Originally posted by Odto
View Post
M50-turbo keskustelua osista 2019
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
-
-
Ennen kuin ostan loput pakoputkivärkit, niin kysymys. Ahtimessa on 2,5" outletti ja nykyinen downpipen alku on 2,5". Tehotavoite on kuitenkin maltilliset 350hp, joten mahtaako 2,5" downpipesta ja pakoputkesta tulla pullonkaulaa? Olisi silti varmaan viisaampi laittaa 3" putkea :think
Leave a comment:
-
-
Originally posted by matke View Postoli tarkoitus ainakin aluksi että itsesäädän
No osta vaan M50B25nv jonkun automaatti-e34:n pellin alta niin voit huoletta antaa sille kilon painetta ja saat sen 400hv. Tämä "itsesäätäminen" on juuri se tie tuhoon. Jotkut on onnistuneet, toiset ei. Tietenkin suuttimet on vaihdettava! 400hv= vähintään 400cc suuttimet bensalla. re85:llä +30% vähintään eli 400x1.3=520cc.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Urpo_rotta View PostJos olen oikein ymmärtänyt, niin vakioilla osilla männänrengasvälit ja kannentiiviste on ne mitkä ensin antautuu, monessa ne on alkanu hajota siinä 500hv tietämillä.
Panostaisin säätöön, eli vie säädettäväksi ammattilaiseksi tiedetylle säätäjälle.
Nakutus tappaa rengasvälit ja tiivisteen. Jos se ei nakuta niin "paineeseen" ei kuole yksikään kone. Mutta kun siellä on reilu kilo painetta jolla se auki 500hv alkaa löytymään, on toleranssit todella pienet. Siinä vaiheessa joka sylinterissä pitäisi olla 100% sama polttoaine-ilmaseos, ennakko ja virtaus.
Monesti näissä "markan moottoreissa" eo. asiat ei ole kunnossa.
Asiallinen penkissä säätö on hyvä lähtökohta, mutta ei aina se 100% turva. Foorumillakin on kuitenkin nähty avaamattomia M50B25nv-koneita joille on painetta tarjottu se kilo ja ajettu kun mielenköyhä mutta ne on kuitenkin kestäneet enemmän kun yhden motarin päästä-päähän ajon. Jotain niissä on tehty oikein:think
Leave a comment:
-
-
oli tarkoitus ainakin aluksi että itsesäädän mutta katsotaan eli pitää noita sivuja lukea ja budjettia kartottaa mitkähän männät ja kanget vakiotkin kyllä taitaa kestää mutta lähinnä tarkota ostan jonkun raaakamoottorin niin en uskalla sitä vaan heittää ja lähteä on the road kun joku teini ajanut sen iha paskaks jo valmiiksi, tarkotus et katu auto millä taitetaa suht pitkiäki matkoja ja päästää rekoista ohi mutta eiköhä tuo nälkä kasva syödessä.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Urpo_rotta View Post350-400hv mistä tahansa m5x moottorista kyllä saa liikkuvien osien puolesta, kunhan kone on säädetty niin ettei se riko itse itseään.
Myös öljy ja miten niitä vaihdellaan, ja jäähdytyksen toteutus vaikuttaa asiaan. Välijäähdytin kannattaa olla mahdollisimman tehokas, se on aina hyvä asia. Samoin öljynjäähdytys kannattaa rakentaa ja mieluiten termostaatilla.
Jos olen oikein ymmärtänyt, niin vakioilla osilla männänrengasvälit ja kannentiiviste on ne mitkä ensin antautuu, monessa ne on alkanu hajota siinä 500hv tietämillä.
Panostaisin säätöön, eli vie säädettäväksi ammattilaiseksi tiedetylle säätäjälle.
Tällä reseptillä pääset alkuun ja rahaa ja työtä menee paljon vähemmän kuin että jos rakennat samantien tako-osilla kasatun alakerran, joka on periaatteessa 500-900hv tason moottori eli aika overkill alle 400hv koneeseen
Jossain topikissa asiasta kovasti keskusteltiin, mutten juuri nyt muista missä..? --> Edit: No tietysti tässä samassa topikissa muutama sivu taakse päin. Post #594 alkaen tulee kokemusperäistä tietoa.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by matke View Post:think niin voi olla, mut mitä kankia ja mäntiä suositelisitta :think
350-400hv mistä tahansa m5x moottorista kyllä saa liikkuvien osien puolesta, kunhan kone on säädetty niin ettei se riko itse itseään.
Myös öljy ja miten niitä vaihdellaan, ja jäähdytyksen toteutus vaikuttaa asiaan. Välijäähdytin kannattaa olla mahdollisimman tehokas, se on aina hyvä asia. Samoin öljynjäähdytys kannattaa rakentaa ja mieluiten termostaatilla.
Jos olen oikein ymmärtänyt, niin vakioilla osilla männänrengasvälit ja kannentiiviste on ne mitkä ensin antautuu, monessa ne on alkanu hajota siinä 500hv tietämillä.
Panostaisin säätöön, eli vie säädettäväksi ammattilaiseksi tiedetylle säätäjälle.
Tällä reseptillä pääset alkuun ja rahaa ja työtä menee paljon vähemmän kuin että jos rakennat samantien tako-osilla kasatun alakerran, joka on periaatteessa 500-900hv tason moottori eli aika overkill alle 400hv koneeseen
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Supra^ View PostNo sittenhän se lähtee homma taas ihan lapasesta ja alkaa touhutonneja menemään. Siinä tapauksessa varmaan hyvä aloittaa samantien sillä hx40-kokoluokan ahtimella, kun nälkä kuitenkin kasvaa syödessä.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by matke View Postmoottorin kyl meinasin käyttää auki saa samalla rempata kun tuommosia koneita ostelee tiijä mite niitä on käytetty samanahn sinne ois kanget ja männät vähän kestävempiin?:think
Leave a comment:
-
-
Originally posted by matke View Postmoottorin kyl meinasin käyttää auki saa samalla rempata kun tuommosia koneita ostelee tiijä mite niitä on käytetty samanahn sinne ois kanget ja männät vähän kestävempiin?:think
Kai tuon verran menee vielä vakio hiluillakin jos tuossa tehossa ajattelit pysyä.
Minä en kyllä mistään mitään kokemuksella puhu kun ei yhtään tuollaista turboa ole itsellä.
Leave a comment:
-
-
moottorin kyl meinasin käyttää auki saa samalla rempata kun tuommosia koneita ostelee tiijä mite niitä on käytetty samanahn sinne ois kanget ja männät vähän kestävempiin?:think
Leave a comment:
-
-
Noille tehoille ehkä jopa mielummin HX35. B25/B28/B30, avaamattomana ja sillä kysyjän mainitsemalla ammevanoksella.
Leave a comment:
-
-
Kaikista saa tuon tehon tekemättä mitään peruskoneelle... ahtimeksi hx40super varmasti parhain vaihtoehto alle 500e uutena.
Leave a comment:
-
-
No melkeen kannattais ostaa tuplavanos mylly kun se on m5x sarjasta se kehittynein versio. Vanoksella saa paljonkin hyötyä ahdetussa ja tuplavanoksella vielä enemmän. Sit on vielä parempi jäähdytinneste kierto ja sähköinen termarikin näin niinkuin jotain mainitakseni.
Leave a comment:
-
Leave a comment: