Molemmat pinnat on kansiset jamppa tarkistanut ja todennut hyväksi eli ei pitäisi olla siitä kiinni. Autolla on ajettu kadulla nakuanturit kiinni kovalla käytöllä eikä nakutusta havaittu...
Vertailin pariin sytkäkarttaan tuota mitä itellä ollut m5x koneita 8.5-9.0 puristuksilla ja sulla on 4-6 astetta enempi ennakkoa riippuen mistä kohti karttaa katsoo.
Vertailin pariin sytkäkarttaan tuota mitä itellä ollut m5x koneita 8.5-9.0 puristuksilla ja sulla on 4-6 astetta enempi ennakkoa riippuen mistä kohti karttaa katsoo.
Täytynee tarkastaa onko cometicci nyt palanut ja käydä uudelleen säätämässä auto..
Ilmeisesti lohko halki... muutamaan kannenpultin reikään kun puhaltaa paineilmaa alkaa vesikanavassa neste likkumaan 🤔 ja taso likkumaan kannen perällä
itellä vastaavat ennakot ja kansi on kyl jonkin verran kovepaa kiinnikkin, tosin kovemmat CA625 arpit, noissa en suoranaisesti nää ongelmaa, mut mikä korkki ?
Näillä kuumilla keleillä tosiherkästi paine vesitilassa korkea korkeasta lämpökuormasta johtuen, eikä jäähdytinnesteen lämpötila ole välttämättä koholla (itsellä vestilan paine vaihtelee 0.4 - 0.8bar @ 2000rpm välillä vaikka vedenlämmöt pyörii 82-85C), ja jos joku "tarvike korkki 1.3bar" niin ei mikään ihme että pärskii vaikkei olis painetta...
Seuraava kysymys lienee millaiset liemet on vesitilassa? pelkkää vettä? kunnon glycoli seokset + waterwetter tai vastaava?
itellä vastaavat ennakot ja kansi on kyl jonkin verran kovepaa kiinnikkin, tosin kovemmat CA625 arpit, noissa en suoranaisesti nää ongelmaa, mut mikä korkki ?
Näillä kuumilla keleillä tosiherkästi paine vesitilassa korkea korkeasta lämpökuormasta johtuen, eikä jäähdytinnesteen lämpötila ole välttämättä koholla (itsellä vestilan paine vaihtelee 0.4 - 0.8bar @ 2000rpm välillä vaikka vedenlämmöt pyörii 82-85C), ja jos joku "tarvike korkki 1.3bar" niin ei mikään ihme että pärskii vaikkei olis painetta...
Seuraava kysymys lienee millaiset liemet on vesitilassa? pelkkää vettä? kunnon glycoli seokset + waterwetter tai vastaava?
Syylärin korkit ovat olleet 2 baarin korkkeja, letkut ovat myös aivan kivikovat tuon jälkeen kun sylkee kamat ulos. Aina laitettu uudet 50/50 seokset jos nesteet ovat valuteltu ulos
Syylärin korkit ovat olleet 2 baarin korkkeja, letkut ovat myös aivan kivikovat tuon jälkeen kun sylkee kamat ulos. Aina laitettu uudet 50/50 seokset jos nesteet ovat valuteltu ulos
ihan varmasti on kovat letkut, itellä heikolla glycoli seoksella vesitilan paine saatto nousta 1bar pelkästään tyhjäkäynnillä kuumina päivinä, sitte kierroksilla oli ilman ahtopainettakin 1.6-1.7 vesitilassa... voi sitte arvoida mitä se vois olla jos sama mutta lämpökuorma ahtopaineesta viellä lisänä päällä...
Ei välttämättä tee autuaaksi, mutta kokeilisin 50% glycol seosta ja purkki waterwetteriä sekaan ja seuraa tilannetta, ittellä se vähän jeesas tai sitte vaan on varonu vetoja vesitilan paineen mukaan...
ps nämä on vain meikäläisen kokemuksia ja ihmettelyjä, voi teillä siel olla oikea ongelmakin päällä...
Comment