Announcement

Collapse
No announcement yet.

TDS - Tekniikkaa ja viritystä

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Paul 74
    Bimmer Enthusiast
    • Jul 2006
    • 1386
    • Ulvila

    Onks jollain kuvia tosta ahtopainemittarin asennuksesta ja mistä se otetaan :think
    "Mikä kadulla voitetaan,se käräjillä hävitään"
    Ex €39 525tds touring glasiergrun metallic (pakettiauto)
    Nyk Volvo XC70 D5 AWD - 04 ( pakettiauto)

    Comment

    • peto2
      BTCF Member
      • Jan 2007
      • 8257
      • Järvikylä (Nakkila)

      Originally posted by Paul 74 View Post
      Onks jollain kuvia tosta ahtopainemittarin asennuksesta ja mistä se otetaan :think
      kaikista helpoin varmaan haarottaa ahtopaineanturin letkusta :think
      F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
      ex:
      E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
      Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
      Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
      Nakkaa privaa jos tarvetta.

      Comment

      • muuris
        BTCF Member
        • Aug 2002
        • 3501
        • Jyväskylä

        Originally posted by Henukani View Post
        Itellä ois 324tdssä:
        -Schwitzer S200G
        -Iso välijäähdytin
        -2,5" downpipe ja 3'' putki yhdellä pöntöllä
        -m21 pakosarja
        -Mekaaninen pumppu vakio nestepäällä

        Yltääkö mitenkään 200-250hv tehoihin vakiopumpulla, vai onko 12mm nestepää pakollinen ?
        -mikä on 324tds?
        -miksi putki isompi kuin downpipe? pitäs olla toisin päin
        -vakio nestepää aikalailla 170hp maks, 11-12mm pää noille tehoille
        E30 325iX '86
        Instagram

        Comment

        • Keisari
          BTCF Member
          • Nov 2008
          • 165
          • Himanka

          Originally posted by muuris View Post
          -mikä on 324tds?
          -miksi putki isompi kuin downpipe? pitäs olla toisin päin
          -vakio nestepää aikalailla 170hp maks, 11-12mm pää noille tehoille
          Jos siinä lukee kumminki td:ssä
          e34 525tds, e30 325tds touring
          Ex: e39 530d, e30 324td touring, Patrol e34 525tds e34 525 tdsa (nykvaraosa). Hj60
          e30 324tdic. E36 325ci s124 300tdt s124 e250td
          Volvo 3 x D24T + B200ET
          MB 250D x2 vw caddy d
          Opel ford

          Syöttöpumpun tiivisteiden ja nestepään vaihdot yms. Yhteyttä privaan.

          Comment

          • Henukani
            Bimmer Rookie
            • Dec 2012
            • 73
            • Lappeenranta

            Juu, 324td. Kai se 12mm nestepää on sitten hankittava. Ahdistaakos se paljoo vaikkei ole kokonaan 3'' putkea? ja entä tuo vakio pakosarja, mihin asti sillä pääsee ?
            F31 330xd M-Sport -14
            E46 330d Touring M-Sport II -03

            Ex: E30 324td, E30 320i, E36 325i, 2x E39 530d, E39 540ia, E91 325d

            Comment

            • Jurkutti
              Bimmer Rookie
              • Jan 2012
              • 46
              • Kangasala

              Eilen sain viimeinkin oman TDS:n kasaan ja nyt laulaa taas hienosti. Vaihdoin kaikki hilut jakopäähän lukuunottamatta ketjupyöriä jotka näyttivät olevan hyvässä kunnossa. Laahaimet ja kiristäjät oli aivan lopussa, samoin ketjut oli venähtäny noin sentin. Tosiaan, siis homma onnistuu ilman kannen irroitusta mutta öljypohja kannattaa tiputtaa alas. Pumpun asentoon en koskenut ja auto lähtee kuumana paljon paremmin käymään. Koneella rullattu n. 308tkm.
              08 Passat variant.

              Ex: E36 328 CiA, E34 525 TDS

              Comment

              • muuris
                BTCF Member
                • Aug 2002
                • 3501
                • Jyväskylä

                Originally posted by Henukani View Post
                Juu, 324td. Kai se 12mm nestepää on sitten hankittava. Ahdistaakos se paljoo vaikkei ole kokonaan 3'' putkea? ja entä tuo vakio pakosarja, mihin asti sillä pääsee ?
                2,5" putkikin riittää, ei sille 3" oo tarvetta muuta ku downpipessä korkeintaan. M21 pakosarja riittää siihen mihin konekin, se on itse asias aika hyvä.
                E30 325iX '86
                Instagram

                Comment

                • NikoLL
                  Bimmer Rookie
                  • Jun 2013
                  • 105
                  • Tornio

                  Noniin, elikkäs jos joku sattuu seuraamaan tätä aihetta vielä niin olisi kiva jos joku kertoisi toimiiko nämä viritys hommat myös 525 tds e39 1997 bemarissa.

                  Bemareista en tiedä juurikaan mitään kun mersuista siirryin näihin pari pv sitten.

                  Jos sattuu onnistumaan kyseiseen automalliin nämä viri hommelit niin ohjeet olis kans kiva saada samalla. Mielellään vielä tyyliin kuinka lusikka laitetaan suuhun puolentunnin selityksellä...Sekä jos tarvitsee vaihtaa jotain yms...
                  Last edited by NikoLL; 24-06-2013, 12:39.

                  Comment

                  • Mikkeri
                    Bimmer Fanatic
                    • Jun 2011
                    • 805
                    • Suomi

                    Originally posted by NikoLL View Post
                    Noniin, elikkäs jos joku sattuu seuraamaan tätä aihetta vielä niin olisi kiva jos joku kertoisi toimiiko nämä viritys hommat myös 525 tds e39 1997 bemarissa.

                    Bemareista en tiedä juurikaan mitään kun mersuista siirryin näihin pari pv sitten.

                    Jos sattuu onnistumaan kyseiseen automalliin nämä viri hommelit niin ohjeet olis kans kiva saada samalla. Mielellään vielä tyyliin kuinka lusikka laitetaan suuhun puolentunnin selityksellä...Sekä jos tarvitsee vaihtaa jotain yms...
                    Täällä on jo noi jutut käsitelty useampaan kertaan, lue vaikka ensimmäiset 20 sivua, sieltä luulisi löytyvän yksinkertaiset ohjeet siihen hommaan.
                    TD/TDS pumppujen tiivistelyä.
                    TDS osaa.

                    Comment

                    • NikoLL
                      Bimmer Rookie
                      • Jun 2013
                      • 105
                      • Tornio

                      Originally posted by Mikkeri View Post
                      Täällä on jo noi jutut käsitelty useampaan kertaan, lue vaikka ensimmäiset 20 sivua, sieltä luulisi löytyvän yksinkertaiset ohjeet siihen hommaan.

                      Epäselväksi jäi, että liitänkö pinniin 39 johdon ja vedän sen kabiinin puolelle ja tinaan johtoon vastuksen potikan ja kytkimen ja sitten kytkimeltä toinen johto pinniin 14?
                      Last edited by NikoLL; 25-06-2013, 13:56.

                      Comment

                      • Mikkeri
                        Bimmer Fanatic
                        • Jun 2011
                        • 805
                        • Suomi

                        Miten ohjeessa neuvotaan? Linkitä tähän se ohje niin spekuloidaan yhdessä.

                        Olettaisin kuitenkin kytkennän menevän noin, vaikken pinnejä muista ulkoa.

                        Kytkennässä annetaan niiden kahden johdon välille vastusta, mitään johtojahan ei siis katkaista. Katkaisijalla kytketään se vastus ja potikka käyttöön tai pois.
                        TD/TDS pumppujen tiivistelyä.
                        TDS osaa.

                        Comment

                        • Elevator67
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jan 2009
                          • 1338
                          • Jyväskylä

                          Originally posted by Jurkutti View Post
                          Eilen sain viimeinkin oman TDS:n kasaan ja nyt laulaa taas hienosti. Vaihdoin kaikki hilut jakopäähän lukuunottamatta ketjupyöriä jotka näyttivät olevan hyvässä kunnossa. Laahaimet ja kiristäjät oli aivan lopussa, samoin ketjut oli venähtäny noin sentin. Tosiaan, siis homma onnistuu ilman kannen irroitusta mutta öljypohja kannattaa tiputtaa alas. Pumpun asentoon en koskenut ja auto lähtee kuumana paljon paremmin käymään. Koneella rullattu n. 308tkm.
                          Oliskohan itsellä samaa oiretta? Autona e36 325td.

                          Kylmänä lähtee käyntii aivan ilman moitteita mutta haaleana\kuuma joutuu sahuuttamaan? Autoon vaihdettu mm. Suuttimet,paluuletkut,polttoaineletkut,sammuttaja, suodatin ja muita pieniä hilppeitä mutta ei ole vielä mikään auttanut.
                          Jos joku osaa tähän vastata niin onlisi aika nasevaa..
                          sigpicvanteiden kiilloitusta, maalien poistoa yms. Privalla tavoittaa

                          Comment

                          • joni_wt
                            Bimmer Enthusiast
                            • Dec 2004
                            • 3627
                            • Yka

                            Originally posted by Elevator67 View Post
                            Oliskohan itsellä samaa oiretta? Autona e36 325td.

                            Kylmänä lähtee käyntii aivan ilman moitteita mutta haaleana\kuuma joutuu sahuuttamaan? Autoon vaihdettu mm. Suuttimet,paluuletkut,polttoaineletkut,sammuttaja, suodatin ja muita pieniä hilppeitä mutta ei ole vielä mikään auttanut.
                            Jos joku osaa tähän vastata niin onlisi aika nasevaa..
                            Käännät pumpulle vähän lisää ennakkoa niin jo lähtee taas käyntiin.
                            e34 525 TTds - imolarot II & e30 318i - gazellenbeige

                            Comment

                            • Elevator67
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jan 2009
                              • 1338
                              • Jyväskylä

                              Originally posted by joni_wt View Post
                              Käännät pumpulle vähän lisää ennakkoa niin jo lähtee taas käyntiin.
                              Kehtaatko paljastaa vielä mistä tyrkkään?
                              sigpicvanteiden kiilloitusta, maalien poistoa yms. Privalla tavoittaa

                              Comment

                              • NikoLL
                                Bimmer Rookie
                                • Jun 2013
                                • 105
                                • Tornio

                                Originally posted by Mikkeri View Post
                                Miten ohjeessa neuvotaan? Linkitä tähän se ohje niin spekuloidaan yhdessä.

                                Olettaisin kuitenkin kytkennän menevän noin, vaikken pinnejä muista ulkoa.

                                Kytkennässä annetaan niiden kahden johdon välille vastusta, mitään johtojahan ei siis katkaista. Katkaisijalla kytketään se vastus ja potikka käyttöön tai pois.
                                Originally Posted by rei7pir8
                                Induktiivisella tunnistimella varustettujen järjestelmien huijjaus onnistuu tällä tavalla:
                                boksin pinnin 39 (singaalin paluu) ja pinnin 14 (maa) välille liitetään 200-250ohm vastus (väh. 0,5w) ja 500-1000ohm säätövastus sarjaan!

                                Periaate on sama kuin Kreuzotterin ensimmäisessä viestissä eli
                                pudottaa paluusingaalin jännitettä ja kiinteä vastus estää säädön menemisen nollaan.

                                Vakioahtopaineilla saa jo potkua mukavasti noin 500ohm kokonaisvastuksella!

                                Ja menneehän tuo nyt laittaa sitten tuohon minun 525tds vm 97??? ettei mikään sähköhommeleita tule?
                                Ja kaipa mullakin on tuo induktiivinen tunnistin? että tämä ohje on myös autooni? Sori pöljät kysymykset mutten tunne bemuja vielä juuri mitenkään ^^.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎