Announcement

Collapse
No announcement yet.

M50-turbo keskustelua osista 2017

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Vinki
    Bimmer Enthusiast
    • Jul 2004
    • 1048
    • Seinäjoki

    Onkos m50b20:ssä sama öljypumppu kuin m5025nv:ssä vai onko niissä jotain eroja? Olikos niin, että m52 pumppu on vähä jämäkemmän oloinen kuin tuo m50? Meni omasta koneesta pumppu ja tollanen m50b20vanos kone pyöris nurkissa...
    F31 320i

    e36 325tic

    e30 330tic

    Comment

    • jussika
      Newbiemmer
      • Jul 2004
      • 27
      • Salahmi

      Originally posted by Tomba87 View Post
      Ei itseä tuo jäykkyys huoleta. Esim. tuon 328i sasch kytkinpaketin saa 118€:llä kun sre pelkkä asetelma maksaa lähes 300€. Niin mietin vaan kannattaako tuota erotusta sittenkään maksaa. Toisaalta se se vasta tympii jos alkaa luistamaan..
      Itsellä kesti 2-3tkm ahdettuna 528i uusi vakiokytkin kunnes alkoi luistamaan, tosin e39 raskaampi auto, leikimistä jne. Nyt on https://www.ebay.co.uk/itm/BMW-M50-M...8AAOSwdGFYygEK kevyt käyttää kun vakio 328/528 asetelma, haittana tietysti rahinat kytkin pohjassa. Kestosta ei tietoa kun ei ehtinyt tulla kuin tuhat km tuolle viime syksynä.
      e39 528i hx40

      Comment

      • Matuh
        BTCF Member
        • Apr 2013
        • 3702
        • Kouvola

        Originally posted by Vinki View Post
        Onkos m50b20:ssä sama öljypumppu kuin m5025nv:ssä vai onko niissä jotain eroja? Olikos niin, että m52 pumppu on vähä jämäkemmän oloinen kuin tuo m50? Meni omasta koneesta pumppu ja tollanen m50b20vanos kone pyöris nurkissa...
        Juu m50vanos ja M52b28 pumput jykevämpiä kuin NV pumppu
        E36 328i M50B30 turbo
        Skoda vRS
        Inpa löytyy vikakoodin lukuun, kyselyt privalla.
        Ncs expert, ja pienet koodauksetkin luonnistuu

        EX: E36, E34, 2xE39, 2xE46, E91

        Comment

        • Vinki
          Bimmer Enthusiast
          • Jul 2004
          • 1048
          • Seinäjoki

          Originally posted by Matuh View Post
          Juu m50vanos ja M52b28 pumput jykevämpiä kuin NV pumppu
          Joo ja näyttää olevan tuo b20:n pumppu samalla osanumerolla kuin b25vanos pumppukin, joten siitä saa pumpun
          F31 320i

          e36 325tic

          e30 330tic

          Comment

          • Remotion
            Bimmer Enthusiast
            • Mar 2003
            • 15248
            • Ajamisen Iloa

            Mulla on tuollainen kytkin ja on jopa ehkä ennemmin kevyempi kuin vakio mutta hyvin lähellä sitä jokatapauksessa.



            Mutta tuosta saa numeroita jos osaa tulkita itse en osannut eikä kiinnosta googlettaa joka rimpsua.
            Z3 coupé individual

            F01, F02, F10, F11 takakäännön muoviosat
            E36 ilmanotot & Z3 ilmanotot

            Comment

            • Urpo_rotta
              BTCF Member
              • May 2012
              • 5265
              • Pirkkala

              Se miten -765 on shimmattu, vaikuttaa paljon siihen miten jäykkä se on käytännössä. Mulla oli aiemmin shimmaus erilainen ja silloin oli raskaampi käyttää. Toisinsanoen raskain kohta osui eri kohtaan polkimen liikettä jolloin geometrioista johtuen jäykkä.

              -765 puristaa levyä yli 15000N voimalla eli kiloina aatellen 1,5 tonnia.
              E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
              E34 525i -90 twinturbo 427/519

              N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
              VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
              Kysy jos tarvetta

              Comment

              • Osku
                Bimmer Enthusiast
                • Apr 2005
                • 3324
                • Kouvola,Pilkanmaa

                Originally posted by Matuh View Post
                Juu m50vanos ja M52b28 pumput jykevämpiä kuin NV pumppu
                Vanoskoneessa sama ku NV
                M52 on leveämpi roottori ja kiinnityskohdat eri,muokkaamalla pikkasen saa sen käymään rautalohkoseen.

                M52 pumpulla mulla sammuu ö-painevalo jo startilla pyörittämällä en tiedä onko korvien välissä ero vai onko se tosiaan tehokkaampi.

                Originally posted by Urpo_rotta View Post
                Se miten -765 on shimmattu, vaikuttaa paljon siihen miten jäykkä se on käytännössä. Mulla oli aiemmin shimmaus erilainen ja silloin oli raskaampi käyttää. Toisinsanoen raskain kohta osui eri kohtaan polkimen liikettä jolloin geometrioista johtuen jäykkä.

                -765 puristaa levyä yli 15000N voimalla eli kiloina aatellen 1,5 tonnia.
                Shimmaamalla oikein se pitääkin eri tavalla..

                Liian paljon tai liian vähän esijännitystä niin paras paine menee käyttöalueen "ohi"..

                Polkimen tuntuma jos on liian jäykkä oikeilla osilla oikein kasattuna niin sitte on siel salilla tehtävä se jalkatreenikin
                E30 24V 5D "Vakio"

                Originally posted by ///Make
                1436 voittoa 1628 päivässä. 4,5 vuodessa voitto joka ikinen päivä, vaikka ei olisi ollut kilpailupäiväkään. Revi siitä. Siihen asti kun E34 tekee saman, E30 on kuningas.

                Comment

                • Pazi88
                  Moderator
                  • Jan 2007
                  • 11112
                  • Oulu

                  Originally posted by Osku View Post
                  Vanoskoneessa sama ku NV
                  M52 on leveämpi roottori ja kiinnityskohdat eri,muokkaamalla pikkasen saa sen käymään rautalohkoseen.
                  Mulla ei m50 vanoskoneen öljypumppua ole ollu käsissä, mut realpemin mukaan se on sama kuin m52 pumppukin.

                  Instagram, YouTube kanava
                  ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

                  Comment

                  • naukkis
                    Bimmer Enthusiast
                    • Nov 2004
                    • 1222
                    • Jyväskylä

                    Originally posted by Pazi88 View Post
                    Mulla ei m50 vanoskoneen öljypumppua ole ollu käsissä, mut realpemin mukaan se on sama kuin m52 pumppukin.
                    Juu, öljypumpun suurennokselle ei normaalissa koneessa ole mitään tarvetta jos ei alkuperäinen ole väärin mitoitettu - näissä pumpun suurennos tarvittiin nimenomaan tuottamaan virtauskapasiteettia vanoksen liikutteluun.

                    Comment

                    • Pazi88
                      Moderator
                      • Jan 2007
                      • 11112
                      • Oulu

                      Originally posted by naukkis View Post
                      Juu, öljypumpun suurennokselle ei normaalissa koneessa ole mitään tarvetta jos ei alkuperäinen ole väärin mitoitettu - näissä pumpun suurennos tarvittiin nimenomaan tuottamaan virtauskapasiteettia vanoksen liikutteluun.
                      Joo eipä sille normaalisti ole tarvetta, mutta turbo haukkaa toki oman osansa, varsinkin jos on öljyjäähdytteinen versio, mikä vaatii jo jonkin verran öljynvirtausta. Niin tuskin ainakaan on haittaa pistää isomman tuoton pumppu.

                      Instagram, YouTube kanava
                      ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

                      Comment

                      • naukkis
                        Bimmer Enthusiast
                        • Nov 2004
                        • 1222
                        • Jyväskylä

                        Originally posted by Pazi88 View Post
                        Joo eipä sille normaalisti ole tarvetta, mutta turbo haukkaa toki oman osansa, varsinkin jos on öljyjäähdytteinen versio, mikä vaatii jo jonkin verran öljynvirtausta. Niin tuskin ainakaan on haittaa pistää isomman tuoton pumppu.
                        Juu toki nyplätyssä koneessa löytyy tarvetta eritehoisille pumpuille, tarkoitus oli korostaa että tehdas nosti pumpun kapasiteettia nimenomaan vanosta varten.

                        Comment

                        • Urpo_rotta
                          BTCF Member
                          • May 2012
                          • 5265
                          • Pirkkala

                          Originally posted by Osku View Post
                          Vanoskoneessa sama ku NV
                          M52 on leveämpi roottori ja kiinnityskohdat eri,muokkaamalla pikkasen saa sen käymään rautalohkoseen.

                          M52 pumpulla mulla sammuu ö-painevalo jo startilla pyörittämällä en tiedä onko korvien välissä ero vai onko se tosiaan tehokkaampi.



                          Shimmaamalla oikein se pitääkin eri tavalla..

                          Liian paljon tai liian vähän esijännitystä niin paras paine menee käyttöalueen "ohi"..

                          Polkimen tuntuma jos on liian jäykkä oikeilla osilla oikein kasattuna niin sitte on siel salilla tehtävä se jalkatreenikin

                          Niin. Minä olen prässissä mitannut puristusvoiman eri shimmauksilla. Päädyin samoihin tuloksiin kuin joku jollakin ruotsalaisella sivustolla.
                          Kaikille shimmaajille vinkki: huomioikaa onko levy kova vai onko siinä välissä se joustava elementti.
                          E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
                          E34 525i -90 twinturbo 427/519

                          N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
                          VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
                          Kysy jos tarvetta

                          Comment

                          • bumer3
                            Bimmer Rookie
                            • Feb 2007
                            • 186
                            • Riihimäki

                            kampiakselin välys mitattu 0,063 onko liian iso extra välys?
                            pitäisi osua 0,020-0,058 väliin
                            uudet ACL std runkolaakerit
                            M50 +600hp
                            e36 325i BLACK TAXI
                            e39 525i välikelipitkäkatto
                            e34 540iA
                            ex e34 520i välikelipitkäkatto
                            ex sunny talviauto
                            ex e34 518i
                            ex carina II
                            ex civic

                            Comment

                            • Suh0
                              Bimmer Fanatic
                              • Apr 2016
                              • 530
                              • Akaa

                              Riippuu aika pitkälti käytettävästä öljystä
                              Turbo GSX-R
                              E36 Coupe
                              E90 325i LCI

                              Comment

                              • bumer3
                                Bimmer Rookie
                                • Feb 2007
                                • 186
                                • Riihimäki

                                Originally posted by Suh0 View Post
                                Riippuu aika pitkälti käytettävästä öljystä
                                5w40 delron race tai 10w60 delron race
                                Last edited by bumer3; 20-01-2018, 19:49.
                                e36 325i BLACK TAXI
                                e39 525i välikelipitkäkatto
                                e34 540iA
                                ex e34 520i välikelipitkäkatto
                                ex sunny talviauto
                                ex e34 518i
                                ex carina II
                                ex civic

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎