Announcement

Collapse
No announcement yet.

M50-turbo keskustelua osista 2017

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Tonton
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2006
    • 9101
    • Raisio

    Tosta combosta vois kattella vaikka kuvia
    sigpic
    M-B Vito -22
    Transit Custom -18
    Yamaha vx ho cruiser -22
    Kodin kylpytilojen saneeraus ja rakennustyöt V-S aluella
    [email protected]

    Comment

    • Pazi88
      Moderator
      • Jan 2007
      • 11112
      • Oulu

      Originally posted by Sakor View Post
      Joo kyllä se melko paljo paremmin niijaa alaspäin mitä tuo e30... Onko jotain linkkiä heittää? Ja sitten tuossa tutustuin zf laatikon sisältöön (oli ensimmäinen ja varmaan myös viimenen kerta) nii sinne ei taija saaha kun ihan bemarilta noita synchroja? Onkohan noissa eroja zf ja getragin synchroissa? Yritin käsissä pyöritellä niitä mutta varaosa numeroita ei sattunu silmään -,-
      Keski-korpi motorsportin e30 touringissa on ainakin. Siitä joku kuva luulis löytyvän :think

      En tiedä onko syncrojen vaihtaminen kuinka järkevää, kun 100% toimivia laatikoita saa baari-illan hinnalla.

      Instagram, YouTube kanava
      ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

      Comment

      • afafaf
        Bimmer Enthusiast
        • Nov 2004
        • 1144
        • Tornio

        M50 nokka mietintää

        Eli miten olis nyt viisain nuo nokat tuohon laittaa, kone on vanos m50b25..eli kannessa on vakio nokat paikoillaan.

        Lisäksi löytyy varastosta m52b28 nokat ja m50b25 non vanos nokat..

        Saanko näistä kepeistä mitään järkevää pakettia aikaiseksi,vai onko vielä hommattava yks non vanos imukeppi.

        Kun vanoksen luultavasti poistan käytöstä. Ja ahdettu tulossa.

        Comment

        • Supra^
          BTCF Member
          • Jul 2005
          • 5150
          • ᶛᶛᵻᶰᶛ˄

          Originally posted by afafaf View Post
          Eli miten olis nyt viisain nuo nokat tuohon laittaa, kone on vanos m50b25..eli kannessa on vakio nokat paikoillaan.

          Lisäksi löytyy varastosta m52b28 nokat ja m50b25 non vanos nokat..

          Saanko näistä kepeistä mitään järkevää pakettia aikaiseksi,vai onko vielä hommattava yks non vanos imukeppi.

          Kun vanoksen luultavasti poistan käytöstä. Ja ahdettu tulossa.
          No jos vanoksen poistat niin sitten hommaat vielä toisen NV-imunokan jonka muokkaat pakopuolelle. Jos taas päätät pitää vanoksen, niin hommaat M54B30-imunokan. Kaikki muut vakionokat ovat käytännössä arvottomia, paitsi S52-nokat (US M3) jotka myös toki ovat vaihtoehto jos vanoksellisen teet.

          Tai sitten vaan ENEM/Schrick/CatCams.
          Musti 8HP
          Nokivasara M47
          TeiniCoupé DCT
          E36/5 Diesel-DCT Tri-Turbo

          Ex:
          E61 530xd LCI M-Sport, E39 525i, Ford Fiesta 1.1, Opel Vectra 2.0 Ecotec, BMW Z3 Coupé, E34 535iA, BMW E60 530i M-Sport, Audi A4 1.8TSQ S-Line, E36 328i M-Sport Cab, E39 535i M-Sport, E28 520i TIC, E34 535i, E30 323i TIC, E30 320i

          Comment

          • Exami
            Bimmer Fanatic
            • Oct 2004
            • 986
            • Hyvinkää, Tuusula

            Onkos kellään viellä tommosta 2 levystä 240mm massalevy kytkintä testissä M50 + GS6 combon kanssa? kiinnostais kuulla käyttökokemuksia.. olis ostoslistalla enstalvelle Tilton OT-2 tilalle..
            sigpic
            Now:Mercedes-Benz 280SE 6.8, Mercedes-Benz W204, Mercedes-Benz W201 M50T (1/4mile: 9.83 @ 239)

            Comment

            • Sakor
              Newbiemmer
              • Aug 2018
              • 14
              • Itä-Suomi

              Originally posted by Pazi88 View Post
              Keski-korpi motorsportin e30 touringissa on ainakin. Siitä joku kuva luulis löytyvän :think

              En tiedä onko syncrojen vaihtaminen kuinka järkevää, kun 100% toimivia laatikoita saa baari-illan hinnalla.
              Kiitos pitääpä vilkasta
              Joo huomasin itse myös että kahden synchron hinnalla saa jo toimivan laatikon hakea.

              Comment

              • afrojack
                Newbiemmer
                • Nov 2017
                • 19
                • nurmes

                Pakosarja

                Olen tekemässä m50b25 moottorille twinscroll t3 Turbo pakosarjaa 6-2 tyyliin ja mietin että onko viisaampi tehdä secondary putket samasta sisämitasta kuin primääritkin? Vai kannattaa secondaryt pistää paksummasta tavarasasta? Pakokaasujen nopeushan laskee kun putken sisämitta kasvaa mutta jos yhteen putkeen työntää kolmesta sylinteristä tavaraa meneekö se silloin tukkoon?

                Comment

                • Tzeimi
                  Bimmer Enthusiast
                  • Nov 2004
                  • 2067
                  • Banshee - Jyväskylä

                  Originally posted by afrojack View Post
                  Olen tekemässä m50b25 moottorille twinscroll t3 Turbo pakosarjaa 6-2 tyyliin ja mietin että onko viisaampi tehdä secondary putket samasta sisämitasta kuin primääritkin? Vai kannattaa secondaryt pistää paksummasta tavarasasta? Pakokaasujen nopeushan laskee kun putken sisämitta kasvaa mutta jos yhteen putkeen työntää kolmesta sylinteristä tavaraa meneekö se silloin tukkoon?
                  Riippuu varmaan siitä, miten pikät nuo kakkoset ovat. Itse tekisin samasta tavarasta ja niin lyhyenä kuin mahdollista. Ei siellä ole kokoajan kaasua menossa kaikista pytyistä.
                  Ei ilolla rajaa kun M2:lla ajaa.
                  & 02 tulpo saniteetti dyno




                  Älä väkisin, ota isompi vasara.
                  If the car hasn´t been worth racing it´s not worth having

                  Comment

                  • O-Peksi
                    Bimmer Enthusiast
                    • Sep 2007
                    • 2775
                    • Joensuu

                    Originally posted by afrojack View Post
                    Olen tekemässä m50b25 moottorille twinscroll t3 Turbo pakosarjaa 6-2 tyyliin ja mietin että onko viisaampi tehdä secondary putket samasta sisämitasta kuin primääritkin? Vai kannattaa secondaryt pistää paksummasta tavarasasta? Pakokaasujen nopeushan laskee kun putken sisämitta kasvaa mutta jos yhteen putkeen työntää kolmesta sylinteristä tavaraa meneekö se silloin tukkoon?
                    Mie oon tehny nykyisin M50-sarjat 38 mm primääreillä ja sekundääriputkiksi 42.2 mm. Hyvin tuntuis pelaavaan ainakin tonne 700 hp hujakoille asti.
                    ReWoN Motors - BMW-huollot ja korjaukset, alumiinivanteiden korjaushitsaukset, pakosarjat, ahtoputket, alumiini- ja rst-hitsaukset ja sorvaukset

                    Comment

                    • afrojack
                      Newbiemmer
                      • Nov 2017
                      • 19
                      • nurmes

                      Mitä näitä nyt oon jz ja m50 pakosarjoja katsellut niin kaikissa tuntuis just olevan kakkoset himpun verran isompia mutta sitten kun lueskelee asiasta niin monesti sanotaan että ei kannata suurentaa jos haluaa että herää aikaisemmin tai jos ei hae älyttömiä tehoja :think

                      Comment

                      • Pazi88
                        Moderator
                        • Jan 2007
                        • 11112
                        • Oulu

                        Originally posted by afrojack View Post
                        Mitä näitä nyt oon jz ja m50 pakosarjoja katsellut niin kaikissa tuntuis just olevan kakkoset himpun verran isompia mutta sitten kun lueskelee asiasta niin monesti sanotaan että ei kannata suurentaa jos haluaa että herää aikaisemmin tai jos ei hae älyttömiä tehoja :think
                        Riippunee varmasti minkä kokonen pakopesä/laippakin on. Siihen nyt ei varmaan semmosta kuristusta kannata pistää väliin jos taas aukenee pakopesään isommaksi.

                        Instagram, YouTube kanava
                        ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

                        Comment

                        • Fantic
                          BTCF Member
                          • Dec 2013
                          • 82
                          • Kortesjärvi

                          kytkytin

                          Reseptit vauhtipyörä-ja kytkinosastolle pitkälti hallussa, ja käytössä nyt m20 vauhtipyörä ja -618 loppunen asetelma sintterillä. Piti aikansa, nyt luistaa. (Esijännitys??)

                          Tulevalle kaudelle tehokkaampaa tekniikkaa läjäämässä, ja nyt olis tarkoitus laittaa -765 asetelma, ja todennäköisesti sintterilevy. Kysynkin nyt, mistä olette hankkineet vauhtipyörän järkevään hintaan? Lähes 400eur++ hipovat hinnat jarruttaa ostohaluja merkittävästi. Starttikehäkin saisi olla valmiina, kulujahan senkin asennus aiheuttaa merkittävästi.
                          e70 X5 35d
                          e36 325i- Purussa! Yv:llä halpaa osaa noutoperiaatteella
                          e36 cupee

                          ex. e90 318d -07 Crimson Red M-Sport

                          Comment

                          • Pazi88
                            Moderator
                            • Jan 2007
                            • 11112
                            • Oulu

                            Originally posted by Fantic View Post
                            Reseptit vauhtipyörä-ja kytkinosastolle pitkälti hallussa, ja käytössä nyt m20 vauhtipyörä ja -618 loppunen asetelma sintterillä. Piti aikansa, nyt luistaa. (Esijännitys??)

                            Tulevalle kaudelle tehokkaampaa tekniikkaa läjäämässä, ja nyt olis tarkoitus laittaa -765 asetelma, ja todennäköisesti sintterilevy. Kysynkin nyt, mistä olette hankkineet vauhtipyörän järkevään hintaan? Lähes 400eur++ hipovat hinnat jarruttaa ostohaluja merkittävästi. Starttikehäkin saisi olla valmiina, kulujahan senkin asennus aiheuttaa merkittävästi.
                            Blingfactoryllä on joo se oikeesti bolt-on vauhtis 765 asetelmalle m5x koneeseen. Mut hinta on tuotaluokkaa. RHD:llä löytyy sinänsä paljon fiksumpi vauhtis edullisemmin: http://racehead.com.au/products-page...54-heavy-duty/

                            Toki pitää laskea toimitus ja mahdolliset tullit mukaan. Toki nekin mukaanlaskettuna tuli halvemmaksi kuin blingfactoryn vauhtis. Tuossa huonona puolena on se, että tuo on liian matala ja ainakin e36 328 kytkinlevy ottaa kampuraan kiinni eikä kytkin irrota jos sitä ei modaa. Ja joutuu käyttämään paksua painelaakeria sekä vielä korottamaan kytkinhaarukkaa että kunnolla irrottaa kytkin. Muita vauhtipyöriä ei minulla ole tiedossa, vaikka aika varmaan on muitakin saatavilla.

                            Instagram, YouTube kanava
                            ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

                            Comment

                            • jannmann
                              Bimmer Enthusiast
                              • Feb 2003
                              • 5856
                              • Joccis City

                              Originally posted by Fantic View Post
                              Reseptit vauhtipyörä-ja kytkinosastolle pitkälti hallussa, ja käytössä nyt m20 vauhtipyörä ja -618 loppunen asetelma sintterillä. Piti aikansa, nyt luistaa. (Esijännitys??)

                              Tulevalle kaudelle tehokkaampaa tekniikkaa läjäämässä, ja nyt olis tarkoitus laittaa -765 asetelma, ja todennäköisesti sintterilevy. Kysynkin nyt, mistä olette hankkineet vauhtipyörän järkevään hintaan? Lähes 400eur++ hipovat hinnat jarruttaa ostohaluja merkittävästi. Starttikehäkin saisi olla valmiina, kulujahan senkin asennus aiheuttaa merkittävästi.



                              Mä kattelisin tuolta.
                              Aprilia RSV4

                              Comment

                              • ^slayer^
                                Bimmer Fanatic
                                • Nov 2008
                                • 244
                                • Kokkola

                                Nyt kun oon saanut avon ajettavaan kondikseen ja tutkinut noita kytkinasioita niin huomasin ettei missään ole mainintaa tavasta millä itsellä ainakin pro enginesin vp ja sre 765 toimii ihan samalla tavalla kuin entinen vakiokytkinkin. Eli ainoa modaus mitä koko järjestelmään tehty noiden lisäksi oli että painelaakeria jatkettiin tosiaan pro enginesin toimesta sen 9mm mikä oli vakion ja nykyisen kytkimen korkeusero. Laakeri jatkettiin juottamalla hopealla tuollainen viistetty kartio/lieriö. Muodoltaan tämä että paine jakautuu tasaisesti laakeri vasten eikä suoran laakerin reunat ala vastaamaan liikkeen lopulla.

                                Näin mulle asia selitettiin ja mulla toimii kytkin aivan loistavasti. ohessa kuva. Jospa auttaisi jotakuta. Muutama kymppi meni, mutta tuntuu luettuani näitä juttuja että pääsin suht helpolla
                                Attached Files

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎