Dtc penkissä oma m50b25 penkattiin viime lauantaina, ahtopainetta 1.4bar, vakiopuristukset, nokat 220 astetta 1mm-1mm ja vanos käytössä, hx40 super #16 ja tankissa etanolia.
Tehoa 622,9 hv ja 703,9nm
Uskon et moni vois saada huomattavasti parempia litra nm lukemia jos olis kunnon ahtimet, itselläkin huomasin huomattavan hyötysuhteen muutoksen ku vaihto vanhasta liukulaakeri pöntöstä hieman moderniimpaan laitteeseen..
Uskon et moni vois saada huomattavasti parempia litra nm lukemia jos olis kunnon ahtimet, itselläkin huomasin huomattavan hyötysuhteen muutoksen ku vaihto vanhasta liukulaakeri pöntöstä hieman moderniimpaan laitteeseen..
Etkai sää nyt vaan menny parjaamaan kuningas holsettia? eihän sitä muuten olis niin monella ellei se olisi niin huippuahdin?
En usko että puristusta isosti nostamalla saa lisää tehoa välttämättä, mutta herkkyyttä ja vetoja alipaine alueelle kylläkin, kulutuskin kai pitäisi tippua. Japsi on keksiny tänäpäivänä ottomoottorin missä muuttuu puristussuhde kierrosten mukaan että pienenee yläpäässä :think
Entiiä miten todelliset lukemat mutta nakkasimpahan vaan tähän ku oli puhetta noista b25 koneista.. voishan sitä käyttää jossain muuallakin penkissä jossain välissä nii näkee mitä sieltä tulee lukemiksi
Etkai sää nyt vaan menny parjaamaan kuningas holsettia? eihän sitä muuten olis niin monella ellei se olisi niin helvetin halpa?
Korjasin quoten. Ja ihan on oma lehmä ojassa.
Vääntöhän olisi parempi mittari, siitä olen täysin samaa mieltä Examin kanssa. Siinä pitäisi vaan ottaa myös huomioon oliko ahtopaine sama/mikä, varsinkin näillä ämpärinkokoisilla holseteilla & vakionokilla kun saattaa päästä sellaiseen tilanteen että maksimi VE oli ja meni, ennenkuin liukulaakeriholsteeni on lähtenyt tuottamaan painetta. Ja siitähän se oikein mitoitetun tai modernin heränneen ahtimen ero huonoon tulee, että se huono on nimenomaan pelkkänä pakokaasujarruna ennen heräämistään ja hyötysuhde on kuralla.
Omissa setupeissa ollut 112/117nm/l (240mainosast) nv imunokilla(0.9&0.9/2.5&1.7mm), ja luokattoman huono 105nm/l (280mainosast) ENEMeillä (1&1mm), joka oletettavasti johtuu siitä että ajoitukset oli ihan liian konservatiiviset siihen mitä isot nokat haluaa.
Entiiä miten todelliset lukemat mutta nakkasimpahan vaan tähän ku oli puhetta noista b25 koneista.. voishan sitä käyttää jossain muuallakin penkissä jossain välissä nii näkee mitä sieltä tulee lukemiksi
117nm/l kuulostaa kyllä ihan järkeenkäyvältä. Millä kierroksilla nuo osuivat?
622,9hv @6324rpm
703.9nm @6259rpm
Imunokka 0,7mm auki ykk ja pakonokka 1,1mm auki ykk
Ja siis nokkien mainosasteet 256 astetta, millistä milliin 220astetta
Itse olen onnistunut tuottamaan 125-130Nm / L omasta 2.8L moottorista, tosin tuo on ollut "liian" alhaisella rpm alueella, toki johtunee alunperin "virheellisesti suunnitellusta" moottorista, jota nyt kai pitäisi vähän viilata ylävireisemmäksi..
Nokissa asteita ~230 (1-1) :think noita on puskettu alle 6000rpm
Joo hinnastahan se on melkolailla kiinni, ja tuohon kun vielä lisätään se että on helppo laittaa koska muillakin on niin ei tarvi paljoa miettiä suosiota.
Mutta silti olen kuullut väittämiä ihan vakavalla naamalla että tuollainen työkoneisiin suunniteltu liukulaakerihyrrä on tasan yhtä hyvä kuin vartavasten virityskäyttöön suunniteltu ahdin.
Joo hinnastahan se on melkolailla kiinni, ja tuohon kun vielä lisätään se että on helppo laittaa koska muillakin on niin ei tarvi paljoa miettiä suosiota.
Mutta silti olen kuullut väittämiä ihan vakavalla naamalla että tuollainen työkoneisiin suunniteltu liukulaakerihyrrä on tasan yhtä hyvä kuin vartavasten virityskäyttöön suunniteltu ahdin.
Jos menee tonne tehokäyrä topiciin, niin voi helposti todeta että muutama holsetti kyllä näyttäs suoriutuvan tehtävästään varsin hyvin.
Jos menee tonne tehokäyrä topiciin, niin voi helposti todeta että muutama holsetti kyllä näyttäs suoriutuvan tehtävästään varsin hyvin.
Kyseessähän on periaatteessa samantyylinen vertailu kuin kaasutin/ruisku. Juu, kaasareilla saadaan sama huipputeho, mutta muuten ominaisuuksissa ne eivät pärjää.
Työkoneholsteenilla varmaan saadaan samoja teholukuja, mutta heräämisessä sekä viiveessä vaihteen vaihdon jälkeen saattaakin olla huomattava ero. Myös turbon fyysisessä koossa voi olla jotain eroa.
Eihän me Etelä-Pohjalaiset ihan täydellisiä olla. Meiltä puuttuu heikkoudet.
Kyseessähän on periaatteessa samantyylinen vertailu kuin kaasutin/ruisku. Juu, kaasareilla saadaan sama huipputeho, mutta muuten ominaisuuksissa ne eivät pärjää.
Työkoneholsteenilla varmaan saadaan samoja teholukuja, mutta heräämisessä sekä viiveessä vaihteen vaihdon jälkeen saattaakin olla huomattava ero. Myös turbon fyysisessä koossa voi olla jotain eroa.
Fyysisesti ovat aika massiivisia, verraten johonkin kuulikseen. Minusta viive ja herääminen on eri asioita. Viive on minusta se juurikin, että kauan menee kunnes palataan vaikka pussyboostille vaihteen vaihdonjälkeen.
Ja herääminen taas se että millon sulla on vaikka 1bar boostia X rpm kohdassa.
Suoraan verrannollisiahan ei varmaan mikään ole kun jokaisella on vähän Erisetuppi, ja oman maun mukaan rakenneltu kone.
Yleensähän kun hyrrä vaihtuu niin vaihtuu vähän muutakin samalla
Suomalainenhan on tunnettu siitä, että mikään ei saa maksaa mitään ja samat 700hv saa vaikka 800€ Holsetilla kuin parinkilon Precisionilla/Garretilla. Joten siksi kai se Holsteen menee monella ostoskoriin
E36 328i M50B30 turbo Skoda vRS
Inpa löytyy vikakoodin lukuun, kyselyt privalla.
Ncs expert, ja pienet koodauksetkin luonnistuu
Comment