Announcement

Collapse
No announcement yet.

M50-turbo keskustelua osista 2017

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Suh0
    Bimmer Fanatic
    • Apr 2016
    • 530
    • Akaa

    Mulla oli m52:ssa 0.040" paksuinen cometicci alkuperäsillä uusilla kannenpulteilla. Tiiviste purettu niiteistä ja välit vetäsin copper gasketilla. Kestänyt ainakin toistaiseksi 1.6bar painetta.
    Pinnat oikaistu muttei sen paremmin peiliksi tehty.
    Turbo GSX-R
    E36 Coupe
    E90 325i LCI

    Comment

    • bumer3
      Bimmer Rookie
      • Feb 2007
      • 186
      • Riihimäki

      mitä haitoja jos pakosarja ei ole jaettu? HX40 super



      Last edited by bumer3; 15-05-2018, 17:31.
      e36 325i BLACK TAXI
      e39 525i välikelipitkäkatto
      e34 540iA
      ex e34 520i välikelipitkäkatto
      ex sunny talviauto
      ex e34 518i
      ex carina II
      ex civic

      Comment

      • Pazi88
        Moderator
        • Jan 2007
        • 11112
        • Oulu

        Teoriassa vähän huonommin hengittää/herää, kun 1-3 pyttyjen pulssit pääsee sotkemaan 4-6 pyttyjen pulsseja ja toisinpäin. Paljonko efekti on käytännössä, niin hankala sanoa. Tuskin hirveästi.

        Instagram, YouTube kanava
        ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

        Comment

        • Vinki
          Bimmer Enthusiast
          • Jul 2004
          • 1048
          • Seinäjoki

          Muistelemko väärin, vai pitikös zf 5v m3 laatikkoon tehdä tilaa kun laittaa 765asetelman? Jostain tuli muistikuva että jollain olis ongelmia ollu, vai oliko se kyseinen vaan jollain eri laatikolla :think:
          F31 320i

          e36 325tic

          e30 330tic

          Comment

          • Pazi88
            Moderator
            • Jan 2007
            • 11112
            • Oulu

            Originally posted by Vinki View Post
            Muistelemko väärin, vai pitikös zf 5v m3 laatikkoon tehdä tilaa kun laittaa 765asetelman? Jostain tuli muistikuva että jollain olis ongelmia ollu, vai oliko se kyseinen vaan jollain eri laatikolla :think:
            Riippuu vaihtipyörästä. Jos on esim. se blingfactoryn paksu vauhtis, niin pitää tehdä tilaa. Mut ohkasemmille ei. Vauhtipyörän paksuus siis vaikuttaa.

            Instagram, YouTube kanava
            ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

            Comment

            • Takalo_kari
              BTCF Member
              • Mar 2007
              • 1359
              • tku

              Pikainen kyssäri M50 puolista.

              1. Miten pitkälle uudet alkuperäiset puolat riittää? -puhutaan uusista alkuperäisistä, ei käytetyistä tai tarvikkeista.
              vag puolat jo hyllyssä mutta näissä 1-johto enempi ja lueskelin että ei passaa KDFI:n kera kun on sisäinen sytkänvahvistin.
              toisekseen VAG -puolat on aika vikaherkkiä..

              2. Jos vag puolat asentaa niin miten ne pitäisi johdottaa. 3 johtoa vs. 4. entäs KDFI? vai käytänkö jotain toisia puolia?

              3. jos mennään vakiopuolilla, onko esim. M54 puolat paremmat kuin M50 puolat? ainakin osa nro. on eri.
              Tehotavoite 650hp.
              Last edited by Takalo_kari; 26-04-2018, 14:56.
              Ihan itte kirjotin ylläolevan. Tekstissä olevat faktat saattavat olla kuitenkin fiktiota, tai vain ihan yksinkertaisesti vääriä.
              -On suositeltavaa suositella faktan tarkastusta.
              Kiitos ajastasi? :think

              Comment

              • Pazi88
                Moderator
                • Jan 2007
                • 11112
                • Oulu

                Originally posted by A.I View Post
                Pikainen kyssäri M50 puolista.

                1. Miten pitkälle uudet alkuperäiset puolat riittää?
                2. Omassa M50 koneessa on kdfi 1.4 ecu ja lueskelin että kdfi:ssä on sisäiset sytkän vahvistimet jolloin VAG -puolia ei pystyisi käyttämään?
                mutenkin BMW:n puolissa on vain 3 -johtoa kuin taas VAG puolissa 4-johtoa.
                -miten nämä tulisi kytkeä?

                Tehotavoite 650hp.
                1. Onkai niillä vakio puolilla kiskottu joku 800 hepppaa pihalle. Mut KDFI:n kanssa tuskin pääsee moisiin tehoihin, koska siellä on puolan latausvirtaa rajoittava komponentti välissä. Ne voi ohittaa esim. näin:

                (virtaa rajoittava komponentti on tuo iso SMD komponentti sytkäkivien alla)

                M52 boksissa näytti tuolta:

                Tuossa virtaa rajoittava komponentit on nuo litteät keltaoranssit, jotka on tinattu sytkäkiven jalan ja piirilevyn väliin. Suhteellisen karu toteutus

                2. Joo on sytkävahvistimet tosiaan. Ne voi ohittaa esim. nostamalla sytkäkiven jalat ylös piirilevyltä ja laittamalla hyppyjohdon miten tuo punainen viiva menee:


                Vag puolassa on 2 maata:




                Mikä pinni tekee mitäkin vaihtelee puolien välillä. http://www.maxxecu.com/webhelp/wirin...ion_coils.html
                Last edited by Pazi88; 26-04-2018, 14:52.

                Instagram, YouTube kanava
                ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

                Comment

                • Matuh
                  BTCF Member
                  • Apr 2013
                  • 3702
                  • Kouvola

                  Originally posted by A.I View Post
                  Pikainen kyssäri M50 puolista.

                  1. Miten pitkälle uudet alkuperäiset puolat riittää? -puhutaan uusista alkuperäisistä, ei käytetyistä tai tarvikkeista.
                  vag puolat jo hyllyssä mutta näissä 1-johto enempi ja lueskelin että ei passaa KDFI:n kera kun on sisäinen sytkänvahvistin.
                  toisekseen VAG -puolat on aika vikaherkkiä..

                  2. Jos vag puolat asentaa niin miten ne pitäisi johdottaa. 3 johtoa vs. 4. entäs KDFI? vai käytänkö jotain toisia puolia?

                  3. jos mennään vakiopuolilla, onko esim. M54 puolat paremmat kuin M50 puolat? ainakin osa nro. on eri.
                  Tehotavoite 650hp.
                  Piisaa vakiot. Lataus aikaa vaan reilusti nii on tarvittaessa todennäköisesti yhtä tehokkaat kuin susikonserni Vag tekeleet.
                  Tai jos jotain ei sytkäpäätteetöntä puolaa haluat niin Bosch motorsport P65/AEM. Taatusti piisaa voima.
                  E36 328i M50B30 turbo
                  Skoda vRS
                  Inpa löytyy vikakoodin lukuun, kyselyt privalla.
                  Ncs expert, ja pienet koodauksetkin luonnistuu

                  EX: E36, E34, 2xE39, 2xE46, E91

                  Comment

                  • Takalo_kari
                    BTCF Member
                    • Mar 2007
                    • 1359
                    • tku

                    Originally posted by Matuh View Post
                    Piisaa vakiot. Lataus aikaa vaan reilusti nii on tarvittaessa todennäköisesti yhtä tehokkaat kuin susikonserni Vag tekeleet.
                    Tai jos jotain ei sytkäpäätteetöntä puolaa haluat niin Bosch motorsport P65/AEM. Taatusti piisaa voima.
                    on noissa bossin puolissakin ign-1a nimellä ollut aikapaljon omakohtaisia murheita.

                    ehkä menen vakiolla uusilla marmoreilla. pääsee vähimmällä.

                    Onko pasilla tietoa tosta M50 purkista että onko nuo 2 pinniä yhdessä tuossa kuvassa jossa sininen johto liitinkammassa? ainakin pirun likellä toisiaan ovat. tuskin kuuluu yhteen lyödä?

                    onko tuossa ohituksessa vaaraa että polttaa jotain ecusta?
                    miten pitkälle ilman em. patenttia vakiopuolat piisaa?
                    vag konsernin tekeleet ei kauheesti nappaisi..
                    Ihan itte kirjotin ylläolevan. Tekstissä olevat faktat saattavat olla kuitenkin fiktiota, tai vain ihan yksinkertaisesti vääriä.
                    -On suositeltavaa suositella faktan tarkastusta.
                    Kiitos ajastasi? :think

                    Comment

                    • Pazi88
                      Moderator
                      • Jan 2007
                      • 11112
                      • Oulu

                      Originally posted by A.I View Post

                      Onko pasilla tietoa tosta M50 purkista että onko nuo 2 pinniä yhdessä tuossa kuvassa jossa sininen johto liitinkammassa? ainakin pirun likellä toisiaan ovat. tuskin kuuluu yhteen lyödä?

                      onko tuossa ohituksessa vaaraa että polttaa jotain ecusta?
                      miten pitkälle ilman em. patenttia vakiopuolat piisaa?
                      vag konsernin tekeleet ei kauheesti nappaisi..
                      Ei oo yhdessä, vaikka siltä saattaa näyttää. Nuo johdot vaan suoraan maadoittaa kivet, eikä virta mee kdfi:n ohuiden vetojen ja noiden virran rajoittimien läpi.

                      Ei oo oikeestaan vaaraa ecua käräyttää. Mut puolat voi, jos esim. vahingossa käännät sen coil triggerin väärinpäin. Tai vaikka unohdat ottaa puolat irti firmis päivityksen ajaksi.

                      Instagram, YouTube kanava
                      ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

                      Comment

                      • Matuh
                        BTCF Member
                        • Apr 2013
                        • 3702
                        • Kouvola

                        Originally posted by A.I View Post
                        on noissa bossin puolissakin ign-1a nimellä ollut aikapaljon omakohtaisia murheita.

                        ehkä menen vakiolla uusilla marmoreilla. pääsee vähimmällä.

                        Onko pasilla tietoa tosta M50 purkista että onko nuo 2 pinniä yhdessä tuossa kuvassa jossa sininen johto liitinkammassa? ainakin pirun likellä toisiaan ovat. tuskin kuuluu yhteen lyödä?

                        onko tuossa ohituksessa vaaraa että polttaa jotain ecusta?
                        miten pitkälle ilman em. patenttia vakiopuolat piisaa?
                        vag konsernin tekeleet ei kauheesti nappaisi..
                        No mulla oli 430Whp vakiopuolalla, ja 3.4ms latausaikaa.
                        Koneelle konservatiivinen ~500hv.
                        Tulpat ollu 0.5mm kärkivälillä ja niin ei oo sytkä loppunut.

                        Mä en ymmärrä miksi ei voi tilata Ebaystä vaikka Bremejä? Samaa vastaava kuin se marmorilta mikä on 650€~ luokkaa sarja, Ainakin kun ite kysyin. Tohon rahaan ostaa 3sarjaa noita Bremejä
                        E36 328i M50B30 turbo
                        Skoda vRS
                        Inpa löytyy vikakoodin lukuun, kyselyt privalla.
                        Ncs expert, ja pienet koodauksetkin luonnistuu

                        EX: E36, E34, 2xE39, 2xE46, E91

                        Comment

                        • Takalo_kari
                          BTCF Member
                          • Mar 2007
                          • 1359
                          • tku

                          Hienoa, sitten mennään vakiopuolilla ja tehdään hyppylankaviritys ecuun.

                          mitä eroa M50/M52 puolalla ja M54 puolalla?

                          M50/52 BMW: 12131404309
                          M54 BMW: 12131317585
                          Ihan itte kirjotin ylläolevan. Tekstissä olevat faktat saattavat olla kuitenkin fiktiota, tai vain ihan yksinkertaisesti vääriä.
                          -On suositeltavaa suositella faktan tarkastusta.
                          Kiitos ajastasi? :think

                          Comment

                          • Matuh
                            BTCF Member
                            • Apr 2013
                            • 3702
                            • Kouvola

                            Originally posted by A.I View Post
                            Hienoa, sitten mennään vakiopuolilla ja tehdään hyppylankaviritys ecuun.

                            mitä eroa M50/M52 puolalla ja M54 puolalla?

                            M50/52 BMW: 12131404309
                            M54 BMW: 12131317585
                            M50/M52 puolissa eri reikäjako venakopassa, muuten periatteesssa samat.

                            M54 Puolasta ei niinkään tietoa, en ole hyppysissä pyöritellyt.
                            E36 328i M50B30 turbo
                            Skoda vRS
                            Inpa löytyy vikakoodin lukuun, kyselyt privalla.
                            Ncs expert, ja pienet koodauksetkin luonnistuu

                            EX: E36, E34, 2xE39, 2xE46, E91

                            Comment

                            • Pazi88
                              Moderator
                              • Jan 2007
                              • 11112
                              • Oulu

                              Originally posted by A.I View Post
                              Hienoa, sitten mennään vakiopuolilla ja tehdään hyppylankaviritys ecuun.

                              mitä eroa M50/M52 puolalla ja M54 puolalla?

                              M50/52 BMW: 12131404309
                              M54 BMW: 12131317585
                              En tiedä mistä nuo numerot kaivoit, mut esim. bremin puola 12137599219 passaa sekä m52, m52tu ja m54 koneisiin. M50 koneissa on omansa pikkasen eri pulttijaolla.

                              Instagram, YouTube kanava
                              ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

                              Comment

                              • Suh0
                                Bimmer Fanatic
                                • Apr 2016
                                • 530
                                • Akaa

                                Mikäs noissa vaggipuolissa nyt niin kauhistuttaa ? Piisaa vaikka mihin ja maksaa vähän enemmän kun tupakkiaski:think.
                                Näitä käyttäneet varmaan voisi kommentoida asiaa ? Itsellä ei ainakaan ongelmia, enkä muista että supra^llakaan olisi ollut. Varmaan suurin syy hajoamiseen on lämpö, kun rakennetaan hirveä kotelo päälle missä ei ilma vaihdu. Sitä ei kestä mikään.
                                Turbo GSX-R
                                E36 Coupe
                                E90 325i LCI

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎