Announcement

Collapse
No announcement yet.

Flexifuel RE85 vs. bimmeri II

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Juppe
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2002
    • 4541
    • TURKU

    -----
    Last edited by Juppe; 28-10-2020, 17:01.

    Comment

    • HTK12
      BTCF Member
      • Jul 2011
      • 10949
      • Joensuu

      Originally posted by jluoma View Post
      Minkä tyyppiseen ongelmaan suutinten vaihto isompaan yleensä auttaa? Eflexfuel on, mutten ole tyytyväinen auton toimintaan +5 kylmemmissä oloissa. Tietysti voi tankata bensaa, mutta jos itse autoakin voisi kehittää parempaan suuntaan?
      Empä usko pelkällä suuttimien vaihdolla ongelman katoavan. Tuo Eflexfuel kun ei ole itse mitenkään käsittääkseni säädettävissä, niin tuskin isommat suuttimet korjaa ongelmaa. Vaatisi luultavasti etanolille tehdyn softan, että toimisi kunnolla.

      Aika surkea tuo Eflexfuel, jos +5c alkaa jo ongelmat.
      e39 540iA E85

      Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
      Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
      Retrofit ym. koodaukset (BMW)
      Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
      INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
      Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

      Comment

      • Wespa
        Bimmer Enthusiast
        • Jan 2016
        • 1832
        • Karjaa

        Suuttimet vaihdetaan isommiksi lähinnä siitä syystä että vakioiden tuotto ei tahdo riittää (kun etanolia pitää ruiskuttaa se reipas 30% enemmän kuin bensaa). Mitä ongelmia sen eFlexfuelin kanssa sitten näillä keleillä alkaa olla, huono käynnistyvyys? Käytätkö moottorinlämmitintä? Pelkkää E85:sta vai jokunen litra bensaa seassa kuten eFlexfuelin ohjeissa neuvotaan kylmille säille?

        Mulla lähtee eFlexfuelin kylmien kelien testit käyntiin vasta lähipäivinä kun saan viimein juhannukselta asti seisseen E46:sen kasaan ja leimattua. Possussa ei kyllä ole ollut (tehokkaan lohkolämmittimen suosiollisella avustuksella) mitään ongelmia vielä näillä keleillä, hyvin starttaa, lämpenee ja toimii nyt kun alkaa olla parametrit kohdillaan.
        E39 528iA Sedan AC Schnitzer -98 (JP)
        Porsche 944 -86 (DE)
        Saab 9-3 Turbo Jubilee -01 (FI)

        Comment

        • jluoma
          Bimmer Fanatic
          • Mar 2015
          • 685
          • Lappeenranta

          Moottorinlämmitin on käytössä ja se toki auttaa käynnistymiseen. Nyt on ehkä 10% 98:ia seassa, pitää vielä vahvistaa seosta kunhan saa tehtyä tilaa. Ei kertaakaan ole jäänyt ajamatta siksi ettei käynnisty, mutta lämmittämättä pelkällä e85:llä sai tosiaan yrittää useita kertoja ennenkuin sai siirrettyä niin että roikka ylettää. Toki vanhassa autossa voi olla etanoliin liittymättömiäkin ongelmia. Uuden akun ehkä joutuu tänä talvena hankkimaan jne.

          320i:ssä on samat suuttimet kuin 325i:ssä, joten tarvittava reservi pitäisi olla, mutta ilmeisesti 330i:n suuttimetkin kävisi jos siitä jotain hyötyä.
          Last edited by jluoma; 02-12-2019, 09:18.
          Takavetoinen on erinomainen talviauto, kunhan kuljettajalla on kädet.

          325d e91 -08 M-Sport, vaimolla 118d e87 -05,

          Ex. 316i e46 Sedan -00, 320i touring M-Sport -04

          Comment

          • Muurahainen
            BTCF Member
            • Dec 2006
            • 9194
            • Nurmijärvi

            Näyttää siltä että omat pelit lähtevät paremmin käyntin pakkasella kuin 0-10 asteessa.
            Pitää varmaan tehdä rikastukseen tuolle välille joku pomppu.

            Comment

            • HTK12
              BTCF Member
              • Jul 2011
              • 10949
              • Joensuu

              Originally posted by jluoma View Post
              Moottorinlämmitin on käytössä ja se toki auttaa käynnistymiseen. Nyt on ehkä 10% 98:ia seassa, pitää vielä vahvistaa seosta kunhan saa tehtyä tilaa. Ei kertaakaan ole jäänyt ajamatta siksi ettei käynnisty, mutta lämmittämättä pelkällä e85:llä sai tosiaan yrittää useita kertoja ennenkuin sai siirrettyä niin että roikka ylettää. Toki vanhassa autossa voi olla etanoliin liittymättömiäkin ongelmia. Uuden akun ehkä joutuu tänä talvena hankkimaan jne.

              320i:ssä on samat suuttimet kuin 325i:ssä, joten tarvittava reservi pitäisi olla, mutta ilmeisesti 330i:n suuttimetkin kävisi jos siitä jotain hyötyä.
              Eikö viisaampaa olisi vaan säätää se vakio ecu? Ei tarvitsisi läträtä seoksilla. :think
              e39 540iA E85

              Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
              Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
              Retrofit ym. koodaukset (BMW)
              Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
              INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
              Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

              Comment

              • jluoma
                Bimmer Fanatic
                • Mar 2015
                • 685
                • Lappeenranta

                Originally posted by HTK12 View Post
                Eikö viisaampaa olisi vaan säätää se vakio ecu? Ei tarvitsisi läträtä seoksilla. :think
                Ehkä, mutta voiko sen säätää niin, että toimii myös bensalla? E85:sen saatavuus ei vakuuta vielä niin että laskisin yhden kortin varaan.
                Last edited by jluoma; 02-12-2019, 19:31.
                Takavetoinen on erinomainen talviauto, kunhan kuljettajalla on kädet.

                325d e91 -08 M-Sport, vaimolla 118d e87 -05,

                Ex. 316i e46 Sedan -00, 320i touring M-Sport -04

                Comment

                • HTK12
                  BTCF Member
                  • Jul 2011
                  • 10949
                  • Joensuu

                  Originally posted by jluoma View Post
                  Ehkä, mutta voiko sen säätää niin, että toimii myös bensalla? E85:sen saatavuus ei vakuuta vielä niin että laskisin yhden kortin varaan.
                  Tuskin tulee kunnolla toimimaan pelkällä bensalla kun on kylmät kelit. Kylmäkäynnistyskartat niin erilaiset, että pelkällä bensalla voi sitten olla hankala saada käyntiin. Ajossa lambda säätö osaa säätää seokset kohdalleen ihan riittävän hyvin tilapäiseen ajoon. Vaatii toki rajojen muutokset softaan, ettei ala herjaamaan.

                  Tosin eipä se nyt toimi ilmeisesti myöskään pelkästään E85:lla sillä flexfuel purkilla. Kyllähän noita E85 asemia jo melko hyvin on ja yhdellä tankilla pääsee sen 400-600km, niin ei sitä nyt ihan heti tarvitse olla tankkaamassa. Vakio ecun säätämisessä se hyvä puoli, että sinne voi halutessaan laittaa sen vakiosoftan takaisin, jolloin toimii normaalisti taas bensalla. Fläshääminen onnistuu OBD-portista ja homma hoituu parissa minuutissa.
                  e39 540iA E85

                  Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                  Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                  Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                  Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                  INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                  Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                  Comment

                  • jluoma
                    Bimmer Fanatic
                    • Mar 2015
                    • 685
                    • Lappeenranta

                    Vähemmän oli mitään ongelmaa silloin kun oli M43 ja ebaysta löydetty halpis boksi. Silloin kyllä piti itse napilla valita ohjelma polttoaineen mukaan. Noh mutta kun piti saada 6-sylinteriä ja sitten yrittää säästää kuluissa niin ne ajatukset vähän sotii toisiaan vastaan.
                    Takavetoinen on erinomainen talviauto, kunhan kuljettajalla on kädet.

                    325d e91 -08 M-Sport, vaimolla 118d e87 -05,

                    Ex. 316i e46 Sedan -00, 320i touring M-Sport -04

                    Comment

                    • HTK12
                      BTCF Member
                      • Jul 2011
                      • 10949
                      • Joensuu

                      Originally posted by jluoma View Post
                      Vähemmän oli mitään ongelmaa silloin kun oli M43 ja ebaysta löydetty halpis boksi. Silloin kyllä piti itse napilla valita ohjelma polttoaineen mukaan. Noh mutta kun piti saada 6-sylinteriä ja sitten yrittää säästää kuluissa niin ne ajatukset vähän sotii toisiaan vastaan.
                      Itse laittaisin vaan etanolisoftan sisään vakio ecuun, vaihtaa sitten bensa softan tarvittaessa takaisin. Nopea fläshätä tarvittaessa. Nuo eflexfuel purkin tapaiset, ei mielestäni ole mikään paras ratkaisu, kun niitä ei voi itse käsittääkseni säätää mitenkään. Tuollainen purkki, jossa itse säädetään voisi kanssa olla toimvia vaihtoehto, jos siinä voisi myös käynnistys rikastukset jotenkin itse säätää. 350€ ei mielestäni ole mikään halpa hinta tuollaisesta eflexfuel:sta, jota ei voi itse mitenkään säätää.
                      e39 540iA E85

                      Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                      Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                      Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                      Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                      INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                      Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                      Comment

                      • Urpo_rotta
                        BTCF Member
                        • May 2012
                        • 5257
                        • Pirkkala

                        Originally posted by HTK12 View Post
                        Itse laittaisin vaan etanolisoftan sisään vakio ecuun, vaihtaa sitten bensa softan tarvittaessa takaisin. Nopea fläshätä tarvittaessa. Nuo eflexfuel purkin tapaiset, ei mielestäni ole mikään paras ratkaisu, kun niitä ei voi itse käsittääkseni säätää mitenkään. Tuollainen purkki, jossa itse säädetään voisi kanssa olla toimvia vaihtoehto, jos siinä voisi myös käynnistys rikastukset jotenkin itse säätää. 350€ ei mielestäni ole mikään halpa hinta tuollaisesta eflexfuel:sta, jota ei voi itse mitenkään säätää.

                        Kaupallisessa tuotteessa yleensä on tietyt asiat miten se kannattaa tehdä. Jos itse olisin tekemässä kaupallista tuotetta, sen toiminta voisi hyvinkin olla eflexfuel laitteen kaltainen. Nykypäivän sana: helppous. Sillä tehdään rahaa.
                        E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
                        E34 525i -90 twinturbo 427/519

                        N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
                        VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
                        Kysy jos tarvetta

                        Comment

                        • HTK12
                          BTCF Member
                          • Jul 2011
                          • 10949
                          • Joensuu

                          Originally posted by Urpo_rotta View Post
                          Kaupallisessa tuotteessa yleensä on tietyt asiat miten se kannattaa tehdä. Jos itse olisin tekemässä kaupallista tuotetta, sen toiminta voisi hyvinkin olla eflexfuel laitteen kaltainen. Nykypäivän sana: helppous. Sillä tehdään rahaa.
                          Toki kaupallinen tuote kannattaa tehdä mahdollisimman universaaliksi, että saman voi myydä mahdollisimman monelle. Kuluttajan ei välttämättä tälläistä kannata ostaa, kun se ei usein toimi omassa käytössä parhaalla mahdollisella tavalla. Itsellä ei ainakaan kovin pitkään autossa viipyisi purkki, jos jo +5c joutuu monta kertaa starttaamaan, että saa käyntiin (tämä on mielestäni sen helpon vastakohta, kun joka aamu joudut sahaamaan käyntiin). Säästö on kuitenkin niin pieni ja tuo purkki kuitenkin maksaa ~350€+asennus. Jos taas haluaa harrastaa, niin sitten ei tuollainen paljon innosta, kun siinä ei ole mitään säädettävää.
                          e39 540iA E85

                          Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                          Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                          Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                          Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                          INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                          Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                          Comment

                          • jluoma
                            Bimmer Fanatic
                            • Mar 2015
                            • 685
                            • Lappeenranta

                            Originally posted by HTK12 View Post
                            Toki kaupallinen tuote kannattaa tehdä mahdollisimman universaaliksi, että saman voi myydä mahdollisimman monelle. Kuluttajan ei välttämättä tälläistä kannata ostaa, kun se ei usein toimi omassa käytössä parhaalla mahdollisella tavalla. Itsellä ei ainakaan kovin pitkään autossa viipyisi purkki, jos jo +5c joutuu monta kertaa starttaamaan, että saa käyntiin (tämä on mielestäni sen helpon vastakohta, kun joka aamu joudut sahaamaan käyntiin). Säästö on kuitenkin niin pieni ja tuo purkki kuitenkin maksaa ~350€+asennus. Jos taas haluaa harrastaa, niin sitten ei tuollainen paljon innosta, kun siinä ei ole mitään säädettävää.
                            Niinno, ehken täysin tyytyväinen laitteen ominaisuuksiin, mutta lähes 100km tulee työmatkaa päivässä ja etanolikäyttöisyyteen on sijoitettu rahaa, niin nyt sitä pitäisi käyttää saadakseen säästöä takaisinpäin. Sähkölämmitys on käytettävissä apuna niin kotona kuin työpaikallakin. Kun tankkaa aina kun on puolillaan, vuorotellen bensaa ja e85 niin hyvin toimii, mutta tietysti säästöä syntyy vähemmän kuin kesäkaudella.

                            Ehkä pitkällä aikavälillä voisi kiinnostaa jokin muu ratkaisu, jolloin eflexfuel:in voi heivata kiertoon. Ehkä jopa diesel, mutta sylinterien määrää en aio ainakaan vähentää vaikka auto vaihtuisikin.
                            Last edited by jluoma; 05-12-2019, 10:01.
                            Takavetoinen on erinomainen talviauto, kunhan kuljettajalla on kädet.

                            325d e91 -08 M-Sport, vaimolla 118d e87 -05,

                            Ex. 316i e46 Sedan -00, 320i touring M-Sport -04

                            Comment

                            • gedu
                              Bimmer Rookie
                              • Aug 2011
                              • 94
                              • Helsinki

                              Niin siis tuo Sipilän jonkun kaverin boksihan haistelee vain ja ainoastaan etanolipitoisuutta polttoaineessa ja nuuskii jopa koneen lämpöjä. Suurin ongelmahan sillä on se, että se ei vain vakiosuuttimilla saa syötettyä riittävästi E85 pyttyy, että sen voisi sytyttää sillä bensaosamäärällä, kun etanoli ei suostu haihtumaan riittävästi kylmäkäynnistyksessa. Pelkkä polttoaineen määrän lisääminen ei siis auta, vaan pitää puuttua myös sytkäennakkoon, ja sitä tuo Eflexihän ei osaa.

                              Se kylmäkäyntikartta E85 kanssa on sellainen, että se on kärsimystä koneelle, kun etanolia valuu pitkin pytyn seiniä, ja siittä sitten öljyn sekaan. E85 kampe ei sovellu pätkäajoon kylmässä kovinkaan pitkään, öljyn lämmön pitäisi nousta yli 79 asteen jokaisella ajokerralla, että se kylmäkäynnistyksessä renkaiden öljykiertoon raapima etanoli haihtuisi pois öljykierrosta. Mitä enemmän etanolia öljyn seassa, sitä enempi myös vettä siellä emulsiossa

                              Itse jos tuon Eflexfuelin jos asentaa, niin rahaahan saa takaisinkin sen 200€ kun käy muutostamassa auton uudelle polttoaineelle.
                              Last edited by gedu; 06-12-2019, 20:47.
                              Most likely, you will end up agreeing with "Life's a Bitch, then you end up marrying one"

                              -01 E39 540iA touring
                              Ex -94 E34 540iA touring

                              Comment

                              • jluoma
                                Bimmer Fanatic
                                • Mar 2015
                                • 685
                                • Lappeenranta

                                Originally posted by gedu View Post

                                Itse jos tuon Eflexfuelin jos asentaa, niin rahaahan saa takaisinkin sen 200€ kun käy muutostamassa auton uudelle polttoaineelle.
                                Se raha on haettu ja saatu, mutta kulujakin on ollut, kaksi halpaa bensapumppua ja yksi (viimeisin) laatu vehje. Yksi starttimoottori.. sehän oli todella vaikea tuoda kotiin kun polttoaineen painetta puuttuu.. olihan se 200tkm ajettu jo kuitenkin. JOS kaiken työn olisi joutunut teettämään jossain korjaamossa niin eihän mulla olis varaa tähän leikkiin ollenkaan.
                                Takavetoinen on erinomainen talviauto, kunhan kuljettajalla on kädet.

                                325d e91 -08 M-Sport, vaimolla 118d e87 -05,

                                Ex. 316i e46 Sedan -00, 320i touring M-Sport -04

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎