Announcement

Collapse
No announcement yet.

M50-turbo keskustelua osista 2017

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Matuh
    BTCF Member
    • Apr 2013
    • 3702
    • Kouvola

    Originally posted by thst View Post
    Onkos porukka käyttänyt ahdettua M50 muutoskatsastaessa 325 mallia verrokkina vai mitä ovat siihen vaatineet? E30 koppa kyseessä. 320is riittäisi ainakin, mutta löytyykö siihen vastaavuustodistusta joltain nurkista? :think
    Mallisarjan tehokkain. Eli e30 niin sillon 325, riippuen vähän konttorista sitten että hyväksyykö 320is vertailumalliksi.
    E36 328i M50B30 turbo
    Skoda vRS
    Inpa löytyy vikakoodin lukuun, kyselyt privalla.
    Ncs expert, ja pienet koodauksetkin luonnistuu

    EX: E36, E34, 2xE39, 2xE46, E91

    Comment

    • thst
      Bimmer Fanatic
      • Aug 2010
      • 252
      • Jkl

      Originally posted by Matuh View Post
      Mallisarjan tehokkain. Eli e30 niin sillon 325, riippuen vähän konttorista sitten että hyväksyykö 320is vertailumalliksi.
      Vastaavuustodistuksella alustasta ja jarruista kelpaa myös tuo 320is, mutta se on sitten oma hommansa että mistä moisen saa.

      325 minulla alunperin onkin, mutta tuli vain konttorilta mielipide että trafi vaatisi että tehon nousun pitäisi olla huomattava ahtaessa. Ja tuon m50 kanssa se ei kuulemma tapahdu jos verrataan 325 malliin.

      Comment

      • Matuh
        BTCF Member
        • Apr 2013
        • 3702
        • Kouvola

        Originally posted by thst View Post
        Vastaavuustodistuksella alustasta ja jarruista kelpaa myös tuo 320is, mutta se on sitten oma hommansa että mistä moisen saa.

        325 minulla alunperin onkin, mutta tuli vain konttorilta mielipide että trafi vaatisi että tehon nousun pitäisi olla huomattava ahtaessa. Ja tuon m50 kanssa se ei kuulemma tapahdu jos verrataan 325 malliin.
        No tuo nyt on taas trafin/katsastus aseman Jeesustelua.
        Eipä miullakaan ole kuin 19kW enemmän turbolla kuin vaparina. Ahtopainetta 0.8bar
        Katsastus aseman on vähän paha änkyttää sitä teholappua vastaan, jollei ne voi sitä vääräksi todistaa(lue vaatii oman dynamometrin) niin
        Tai no voi ne kyllä Suomessa änkyttää. Mut sit sanot että todistakaa vääräksi.
        E36 328i M50B30 turbo
        Skoda vRS
        Inpa löytyy vikakoodin lukuun, kyselyt privalla.
        Ncs expert, ja pienet koodauksetkin luonnistuu

        EX: E36, E34, 2xE39, 2xE46, E91

        Comment

        • thst
          Bimmer Fanatic
          • Aug 2010
          • 252
          • Jkl

          Originally posted by Matuh View Post
          No tuo nyt on taas trafin/katsastus aseman Jeesustelua.
          Eipä miullakaan ole kuin 19kW enemmän turbolla kuin vaparina. Ahtopainetta 0.8bar
          Katsastus aseman on vähän paha änkyttää sitä teholappua vastaan, jollei ne voi sitä vääräksi todistaa(lue vaatii oman dynamometrin) niin
          Tai no voi ne kyllä Suomessa änkyttää. Mut sit sanot että todistakaa vääräksi.
          Ovatkos vaatineet konetehon lapulla vai onko pyöräteho riittänyt? Siitäkin liikkui nyt vähän kahta eri mielipidettä kun soittelin paikkoja läpi

          Comment

          • Pazi88
            Moderator
            • Jan 2007
            • 11120
            • Oulu

            Originally posted by thst View Post
            Ovatkos vaatineet konetehon lapulla vai onko pyöräteho riittänyt? Siitäkin liikkui nyt vähän kahta eri mielipidettä kun soittelin paikkoja läpi
            Konetehoahan sitä katsotaan. Ei autonvalmistajatkaan ilmota pyörätehoja, mihin verrata +20% sääntöä.

            Mulla lukee itellä 146.1kW otteessa, eli ei kovin merkittävä lisäys oo vakioon 142kW lukemaan
            Last edited by Pazi88; 26-07-2018, 12:33.

            Instagram, YouTube kanava
            ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

            Comment

            • thst
              Bimmer Fanatic
              • Aug 2010
              • 252
              • Jkl

              Originally posted by Pazi88 View Post
              Konetehoahan sitä katsotaan. Ei autonvalmistajatkaan ilmota pyörätehoja, mihin verrata +20% sääntöä.

              Mulla lukee itellä 146.1kW otteessa, eli ei kovin merkittävä lisäys oo vakioon 142kW lukemaan
              Tottakai konetehoa verrataan, mutta ovatko osanneet sen itse laskea jollain kertoimella pyöratehosta vai onko pitänyt saada jo penkistä lappu ulos jossa se on laskettu valmiiksi?

              Comment

              • Maza
                BTCF Member
                • Jul 2002
                • 4321
                • Kannus/Kokkola

                Originally posted by thst View Post
                Onkos kukaan kiristellyt lievään ylimomenttiin noita ARP kannenpultteja? Joitain tippoja jäähdytysnestettä näyttää vuotavan ulospäin kannen ja lohkon välistä. Jälkikiristelty on kyllä ohjeiden mukaisella momentilla, mutta ei sillä vielä asettunut ihan kokonaan

                Muita oireita ei ole kansipahvin suhteen.
                Aika varovasti kiristelisin arppeja varsinkin jos tiivisteena on athena tyyppinen jossa kova liekkirengas. M20 lohko ainakaan ei kestä juuri yhtään ylimääräistä kuormitusta - halkeaa kannenpulttien reiät vesitiloihin.

                Comment

                • Pazi88
                  Moderator
                  • Jan 2007
                  • 11120
                  • Oulu

                  Originally posted by thst View Post
                  Tottakai konetehoa verrataan, mutta ovatko osanneet sen itse laskea jollain kertoimella pyöratehosta vai onko pitänyt saada jo penkistä lappu ulos jossa se on laskettu valmiiksi?
                  Semmonen penkki mikä laskee konetehon perustuen voimansiirron häviöihin.

                  Instagram, YouTube kanava
                  ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

                  Comment

                  • jukkae
                    Bimmer Enthusiast
                    • Apr 2006
                    • 3506
                    • 70800

                    Sotketaan tätä topikkia kun M20 "viritys" keskustelua ei pikaisella selailulla löytyny.

                    Talvella vois päivittää M20 turbo koneesta virranjakajan pois hukkakipinään niin minkälaista setuppia porukka suosittelee? Kone kyllä toimii nykyselläänkin mutta vois vähän nykyaikaistaa Tuntuu kansi ja pyörijät kuluvan suht nopiaa tuolla kokoonpanolla

                    Comment

                    • pilootti
                      BTCF Member
                      • Feb 2012
                      • 299
                      • Kokkola

                      http://www.finjector.com/verkkokaupp...10-p-84779-42/ tuommonen pelaa ainaki aivan varmasti.
                      e30 318i touring "Bercedes Menz"
                      Kawasaki z1000
                      -FatBoyRacing-

                      Comment

                      • thst
                        Bimmer Fanatic
                        • Aug 2010
                        • 252
                        • Jkl

                        Originally posted by Matuh View Post
                        No tuo nyt on taas trafin/katsastus aseman Jeesustelua.
                        Eipä miullakaan ole kuin 19kW enemmän turbolla kuin vaparina. Ahtopainetta 0.8bar
                        Katsastus aseman on vähän paha änkyttää sitä teholappua vastaan, jollei ne voi sitä vääräksi todistaa(lue vaatii oman dynamometrin) niin
                        Tai no voi ne kyllä Suomessa änkyttää. Mut sit sanot että todistakaa vääräksi.
                        Ensimmäisellä konttorilla meni ihan turhaksi vääntämiseksi lappujen kanssa. Trafilta tullut hiljattain uusi ohjeistus jossa sanotaan että "ahtopainetta pitää olla koko tehoalueella, tyhjäkäyntiä lukuunottamatta". Tuohan nyt on täysi mahdottomuus, joten etsitäänpäs konttori jossa on vielä maalaisjärkeä mukana. Privalla saa suositella keski-suomen alueelta, tai miksi ei vaikka kauempaakin

                        Originally posted by Maza View Post
                        Aika varovasti kiristelisin arppeja varsinkin jos tiivisteena on athena tyyppinen jossa kova liekkirengas. M20 lohko ainakaan ei kestä juuri yhtään ylimääräistä kuormitusta - halkeaa kannenpulttien reiät vesitiloihin.
                        Jätin ne nyt kiristelemättä. Antaa tihkua välistä kun ei tunnu muita oireita olevan, joten voin elää asian kanssa.

                        Comment

                        • Pazi88
                          Moderator
                          • Jan 2007
                          • 11120
                          • Oulu

                          Originally posted by thst View Post
                          Ensimmäisellä konttorilla meni ihan turhaksi vääntämiseksi lappujen kanssa. Trafilta tullut hiljattain uusi ohjeistus jossa sanotaan että "ahtopainetta pitää olla koko tehoalueella, tyhjäkäyntiä lukuunottamatta". Tuohan nyt on täysi mahdottomuus, joten etsitäänpäs konttori jossa on vielä maalaisjärkeä mukana. Privalla saa suositella keski-suomen alueelta, tai miksi ei vaikka kauempaakin
                          Jep niimpä. Kuinka monessa alunperin tehtaalta ahdetussakaan bensa-autossa on ahtoja koko kierrosalueella.

                          Instagram, YouTube kanava
                          ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

                          Comment

                          • willex
                            BTCF Member
                            • Sep 2006
                            • 68
                            • Ylivieska

                            mikähän minulla on puristussuhde m50b25 vanos moottorissa kun lohkosta on jouduttu ottamaan 1mm pois ja kannesta ~0,35mm ja välissä 2mm athena tiiviste :think

                            miten lasketaan? liikaa alkaa olemaan turbo käytössä ainakin bensalla

                            Comment

                            • Matuh
                              BTCF Member
                              • Apr 2013
                              • 3702
                              • Kouvola

                              Originally posted by willex View Post
                              mikähän minulla on puristussuhde m50b25 vanos moottorissa kun lohkosta on jouduttu ottamaan 1mm pois ja kannesta ~0,35mm ja välissä 2mm athena tiiviste :think

                              miten lasketaan? liikaa alkaa olemaan turbo käytössä ainakin bensalla
                              11.2-11.5 välille asettuu.
                              E36 328i M50B30 turbo
                              Skoda vRS
                              Inpa löytyy vikakoodin lukuun, kyselyt privalla.
                              Ncs expert, ja pienet koodauksetkin luonnistuu

                              EX: E36, E34, 2xE39, 2xE46, E91

                              Comment

                              • willex
                                BTCF Member
                                • Sep 2006
                                • 68
                                • Ylivieska

                                Originally posted by Matuh View Post
                                11.2-11.5 välille asettuu.
                                kiitos, alkaako olla liikaa jo etanoli käytössä? bensalla ei onnistu ahtaa kun nakuttaa vaikka vesiruisku kaverina

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎