Announcement

Collapse
No announcement yet.

TDS - Tekniikkaa ja viritystä

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Wiking
    BTCF Member
    • Dec 2005
    • 1647
    • Laihia

    Originally posted by TuomasTee View Post
    Ai niin, kannattaa luultavasti mielummin ostaa VNT:ltä tai jostain muualta halvalla (100-130e) kunnon lastu kuin käyttää tuota systeemiä. +30hv/70Nm luvattu, hyvin toimii, itse olen tosi tyytyväinen.
    No niin keneltä vois saada lastun 324 Tdic -90?
    Nyt
    BMW 330e g21 M-Sport
    Ennen
    BMW 320d f31 M-Sport, BMW 320d f30, BMW 520d e60, BMW 520d e61, BMW 330d e90, BMW 320 e46 cabi, Audi A4 S-line 2.0 TDi B7, BMW ALPINA D10, BMW 330 xia feislift e46, BMW M5 e39, BMW 535 e39, BMW 730 e38, BMW 328 coupe e36, BMW 525 TDSa e34, BMW 324 TDic e30, BMW 320 coupe e36, VW Golf mkII 1.8i

    Comment

    • Mattir
      Bimmer Rookie
      • Apr 2007
      • 163
      • Äänekoski

      Kysäisepä käyttäjältä VNT. Itse juuri tilasin omaan autooni lastun, mutta se ei ole vielä kerennyt tänne asti, niin en voi vielä kertoa kokemuksia. Hirveesti polttelis jo saada lisää voimaa!!!

      Comment

      • Wiking
        BTCF Member
        • Dec 2005
        • 1647
        • Laihia

        Originally posted by Mattir View Post
        Kysäisepä käyttäjältä VNT. Itse juuri tilasin omaan autooni lastun, mutta se ei ole vielä kerennyt tänne asti, niin en voi vielä kertoa kokemuksia. Hirveesti polttelis jo saada lisää voimaa!!!
        Paljonko maksoit ?
        Nyt
        BMW 330e g21 M-Sport
        Ennen
        BMW 320d f31 M-Sport, BMW 320d f30, BMW 520d e60, BMW 520d e61, BMW 330d e90, BMW 320 e46 cabi, Audi A4 S-line 2.0 TDi B7, BMW ALPINA D10, BMW 330 xia feislift e46, BMW M5 e39, BMW 535 e39, BMW 730 e38, BMW 328 coupe e36, BMW 525 TDSa e34, BMW 324 TDic e30, BMW 320 coupe e36, VW Golf mkII 1.8i

        Comment

        • Wiking
          BTCF Member
          • Dec 2005
          • 1647
          • Laihia

          Voisko joku nyt viel ystävällisesti kertoa, että minkäkokoinen potikka(ilmeisesti lineaarinen), minkä kokoinen kiintee vastus tarvitaan tohon evry kytkentään? Oliko se nyt niin että kytkin, vastus ja potikka tinataan sarjaan ja kyseinen paketti kytketään rinnan joihinkin johtoihin?
          Kiitos paljon jo etukäteen

          Ja siis autona 324 Td höystettynä isommalla turbolla ja välijäähyllä
          (matalat männät jne. kone tehty kestämään 1,5 ahdot, tällä hetkellä vakio syötöllä 0,8 )
          Last edited by Wiking; 07-09-2007, 13:13.
          Nyt
          BMW 330e g21 M-Sport
          Ennen
          BMW 320d f31 M-Sport, BMW 320d f30, BMW 520d e60, BMW 520d e61, BMW 330d e90, BMW 320 e46 cabi, Audi A4 S-line 2.0 TDi B7, BMW ALPINA D10, BMW 330 xia feislift e46, BMW M5 e39, BMW 535 e39, BMW 730 e38, BMW 328 coupe e36, BMW 525 TDSa e34, BMW 324 TDic e30, BMW 320 coupe e36, VW Golf mkII 1.8i

          Comment

          • Wiking
            BTCF Member
            • Dec 2005
            • 1647
            • Laihia

            Kertokaa nyt joku joka on tämän tähän autoon tehnyt
            Nyt
            BMW 330e g21 M-Sport
            Ennen
            BMW 320d f31 M-Sport, BMW 320d f30, BMW 520d e60, BMW 520d e61, BMW 330d e90, BMW 320 e46 cabi, Audi A4 S-line 2.0 TDi B7, BMW ALPINA D10, BMW 330 xia feislift e46, BMW M5 e39, BMW 535 e39, BMW 730 e38, BMW 328 coupe e36, BMW 525 TDSa e34, BMW 324 TDic e30, BMW 320 coupe e36, VW Golf mkII 1.8i

            Comment

            • Wiking
              BTCF Member
              • Dec 2005
              • 1647
              • Laihia

              Nyt hankittuna 500 ohm potikka, kytkin ja metallikalvosvastus 220 ohm..
              Siis tuleeko nämä nyt rosvoliittimella kiinni toinen pää lilaan johtoon ja toinen minne?

              Kiitos =)
              Nyt
              BMW 330e g21 M-Sport
              Ennen
              BMW 320d f31 M-Sport, BMW 320d f30, BMW 520d e60, BMW 520d e61, BMW 330d e90, BMW 320 e46 cabi, Audi A4 S-line 2.0 TDi B7, BMW ALPINA D10, BMW 330 xia feislift e46, BMW M5 e39, BMW 535 e39, BMW 730 e38, BMW 328 coupe e36, BMW 525 TDSa e34, BMW 324 TDic e30, BMW 320 coupe e36, VW Golf mkII 1.8i

              Comment

              • Mattir
                Bimmer Rookie
                • Apr 2007
                • 163
                • Äänekoski

                153€ tuli hintaa postikuluineen. Lastun pitäisi tulla nyt tässä lähiaikoina. Mut tosiaan joo, jos on turbo vaihettu ja isompaa välijäähyä jne, niin varmaan olisi parempi vaihtoehto käydä teetättämässä ohjelma, kuin tuollainen valmislastu...Ne kun yleensä on kuitenkin tehty vakiokuntoisille koneille. Tai ainakin irtoaa huomattavasti enemmän voimaa sillä konstin..
                Last edited by Mattir; 07-09-2007, 21:56.

                Comment

                • Wiking
                  BTCF Member
                  • Dec 2005
                  • 1647
                  • Laihia

                  No nyt on viritykset laitettu ja auton teho melkee tuplaantui

                  ennen
                  60-120km/h ihan vitusti

                  nyt
                  nelosella: 60-120km/h 9s
                  vitosella: 60-120km/h 14s
                  kolomonen pitää viel koittaa

                  ahtoja tuli nostettua ehkä vähän jo liikaakin, kun ei kehtaa täydellä kaasulla kiihdyttää ettei ehdot mene yli 1,5 bar

                  0-100km/h noin 10 s

                  Tehoista ei mitn tietoo, mut voisin veikkaa lähelle 200 hepoo
                  Last edited by Wiking; 09-09-2007, 00:12.
                  Nyt
                  BMW 330e g21 M-Sport
                  Ennen
                  BMW 320d f31 M-Sport, BMW 320d f30, BMW 520d e60, BMW 520d e61, BMW 330d e90, BMW 320 e46 cabi, Audi A4 S-line 2.0 TDi B7, BMW ALPINA D10, BMW 330 xia feislift e46, BMW M5 e39, BMW 535 e39, BMW 730 e38, BMW 328 coupe e36, BMW 525 TDSa e34, BMW 324 TDic e30, BMW 320 coupe e36, VW Golf mkII 1.8i

                  Comment

                  • njassu
                    Bimmer Rookie
                    • Feb 2007
                    • 45
                    • Sotkamo

                    Oon koittanu searchia vaan en nyt osaa, mihin johtoihin tuo potikka-vastus-kytkin -yhdistelmä tällätään? Toinen johto on mielestäni tuo puna/keltainen joka menee ohjausyksikölle? Mutta kuten topicin alussa on puhetta ollut ei toista napaa tulisi kytkeä miinus vaan pluspuolelle, eli mihin? Autojen laitosta jotain ymmärrän mutta tää ruiskun kytkentä ei aukene mulle:

                    Сервис Madi-AUTO - ремонт и обслуживание автомобилей БМВ, запчасти для БМВ


                    Motti siis M51d25. Jos joku kehtais kytkentäkaavion piirrellä johonkin nuista kuvista? :think
                    E34 525tds -92 osina maailmalla...

                    Comment

                    • ongelmalapsi
                      Bimmer Enthusiast
                      • May 2006
                      • 1063
                      • Hämeenlinna

                      sitten kun olette pilponeet ne johtosarjat ja autot ei enää käy kunnolla ym. niin mulla on pari johtosarjaa ylimääräsinä. kyllä siitä tds:stä saa tehoa muutenkin kun noilla potikka virityksillä.
                      -Hämeenlinnan Hinauspalvelu 0400-982944/24H
                      -Ovien avaukset/Tankin tyhjennykset
                      -Voimaa.com Ohjelmoinnit
                      -Vikakoodien lukua/Ohjelmoinnit
                      -Ilmastointi huolto alkaen 69€
                      Ei ole sellaista ongelmaa, jota ei raaka voima ja tekninen tietämättömyys ei ratkaisisi.
                      GMC Topkick C6500 rollback -95
                      Ford F-350 4X4 Wrecker -97
                      E46 330xiA -02
                      Chrysler neon -99

                      Comment

                      • Eetyzk
                        Bimmer Rookie
                        • Dec 2007
                        • 98

                        Onks pojat enää nykään tehy mitää tämmösiä ja mihkä vanhat jermut on lähteny?

                        Comment

                        • dieselpower87
                          Newbiemmer
                          • Jan 2008
                          • 14

                          Originally posted by Eetyzk View Post
                          Onks pojat enää nykään tehy mitää tämmösiä ja mihkä vanhat jermut on lähteny?
                          oisko koneet levennyD
                          kuulema se vakioturpoahdin(ahistin) ei kestä paljoo virittelyä, alkaa ahistaan noi kaasuvirtaukset ja se hajoo. myös kansi voi ylikuumeta kun ei virtaa kunnolla.
                          oon suunnitellu itekki virittelyä, mut sitä pitäs sit virittää kokonaisuutena jos haluu kestävän.

                          Comment

                          • muuris
                            BTCF Member
                            • Aug 2002
                            • 3501
                            • Jyväskylä

                            Originally posted by dieselpower87 View Post
                            kuulema se vakioturpoahdin(ahistin) ei kestä paljoo virittelyä, alkaa ahistaan noi kaasuvirtaukset ja se hajoo. myös kansi voi ylikuumeta kun ei virtaa kunnolla.
                            oon suunnitellu itekki virittelyä, mut sitä pitäs sit virittää kokonaisuutena jos haluu kestävän.
                            Ketju on yhtä vahva kuin sen heikoin lenkki. On se peleissä helppoa kun voi ostaa isomman hihnapyörän remmiahtimeen ja teho kasvaa 40hp. Seuraavaksi ostetaan se varsinainen ahdin ja teho kasvaa toiset 40hp

                            Käytännössä se ahtimen kesto ei ole ongelma, toki sekin sanoo sopimuksensa irti huomattavasti nopeammin kuin vakio vehkeessä, mutta tätä ennen on tehty jo monta kansiremonttia. Ahtimen pakopuolen pienuus aiheuttaa tolkuttomat pakopaineet ja -lämmöt, kun syöttöä nostetaan tuntuvasti vakiosta --> kansi sanoo poks.
                            E30 325iX '86
                            Instagram

                            Comment

                            • maneesi
                              Bimmer Rookie
                              • May 2006
                              • 185
                              • E-P

                              mitenkään foorumia mollaamatta itse ainakin toivon juurikin paljon enemmän tällaista keskustelua tänne.
                              ffp on diesel-puolella valovuoden edellä...

                              Comment

                              • muuris
                                BTCF Member
                                • Aug 2002
                                • 3501
                                • Jyväskylä

                                Originally posted by maneesi View Post
                                mitenkään foorumia mollaamatta itse ainakin toivon juurikin paljon enemmän tällaista keskustelua tänne.
                                ffp on diesel-puolella valovuoden edellä...
                                Onneksi on Holy Smoke Diesel. Jos oikeasti aihe kiinnostaa, niin sieltä kyllä löytyy juttua enemmänkin kuin ffp:ltä. Lisäksi on vielä jenkkien VW-Diesel -forumit. Toisaalta näissä vanhoissa jakajapumpullisissa kammiodieseleissä perusrakenteet on aivan samoja niin BMW:n kuin Volkkarin dieseleissä, samat niksit hieman sovellettuna toimii..
                                E30 325iX '86
                                Instagram

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎