Announcement

Collapse
No announcement yet.

F sarjan N55, S55 ja B58 moottorien viritys ym. modaus

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Kaimu
    BTCF Member
    • Nov 2011
    • 464
    • Turun kupeessa

    Mites täälläpäin näissä yleisesti kestäneet jakopää ja kk-lakrut?
    Laakereista tulee juttua aika tasaisesti rapakon takaa vähän kaikenmoisella kilometrisuorituksella.
    Ilmeisesti eivät ole pitkäikäisiä ainakaan n55 padassa ja varsinkin tuo öljysuodattimenjalan tiivisteen vaihto saa monella slaikat luiskahtamaan, ellei saa pyöritettyä moottoria ilman käynnistymistä öljynpaineiden nostamiseksi.

    Ketju ilmeisesti melko kestävä ainakin poikkimenemisen suhteen, mutta venymistä löytyy välillä juttua.
    Melko purkaltahan tuo ketjukin näyttää n55 moottorissa:think
    Kokemuksia?
    Varmaan 200tkm nurkilla kannattanee tehdä viimeistään molemmat mikäli ei halua riskejä?
    sigpic

    E82 n55

    Comment

    • Tommix
      BTCF Member
      • Dec 2006
      • 5401
      • S:t Karins

      Olen kytistellyt jonkun aikaa jo S55 mosaan noita downpipeja.
      Nämä roikkui pitkään omassa watchlist:lla ebayssä:

      Downpipe BMW M3 M4

      Heitin tarjouksen 250€ ja jäin odottamaan vastausta. Samana päivänä tuli viesti että ovat hyväksyneet tarjoukseni. Rahtia 19 € päälle joten aika halpana noita kyllä pidän.
      Tänään tuli paketti kotiin.











      Keväämmällä sitten asennuksen yhteydessä näkee sopivuuden ja laadun/keston sitten käytössä...
      Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
      Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
      ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
      Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006

      Comment

      • Petri.Kekkonen
        Bimmer Enthusiast
        • Jan 2006
        • 7397
        • Oulu

        Lainaan nettiautoketjusta tänne kun sopinee paremmin aiheeseen:
        Tuossa F30 Alpina B3:ssa siis on https://en.wikipedia.org/wiki/Alpina_B3_(F30) mukaan N55-moottori tuplaturboilla ja vieläpä muuttuvageometrisilla ahtimilla. Mitään vastaavaa settiä ei taida olla tuning-puolella tarjolla? Alpina-osiakin saanee jostain, mutta onkohan kukaan niitä käyttänyt ei-Alpinoissa?

        Olis tosi kiinnostavaa ymmärtää paremmin mitä Alpina on tuolla (monimutkaisella) ratkaisulla saavuttanut verrattuna tyypillisempiin N55-virityksiin, jotka yltää samoihin tehoihin.
        E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
        E39 523i M Sport '00, Titansilber

        Comment

        • Tommix
          BTCF Member
          • Dec 2006
          • 5401
          • S:t Karins

          Originally posted by Petri.Kekkonen View Post
          Lainaan nettiautoketjusta tänne kun sopinee paremmin aiheeseen:

          Tuossa F30 Alpina B3:ssa siis on https://en.wikipedia.org/wiki/Alpina_B3_(F30) mukaan N55-moottori tuplaturboilla ja vieläpä muuttuvageometrisilla ahtimilla. Mitään vastaavaa settiä ei taida olla tuning-puolella tarjolla? Alpina-osiakin saanee jostain, mutta onkohan kukaan niitä käyttänyt ei-Alpinoissa?

          Olis tosi kiinnostavaa ymmärtää paremmin mitä Alpina on tuolla (monimutkaisella) ratkaisulla saavuttanut verrattuna tyypillisempiin N55-virityksiin, jotka yltää samoihin tehoihin.
          Wikipedia sanoo:
          "The N55R20A is Alpina's initial version of the N55, producing 301 kW (404 bhp). The twin turbocharger system of the N54B30 is used, replacing the twin-scroll charging system originally applied."
          Eli samaa kikkaa alpina käyttää kuin n54 virittäjät
          Isompi cooleri, nostetut ahtopaineet ja ngk tulpat.
          Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
          Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
          ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
          Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006

          Comment

          • mirrinmurkina
            Bimmer Rookie
            • Jul 2012
            • 161
            • Tuusula

            mhd e85 stage1

            Voiko tuon kanssa käyttää mitä tahansa etanoliseosta vai vain e85?
            Onko kokemuksia miten on tuo ohjelma on toiminut?
            Last edited by mirrinmurkina; 26-03-2021, 09:15. Reason: tuo moottorinohjaimen ohjelmistoversioon liittyvä ehto koskikin muita automalleja kuin mitä minulla on.
            f10 535xi vm2011
            ---
            ex:
            e92 335i vm2007
            e90 320i vm2005
            e46 328CiA vm1999

            Comment

            • M-ERiMiEs
              BTCF Member
              • Jun 2013
              • 210
              • Porvoo

              Originally posted by mirrinmurkina View Post
              Voiko tuon kanssa käyttää mitä tahansa etanoliseosta vai vain e85?
              Onko kokemuksia miten on tuo ohjelma on toiminut?
              Eilen pistän stage2 full e85 softan sisään eikä siinä valittamista. Kohta pääsee kokeilemaan miten se "kylmänä" lähtee käyntiin.

              Mutta toiseen eli se on vaan pelkälle e85. Siellä on erikseen niille seoksille omat kartat. Toki tähänkin on tulossa parannus kunhan toi mhd flexfuel systeemi tulee joskus markkinoille.
              F11 LCI 535i M-Sport
              Voorti -12

              Vikakoodeja, koodailuja ja päivityksiä Porvoon seudulla kaikkiin malleihin, YV:llä saa kiinni.

              Comment

              • Tommix
                BTCF Member
                • Dec 2006
                • 5401
                • S:t Karins

                Originally posted by mirrinmurkina View Post
                Voiko tuon kanssa käyttää mitä tahansa etanoliseosta vai vain e85?
                Onko kokemuksia miten on tuo ohjelma on toiminut?
                Aikoinaan tuota testailin, ja tosiaan pitää käyttää 100% E85. Toimii ihan hyvin mutta polttoainepuolen vajaavaisuudesta johtuen ahdot on jätetty 12 PSI:hin (E85 Stage2+). Eli tehoa ei ulos ihan hirveästi tule. Mutta huoletta voit E85:lla siis ajella.
                Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
                Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
                ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
                Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006

                Comment

                • Tommix
                  BTCF Member
                  • Dec 2006
                  • 5401
                  • S:t Karins

                  Kesärenkaat alla, xHP stage3 laatikossa ja nyt E98 Stage 2+ MHD kartta koneessa. Aika rajuksi muuttui ämmä. Tai itse asiassa comfort puolella on sama leppoisa tunnelma mutta sport puolella kaasunvaste terävöityi pirusti ja vetoja on aika paljon enemmän. Pitää lainata Dragya ja ottaa vähän vetoja. Kunhan asfaltti siis lämpeää ensin että saa pitoja.
                  Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
                  Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
                  ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
                  Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006

                  Comment

                  • Reeperbahn
                    BTCF Member
                    • May 2012
                    • 602
                    • EFOU

                    Originally posted by Tommix View Post
                    Kesärenkaat alla, xHP stage3 laatikossa
                    Millaista muutosta huomasit laatikossa Sport+ modella XHP:n asennuksen jälkeen? Tässä mietinnässä laittaisko itekki. MHD Stage 2+ on asennettu.
                    -BMW M3 -09
                    -MB E320 Coupe -94
                    -MB E250 CGI -10
                    -Husqvarna R320 -14

                    Comment

                    • Tommix
                      BTCF Member
                      • Dec 2006
                      • 5401
                      • S:t Karins

                      Originally posted by Reeperbahn View Post
                      Millaista muutosta huomasit laatikossa Sport+ modella XHP:n asennuksen jälkeen? Tässä mietinnässä laittaisko itekki. MHD Stage 2+ on asennettu.
                      Nopeuttahan tuohon laatikkoon ei enää lisää saa (lyö nyt jo aika rajusti pykälää sisään sport ja sport+ ).
                      Lähinnä linjapaineiden nosto antaa lisää pitoa kytkimelle.
                      Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
                      Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
                      ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
                      Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006

                      Comment

                      • Rale
                        BTCF Member
                        • Jul 2005
                        • 1482
                        • Porvoo

                        Originally posted by Tommix View Post
                        Nopeuttahan tuohon laatikkoon ei enää lisää saa (lyö nyt jo aika rajusti pykälää sisään sport ja sport+ ).
                        Lähinnä linjapaineiden nosto antaa lisää pitoa kytkimelle.
                        Kukaan sitä stage4:ää kokeillu? Vai onko se individual hommeleita?
                        17.4 menee oma ahtimen ja muiden tarpeiden asennukseen. Ei jaksaisi odotella, vaan ei ole edes suvikumeja vielä, ettei sen puolesta. 6vkoa arvioitu valmistumis aika vanteille

                        Comment

                        • Tommix
                          BTCF Member
                          • Dec 2006
                          • 5401
                          • S:t Karins

                          Originally posted by Rale View Post
                          Kukaan sitä stage4:ää kokeillu? Vai onko se individual hommeleita?
                          17.4 menee oma ahtimen ja muiden tarpeiden asennukseen. Ei jaksaisi odotella, vaan ei ole edes suvikumeja vielä, ettei sen puolesta. 6vkoa arvioitu valmistumis aika vanteille
                          Oliko toi stage4 joku ratamoodi, eli pitää kierrokset koko ajan ylhäällä?
                          DKG laatikkoon ei tuota stage4 edes ole vissiin.
                          Meinaakko pystyä olemaan noin pitkään ilman autoa?
                          Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
                          Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
                          ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
                          Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006

                          Comment

                          • Rale
                            BTCF Member
                            • Jul 2005
                            • 1482
                            • Porvoo

                            Originally posted by Tommix View Post
                            Oliko toi stage4 joku ratamoodi, eli pitää kierrokset koko ajan ylhäällä?
                            DKG laatikkoon ei tuota stage4 edes ole vissiin.
                            Meinaakko pystyä olemaan noin pitkään ilman autoa?
                            Juju voi hyvin olla joku sen kaltainen toiminto. Ehtinyt vielä perehtyä tarkemmin.
                            En kyllä niin pitkään jaksa olla. Täytyy joku setti laittaa pyörimään alle siksi aikaa.

                            Comment

                            • firemax
                              Newbiemmer
                              • Jun 2009
                              • 15
                              • Finland

                              Oma n55 leikkas 150tkm
                              kk laakerit, ala kerta vaihdettiin kokonaan.
                              kuulemma alkanut yleistymään täälläkin. Ei saa kylmänä voitelua ja tuppaa leikkaamaan.
                              Autona 2016 M235i


                              Originally posted by Kaimu View Post
                              Mites täälläpäin näissä yleisesti kestäneet jakopää ja kk-lakrut?
                              Laakereista tulee juttua aika tasaisesti rapakon takaa vähän kaikenmoisella kilometrisuorituksella.
                              Ilmeisesti eivät ole pitkäikäisiä ainakaan n55 padassa ja varsinkin tuo öljysuodattimenjalan tiivisteen vaihto saa monella slaikat luiskahtamaan, ellei saa pyöritettyä moottoria ilman käynnistymistä öljynpaineiden nostamiseksi.

                              Ketju ilmeisesti melko kestävä ainakin poikkimenemisen suhteen, mutta venymistä löytyy välillä juttua.
                              Melko purkaltahan tuo ketjukin näyttää n55 moottorissa:think
                              Kokemuksia?
                              Varmaan 200tkm nurkilla kannattanee tehdä viimeistään molemmat mikäli ei halua riskejä?

                              Comment

                              • Kaimu
                                BTCF Member
                                • Nov 2011
                                • 464
                                • Turun kupeessa

                                Originally posted by firemax View Post
                                Oma n55 leikkas 150tkm
                                kk laakerit, ala kerta vaihdettiin kokonaan.
                                kuulemma alkanut yleistymään täälläkin. Ei saa kylmänä voitelua ja tuppaa leikkaamaan.
                                Autona 2016 M235i
                                Paskalta kuullostaa joo.
                                Täytyy varmaan omasta jossain kohtiin katsoa nuo luiskat.
                                Pistettiinkö uusi jakopää?
                                sigpic

                                E82 n55

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎