Announcement

Collapse
No announcement yet.

M50-turbo keskustelua osista 2017

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Takalo_kari
    BTCF Member
    • Mar 2007
    • 1359
    • tku

    Mahtaako noissa ebayn beruissa ja merkkiliikkeen beruissa olla eroa?
    aikoinaan karala manisitse että vaikka hakee motonetista orkkis bossin puolan vagiin niin siinä on silti eroa merkkiliikkeen myymään oe puolaan, vaikka valmistaja on sama.. :think

    -kaiken järjen mukaan samaa tavaraa, mutta onko?
    Ihan itte kirjotin ylläolevan. Tekstissä olevat faktat saattavat olla kuitenkin fiktiota, tai vain ihan yksinkertaisesti vääriä.
    -On suositeltavaa suositella faktan tarkastusta.
    Kiitos ajastasi? :think

    Comment

    • Urpo_rotta
      BTCF Member
      • May 2012
      • 5265
      • Pirkkala

      Originally posted by A.I View Post
      Mahtaako noissa ebayn beruissa ja merkkiliikkeen beruissa olla eroa?
      aikoinaan karala manisitse että vaikka hakee motonetista orkkis bossin puolan vagiin niin siinä on silti eroa merkkiliikkeen myymään oe puolaan, vaikka valmistaja on sama.. :think

      -kaiken järjen mukaan samaa tavaraa, mutta onko?

      Tuo on yleisesti sanottuna auton osissa totta.
      Mutta puolasta en osaa sanoa muuta kuin että täsmälleen sama epäilys hiippaili mieleen kun katselin kuvia osista ostohommia suunnitellen.
      E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
      E34 525i -90 twinturbo 427/519

      N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
      VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
      Kysy jos tarvetta

      Comment

      • Suh0
        Bimmer Fanatic
        • Apr 2016
        • 530
        • Akaa

        Mulla oli kanssa irroitusongelmaa kun oli isompi työsylinteri.
        Turbo GSX-R
        E36 Coupe
        E90 325i LCI

        Comment

        • thst
          Bimmer Fanatic
          • Aug 2010
          • 252
          • Jkl

          Originally posted by Urpo_rotta View Post
          Muovinännin tilalle voi tehdä metallisen kierteellä säädettävän jota voi ulkopuolelta pyörittää.
          Liian iso työsylkkä sulla on niin jää liike lyhyeksi tai asetelman esijännitys metsässä.
          Mulla on aina pelannu ilman mitään ropleemaa 22.2mm männällä oleva työsylinteri 420g getragissa ja sama pelas 320z zf:ssä.
          Nämä siis e34 vakion pääsylinterin jatkona.

          Edit: asetelma siis -765
          Tuollainen säädettävä systeemi tuli itsellenikin mieleen, tosin vasta nyt kun se on siellä paikallaan. Kun sitäpä ei taida pystyä tuonne tekemään ilman laatikon irroitusta.. Esijännitystä on ~2.5mm, joten pitäisi olla sen puolesta ihan ok. Kai se on hyväksyttävä tappio tältä erää ja alettava laatikkoa vielä ottamaan pois

          Originally posted by Suh0 View Post
          Mulla oli kanssa irroitusongelmaa kun oli isompi työsylinteri.
          Kokeiltu myös alkuperäisellä joka on pienempi kuin tuo nykyinen. Eroa ei juuri mielestäni ollut. Pisimmällä tapilla irroitti juuri ja juuri molemmilla.

          Comment

          • muuris
            BTCF Member
            • Aug 2002
            • 3501
            • Jyväskylä

            Oliko kukaan onnistuneesti soveltanut M52TU vakiokannentiivistettä vanhempaan M5x -moottoriin?
            E30 325iX '86
            Instagram

            Comment

            • Pazi88
              Moderator
              • Jan 2007
              • 11112
              • Oulu

              Originally posted by muuris View Post
              Oliko kukaan onnistuneesti soveltanut M52TU vakiokannentiivistettä vanhempaan M5x -moottoriin?
              Ei mene. Jäähdytyskierron reijät on eri kokoiset ja eri kohdissa. Lisäksi ketjukotelon kohta ei täydellisesti istu ja se vesikierron iso aukko kyljessä pitäs leikata pois.

              Instagram, YouTube kanava
              ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

              Comment

              • hakala-
                BTCF Member
                • Sep 2011
                • 455
                • Tampere

                Mitenkäs porukalla on kestänyt launch controllia vehkeet? Itselläni oli eilen penkki/säätö vakio m52b28 turbolle. Kiekas vähän alle 500hepoa kilon paineella ja säätö meni hyvin.

                Päivän lopuksi säädeltiin vielä antilag ja launchi, launchia käytettiin n. 2-3sek ajan ja kolmannella kerralla kone alkoi kolisemaan. Ei muutakun kotio masentuneena ja kone pois niin 6 kiertokanki siellä on mutkalla. Ilmeisesti nv kanget sinne pitäisi laittaa mutta kysymys onkin että tarviiko niilläkin tota launchia pelätä?:think millasta setuppii porukalla on ollu jotta on kestänyt rajummatkin launchit?
                Last edited by hakala-; 01-05-2018, 14:03.
                F15 M50D
                E36 328 turbo
                E34 535 turbo

                Comment

                • Pazi88
                  Moderator
                  • Jan 2007
                  • 11112
                  • Oulu

                  Originally posted by hakala- View Post
                  Mitenkäs porukalla on kestänyt launch controllia vehkeet? Itselläni oli eilen penkki/säätö vakio m52b28 turbolle. Kiekas vähän alle 500hepoa kilon paineella ja säätö meni hyvin.

                  Päivän lopuksi säädeltiin vielä antilag ja launchi, launchia käytettiin n. 2-3sek ajan ja kolmannella kerralla kone alkoi kolisemaan. Ei muutakun kotio masentuneena ja kone pois niin 6 kiertokanki siellä on mutkalla. Ilmeisesti nv kanget sinne pitäisi laittaa mutta kysymys onkin että tarviiko niilläkin tota launchia pelätä?:think millasta setuppii porukalla on ollu jotta on kestänyt rajummatkin launchit?
                  Ei se launchi noita m52:n kankia hajota. Ne vaan alkaa antamaan periksi tuolla tehotasolla, jos ei vääntöä rajota puottamalla ahtopainetta vääntöhuipun kohdalla. Se kanki on varmasti jo alkanu vääntymään paljon aiemmin. Ei sitä pikku vinoutta edes huomaa siellä

                  Launchihan on kangille ja männille periaatteessa vähemmän rasittavaa, mitä normikäynti, kun sylinteripaineetvei oo läheskään niin koekealla, koska sytkä on myöhäsellä. Pakoventtiilit ja turbo siinä on kovilla.

                  Nämäkään ei nähny launchia ollenkaan:
                  Last edited by Pazi88; 01-05-2018, 14:41.

                  Instagram, YouTube kanava
                  ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

                  Comment

                  • ooopeee
                    BTCF Member
                    • Dec 2011
                    • 2109
                    • Kouvola

                    Launchia kestää niin perkeleesti et se näitä ei tapa helpolla omalla vastuulla toki
                    VW passat 1.9tdi 4motion
                    E36 "328" cabrio

                    Comment

                    • Matuh
                      BTCF Member
                      • Apr 2013
                      • 3702
                      • Kouvola

                      Originally posted by hakala- View Post
                      Mitenkäs porukalla on kestänyt launch controllia vehkeet? Itselläni oli eilen penkki/säätö vakio m52b28 turbolle. Kiekas vähän alle 500hepoa kilon paineella ja säätö meni hyvin.

                      Päivän lopuksi säädeltiin vielä antilag ja launchi, launchia käytettiin n. 2-3sek ajan ja kolmannella kerralla kone alkoi kolisemaan. Ei muutakun kotio masentuneena ja kone pois niin 6 kiertokanki siellä on mutkalla. Ilmeisesti nv kanget sinne pitäisi laittaa mutta kysymys onkin että tarviiko niilläkin tota launchia pelätä?:think millasta setuppii porukalla on ollu jotta on kestänyt rajummatkin launchit?
                      Kestää juu, Laitta sopivasti Ennakkoa Miikalle ja antaa paukuttaa vaa Ja mulla oli NV kanget, ei ne anna periksi niin helposti.

                      Tosta Antilag oon vähän niin ja näin mieltä että onko se sit tarpeellinen. Tosin kivahan se Tour de Asalla on ku vehkeet paukkuu ilman kaasua

                      Originally posted by ooopeee View Post
                      Launchia kestää niin perkeleesti et se näitä ei tapa helpolla omalla vastuulla toki
                      Ai hitto
                      E36 328i M50B30 turbo
                      Skoda vRS
                      Inpa löytyy vikakoodin lukuun, kyselyt privalla.
                      Ncs expert, ja pienet koodauksetkin luonnistuu

                      EX: E36, E34, 2xE39, 2xE46, E91

                      Comment

                      • hakala-
                        BTCF Member
                        • Sep 2011
                        • 455
                        • Tampere

                        Nojuu, kasaillaan nv veiveillä, onhan noi m52 veivit melko rimpulat.

                        Last edited by hakala-; 03-05-2018, 07:19.
                        F15 M50D
                        E36 328 turbo
                        E34 535 turbo

                        Comment

                        • Suh0
                          Bimmer Fanatic
                          • Apr 2016
                          • 530
                          • Akaa

                          komeeta
                          Turbo GSX-R
                          E36 Coupe
                          E90 325i LCI

                          Comment

                          • aaape
                            BTCF Member
                            • Aug 2009
                            • 617
                            • Muaninka

                            Pikainen kysymys massatiiviste kupariliiman kanssa vai ilman? :think
                            e36 328i turbo (95)
                            vw Caddy 1.9 (EKOdiesel)
                            e30 316 (m30)(87) projekti

                            EX.
                            e30 318i,2Xe28 518i,e30 320 (2,5tds)(84) e34m52b28 e61 530d

                            Comment

                            • Matuh
                              BTCF Member
                              • Apr 2013
                              • 3702
                              • Kouvola

                              Originally posted by aaape View Post
                              Pikainen kysymys massatiiviste kupariliiman kanssa vai ilman? :think
                              Ite olen laittanut liimalla....
                              E36 328i M50B30 turbo
                              Skoda vRS
                              Inpa löytyy vikakoodin lukuun, kyselyt privalla.
                              Ncs expert, ja pienet koodauksetkin luonnistuu

                              EX: E36, E34, 2xE39, 2xE46, E91

                              Comment

                              • Leinoo
                                BTCF Member
                                • Oct 2017
                                • 149
                                • Koski TL

                                Originally posted by thst View Post
                                Aiheesta on jo internetti pullollaan keskustelua, mutta selvää vastausta ei löydy joten kysytään vielä tässä ennen kuin aletaan pudottamaan laatikkoa lattialle..

                                Ongelmana että ei tuo 765-asetelma tunnu irroittavan..

                                Setuppina RHD vauhtis, Luk 328 massalevy, 765-asetelma, E21 323 painelaakeri, kytkinhaarukkaan hitsattu jatkoa sen verran että "väljää" haarukassa ~4mm. Tuo haarukan vastapuolella "nänni" oli korvattu jo edellisen omistajan toimesta metallisella omavalmisteella.

                                Ilmattu on todella monesti, monella eri tyylillä ja se ei tunnu olevan ongelmana ja poljin tuntuu kyllä ns. normaalille. Polkimen liike pääsylinteriin nähden säädetty maksimiin vivustossa olevalla epäkeskopultilla.

                                Irtolaatikolla mittailtu että tuolla mun setupilla haarukan pitäisi jäädä suht suoraan. Ainut epäilyttävä asia on se että ei tullut epähuomiossa mittailtua että oliko tuo laatikkoon tehty haarukan "nänni" tehty samaan mittaan kuin alkuperäinen on. Eli onko se mittausvirhe tullut sitten siinä

                                Työsylinterin tappeja kokeiltu montaa eri mittaa.

                                Uusittua osaa:

                                - Työsylkkä (isommalla männällä oleva, M3 vastaava)
                                - Pääsylinteri uusittu vajaa pari vuotta sitten (orkkis)
                                - Vakio kumiletkun tilalle teetetty teräspunosletku

                                Ainut setuppi millä saanut ihan lattian rajassa irroitamaan oli että jatkoi työsylkän tappia niin paljon kuin pystyi ilman että sylinteri pohjaa asentaessa. Silloinkin oli ihan rajoilla että lähtee ryömittämään.

                                Onko tuota tappia mahdollista jatkaa ylipitkäksi, eli siten että sylinteri jo pohjaa ja alkaa painaa vähän asetelmaa valmiiksi? Vai saadaanko tällä vaan kytkin luistamaan? Saako laatikon kylkeen tehtyä järkevän kokoista huoltoluukkua että tuon haarukan kulman kanssa pääsisi pelaamaan ilman laatikon irroitusta?
                                Ootko tohon jotain syytä löytänyt? Itellä ihan sama kokoonpano ja ei meinaa irrottaa millään. Tullut jo kaikki vaihdettua mitä siellä on.. ainoa millä sain kanssa ihan pohjassa irrottamaan oli uusi alkuperäinen työsylkkä, mutta siihenkin joutusin tankoa jatkamaan.
                                E36 M52B28 turbo
                                E46 330d M57n
                                S1000rr

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎