Joo minustakin ahtimella on muitakin ominaisuuksia kuin se että milloin herää kun laitetaan penkissä kaasu pohjaan ja piirretään käppyrä, tai mikä on maksimiteho.
Miten ahdin käyttäytyy muutoksissa kun vaihdetaan vaihdetta, ajetaan välillä osakaasulla, jarrutetaan ja välillä kiihdytetään. Miten pakopesä ja kompura virtaa sekä miten ahdin jaksaa vielä tuottaa vaikka käyrät alkaa laskemaan?
En en toki väitä että holsetit olisi täysin roska-ahtimia, todella hyviä moottoreita niilläkin rakennetaan. Mutta sen väitän että noissa aiemin mainituissa ominaisuuksissa virityskäyttöön tehdyt ahtimet tulee ohi.
Miten ahdin käyttäytyy muutoksissa kun vaihdetaan vaihdetta, ajetaan välillä osakaasulla, jarrutetaan ja välillä kiihdytetään. Miten pakopesä ja kompura virtaa sekä miten ahdin jaksaa vielä tuottaa vaikka käyrät alkaa laskemaan?
En en toki väitä että holsetit olisi täysin roska-ahtimia, todella hyviä moottoreita niilläkin rakennetaan. Mutta sen väitän että noissa aiemin mainituissa ominaisuuksissa virityskäyttöön tehdyt ahtimet tulee ohi.
Comment