Announcement

Collapse
No announcement yet.

TDS - Tekniikkaa ja viritystä

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • JJwawoo
    Bimmer Fanatic
    • Sep 2009
    • 226
    • Iisalmi

    Originally posted by JJwawoo View Post
    A5S 310Z - ME :askin malli:think

    Jos joku tietäsi nuo syöttöpumpun seittemän piuhaa mitä virtaa niissä pitää kulkee ja minkäverran? tai jonkun kaavion?
    laatikko haistelee kaasupolkimen asennon lisäksi DDE boksilta(syöttöpumpun ohjaus) näitä kolmea asiaa:

    Multiplex signal for EGS (MPS)
    Signal, engine intervention
    ja DDE releeltä virtaa solenoideille

    mitähän meinaa nuo kaksi ensimmäistä? :think alkaa pää loppumaan kun kolme tuntia on miettiny sähkökaavioita

    veikkaisin tuota dde relettä ite... osallistuuko joku vielä arvontaan DD
    KTM 1090 Adventure R

    Comment

    • Sharedoc
      Bimmer Rookie
      • Jul 2011
      • 122
      • Oulu

      Mittaappa valokynällä tai yleismittarilla mitä Engine intervention-piuhassa on jännite ennen/jälkeen askin vikatilaan menemistä.

      Kokeileppa katkaista engine intervention -signaalin kulku vetämällä johto irti liittimestä. Vedä DDE-boksille menevään suuntaan signaalipiuha maihin vaikkapa 1kom vastuksella. Tällöin DDE luulee että laatikko on kunnossa...

      Raportoippa oliko vaikutusta.

      En ota vastuuta jos aski antautuu lopullisesti tällä kokeilulla
      Ex: BMW E34 525 td autom touring -93 (meni lunastukseen kolarin vuoksi)
      MB W123 300D -76 , MB W124 260E - 88 autom.
      Volvo 245SE B200F AW70 -91, Volvo 945 B230FK AW71L -98

      Comment

      • JJwawoo
        Bimmer Fanatic
        • Sep 2009
        • 226
        • Iisalmi

        Originally posted by Sharedoc View Post
        Mittaappa valokynällä tai yleismittarilla mitä Engine intervention-piuhassa on jännite ennen/jälkeen askin vikatilaan menemistä.

        Kokeileppa katkaista engine intervention -signaalin kulku vetämällä johto irti liittimestä. Vedä DDE-boksille menevään suuntaan signaalipiuha maihin vaikkapa 1kom vastuksella. Tällöin DDE luulee että laatikko on kunnossa...

        Raportoippa oliko vaikutusta.

        En ota vastuuta jos aski antautuu lopullisesti tällä kokeilulla
        tuota kokeillaan huomenna. Tällä hetkellä vikatila ei vain suostu poistumaan
        DDE laatikko on siis tässä se joka ihmettelee tuota laatikon antamaa signaalia. Sen verta selvisi sähkö kaaviosta. On muuten v**tumainen ottaa tuo piuha irti liittimestä. ja väri koodi sille on vihreä ruskea... arvatkaapa montako sen väristä piuhaa tuolla menee (ei oo yks eikä kaks)

        Saattaa tietysti edellee olla vikaa tuossa vanhan pumpun "aivoisssa" eli määränsäätimessä. Leviää pää tämän automaatin kanssa. Askissahan ei ole mitään vikaa mutta ohjauksessa. Alkaa usko loppua näihin itsestään vaihtaviin. Eli vaihdetaa tdsa:n laatikko 525i tai 525tds:n kardaaniin ja vauhtikseen! (tai joku muu mikä sinne käy) manuaali laatikkohan tähän minulla on ollu jo ennen tätä autoa. Taidanpa nakata sen kiinni tässä päivänä jonakin niin saa nakella turhat aivo lodjut hel*vettiin. Kun pelaisi es sinne asti tuo prkl:n automatiksi kohtuu vaivalla...
        Last edited by JJwawoo; 23-03-2012, 09:31. Reason: selitystä
        KTM 1090 Adventure R

        Comment

        • JJwawoo
          Bimmer Fanatic
          • Sep 2009
          • 226
          • Iisalmi

          Originally posted by JJwawoo View Post
          tuota kokeillaan huomenna. Tällä hetkellä vikatila ei vain suostu poistumaan
          DDE laatikko on siis tässä se joka ihmettelee tuota laatikon antamaa signaalia. Sen verta selvisi sähkö kaaviosta. On muuten v**tumainen ottaa tuo piuha irti liittimestä. ja väri koodi sille on vihreä ruskea... arvatkaapa montako sen väristä piuhaa tuolla menee (ei oo yks eikä kaks)

          Saattaa tietysti edellee olla vikaa tuossa vanhan pumpun "aivoisssa" eli määränsäätimessä. Leviää pää tämän automaatin kanssa. Askissahan ei ole mitään vikaa mutta ohjauksessa. Alkaa usko loppua näihin itsestään vaihtaviin. Eli vaihdetaa tdsa:n laatikko 525i tai 525tds:n kardaaniin ja vauhtikseen! (tai joku muu mikä sinne käy) manuaali laatikkohan tähän minulla on ollu jo ennen tätä autoa. Taidanpa nakata sen kiinni tässä päivänä jonakin niin saa nakella turhat aivo lodjut hel*vettiin. Kun pelaisi es sinne asti tuo prkl:n automatiksi kohtuu vaivalla...
          Bwaahahaha onneksi on nuo vittumaiset liittimet
          Viaksi paljastui, aivan yllättäen, pitkällä ajatustyöllä miettien, KYLMÄ JUOTOS pumpun kannen alla joka oli ratkennu. Kannatti pumpun liittimestä mittailla yleismittarilla ja sieltä ei tullu määränsäätimen asentotunnistimelle virtaa josta seurasi siis seuraava yhtälö: outoja arvoja DDE:lle joka luulee että moottori ei käy ja laatikko vikatilaan (autossa siis edelleen mekaaninen pumppu ja tuo sähköpumpun kansi on vain laatikon toimintaa varten)

          Nyt toimii ja koputellaan puuta eli omaa päätä että toimii
          KTM 1090 Adventure R

          Comment

          • Sharedoc
            Bimmer Rookie
            • Jul 2011
            • 122
            • Oulu

            Hienoa!
            Ex: BMW E34 525 td autom touring -93 (meni lunastukseen kolarin vuoksi)
            MB W123 300D -76 , MB W124 260E - 88 autom.
            Volvo 245SE B200F AW70 -91, Volvo 945 B230FK AW71L -98

            Comment

            • JJwawoo
              Bimmer Fanatic
              • Sep 2009
              • 226
              • Iisalmi

              eilen irroittelin toisesta autosta automaatti vaihteiston korjaus sarjan:
              keppivaihteisto
              KTM 1090 Adventure R

              Comment

              • conna
                Bimmer Fanatic
                • Oct 2005
                • 324

                delete
                Last edited by conna; 25-03-2012, 09:40.
                %

                Comment

                • joni_wt
                  Bimmer Enthusiast
                  • Dec 2004
                  • 3627
                  • Yka

                  Originally posted by JJwawoo View Post
                  eilen irroittelin toisesta autosta automaatti vaihteiston korjaus sarjan:
                  keppivaihteisto
                  Saman operaation tuossa viikko sitten tehneenä, voin sanoa että kannattaa
                  e34 525 TTds - imolarot II & e30 318i - gazellenbeige

                  Comment

                  • JJwawoo
                    Bimmer Fanatic
                    • Sep 2009
                    • 226
                    • Iisalmi

                    Originally posted by joni_wt View Post
                    Saman operaation tuossa viikko sitten tehneenä, voin sanoa että kannattaa
                    ihan mielen kiinnosta kysyn, mitä kardaania käytit ? mulla näkys sopivan 524td kardaani suoraan. tuossa automaatissa kun on ns. vanhan mallinen perän laippa, turhaan ostin 525i:n kardaanin pkle
                    KTM 1090 Adventure R

                    Comment

                    • Keisari
                      BTCF Member
                      • Nov 2008
                      • 165
                      • Himanka

                      Onkohan kellään tietoa tosta adapterista jonka joutuu tekeen ku laittaa mekaanisen pumpun uuenman mallin lohkoon (m51) ? Tai miks sen ylipäätään joutuu tekeen?
                      e34 525tds, e30 325tds touring
                      Ex: e39 530d, e30 324td touring, Patrol e34 525tds e34 525 tdsa (nykvaraosa). Hj60
                      e30 324tdic. E36 325ci s124 300tdt s124 e250td
                      Volvo 3 x D24T + B200ET
                      MB 250D x2 vw caddy d
                      Opel ford

                      Syöttöpumpun tiivisteiden ja nestepään vaihdot yms. Yhteyttä privaan.

                      Comment

                      • joni_wt
                        Bimmer Enthusiast
                        • Dec 2004
                        • 3627
                        • Yka

                        Originally posted by JJwawoo View Post
                        ihan mielen kiinnosta kysyn, mitä kardaania käytit ? mulla näkys sopivan 524td kardaani suoraan. tuossa automaatissa kun on ns. vanhan mallinen perän laippa, turhaan ostin 525i:n kardaanin pkle
                        Mää ostin varaosa-autoksi toisen tds:n, josta vaihdoin koko tekniikan. Eli kardaani on manuaali TDS:n. Vuosimalli oli -95.

                        Perä jäi automaatista, mutta ei ollenkaan häiritsevän pitkät välitykset.

                        Originally posted by Keisari View Post
                        Onkohan kellään tietoa tosta adapterista jonka joutuu tekeen ku laittaa mekaanisen pumpun uuenman mallin lohkoon (m51) ? Tai miks sen ylipäätään joutuu tekeen?
                        Sen joutuu tekemään, että saa keskitettyä pumpun sinne reikään tiiviisti.

                        Justiin pari viikkoa sitten mittasin kyllä sen holkin, mutta ei mitään muistikuvaa enää. Viimestään sitten tiedän kun saan niitä lisää, annoin sorvarille tehtävän tehdä yks ylimääräinen..
                        e34 525 TTds - imolarot II & e30 318i - gazellenbeige

                        Comment

                        • Keisari
                          BTCF Member
                          • Nov 2008
                          • 165
                          • Himanka

                          Originally posted by joni_wt View Post
                          Mää ostin varaosa-autoksi toisen tds:n, josta vaihdoin koko tekniikan. Eli kardaani on manuaali TDS:n. Vuosimalli oli -95.

                          Perä jäi automaatista, mutta ei ollenkaan häiritsevän pitkät välitykset.


                          Sen joutuu tekemään, että saa keskitettyä pumpun sinne reikään tiiviisti.

                          Justiin pari viikkoa sitten mittasin kyllä sen holkin, mutta ei mitään muistikuvaa enää. Viimestään sitten tiedän kun saan niitä lisää, annoin sorvarille tehtävän tehdä yks ylimääräinen..
                          Oisikko ollu innokas myymään sitä ylimäärästä
                          e34 525tds, e30 325tds touring
                          Ex: e39 530d, e30 324td touring, Patrol e34 525tds e34 525 tdsa (nykvaraosa). Hj60
                          e30 324tdic. E36 325ci s124 300tdt s124 e250td
                          Volvo 3 x D24T + B200ET
                          MB 250D x2 vw caddy d
                          Opel ford

                          Syöttöpumpun tiivisteiden ja nestepään vaihdot yms. Yhteyttä privaan.

                          Comment

                          • joni_wt
                            Bimmer Enthusiast
                            • Dec 2004
                            • 3627
                            • Yka

                            Originally posted by Keisari View Post
                            Oisikko ollu innokas myymään sitä ylimäärästä
                            Voinhan minä sen myydä, jahka vaan saan sen. Sanoin ettei sillä oo kiire.... :think
                            e34 525 TTds - imolarot II & e30 318i - gazellenbeige

                            Comment

                            • Keisari
                              BTCF Member
                              • Nov 2008
                              • 165
                              • Himanka

                              Originally posted by joni_wt View Post
                              Voinhan minä sen myydä, jahka vaan saan sen. Sanoin ettei sillä oo kiire.... :think
                              Joo eipä mullakaan hengenhätä oo. Ilmottele ku saat sen
                              e34 525tds, e30 325tds touring
                              Ex: e39 530d, e30 324td touring, Patrol e34 525tds e34 525 tdsa (nykvaraosa). Hj60
                              e30 324tdic. E36 325ci s124 300tdt s124 e250td
                              Volvo 3 x D24T + B200ET
                              MB 250D x2 vw caddy d
                              Opel ford

                              Syöttöpumpun tiivisteiden ja nestepään vaihdot yms. Yhteyttä privaan.

                              Comment

                              • Keisari
                                BTCF Member
                                • Nov 2008
                                • 165
                                • Himanka

                                Tarvis tietää uudemman mallin pumpun kauluksen mitta. Vanhempi oli 50mm.
                                e34 525tds, e30 325tds touring
                                Ex: e39 530d, e30 324td touring, Patrol e34 525tds e34 525 tdsa (nykvaraosa). Hj60
                                e30 324tdic. E36 325ci s124 300tdt s124 e250td
                                Volvo 3 x D24T + B200ET
                                MB 250D x2 vw caddy d
                                Opel ford

                                Syöttöpumpun tiivisteiden ja nestepään vaihdot yms. Yhteyttä privaan.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎