Announcement

Collapse
No announcement yet.

M50-turbo keskustelua osista 2017

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • I-Ienkka
    Bimmer Fanatic
    • Jan 2012
    • 275
    • kokkola

    Itellä kun ei sitä jäähyä ole mutta lämpömittari on, ja sen mitä kesällä käyny vähän suttailemassa radalla ja normaalit ajot siihen päälle nii ei oo ollu mitään ongelmaa taikka tarvetta laskea öljynlämpöö, ennemmin on takarenkaat loppunu.
    Tuo jääradalla ajo oli ainut jossa olis ollu tarve jos olis halunnu enemmän kiertää ja toki rata-ajoon kesälläkin se on melkolailla pakollinen.
    Mutt kadulle en suosittele kenellekkään semmosta jos nyt ei mitää lavettia vedä perässä.

    Comment

    • Suh0
      Bimmer Fanatic
      • Apr 2016
      • 530
      • Akaa

      Ja etenkin jos moottori käy etanolilla, kannattaa jäähyä harkita kahdesti. Etskukoneen öljyt kun olisi hyvä välillä päästä siihen lämpöön että etanoli haihtuu pois ...
      Turbo GSX-R
      E36 Coupe
      E90 325i LCI

      Comment

      • Supra^
        BTCF Member
        • Jul 2005
        • 5150
        • ᶛᶛᵻᶰᶛ˄

        Täällä etanoli-M50 ja S50-jalka + öljynjäähdytin, Castrol TWS 10-60 öljyt.

        Dynossa säädettäessä oli tarvetta öljynjäähdyttimelle, ilman ilmavirtaa jäähdyttimelle nousi öljynlämmöt turhankin paljon.
        Paha sanoa onko tarvetta ollut muualla (kadulla/radalla/vartilla) kun pitäisi ilman ajaa että näkisi. S50-jalassa on jokatapauksessa termostaatti, niin eipä se liian kylmänä niitä öljyjä pidä kuitenkaan. :think
        Musti 8HP
        Nokivasara M47
        TeiniCoupé DCT
        E36/5 Diesel-DCT Tri-Turbo

        Ex:
        E61 530xd LCI M-Sport, E39 525i, Ford Fiesta 1.1, Opel Vectra 2.0 Ecotec, BMW Z3 Coupé, E34 535iA, BMW E60 530i M-Sport, Audi A4 1.8TSQ S-Line, E36 328i M-Sport Cab, E39 535i M-Sport, E28 520i TIC, E34 535i, E30 323i TIC, E30 320i

        Comment

        • Pazi88
          Moderator
          • Jan 2007
          • 11112
          • Oulu

          Originally posted by Suh0 View Post
          Ja etenkin jos moottori käy etanolilla, kannattaa jäähyä harkita kahdesti. Etskukoneen öljyt kun olisi hyvä välillä päästä siihen lämpöön että etanoli haihtuu pois ...
          Niimpä. Ilman termostaattia öljyt lämpeää erittäin hitaasti, minkä vuoksi ne viinat pyörii siellä koneessa vaan pidempään. Ja lisäksi ne liiankaan kylmät öljyt ei ole mikään hyvä asia, koska öljyillä on optimi toiminta-alue, mikä on siinä normaalin koneen käyntilämpötilan ympäristössä.

          Instagram, YouTube kanava
          ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

          Comment

          • bmw89
            Bimmer Fanatic
            • Mar 2010
            • 565
            • Ulvila

            Laitetaankos tuo m54b30 imunokka kanssa millin auki YKK vai vakio kohtaan lukitustyökalulla? :think
            -E30 "316i"

            ex. e46 328i,

            Comment

            • Pazi88
              Moderator
              • Jan 2007
              • 11112
              • Oulu

              Originally posted by bmw89 View Post
              Laitetaankos tuo m54b30 imunokka kanssa millin auki YKK vai vakio kohtaan lukitustyökalulla? :think
              Minä oon ainakin laittanu "ajoitustyökalulla". Toki parashan olisi testata mikä ajoitus antaa parhaan tuloksen.

              Instagram, YouTube kanava
              ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

              Comment

              • Vinki
                Bimmer Enthusiast
                • Jul 2004
                • 1048
                • Seinäjoki

                Nokkien huiput sinne 108-110 asteen välimaastoon niin pelittää niinku pitääkin
                F31 320i

                e36 325tic

                e30 330tic

                Comment

                • weicco
                  BTCF Member
                  • Jul 2014
                  • 71
                  • Jyväskylä

                  Poikani puolesta kyselisin että kuinka itseään jalkaan ampumista olis ahtaa tuo m50b20nv?

                  Perusmoottori osoittautunu aika hyväkuntoiseksi ja noi pikkulohkot ei kalliita ole vaikka saiskin hajoitettua.

                  Tehotavoitteet olis ehkä siinä +300hv, lähinnä se mietinnässä millä osilla sitä lähtis toteuttamaan? Ja halvalla tietysti.

                  -Millaset suuttimet jos bensalla olis tarkoitus jatkossakin ajaa?
                  -Moottorinohjaus? Mega? Mites käykö kdfi b20:in boksin tilalle? Eikö näissä sähköt ole täysin erit mitä b25:ssa?
                  -B20 poraukselle oli vähän nihkeesti kansipahveja, mutta mls pahveja näytti muutamalla satasella saavan, vakio siellä tuskin kauaa kestää?

                  Ahtimeksi tulossa varmaan joku kiinan hx35.


                  Käsillä on siis vanhankunnonvanha räkäturbo, noihin edellä mainittuihin osiin kaivattais vähän ideoita kokeneemmilta. :think

                  Comment

                  • Vauhtivaunu
                    BTCF Member
                    • Jun 2008
                    • 2714
                    • P-Karjala

                    Originally posted by weicco View Post
                    -B20 poraukselle oli vähän nihkeesti kansipahveja, mutta mls pahveja näytti muutamalla satasella saavan, vakio siellä tuskin kauaa kestää?
                    Vakio kestää tuollaiset tehot hyvin kunhan se kone ei nakuta. Ja se ei nakuta kun soppa eli seos on kohdallaan ja ennakko sopiva. Vähän reilu kilon paineella siitä pannusta pitäisi irrota se 300+ hv

                    Suuttimet vähintään sen 350cc jos tehot on 300+hv ja tämä 98-bensalla.

                    kdfi on... halpa. Muuta en kehtaa tai halua sanoa.
                    sigpic


                    Bensiinisuuttimien (ei suorasuihkutus) testilaitteet. Myös DT määritys. Kysy YV:llä.

                    Comment

                    • evilracer
                      Bimmer Fanatic
                      • Nov 2015
                      • 218
                      • Suomi

                      Originally posted by weicco View Post
                      -Moottorinohjaus? Mega? Mites käykö kdfi b20:in boksin tilalle? Eikö näissä sähköt ole täysin erit mitä b25:ssa?
                      Moottorinohjauksesta sen verran, että non-vanos M50 on motronicci sekä B20 että B25, ja noihin passaa sama kdfi oli iskutilavuus kumpi hyvänsä. Kuten Vauhtivaunukin tässä ilmaisi niin se Kdfi ei oo välttämättä se paras/luotettavin ratkasu (köyhän ei kannata ostaa halpaa ) mutta kyllä sekin varmasti tehtävänsä ajaa.
                      Nelikuutio 328i, tölkki ja monta merssua

                      Comment

                      • weicco
                        BTCF Member
                        • Jul 2014
                        • 71
                        • Jyväskylä

                        Aaivanaivan, taas oli omat faktat hukassa sähköjen puolesta, tuohan helpottaa asioita jo.

                        No tuota reilun kilon ahtoja mietinkin, saattais edes jotenkin vielä kestää.


                        Mitään ihmeellisiä ominaisuuksia en ohjaukselta vaadi, kunhan sais kohtuudella säätöihin ja toimimaan mielellään alkuperäisen johtosarjan kanssa, aina vältelly autosähköjä viimeiseen asti.

                        Comment

                        • Osku
                          Bimmer Enthusiast
                          • Apr 2005
                          • 3324
                          • Kouvola,Pilkanmaa

                          Kuinka lähelle uskaltaa kääntää imu/pakovenan mäntää.

                          Tässä oon pohtinu tota vanoksen liikettä ja tulis täydellä käännöllä rapiat 3mm lisää auki @YKK Perusajotuksesta

                          2.0-->5.1 LIFT@TDC täydellä Vanoksen liikkellä siis,sais kaiken hyödyn ulos tostaki kikkareesta.

                          Vakio Vanoskoneen 6mm varren vena,NV tuplajousilla,inan race hydyt.

                          Paljon minimissään rakoa mäntä/venttiili ?
                          Joku suositus on olemassa mutta kysytään näinpäin että millä muut on ajanu

                          Ohjurithan ei ole uusia.
                          E30 24V 5D "Vakio"

                          Originally posted by ///Make
                          1436 voittoa 1628 päivässä. 4,5 vuodessa voitto joka ikinen päivä, vaikka ei olisi ollut kilpailupäiväkään. Revi siitä. Siihen asti kun E34 tekee saman, E30 on kuningas.

                          Comment

                          • pazq
                            BTCF Member
                            • Jan 2008
                            • 3166
                            • 47200

                            Originally posted by Osku View Post
                            Kuinka lähelle uskaltaa kääntää imu/pakovenan mäntää.

                            Tässä oon pohtinu tota vanoksen liikettä ja tulis täydellä käännöllä rapiat 3mm lisää auki @YKK Perusajotuksesta

                            2.0-->5.1 LIFT@TDC täydellä Vanoksen liikkellä siis,sais kaiken hyödyn ulos tostaki kikkareesta.

                            Vakio Vanoskoneen 6mm varren vena,NV tuplajousilla,inan race hydyt.

                            Paljon minimissään rakoa mäntä/venttiili ?
                            Joku suositus on olemassa mutta kysytään näinpäin että millä muut on ajanu

                            Ohjurithan ei ole uusia.
                            Niinhän nuo sanoo että alle milli riittää jossei ole elämistä. Jos jännittää, ni laittaa millin tai inan yli. m20 kasattiin millin välillä eikä ollu ongelmia.

                            Comment

                            • Agua
                              BTCF Member
                              • Jan 2013
                              • 310
                              • Kainuu/Oulu

                              Onko kellään käytössä noita davis craigin sähköisiä vesipumppuja m50 motissa? Miten olette neste kierron toteuttaneet?
                              Vakiovesipumpusa poistettu vain siivet ja jätetty muuten paikalleen vai?
                              Termari ainakin täytyy poistaa käytöstä..
                              Lämppärin kenno jää itseltä pois käytöstä ja samoten jäähdytin vaihtuu alumiiniseen jossa ei ole paisaria kyljessä kiinni.
                              Now: E21 315 3.0l turbo
                              Ex: E21 315 m50b25 turbo
                              Ex: E30 316 turbo. Paloi..

                              Comment

                              • Urpo_rotta
                                BTCF Member
                                • May 2012
                                • 5265
                                • Pirkkala

                                Originally posted by Agua View Post
                                Onko kellään käytössä noita davis craigin sähköisiä vesipumppuja m50 motissa? Miten olette neste kierron toteuttaneet?
                                Vakiovesipumpusa poistettu vain siivet ja jätetty muuten paikalleen vai?
                                Termari ainakin täytyy poistaa käytöstä..
                                Lämppärin kenno jää itseltä pois käytöstä ja samoten jäähdytin vaihtuu alumiiniseen jossa ei ole paisaria kyljessä kiinni.

                                Riippuu käytöstä poistaisinko itse termarin.

                                Pitää muistaa että pikkukierto olis hyvä säilyttää jotta kone lämpiää nestekierron avulla tasaisesti. Katukäyttöön tekisin näin.

                                Rata/drift sitten varmaan vois tehä ihan ilman termaria mutta termari pitää korvata jollakin osalla että vesi kiertää oikein. Jos sen poistaa niin ainakin joissakin moottoreissa vesi ei kierrä oikein.
                                E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
                                E34 525i -90 twinturbo 427/519

                                N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
                                VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
                                Kysy jos tarvetta

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎