Announcement

Collapse
No announcement yet.

M50-turbo keskustelua osista 2021

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • poke
    replied
    Originally posted by Pazi88 View Post
    Eikun paineasetelmat passaa aika hyvin ristiin bensojen kaksoismassoihin. En tiiä koko vauhtipyörästä.

    Itse esim laitoin m47 koneisen X3:n paineasetelman ja kytkinlevyn omaan autoon 37DZ:n kanssa. Tuo paineasetelma on melko jytky verrattuna m52tu:n omaan, ja huhujen mukaan pitää yli 600Nm:
    Ok, kiitos selvennyksestä

    Leave a comment:


  • Pazi88
    replied
    Originally posted by poke View Post
    Dieselin kaksoismassavauhtiksen esim M54:een?
    Eikun paineasetelmat passaa aika hyvin ristiin bensojen kaksoismassoihin. En tiiä koko vauhtipyörästä.

    Itse esim laitoin m47 koneisen X3:n paineasetelman ja kytkinlevyn omaan autoon 37DZ:n kanssa. Tuo paineasetelma on melko jytky verrattuna m52tu:n omaan, ja huhujen mukaan pitää yli 600Nm:

    Leave a comment:


  • poke
    replied
    Originally posted by Pazi88 View Post
    Vakio kaksoismassoihin voi laittaa myös diisselin kaksoismassa, millä saa pitoa eri malliin.
    Dieselin kaksoismassavauhtiksen esim M54:een?

    Leave a comment:


  • Pazi88
    replied
    Vakio kaksoismassoihin voi laittaa myös diisselin kaksoismassa, millä saa pitoa eri malliin.

    Leave a comment:


  • naikou
    replied
    Kunnossa oleva suht tuore vakio kaksoismassapyörä kestää 500nm tai jopa enemmän, sitä en tiedä kuinka kauan tai riippuu kai vähän käyttäjästäkin vakio kytkimeen sintterilevy nii eipä luistele

    Leave a comment:


  • epee
    replied
    Kai tähän ketjuun voi laittaa kytkin juttujakin?
    Pitäisi löytää talvipulkkaan joku budjetti kytkin m50 ja gs6-37dz laatikon väliin. Mulla on jo sre 618 asetelma ja luulin että pystysin käyttämään m20 vauhtipyörää, mutta tuota vauhtista ei ilmeisesti pysty tuon laatikon kanssa käyttämään? Onko tähän olemassa mitään edullista Bolt on pakettia mikä kestäisi vaikka 500nm? Vai teetänkö vaan uuden vauhtipyörän tuolle 618 asetelmalle.

    Leave a comment:


  • cook
    replied
    Multa löytyy myös mitat, jos tarvetta

    Leave a comment:


  • Urpo_rotta
    replied
    Mulla.
    Edit. Puhelinnumero poistettu.

    Jos jollain tarve kiristimen paikan mittatiedoille niin privalla tavoittaa
    Last edited by Urpo_rotta; 29-05-2023, 20:08.

    Leave a comment:


  • Niksapappa
    replied
    Olikos kellään mittoja tuohon öljypumpun kiristimen reijille?

    Leave a comment:


  • Urpo_rotta
    replied
    Laita nyt ainaki semmonen ettei ketjusta tai nokista roiskuva öljy lennä ikinä suoraan sinne huohottimeen

    Leave a comment:


  • jmp2002
    replied
    Tuli tehtyä reikä venakopan etuosaan huohottimelle, an10. Minkälainen loiske levy olisi hyvä eteen? Ideoita?kuvia?

    Leave a comment:


  • Urpo_rotta
    replied
    Nostat puristusta niin sylinteripainekäyrä on piikkimäisempi ja täten rasittaa moottoria sekä mekaanisesti että myös olosuhteet jossa hallitsematonta palamista esiintyy ovat lisääntyneen lämpötilan takia todennäköisemmät.

    Minun käsittääkseni kova sylinteripaine nostaa vääntöä kuten sanoit.

    Yksi syy matalaan puristukseen koville tehoille on se että sylinteriin mahtuu enemmän seosta koska sen tilavuus kasvaa koko ajan kun puristussuhde laskee.

    Leave a comment:


  • Visa57
    replied
    Toi sylinteripaine asia kiinnostais, onko se kuinka eri sanotaan nyt vaikka 800nm 1.8 bar 9:1 puristukset vs 800nm 1.5bar 12:1 puristukset. Netistä ei oikeen löydy mitään dataa omilla googlailu taidoilla ja entiedä mistä tällästä kyselis vai osaako joku tähän sanoa jotain. Ite oon jotain ymmärtäny, että sylinteripaine liittyis vahvasti moottorista saatavaan vääntöön. Moni vaan haluaa e85 käyvän moottorin rakentaa suht matalilla puristuksilla varsinkin jos halutaan voimaa paljon tai esim drift käyttöön. niin kiinnostaa tietää, mikä se syy on?

    Leave a comment:


  • naukkis
    replied
    Originally posted by Urpo_rotta View Post
    Minun moottori oli lopulta ~12.5 puristeinen. Kannentiiviste petti ehkä kymmenen dynovedon jälkeen.

    Ahdot karkas 1.8bar boostcuttiin, ja aavistuksen pääs laihalle, sillon lensi tiiviste pihalle kutospytyn päädystä.
    Toki laihalle meno on aina paha.
    ....
    Se on tuo e85 siitä ihana, että se kun alkaa esisyttymään niin romua tulee varoittamatta lähes heti.
    Niin jos korkeilla sylinteripaineilla nakuttaa niin romua tulee polttoaineesta riippumatta. Nakuttiko tuo edes - kai nyt huomasit että 12.5:1-litistykset ja pari baria ahtopainetta ei tarkoita sitä että koneen voi säätää mitenvain - liian aikainen syttyennakko ja sylinterissä on 500 baria painetta ja ei M52 vähän vakiota paremmilla sisuskaluillakaan sitä kestä. E85:llä palonopeus nousee laihennettaessa lähelle stokiometristä reilusti - korkeiden puristusten idea on että ninemomaan yhdessä melko laihan seoksen kanssa syttyennakko voidaan jättää hyvin pieneksi pakolämpöjen karkaamatta - sylinterin huippupaine saadaaan jäämään alemmaksi kuin alhaisemmalla rutulla suuremmilla ennakoilla - moottorin mekaaniset rasitukset vähenevät -> alakerran kestävyyden rajoissa on mahdollista saada enemmän tehoa ulos kuin alhaisemmalla puristuksella. Mutta tosiaan kun leikitään korkeilla puristuksilla ja ahdoilla niin puhtaat sylinteripaineet hajottaa väärillä säädöillä - hipo-rakentajat pistävät sylinteripainemittarit joka pyttyyn ja säätävät niiden perusteella - ilman pitää säätämisessä olla äärimmäisen varovainen.

    Leave a comment:


  • Supra^
    replied
    Originally posted by Urpo_rotta View Post
    Tilasin non vanos kanteen 35mm INA:n paininkupit/nostajat
    INA 420004310 osanumerolla

    Ostopaikkana Motointegrator ja hintaa posteineen 140€
    Yksikköhinta siis 5,24€ kpl plus postit

    Toivotaan että on oikea ja toimiva tuote

    Jääköön tämä tähän muistilapuksi jos joku muukin haluaa tilata tuolla numerolla.

    Editoin viestiä sitten jos osa on väärä tai joku muu mättää
    Voin vahvistaa että on oikeat. Tsekkasin oman vanhan ostokuitin ja samalla numerolla menivät tuohon omaankin M50NV kanteen.

    Leave a comment:

Working...
X
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎