Announcement

Collapse
No announcement yet.

TDS - Tekniikkaa ja viritystä

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Keisari
    BTCF Member
    • Nov 2008
    • 165
    • Himanka

    Originally posted by JJwawoo View Post
    Sehän se
    Mikä garretti sielä suhisi?
    e34 525tds, e30 325tds touring
    Ex: e39 530d, e30 324td touring, Patrol e34 525tds e34 525 tdsa (nykvaraosa). Hj60
    e30 324tdic. E36 325ci s124 300tdt s124 e250td
    Volvo 3 x D24T + B200ET
    MB 250D x2 vw caddy d
    Opel ford

    Syöttöpumpun tiivisteiden ja nestepään vaihdot yms. Yhteyttä privaan.

    Comment

    • eiskalt
      Bimmer Fanatic
      • May 2012
      • 836
      • Hyvinkää

      hitto, sieltähän alkaa jo löytyä vääntöä! Tosin tyhjäkäynti nous johonkin 900 (ja testilenkin jälkeen ei pudonnu alle 1100) ja hieman pätkii välillä. Myös ajossa.
      Kokeilen nyt säätää hieman takasinpäin, jospa auttais.

      Comment

      • eiskalt
        Bimmer Fanatic
        • May 2012
        • 836
        • Hyvinkää

        oho, paitsi että täältähän on yksi letku rikki. Sehän voisi vaikuttaa asiaan... Mitäkä varten se tekee tuollaisen kiepin?

        Comment

        • Keisari
          BTCF Member
          • Nov 2008
          • 165
          • Himanka

          Originally posted by eiskalt View Post
          oho, paitsi että täältähän on yksi letku rikki. Sehän voisi vaikuttaa asiaan... Mitäkä varten se tekee tuollaisen kiepin?
          Minkälainen letku ja mistä se lähtee?
          e34 525tds, e30 325tds touring
          Ex: e39 530d, e30 324td touring, Patrol e34 525tds e34 525 tdsa (nykvaraosa). Hj60
          e30 324tdic. E36 325ci s124 300tdt s124 e250td
          Volvo 3 x D24T + B200ET
          MB 250D x2 vw caddy d
          Opel ford

          Syöttöpumpun tiivisteiden ja nestepään vaihdot yms. Yhteyttä privaan.

          Comment

          • eiskalt
            Bimmer Fanatic
            • May 2012
            • 836
            • Hyvinkää

            oho, pahoittelut, luulin maininneeni. Suodattimelta pumpulle, kellertävän läpinäkyvä. Näyttäis siltä, että juurikin sitä pitkin tavara kulkee. Pitää kehittää jotain millä paikata, kunnes saa uuden letkun.

            Hmmm... Oishan täällä yks xantian hylky, mistä vois pölliä letkun, jos löytyy sopiva.
            Last edited by eiskalt; 20-05-2012, 17:55.

            Comment

            • eiskalt
              Bimmer Fanatic
              • May 2012
              • 836
              • Hyvinkää

              tällä hetkellä tilanne sellanen, että tehoa tuli ehkä hieman lisää, vaikka alakierroksilla edelleen melko heikkoa. Tyhjäkäynnillä sellanen tärinä, että koko auto väpättää. Pieni lisäkoputtelu ehkä auttais? Ainakin kun kaasulla ihan vähän nostaa kierroksia, niin heti paljon parempi.

              Comment

              • Keisari
                BTCF Member
                • Nov 2008
                • 165
                • Himanka

                Originally posted by eiskalt View Post
                tällä hetkellä tilanne sellanen, että tehoa tuli ehkä hieman lisää, vaikka alakierroksilla edelleen melko heikkoa. Tyhjäkäynnillä sellanen tärinä, että koko auto väpättää. Pieni lisäkoputtelu ehkä auttais? Ainakin kun kaasulla ihan vähän nostaa kierroksia, niin heti paljon parempi.
                Joo eli se letku on meno letku löpölle. Joo tuo tyhjäkäynnin epätasasuus on yleistä. Koita naputella kantta ku auto on käynnisä ja kaveri kabiinisa valmiina sammuttamasa jos kierrokset nousee liikaa. Muista jälkikäyttää konetta äläkä sammuta sitä heti repimisen jälkeen. Ettei tarvi antaa kannen vaihtoon ohjeita
                e34 525tds, e30 325tds touring
                Ex: e39 530d, e30 324td touring, Patrol e34 525tds e34 525 tdsa (nykvaraosa). Hj60
                e30 324tdic. E36 325ci s124 300tdt s124 e250td
                Volvo 3 x D24T + B200ET
                MB 250D x2 vw caddy d
                Opel ford

                Syöttöpumpun tiivisteiden ja nestepään vaihdot yms. Yhteyttä privaan.

                Comment

                • Keisari
                  BTCF Member
                  • Nov 2008
                  • 165
                  • Himanka

                  Originally posted by eiskalt View Post
                  oho, pahoittelut, luulin maininneeni. Suodattimelta pumpulle, kellertävän läpinäkyvä. Näyttäis siltä, että juurikin sitä pitkin tavara kulkee. Pitää kehittää jotain millä paikata, kunnes saa uuden letkun.

                  Hmmm... Oishan täällä yks xantian hylky, mistä vois pölliä letkun, jos löytyy sopiva.
                  Joo tee uus letku siihen... mielellään läpinäkyvä nii näkee jos sielä menee ilmaa.
                  e34 525tds, e30 325tds touring
                  Ex: e39 530d, e30 324td touring, Patrol e34 525tds e34 525 tdsa (nykvaraosa). Hj60
                  e30 324tdic. E36 325ci s124 300tdt s124 e250td
                  Volvo 3 x D24T + B200ET
                  MB 250D x2 vw caddy d
                  Opel ford

                  Syöttöpumpun tiivisteiden ja nestepään vaihdot yms. Yhteyttä privaan.

                  Comment

                  • eiskalt
                    Bimmer Fanatic
                    • May 2012
                    • 836
                    • Hyvinkää

                    Originally posted by Keisari View Post
                    Joo eli se letku on meno letku löpölle. Joo tuo tyhjäkäynnin epätasasuus on yleistä. Koita naputella kantta ku auto on käynnisä ja kaveri kabiinisa valmiina sammuttamasa jos kierrokset nousee liikaa. Muista jälkikäyttää konetta äläkä sammuta sitä heti repimisen jälkeen. Ettei tarvi antaa kannen vaihtoon ohjeita
                    okei. Mietin vaan, onko pitemmän päälle hyväks? No koitan vielä joskus vähän hellästi naputella, jos tasaantuis.
                    Ja tuo jälkikäyttöhän nyt on jo muutenki otettu tavaks.

                    ja letku löyty jo. Väänsin sen jopa samantapaselle kiepille, kun vanha. Jospa sillä joku tarkotus oli.

                    Comment

                    • JJwawoo
                      Bimmer Fanatic
                      • Sep 2009
                      • 226
                      • Iisalmi

                      Originally posted by Keisari View Post
                      Mikä garretti sielä suhisi?
                      Niinkun videon kuvauksessa lukee niin TB03 ,mutta tiiä sitten oliko se sen e28 orkkis turbo mikä oli tuossa 28:sta ryöstetyssä koneessa mikä oli tuossa minun entisessä 524TD:ssä mistä ryöstin sen pakosarjoineen päivineen TDS:ään. Toden näköisesti oli. speksejä en sille tiiä mutta eiköhän google kerro...
                      ahtopainekkaan ei ihan satavarma oo mutta tuota se autogauge taulussa näytti Autosta vielä sen verran että laatikko on 525i vanoksesta ja perä 525TDSA, vauhtis m21 ja paineasetelma sachs racing (525i tämäkin) levynä uus LUK(524TD)
                      Löytyhän ne tiedot:

                      M24 Compressor
                      A/R: .42
                      Max PSI: 27psi
                      Inlet: 2.25"
                      Outlet: 2"

                      Wet Float Bearing
                      Oil Lubricated/Cooled

                      T3 Flanged Turbine
                      A/R: .48
                      3-bolt Downpipe

                      P/Ns
                      Turbo: 466800-0005
                      Wastegate: 430099-0084
                      Last edited by JJwawoo; 20-05-2012, 22:56. Reason: turpon speksit
                      KTM 1090 Adventure R

                      Comment

                      • Keisari
                        BTCF Member
                        • Nov 2008
                        • 165
                        • Himanka

                        Kyllä se näimmä isompaa huutaa Itellä turbo hakusesa ja ei oikee tiä minkä laittais ku ei vihtis mitään älyttömän kokosta laittaa että säilyis alaväännöt. Pitikö hyvin tuolla kytkimellä?
                        e34 525tds, e30 325tds touring
                        Ex: e39 530d, e30 324td touring, Patrol e34 525tds e34 525 tdsa (nykvaraosa). Hj60
                        e30 324tdic. E36 325ci s124 300tdt s124 e250td
                        Volvo 3 x D24T + B200ET
                        MB 250D x2 vw caddy d
                        Opel ford

                        Syöttöpumpun tiivisteiden ja nestepään vaihdot yms. Yhteyttä privaan.

                        Comment

                        • JJwawoo
                          Bimmer Fanatic
                          • Sep 2009
                          • 226
                          • Iisalmi

                          Tuo turbo on just hyvän kokonen. Hyvin kiihtyy isommallaki pykälällä(eli pienemmilläkiekoilla) siinä 2000rpm täys paine.

                          Tuo kytkin yhdistelmä on halvempi kun sintteri ja varmasti mukavampi. Ainakin pitävämpi ku vakio (kokeiltu aikanaan 524TD:ssä kun siinä ei vitosella oma vakio pitäny)

                          Jäi itelläki virittely kesken ku menin myymään tuon auton...
                          KTM 1090 Adventure R

                          Comment

                          • Keisari
                            BTCF Member
                            • Nov 2008
                            • 165
                            • Himanka

                            Originally posted by JJwawoo View Post
                            Tuo turbo on just hyvän kokonen. Hyvin kiihtyy isommallaki pykälällä(eli pienemmilläkiekoilla) siinä 2000rpm täys paine.

                            Tuo kytkin yhdistelmä on halvempi kun sintteri ja varmasti mukavampi. Ainakin pitävämpi ku vakio (kokeiltu aikanaan 524TD:ssä kun siinä ei vitosella oma vakio pitäny)

                            Jäi itelläki virittely kesken ku menin myymään tuon auton...
                            Joo varmastikki. Itellä nyt tuo vakio solmu kiinni ja syöttöä reippaasti ja ahtokaran muokkasin nii paineet täysillä jo 1500rpm paikkeilla mut veto loppuu sielä 3 tonnin kohalla. Liekkö muuttuva siipinen hyvä ratkasu.

                            Itekki miettiny että jos jäykkä vauhtis ja sachsin race asetelma + joku levy...
                            e34 525tds, e30 325tds touring
                            Ex: e39 530d, e30 324td touring, Patrol e34 525tds e34 525 tdsa (nykvaraosa). Hj60
                            e30 324tdic. E36 325ci s124 300tdt s124 e250td
                            Volvo 3 x D24T + B200ET
                            MB 250D x2 vw caddy d
                            Opel ford

                            Syöttöpumpun tiivisteiden ja nestepään vaihdot yms. Yhteyttä privaan.

                            Comment

                            • JJwawoo
                              Bimmer Fanatic
                              • Sep 2009
                              • 226
                              • Iisalmi

                              Heitä se vakio turbo vesilinnuille sillä ei mittää tee. Tuota tb03 tai vastaavaa holsettia suosittelisin. Kova vauhtis jakaa mielipiteet, minä en laittas. ( olisi ylimääränen m50 kova vauhtipyörä varastossa )
                              KTM 1090 Adventure R

                              Comment

                              • Keisari
                                BTCF Member
                                • Nov 2008
                                • 165
                                • Himanka

                                Joo onhan tuo hyvä pakokaasujarru Joo onhan se mukava rallatus ko laittaa kovan vauhtiksen Pitäs vaa ostaa m21 pakosarja nii sais alkaa turboa suunnitteleen...
                                e34 525tds, e30 325tds touring
                                Ex: e39 530d, e30 324td touring, Patrol e34 525tds e34 525 tdsa (nykvaraosa). Hj60
                                e30 324tdic. E36 325ci s124 300tdt s124 e250td
                                Volvo 3 x D24T + B200ET
                                MB 250D x2 vw caddy d
                                Opel ford

                                Syöttöpumpun tiivisteiden ja nestepään vaihdot yms. Yhteyttä privaan.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎