memebuy23buy

M50-turbo keskustelua osista 2019

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • rungo
    replied
    Originally posted by Odto View Post
    Ennen kuin ostan loput pakoputkivärkit, niin kysymys. Ahtimessa on 2,5" outletti ja nykyinen downpipen alku on 2,5". Tehotavoite on kuitenkin maltilliset 350hp, joten mahtaako 2,5" downpipesta ja pakoputkesta tulla pullonkaulaa? Olisi silti varmaan viisaampi laittaa 3" putkea :think
    Ensimmäinen mutka turbon jälkeen on se ahdistavin kohta, jos vaan mahtuu niin mutka 3" tai 3,5" ja lopun vetää vaikka pienemmällä

    Leave a comment:


  • Odto
    replied
    Ennen kuin ostan loput pakoputkivärkit, niin kysymys. Ahtimessa on 2,5" outletti ja nykyinen downpipen alku on 2,5". Tehotavoite on kuitenkin maltilliset 350hp, joten mahtaako 2,5" downpipesta ja pakoputkesta tulla pullonkaulaa? Olisi silti varmaan viisaampi laittaa 3" putkea :think

    Leave a comment:


  • Vauhtivaunu
    replied
    Originally posted by matke View Post
    oli tarkoitus ainakin aluksi että itsesäädän


    No osta vaan M50B25nv jonkun automaatti-e34:n pellin alta niin voit huoletta antaa sille kilon painetta ja saat sen 400hv. Tämä "itsesäätäminen" on juuri se tie tuhoon. Jotkut on onnistuneet, toiset ei. Tietenkin suuttimet on vaihdettava! 400hv= vähintään 400cc suuttimet bensalla. re85:llä +30% vähintään eli 400x1.3=520cc.

    Leave a comment:


  • Vauhtivaunu
    replied
    Originally posted by Urpo_rotta View Post
    Jos olen oikein ymmärtänyt, niin vakioilla osilla männänrengasvälit ja kannentiiviste on ne mitkä ensin antautuu, monessa ne on alkanu hajota siinä 500hv tietämillä.

    Panostaisin säätöön, eli vie säädettäväksi ammattilaiseksi tiedetylle säätäjälle.

    Nakutus tappaa rengasvälit ja tiivisteen. Jos se ei nakuta niin "paineeseen" ei kuole yksikään kone. Mutta kun siellä on reilu kilo painetta jolla se auki 500hv alkaa löytymään, on toleranssit todella pienet. Siinä vaiheessa joka sylinterissä pitäisi olla 100% sama polttoaine-ilmaseos, ennakko ja virtaus.


    Monesti näissä "markan moottoreissa" eo. asiat ei ole kunnossa.



    Asiallinen penkissä säätö on hyvä lähtökohta, mutta ei aina se 100% turva. Foorumillakin on kuitenkin nähty avaamattomia M50B25nv-koneita joille on painetta tarjottu se kilo ja ajettu kun mielenköyhä mutta ne on kuitenkin kestäneet enemmän kun yhden motarin päästä-päähän ajon. Jotain niissä on tehty oikein:think

    Leave a comment:


  • matke
    replied
    oli tarkoitus ainakin aluksi että itsesäädän mutta katsotaan eli pitää noita sivuja lukea ja budjettia kartottaa mitkähän männät ja kanget vakiotkin kyllä taitaa kestää mutta lähinnä tarkota ostan jonkun raaakamoottorin niin en uskalla sitä vaan heittää ja lähteä on the road kun joku teini ajanut sen iha paskaks jo valmiiksi, tarkotus et katu auto millä taitetaa suht pitkiäki matkoja ja päästää rekoista ohi mutta eiköhä tuo nälkä kasva syödessä.

    Leave a comment:


  • Freak
    replied
    Originally posted by Urpo_rotta View Post
    350-400hv mistä tahansa m5x moottorista kyllä saa liikkuvien osien puolesta, kunhan kone on säädetty niin ettei se riko itse itseään.
    Myös öljy ja miten niitä vaihdellaan, ja jäähdytyksen toteutus vaikuttaa asiaan. Välijäähdytin kannattaa olla mahdollisimman tehokas, se on aina hyvä asia. Samoin öljynjäähdytys kannattaa rakentaa ja mieluiten termostaatilla.

    Jos olen oikein ymmärtänyt, niin vakioilla osilla männänrengasvälit ja kannentiiviste on ne mitkä ensin antautuu, monessa ne on alkanu hajota siinä 500hv tietämillä.

    Panostaisin säätöön, eli vie säädettäväksi ammattilaiseksi tiedetylle säätäjälle.

    Tällä reseptillä pääset alkuun ja rahaa ja työtä menee paljon vähemmän kuin että jos rakennat samantien tako-osilla kasatun alakerran, joka on periaatteessa 500-900hv tason moottori eli aika overkill alle 400hv koneeseen
    Tuossa kun aiemmin suositelteltiin lähtökohdaksi sitä "ammevanosta" eli m52tub28-moottoria, niin kiertokanget on lujilla 500 hepan tehoilla ja taitavat ollakin se heikoin lenkki niissä moottoreissa. :think Alle neljän sadan pelattaessa pitäisi niilläkin kyllä pärjätä.

    Jossain topikissa asiasta kovasti keskusteltiin, mutten juuri nyt muista missä..? --> Edit: No tietysti tässä samassa topikissa muutama sivu taakse päin. Post #594 alkaen tulee kokemusperäistä tietoa.
    Last edited by Freak; 28-03-2020, 10:32. Reason: Sama pää kesät talvet :bang

    Leave a comment:


  • Urpo_rotta
    replied
    Originally posted by matke View Post
    :think niin voi olla, mut mitä kankia ja mäntiä suositelisitta :think

    350-400hv mistä tahansa m5x moottorista kyllä saa liikkuvien osien puolesta, kunhan kone on säädetty niin ettei se riko itse itseään.
    Myös öljy ja miten niitä vaihdellaan, ja jäähdytyksen toteutus vaikuttaa asiaan. Välijäähdytin kannattaa olla mahdollisimman tehokas, se on aina hyvä asia. Samoin öljynjäähdytys kannattaa rakentaa ja mieluiten termostaatilla.

    Jos olen oikein ymmärtänyt, niin vakioilla osilla männänrengasvälit ja kannentiiviste on ne mitkä ensin antautuu, monessa ne on alkanu hajota siinä 500hv tietämillä.

    Panostaisin säätöön, eli vie säädettäväksi ammattilaiseksi tiedetylle säätäjälle.

    Tällä reseptillä pääset alkuun ja rahaa ja työtä menee paljon vähemmän kuin että jos rakennat samantien tako-osilla kasatun alakerran, joka on periaatteessa 500-900hv tason moottori eli aika overkill alle 400hv koneeseen

    Leave a comment:


  • Juppe
    replied
    -----
    Last edited by Juppe; 28-10-2020, 15:46.

    Leave a comment:


  • matke
    replied
    Originally posted by Supra^ View Post
    No sittenhän se lähtee homma taas ihan lapasesta ja alkaa touhutonneja menemään. Siinä tapauksessa varmaan hyvä aloittaa samantien sillä hx40-kokoluokan ahtimella, kun nälkä kuitenkin kasvaa syödessä.
    :think niin voi olla, mut mitä kankia ja mäntiä suositelisitta :think

    Leave a comment:


  • Supra^
    replied
    Originally posted by matke View Post
    moottorin kyl meinasin käyttää auki saa samalla rempata kun tuommosia koneita ostelee tiijä mite niitä on käytetty samanahn sinne ois kanget ja männät vähän kestävempiin?:think
    No sittenhän se lähtee homma taas ihan lapasesta ja alkaa touhutonneja menemään. Siinä tapauksessa varmaan hyvä aloittaa samantien sillä hx40-kokoluokan ahtimella, kun nälkä kuitenkin kasvaa syödessä.

    Leave a comment:


  • Muurahainen
    replied
    Originally posted by matke View Post
    moottorin kyl meinasin käyttää auki saa samalla rempata kun tuommosia koneita ostelee tiijä mite niitä on käytetty samanahn sinne ois kanget ja männät vähän kestävempiin?:think
    No ihan ilmaisia ei kuitenkaan kanget ja männätkään ole ja halvimmat ovat alkuperäisiä huonompia luultavammin.

    Kai tuon verran menee vielä vakio hiluillakin jos tuossa tehossa ajattelit pysyä.

    Minä en kyllä mistään mitään kokemuksella puhu kun ei yhtään tuollaista turboa ole itsellä.

    Leave a comment:


  • matke
    replied
    moottorin kyl meinasin käyttää auki saa samalla rempata kun tuommosia koneita ostelee tiijä mite niitä on käytetty samanahn sinne ois kanget ja männät vähän kestävempiin?:think

    Leave a comment:


  • Supra^
    replied
    Noille tehoille ehkä jopa mielummin HX35. B25/B28/B30, avaamattomana ja sillä kysyjän mainitsemalla ammevanoksella.

    Leave a comment:


  • jmp2002
    replied
    Kaikista saa tuon tehon tekemättä mitään peruskoneelle... ahtimeksi hx40super varmasti parhain vaihtoehto alle 500e uutena.

    Leave a comment:


  • Pazi88
    replied
    No melkeen kannattais ostaa tuplavanos mylly kun se on m5x sarjasta se kehittynein versio. Vanoksella saa paljonkin hyötyä ahdetussa ja tuplavanoksella vielä enemmän. Sit on vielä parempi jäähdytinneste kierto ja sähköinen termarikin näin niinkuin jotain mainitakseni.

    Leave a comment:

Working...
X