Originally posted by thst
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
M50-turbo keskustelua osista 2017
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Originally posted by Matuh View PostMallisarjan tehokkain. Eli e30 niin sillon 325, riippuen vähän konttorista sitten että hyväksyykö 320is vertailumalliksi.
325 minulla alunperin onkin, mutta tuli vain konttorilta mielipide että trafi vaatisi että tehon nousun pitäisi olla huomattava ahtaessa. Ja tuon m50 kanssa se ei kuulemma tapahdu jos verrataan 325 malliin.
Comment
-
-
Originally posted by thst View PostVastaavuustodistuksella alustasta ja jarruista kelpaa myös tuo 320is, mutta se on sitten oma hommansa että mistä moisen saa.
325 minulla alunperin onkin, mutta tuli vain konttorilta mielipide että trafi vaatisi että tehon nousun pitäisi olla huomattava ahtaessa. Ja tuon m50 kanssa se ei kuulemma tapahdu jos verrataan 325 malliin.
Eipä miullakaan ole kuin 19kW enemmän turbolla kuin vaparina. Ahtopainetta 0.8bar
Katsastus aseman on vähän paha änkyttää sitä teholappua vastaan, jollei ne voi sitä vääräksi todistaa(lue vaatii oman dynamometrin) niin
Tai no voi ne kyllä Suomessa änkyttää. Mut sit sanot että todistakaa vääräksi.E36 328i M50B30 turbo
Skoda vRS
Inpa löytyy vikakoodin lukuun, kyselyt privalla.
Ncs expert, ja pienet koodauksetkin luonnistuu
EX: E36, E34, 2xE39, 2xE46, E91
Comment
-
-
Originally posted by Matuh View PostNo tuo nyt on taas trafin/katsastus aseman Jeesustelua.
Eipä miullakaan ole kuin 19kW enemmän turbolla kuin vaparina. Ahtopainetta 0.8bar
Katsastus aseman on vähän paha änkyttää sitä teholappua vastaan, jollei ne voi sitä vääräksi todistaa(lue vaatii oman dynamometrin) niin
Tai no voi ne kyllä Suomessa änkyttää. Mut sit sanot että todistakaa vääräksi.
Comment
-
-
Originally posted by thst View PostOvatkos vaatineet konetehon lapulla vai onko pyöräteho riittänyt? Siitäkin liikkui nyt vähän kahta eri mielipidettä kun soittelin paikkoja läpi
Mulla lukee itellä 146.1kW otteessa, eli ei kovin merkittävä lisäys oo vakioon 142kW lukemaanLast edited by Pazi88; 26-07-2018, 12:33.
Instagram, YouTube kanava
ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva
Comment
-
-
Originally posted by Pazi88 View PostKonetehoahan sitä katsotaan. Ei autonvalmistajatkaan ilmota pyörätehoja, mihin verrata +20% sääntöä.
Mulla lukee itellä 146.1kW otteessa, eli ei kovin merkittävä lisäys oo vakioon 142kW lukemaan
Comment
-
-
Originally posted by thst View PostOnkos kukaan kiristellyt lievään ylimomenttiin noita ARP kannenpultteja? Joitain tippoja jäähdytysnestettä näyttää vuotavan ulospäin kannen ja lohkon välistä. Jälkikiristelty on kyllä ohjeiden mukaisella momentilla, mutta ei sillä vielä asettunut ihan kokonaan
Muita oireita ei ole kansipahvin suhteen.
Comment
-
-
Originally posted by thst View PostTottakai konetehoa verrataan, mutta ovatko osanneet sen itse laskea jollain kertoimella pyöratehosta vai onko pitänyt saada jo penkistä lappu ulos jossa se on laskettu valmiiksi?
Instagram, YouTube kanava
ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva
Comment
-
-
Sotketaan tätä topikkia kun M20 "viritys" keskustelua ei pikaisella selailulla löytyny.
Talvella vois päivittää M20 turbo koneesta virranjakajan pois hukkakipinään niin minkälaista setuppia porukka suosittelee? Kone kyllä toimii nykyselläänkin mutta vois vähän nykyaikaistaa Tuntuu kansi ja pyörijät kuluvan suht nopiaa tuolla kokoonpanolla
Comment
-
-
http://www.finjector.com/verkkokaupp...10-p-84779-42/ tuommonen pelaa ainaki aivan varmasti.e30 318i touring "Bercedes Menz"
Kawasaki z1000
-FatBoyRacing-
Comment
-
-
Originally posted by Matuh View PostNo tuo nyt on taas trafin/katsastus aseman Jeesustelua.
Eipä miullakaan ole kuin 19kW enemmän turbolla kuin vaparina. Ahtopainetta 0.8bar
Katsastus aseman on vähän paha änkyttää sitä teholappua vastaan, jollei ne voi sitä vääräksi todistaa(lue vaatii oman dynamometrin) niin
Tai no voi ne kyllä Suomessa änkyttää. Mut sit sanot että todistakaa vääräksi.
Originally posted by Maza View PostAika varovasti kiristelisin arppeja varsinkin jos tiivisteena on athena tyyppinen jossa kova liekkirengas. M20 lohko ainakaan ei kestä juuri yhtään ylimääräistä kuormitusta - halkeaa kannenpulttien reiät vesitiloihin.
Comment
-
-
Originally posted by thst View PostEnsimmäisellä konttorilla meni ihan turhaksi vääntämiseksi lappujen kanssa. Trafilta tullut hiljattain uusi ohjeistus jossa sanotaan että "ahtopainetta pitää olla koko tehoalueella, tyhjäkäyntiä lukuunottamatta". Tuohan nyt on täysi mahdottomuus, joten etsitäänpäs konttori jossa on vielä maalaisjärkeä mukana. Privalla saa suositella keski-suomen alueelta, tai miksi ei vaikka kauempaakin
Instagram, YouTube kanava
ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva
Comment
-
-
Originally posted by willex View Postmikähän minulla on puristussuhde m50b25 vanos moottorissa kun lohkosta on jouduttu ottamaan 1mm pois ja kannesta ~0,35mm ja välissä 2mm athena tiiviste :think
miten lasketaan? liikaa alkaa olemaan turbo käytössä ainakin bensallaE36 328i M50B30 turbo
Skoda vRS
Inpa löytyy vikakoodin lukuun, kyselyt privalla.
Ncs expert, ja pienet koodauksetkin luonnistuu
EX: E36, E34, 2xE39, 2xE46, E91
Comment
-
Comment