Huomasin muuten tossa pari pv sitten, että kulutusmittarit näyttää aivan naurettavia lukemia. Talla pohjassa ylämäkeen sain neulan nousemaan 5l/100km asti, mutta muuten näyttää melkeen nollia kokoajan ja keskikulutus n.1l/100km. Mistä se auto mittaa kulutuksensa? Mietin, mahtaisiko tällä olla jotain tekemistä tuon hassun käynnin kanssa, jos esim moottorinohjaus käyttää sitä samaa infoa, kun kulutusmittari.
Siirtopumppu kuulostaisi toimivan, ainakin surisee ihan terveen kuulosesti.
Huomasin muuten tossa pari pv sitten, että kulutusmittarit näyttää aivan naurettavia lukemia. Talla pohjassa ylämäkeen sain neulan nousemaan 5l/100km asti, mutta muuten näyttää melkeen nollia kokoajan ja keskikulutus n.1l/100km. Mistä se auto mittaa kulutuksensa? Mietin, mahtaisiko tällä olla jotain tekemistä tuon hassun käynnin kanssa, jos esim moottorinohjaus käyttää sitä samaa infoa, kun kulutusmittari.
Siirtopumppu kuulostaisi toimivan, ainakin surisee ihan terveen kuulosesti.
sulla on perussyöttö aivan liian isolla.. pumpultahan se tieto tulee ja etkös juuri sitä vasaroinut?
sulla on perussyöttö aivan liian isolla.. pumpultahan se tieto tulee ja etkös juuri sitä vasaroinut?
hmmm. epäilen että ei tule pumpulta se tieto, koska minulla mekaaninen pumppu mutta mittari näyttää edelleen ihan järkilukemia. tosin vanhan pumpun kansi roikkuu edelleen siellä johdon päässä....
hmmm. epäilen että ei tule pumpulta se tieto, koska minulla mekaaninen pumppu mutta mittari näyttää edelleen ihan järkilukemia. tosin vanhan pumpun kansi roikkuu edelleen siellä johdon päässä....
Ecu laskee määränsäätimen asennosta, moottorin kierroksista, ajonopeudesta l/100km kulutuksen. Minkätakia sulla muuten kansi on vielä johdoisa kiinni?
Ecu laskee määränsäätimen asennosta, moottorin kierroksista, ajonopeudesta l/100km kulutuksen. Minkätakia sulla muuten kansi on vielä johdoisa kiinni?
Itsellä tippu kulutus matka-ajossa 7litrasta 5,8l/100km lastuttamalla auton siis tietokoneen mukaan. Huijaako lastu jotenkin määränsäädintä vai mikähän se jekku on. -98 525tds
Voiskohan se olla pumppu sit paskana. Sitä ainakin helppo epäillä, kun siihen on koskettukki. Auto ei käynnisty niin millään ilveellä, vaikka startti pyörii, ku hullun mulkku. Hetken kuulostaa siltä kun kävisi heikosti, n. sekunnin ajan ja yrityksen jälkeen pumpulta kuuluu hieman "aaltoilevaa" siritystä, joka loppuu, kun kääntää sähköt pois. (alkaa uudestaan, kun yrittää startata.)
Mikä sieltä tolleen ois menny ja mikä se ääni on?
E: No, saatiin toimintaan appiukon kanssa. Vähän laiskaksi jäi nyt tällä erää, mutta ainakin liikkuu. Ja tulipa taas opittua jotain.
Mutta sitä ääntä kyllä ihmettelen. Ideoita?
Mistähän se oikoset repi? Ei ollu aikasemmin sähkö ropleemia kun sen pumpun kanssa jo ostaessa, mikä sitten mekaaniseen vaihtuikin.
itellä olis yks farkku myyä mikä otti Dodge Aspenilta turpiin... tdsa vm92 muuten peloo ja on leimaa yli vuosi mutta etukulma näyttää tältä:
epäilisin suuresti starttia.. joskus paristi het kun ois pätkiny startilta virtaa startatessa, ei tullu tehtyä sille mitään kun oireita ei ilmenny hetkeen ja seuraavaks nouskin melkonen savupilvi.. aika hyvin ehtii siihen mennessä johot sulaa että pääset takapenkin alta ottamaan akun kengät veke..
purkaamolta hommattu startti näkyy olevan valkosella tussilla kirjotetuista numeroistä päätellen. täytyy tarkistuttaa sen kunto ja uus johtosarja on jo melkeen hommauksessa niin eiköhän sillä taas ajele.. saanu sen verta hommaa tehä ton auton kanssa että ei viiti ihan het vaihtaa toista katiskaa tilalle mitä saa taas kuitenki laittaa yhtä paljon.
Comment