
Ei se paska ole, mutta osa tyypeistä luulee tosiaan että se tekee ihmeitä ja antaa sille todella isot rajat korjata seosta.
Ja kait se näissä tuotanto vehkeissä on katin yms. päästölaitteiden takia hienosäätämässä.Aprilia RSV4
Comment
-
-
Nyt alkaa olla kiire soittaa BMW ja kerro että niiden imusarjat on huonot
Liitteenä n54 twinturbo imusarja
E30 M3 4WD
VERKKOKAUPPA
The DynoLab
Dynoservice, ruiskun asennukset, huolto,auton rakentaminen, Napadyno joka jarruttaa 5000nm navoilta.
Virallinen Maxxecu jälleenmyyjä
Comment
-
-
Originally posted by Supra^ View PostMulla käy tuosta jonkin verran vielä rikkaammalla.
Joo, vanhat ketut ei ymmärrä mitään muuta ku AFR:ää koska ysikasia ollut tankissa nyt ja aina. Mäkin laskin kaiken bensaturbovehkeissä aikaisemmin AFR:llä, mutta helpompi se on opetella lambdaa niin ei tarvi polttoaineen mukaan laskeskella eessuntaassun. No, makuasioita, jokainen tekee tietenkin miten haluaa.
Täysin samaa mieltä kanssasi et olis selkeämpää kun kaikki puhuis vaan lambdasta.E24 635csi
Comment
-
-
Joillakin laajakaista lambda mittari voi näyttää "bensa afr", lambdan sijaan.
Esim. miulla on käytettynä ostettu Innovaten laajakaista lambda, jonka mukana ei tullut käypästä usb johtoa (vaatii erikoisemman liittimen), ja edellinen omistaja laittanu ruksin "bensa afr" kohtaan... eli sitä vaan näyttää.
Pääasia kuitenkin on, että ymmärtää itse mitä ne luvut kertoo.
Parempi sekin kuin ei mitään.
Comment
-
-
Onko jollain kokemusta tästä ppf:n vauhtipyörästä
Minkälaisella setupilla saatu pelamaan.. auto on e30 m50b25, e36 328 zf laatikkoa, -765 kykä, painelaakerissa koroke 5mm, haarukan toisessa päässä pari prikkaa.. e36 328 työsylkkä..
mutta ei mene kytkin pohjaan.. mitäs seuraavaksi?E30 325i Touring -89
E30 325i touring -88 m50tbo
G20 330e M-Sport -20
Comment
-
-
Originally posted by Osku View Postyks harrasterahayksikkö ja anturit päälle
Onko EGT mittaukseen mitään CAN väylä hommeleita tiedossa MS3 kanssa käytettäväks hintaluokassa "järkevä" :think
Edit: Pazi88 ehti ensinLast edited by Vauhtivaunu; 08-10-2017, 09:16.sigpic
Bensiinisuuttimien (ei suorasuihkutus) testilaitteet. Myös DT määritys. Kysy YV:llä.
Comment
-
Comment