-----
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Flexifuel RE85 vs. bimmeri II
Collapse
X
-
Originally posted by jluoma View PostMinkä tyyppiseen ongelmaan suutinten vaihto isompaan yleensä auttaa? Eflexfuel on, mutten ole tyytyväinen auton toimintaan +5 kylmemmissä oloissa. Tietysti voi tankata bensaa, mutta jos itse autoakin voisi kehittää parempaan suuntaan?
Aika surkea tuo Eflexfuel, jos +5c alkaa jo ongelmat.e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
-
Suuttimet vaihdetaan isommiksi lähinnä siitä syystä että vakioiden tuotto ei tahdo riittää (kun etanolia pitää ruiskuttaa se reipas 30% enemmän kuin bensaa). Mitä ongelmia sen eFlexfuelin kanssa sitten näillä keleillä alkaa olla, huono käynnistyvyys? Käytätkö moottorinlämmitintä? Pelkkää E85:sta vai jokunen litra bensaa seassa kuten eFlexfuelin ohjeissa neuvotaan kylmille säille?
Mulla lähtee eFlexfuelin kylmien kelien testit käyntiin vasta lähipäivinä kun saan viimein juhannukselta asti seisseen E46:sen kasaan ja leimattua. Possussa ei kyllä ole ollut (tehokkaan lohkolämmittimen suosiollisella avustuksella) mitään ongelmia vielä näillä keleillä, hyvin starttaa, lämpenee ja toimii nyt kun alkaa olla parametrit kohdillaan.E39 528iA Sedan AC Schnitzer -98 (JP)
Porsche 944 -86 (DE)
Saab 9-3 Turbo Jubilee -01 (FI)
Comment
-
-
Moottorinlämmitin on käytössä ja se toki auttaa käynnistymiseen. Nyt on ehkä 10% 98:ia seassa, pitää vielä vahvistaa seosta kunhan saa tehtyä tilaa. Ei kertaakaan ole jäänyt ajamatta siksi ettei käynnisty, mutta lämmittämättä pelkällä e85:llä sai tosiaan yrittää useita kertoja ennenkuin sai siirrettyä niin että roikka ylettää. Toki vanhassa autossa voi olla etanoliin liittymättömiäkin ongelmia. Uuden akun ehkä joutuu tänä talvena hankkimaan jne.
320i:ssä on samat suuttimet kuin 325i:ssä, joten tarvittava reservi pitäisi olla, mutta ilmeisesti 330i:n suuttimetkin kävisi jos siitä jotain hyötyä.Last edited by jluoma; 02-12-2019, 09:18.Takavetoinen on erinomainen talviauto, kunhan kuljettajalla on kädet.
325d e91 -08 M-Sport, vaimolla 118d e87 -05,
Ex. 316i e46 Sedan -00, 320i touring M-Sport -04
Comment
-
-
Originally posted by jluoma View PostMoottorinlämmitin on käytössä ja se toki auttaa käynnistymiseen. Nyt on ehkä 10% 98:ia seassa, pitää vielä vahvistaa seosta kunhan saa tehtyä tilaa. Ei kertaakaan ole jäänyt ajamatta siksi ettei käynnisty, mutta lämmittämättä pelkällä e85:llä sai tosiaan yrittää useita kertoja ennenkuin sai siirrettyä niin että roikka ylettää. Toki vanhassa autossa voi olla etanoliin liittymättömiäkin ongelmia. Uuden akun ehkä joutuu tänä talvena hankkimaan jne.
320i:ssä on samat suuttimet kuin 325i:ssä, joten tarvittava reservi pitäisi olla, mutta ilmeisesti 330i:n suuttimetkin kävisi jos siitä jotain hyötyä.e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
-
Originally posted by HTK12 View PostEikö viisaampaa olisi vaan säätää se vakio ecu? Ei tarvitsisi läträtä seoksilla. :thinkLast edited by jluoma; 02-12-2019, 19:31.Takavetoinen on erinomainen talviauto, kunhan kuljettajalla on kädet.
325d e91 -08 M-Sport, vaimolla 118d e87 -05,
Ex. 316i e46 Sedan -00, 320i touring M-Sport -04
Comment
-
-
Originally posted by jluoma View PostEhkä, mutta voiko sen säätää niin, että toimii myös bensalla? E85:sen saatavuus ei vakuuta vielä niin että laskisin yhden kortin varaan.
Tosin eipä se nyt toimi ilmeisesti myöskään pelkästään E85:lla sillä flexfuel purkilla. Kyllähän noita E85 asemia jo melko hyvin on ja yhdellä tankilla pääsee sen 400-600km, niin ei sitä nyt ihan heti tarvitse olla tankkaamassa. Vakio ecun säätämisessä se hyvä puoli, että sinne voi halutessaan laittaa sen vakiosoftan takaisin, jolloin toimii normaalisti taas bensalla. Fläshääminen onnistuu OBD-portista ja homma hoituu parissa minuutissa.e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
-
Vähemmän oli mitään ongelmaa silloin kun oli M43 ja ebaysta löydetty halpis boksi. Silloin kyllä piti itse napilla valita ohjelma polttoaineen mukaan. Noh mutta kun piti saada 6-sylinteriä ja sitten yrittää säästää kuluissa niin ne ajatukset vähän sotii toisiaan vastaan.Takavetoinen on erinomainen talviauto, kunhan kuljettajalla on kädet.
325d e91 -08 M-Sport, vaimolla 118d e87 -05,
Ex. 316i e46 Sedan -00, 320i touring M-Sport -04
Comment
-
-
Originally posted by jluoma View PostVähemmän oli mitään ongelmaa silloin kun oli M43 ja ebaysta löydetty halpis boksi. Silloin kyllä piti itse napilla valita ohjelma polttoaineen mukaan. Noh mutta kun piti saada 6-sylinteriä ja sitten yrittää säästää kuluissa niin ne ajatukset vähän sotii toisiaan vastaan.e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
-
Originally posted by HTK12 View PostItse laittaisin vaan etanolisoftan sisään vakio ecuun, vaihtaa sitten bensa softan tarvittaessa takaisin. Nopea fläshätä tarvittaessa. Nuo eflexfuel purkin tapaiset, ei mielestäni ole mikään paras ratkaisu, kun niitä ei voi itse käsittääkseni säätää mitenkään. Tuollainen purkki, jossa itse säädetään voisi kanssa olla toimvia vaihtoehto, jos siinä voisi myös käynnistys rikastukset jotenkin itse säätää. 350€ ei mielestäni ole mikään halpa hinta tuollaisesta eflexfuel:sta, jota ei voi itse mitenkään säätää.
Kaupallisessa tuotteessa yleensä on tietyt asiat miten se kannattaa tehdä. Jos itse olisin tekemässä kaupallista tuotetta, sen toiminta voisi hyvinkin olla eflexfuel laitteen kaltainen. Nykypäivän sana: helppous. Sillä tehdään rahaa.E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
E34 525i -90 twinturbo 427/519
N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
Kysy jos tarvetta
Comment
-
-
Originally posted by Urpo_rotta View PostKaupallisessa tuotteessa yleensä on tietyt asiat miten se kannattaa tehdä. Jos itse olisin tekemässä kaupallista tuotetta, sen toiminta voisi hyvinkin olla eflexfuel laitteen kaltainen. Nykypäivän sana: helppous. Sillä tehdään rahaa.e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
-
Originally posted by HTK12 View PostToki kaupallinen tuote kannattaa tehdä mahdollisimman universaaliksi, että saman voi myydä mahdollisimman monelle. Kuluttajan ei välttämättä tälläistä kannata ostaa, kun se ei usein toimi omassa käytössä parhaalla mahdollisella tavalla. Itsellä ei ainakaan kovin pitkään autossa viipyisi purkki, jos jo +5c joutuu monta kertaa starttaamaan, että saa käyntiin (tämä on mielestäni sen helpon vastakohta, kun joka aamu joudut sahaamaan käyntiin). Säästö on kuitenkin niin pieni ja tuo purkki kuitenkin maksaa ~350€+asennus. Jos taas haluaa harrastaa, niin sitten ei tuollainen paljon innosta, kun siinä ei ole mitään säädettävää.
Ehkä pitkällä aikavälillä voisi kiinnostaa jokin muu ratkaisu, jolloin eflexfuel:in voi heivata kiertoon. Ehkä jopa diesel, mutta sylinterien määrää en aio ainakaan vähentää vaikka auto vaihtuisikin.Last edited by jluoma; 05-12-2019, 10:01.Takavetoinen on erinomainen talviauto, kunhan kuljettajalla on kädet.
325d e91 -08 M-Sport, vaimolla 118d e87 -05,
Ex. 316i e46 Sedan -00, 320i touring M-Sport -04
Comment
-
-
Niin siis tuo Sipilän jonkun kaverin boksihan haistelee vain ja ainoastaan etanolipitoisuutta polttoaineessa ja nuuskii jopa koneen lämpöjä. Suurin ongelmahan sillä on se, että se ei vain vakiosuuttimilla saa syötettyä riittävästi E85 pyttyy, että sen voisi sytyttää sillä bensaosamäärällä, kun etanoli ei suostu haihtumaan riittävästi kylmäkäynnistyksessa. Pelkkä polttoaineen määrän lisääminen ei siis auta, vaan pitää puuttua myös sytkäennakkoon, ja sitä tuo Eflexihän ei osaa.
Se kylmäkäyntikartta E85 kanssa on sellainen, että se on kärsimystä koneelle, kun etanolia valuu pitkin pytyn seiniä, ja siittä sitten öljyn sekaan. E85 kampe ei sovellu pätkäajoon kylmässä kovinkaan pitkään, öljyn lämmön pitäisi nousta yli 79 asteen jokaisella ajokerralla, että se kylmäkäynnistyksessä renkaiden öljykiertoon raapima etanoli haihtuisi pois öljykierrosta. Mitä enemmän etanolia öljyn seassa, sitä enempi myös vettä siellä emulsiossa
Itse jos tuon Eflexfuelin jos asentaa, niin rahaahan saa takaisinkin sen 200€ kun käy muutostamassa auton uudelle polttoaineelle.Last edited by gedu; 06-12-2019, 20:47.Most likely, you will end up agreeing with "Life's a Bitch, then you end up marrying one"
-01 E39 540iA touring
Ex -94 E34 540iA touring
Comment
-
-
Originally posted by gedu View Post
Itse jos tuon Eflexfuelin jos asentaa, niin rahaahan saa takaisinkin sen 200€ kun käy muutostamassa auton uudelle polttoaineelle.Takavetoinen on erinomainen talviauto, kunhan kuljettajalla on kädet.
325d e91 -08 M-Sport, vaimolla 118d e87 -05,
Ex. 316i e46 Sedan -00, 320i touring M-Sport -04
Comment
-
Comment