Announcement

Collapse
No announcement yet.

M50-turbo keskustelua osista 2021

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Juho_
    BTCF Member
    • Jul 2016
    • 1065
    • Suomi

    Halkeamia tai halkeamiin viittaavia merkkejä ei kannessa näkynyt?
    Eli toisin sanottuna myös niiden varalta tarkastettu.
    YouTube
    Instagram // Juhon Moottoripaja

    Comment

    • [kst]
      BTCF Member
      • Feb 2014
      • 194
      • Alajärvi

      Originally posted by miksutus97 View Post
      Molemmat pinnat on kansiset jamppa tarkistanut ja todennut hyväksi eli ei pitäisi olla siitä kiinni. Autolla on ajettu kadulla nakuanturit kiinni kovalla käytöllä eikä nakutusta havaittu...

      Tässä vielä kuva sytkäkartasta
      Näyttää olevanaan omaan silmään aika rajulta tuo sytkäkartta. Mikä puristus koneessa?
      E36 m3 m54 turbo 830hp/950nm

      F11 530d msport

      Comment

      • miksutus97
        BTCF Member
        • Oct 2015
        • 48
        • espoo

        Originally posted by [kst] View Post
        Näyttää olevanaan omaan silmään aika rajulta tuo sytkäkartta. Mikä puristus koneessa?
        Rutut siinä 9-9,5 välissä
        Käyttis : BMW F20 M140

        Comment

        • naikou
          Bimmer Enthusiast
          • Dec 2010
          • 1728
          • vihti

          Varmaankin tuolla kartan loppupäässä isommilla ahdoilla/kierroksilla vähän liikaa ennakkoo
          E39 523i Turbo

          Comment

          • [kst]
            BTCF Member
            • Feb 2014
            • 194
            • Alajärvi

            Originally posted by miksutus97 View Post
            Rutut siinä 9-9,5 välissä
            Vertailin pariin sytkäkarttaan tuota mitä itellä ollut m5x koneita 8.5-9.0 puristuksilla ja sulla on 4-6 astetta enempi ennakkoa riippuen mistä kohti karttaa katsoo.
            Last edited by [kst]; 03-07-2021, 16:18.
            E36 m3 m54 turbo 830hp/950nm

            F11 530d msport

            Comment

            • Vauhtivaunu
              BTCF Member
              • Jun 2008
              • 2714
              • P-Karjala

              Originally posted by miksutus97 View Post
              athenan cooper ring / cometicci

              Ymmärsinkö oikein että moottorissa on sekä liekkirenkaat että (monikerros?) metallikannentiiviste?
              sigpic


              Bensiinisuuttimien (ei suorasuihkutus) testilaitteet. Myös DT määritys. Kysy YV:llä.

              Comment

              • miksutus97
                BTCF Member
                • Oct 2015
                • 48
                • espoo

                Originally posted by Vauhtivaunu View Post
                Ymmärsinkö oikein että moottorissa on sekä liekkirenkaat että (monikerros?) metallikannentiiviste?
                Aikaisemmin siis oli athenan pahvi liekkirenkailla mutta huonon saatavuuden takia tuli nyt cometicci
                Käyttis : BMW F20 M140

                Comment

                • miksutus97
                  BTCF Member
                  • Oct 2015
                  • 48
                  • espoo

                  Originally posted by [kst] View Post
                  Vertailin pariin sytkäkarttaan tuota mitä itellä ollut m5x koneita 8.5-9.0 puristuksilla ja sulla on 4-6 astetta enempi ennakkoa riippuen mistä kohti karttaa katsoo.
                  Täytynee tarkastaa onko cometicci nyt palanut ja käydä uudelleen säätämässä auto..
                  Käyttis : BMW F20 M140

                  Comment

                  • ike24
                    BTCF Member
                    • Mar 2011
                    • 957
                    • haapavesi

                    Originally posted by miksutus97 View Post
                    Täytynee tarkastaa onko cometicci nyt palanut ja käydä uudelleen säätämässä auto..
                    Pitäsköhä suuttimet tarkistuttaa jos kerran aikasemmi on kestänyt ajaakki.

                    Comment

                    • miksutus97
                      BTCF Member
                      • Oct 2015
                      • 48
                      • espoo

                      Ilmeisesti lohko halki... muutamaan kannenpultin reikään kun puhaltaa paineilmaa alkaa vesikanavassa neste likkumaan 🤔 ja taso likkumaan kannen perällä
                      Käyttis : BMW F20 M140

                      Comment

                      • Muumi
                        BTCF Member
                        • Oct 2002
                        • 1702
                        • Rovaniemi

                        Noniin. Seuraavalla kerralla vetää ne arpit vielä pikkasen tiukempaan...
                        E24 635csi

                        Comment

                        • miksutus97
                          BTCF Member
                          • Oct 2015
                          • 48
                          • espoo

                          Originally posted by Muumi View Post
                          Noniin. Seuraavalla kerralla vetää ne arpit vielä pikkasen tiukempaan...
                          Ilmeisesti 95 liikaa... arpin ohjeessa 102nm ja jätettiin johonkin 95 nm
                          Käyttis : BMW F20 M140

                          Comment

                          • Exami
                            Bimmer Fanatic
                            • Oct 2004
                            • 986
                            • Hyvinkää, Tuusula

                            itellä vastaavat ennakot ja kansi on kyl jonkin verran kovepaa kiinnikkin, tosin kovemmat CA625 arpit, noissa en suoranaisesti nää ongelmaa, mut mikä korkki ?

                            Näillä kuumilla keleillä tosiherkästi paine vesitilassa korkea korkeasta lämpökuormasta johtuen, eikä jäähdytinnesteen lämpötila ole välttämättä koholla (itsellä vestilan paine vaihtelee 0.4 - 0.8bar @ 2000rpm välillä vaikka vedenlämmöt pyörii 82-85C), ja jos joku "tarvike korkki 1.3bar" niin ei mikään ihme että pärskii vaikkei olis painetta...

                            Seuraava kysymys lienee millaiset liemet on vesitilassa? pelkkää vettä? kunnon glycoli seokset + waterwetter tai vastaava?
                            sigpic
                            Now:Mercedes-Benz 280SE 6.8, Mercedes-Benz W204, Mercedes-Benz W201 M50T (1/4mile: 9.83 @ 239)

                            Comment

                            • miksutus97
                              BTCF Member
                              • Oct 2015
                              • 48
                              • espoo

                              Originally posted by Exami View Post
                              itellä vastaavat ennakot ja kansi on kyl jonkin verran kovepaa kiinnikkin, tosin kovemmat CA625 arpit, noissa en suoranaisesti nää ongelmaa, mut mikä korkki ?

                              Näillä kuumilla keleillä tosiherkästi paine vesitilassa korkea korkeasta lämpökuormasta johtuen, eikä jäähdytinnesteen lämpötila ole välttämättä koholla (itsellä vestilan paine vaihtelee 0.4 - 0.8bar @ 2000rpm välillä vaikka vedenlämmöt pyörii 82-85C), ja jos joku "tarvike korkki 1.3bar" niin ei mikään ihme että pärskii vaikkei olis painetta...

                              Seuraava kysymys lienee millaiset liemet on vesitilassa? pelkkää vettä? kunnon glycoli seokset + waterwetter tai vastaava?
                              Syylärin korkit ovat olleet 2 baarin korkkeja, letkut ovat myös aivan kivikovat tuon jälkeen kun sylkee kamat ulos. Aina laitettu uudet 50/50 seokset jos nesteet ovat valuteltu ulos
                              Käyttis : BMW F20 M140

                              Comment

                              • Exami
                                Bimmer Fanatic
                                • Oct 2004
                                • 986
                                • Hyvinkää, Tuusula

                                Originally posted by miksutus97 View Post
                                Syylärin korkit ovat olleet 2 baarin korkkeja, letkut ovat myös aivan kivikovat tuon jälkeen kun sylkee kamat ulos. Aina laitettu uudet 50/50 seokset jos nesteet ovat valuteltu ulos
                                ihan varmasti on kovat letkut, itellä heikolla glycoli seoksella vesitilan paine saatto nousta 1bar pelkästään tyhjäkäynnillä kuumina päivinä, sitte kierroksilla oli ilman ahtopainettakin 1.6-1.7 vesitilassa... voi sitte arvoida mitä se vois olla jos sama mutta lämpökuorma ahtopaineesta viellä lisänä päällä...

                                Ei välttämättä tee autuaaksi, mutta kokeilisin 50% glycol seosta ja purkki waterwetteriä sekaan ja seuraa tilannetta, ittellä se vähän jeesas tai sitte vaan on varonu vetoja vesitilan paineen mukaan...

                                ps nämä on vain meikäläisen kokemuksia ja ihmettelyjä, voi teillä siel olla oikea ongelmakin päällä...
                                sigpic
                                Now:Mercedes-Benz 280SE 6.8, Mercedes-Benz W204, Mercedes-Benz W201 M50T (1/4mile: 9.83 @ 239)

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎