Announcement

Collapse
No announcement yet.

M50-turbo keskustelua osista 2021

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Urpo_rotta
    BTCF Member
    • May 2012
    • 5249
    • Pirkkala

    Kuinkas paksuja m5x kannet on alunperin?

    Mulla on tossa neitseellinen m50b25nv kansi josta väljä tönärini kertoo 140,3mm
    Sitten on m50b25 vanos kansi joka kertoo olevansa 139,9mm paksu (plaanattu?)
    Ja vielä m52b28 irrotettu kansi, joka plaanattu ja hän on myös siinä 139,9mm tuntumassa.

    M52 ja m50 vanos kannet lienee pitkälti täysin sama osa?


    Mulla on todennäköisestu venttiilin ja männän välissä hieman ahdasta, niin sillä vähän huono, jos tasosta napattu 0,4mm pois:think

    6mm venoilla olevasta arvelin kantta lähteä tekemään, ja vanosta ei oo tulossa näillä näkymin. Estääkö mikään käyttämästä vanos kantta nonvanos koneessa? Nokiksi 2x non vanos.
    E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
    E34 525i -90 twinturbo 427/519

    N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
    VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
    Kysy jos tarvetta

    Comment

    • ^Tonix^
      BTCF Member
      • Sep 2005
      • 641
      • Vaasa

      Originally posted by Urpo_rotta View Post
      Estääkö mikään käyttämästä vanos kantta nonvanos koneessa? Nokiksi 2x non vanos.
      Ei. Kovaa ajoa vaan.
      Mutta miksi ei vanosta käyttöön? :think
      e30 325 M-Tech2 2d M50 turbo
      E30 318is
      E36 M3 Coupe

      Comment

      • Urpo_rotta
        BTCF Member
        • May 2012
        • 5249
        • Pirkkala

        Originally posted by ^Tonix^ View Post
        Ei. Kovaa ajoa vaan.
        Mutta miksi ei vanosta käyttöön? :think
        No tekosyynä pidän sitä että ei oo niitä vanoksen osia.

        Mutta oikee syy on se että joutuisin hyvin luultavasti kairaa mäntiin lisää koloo venttiileille.

        No, kohta se nähdään, alakerran osat on koneistamossa valmiina odottamassa.
        E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
        E34 525i -90 twinturbo 427/519

        N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
        VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
        Kysy jos tarvetta

        Comment

        • OGR
          BTCF Member
          • Jun 2008
          • 35
          • Virrat

          Pitäs m54 asentaa toi m3 öljypumpun ketjun kiristäjä
          Onko kenelläkään mittoja tallella mihin kohtaan noita reikiä pitäs porailla?

          Comment

          • Urpo_rotta
            BTCF Member
            • May 2012
            • 5249
            • Pirkkala

            Originally posted by OGR View Post
            Pitäs m54 asentaa toi m3 öljypumpun ketjun kiristäjä
            Onko kenelläkään mittoja tallella mihin kohtaan noita reikiä pitäs porailla?
            Itellä oli -90 vuoden m50 koneessa kiristin, tehtaalta asti.

            Voin mitata tapin paikan ja postata sen tänne lähipäivinä kunhan ehdin noutaa lohkon koneistuksesta.

            Luulis että se pitää m54 asentaa samaan kohtaan...
            E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
            E34 525i -90 twinturbo 427/519

            N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
            VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
            Kysy jos tarvetta

            Comment

            • EmH
              BTCF Member
              • Jul 2008
              • 1539
              • Pohjois-Savo

              Originally posted by OGR View Post
              Pitäs m54 asentaa toi m3 öljypumpun ketjun kiristäjä
              Onko kenelläkään mittoja tallella mihin kohtaan noita reikiä pitäs porailla?
              Originally posted by Urpo_rotta View Post
              Itellä oli -90 vuoden m50 koneessa kiristin, tehtaalta asti.

              Voin mitata tapin paikan ja postata sen tänne lähipäivinä kunhan ehdin noutaa lohkon koneistuksesta.

              Luulis että se pitää m54 asentaa samaan kohtaan...
              Tämä kiinnostaisi minuakin. Just oli ostoskorissa kaikki osat yks päivä, mutta en vielä tilannu kun arvelutti tuo reikien teko :think

              Tuleekohan ne tapit lämpösovitteella kiinni, vai miten? Saako ihan porakoneella sopivan reijän, poraamalla kun ei saa pyöreää reikää. :think
              E30 M50 Turbo
              E39 lightweight jäärata
              Mitsubishi Lancer Evo VII
              Nissan Skyline R32 gts-t
              Subaru Impreza n/a
              Originally posted by mikkod
              Tälläkin foorumilla on 100x hienompia projekteja kuin joku E30 M50 turbo projekti - joita muuten mahtuu 13 tusinaan.

              Comment

              • OGR
                BTCF Member
                • Jun 2008
                • 35
                • Virrat

                Originally posted by EmH View Post
                Tämä kiinnostaisi minuakin. Just oli ostoskorissa kaikki osat yks päivä, mutta en vielä tilannu kun arvelutti tuo reikien teko :think

                Tuleekohan ne tapit lämpösovitteella kiinni, vai miten? Saako ihan porakoneella sopivan reijän, poraamalla kun ei saa pyöreää reikää. :think
                Mulle tuli kaikki osat jo
                mutta mietin pitäiskö noi tapit korvata kovista pulteista
                Tehdyillä tapeilla, niin sais kierteellä ja lukitteella laittaa kasaan.

                Noilla tapeillakaan ei taida olla tilaa nousta niin paljoon kun törmää jakopään koppaan että tulis mitään ongelmia vaikka niillä laittais
                Tämä pitää vielä tarkistaa

                Comment

                • Urpo_rotta
                  BTCF Member
                  • May 2012
                  • 5249
                  • Pirkkala

                  Mittaan kunhan saan lohkon hallille, voi mennä muutama päivä
                  E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
                  E34 525i -90 twinturbo 427/519

                  N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
                  VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
                  Kysy jos tarvetta

                  Comment

                  • naikou
                    Bimmer Enthusiast
                    • Dec 2010
                    • 1664
                    • vihti

                    Tässä puntaroin pitäskö vaihtaa nokat vai pakopesä, mitä mieltä täällä ollaan nro.8 pakopesästä 2.5vanos moottorissa meneekö tukkoiseksi? Toinen vaihtoehto on näillä näkymin saksmanin 210 millistä milliin nokat ja antaa pakopesän olla nro.12

                    Tällä hetkellä luokattoman huono herkkyys vaikka lähtis vanos päällä tyhjäkäynniltä vedättää ja kakkosella ahtaa vain 0,5bar. Vaikka ajais kaasu pohjassa jarrua vasten niin 2500-3000 kierroksilla ahtaa jotain 0,1-0,2 vain
                    E39 523i Turbo

                    Comment

                    • Oksanen
                      BTCF Member
                      • Jul 2006
                      • 697
                      • Nokia

                      Ite tälläsin M54seen S50 kiristäjän, mittailin paikan ihan vaan kasaamalla kampuran ja pumpun paikalleen, ja sitten kokeilin missä se mahtuisi olemaan ja merkkasin paikat siihen.

                      Etukotelon jäykkäristä piti vähän ottaa materiaalia kun pikkutappi tuli tasan sen kohdalle. Otin just sen verran että kotelo mahtuu meneen pohjaan, niin samalla se pitää tapin paikallaan jos jostain syystä alkaa tuleen ulospäin. Tapit on tasan 6mm ja 8mm. Tein poranteristä sopivat ottamalla niistä hieman nauhahiomakoneella pois, pikkutapille tuli sen verran tiukka reikä että täytyi laittaa lämpösovitteella, isommalle tapille reikä oli suht piukka liukusovite.

                      Kumpaankin laitoin vihreää laakerilukitetta ja tälläsin vielä sen ison tapin tyvestä pistepuikolla, saa nähdä kuinka pysyy.

                      Lisäksi laitoin pumppuun VAC:n akselin, ja kampuralle ATI:n dampperin ja tasapainotin kaikki liikkuvat. Jospa selviäisi ilman öljypumppumurheita





                      E28 535 1985 (S38B36+K31)

                      E36 323 1996

                      E46 Compact 2001

                      Comment

                      • evilracer
                        Bimmer Fanatic
                        • Nov 2015
                        • 218
                        • Suomi

                        M52TUB28 rakenteilla, tehotavoite n. 400-450 ja E85 tietenkin tankkiin. Minkäkokoiset/mitkä suuttimet laittaisitte ja mistä kannattaa ostaa? Luultavasti 600cc varmaan pienimmät mitä kannattaa edes ajatella :think Tankkiin laitoin 450 Walbron, muita muutoksia ei bensapuolelle varmaan tarvitse tehdä?
                        Nelikuutio 328i, tölkki ja monta merssua

                        Comment

                        • jmp2002
                          BTCF Member
                          • Oct 2003
                          • 5727
                          • Rovaniemi

                          Originally posted by evilracer View Post
                          M52TUB28 rakenteilla, tehotavoite n. 400-450 ja E85 tietenkin tankkiin. Minkäkokoiset/mitkä suuttimet laittaisitte ja mistä kannattaa ostaa? Luultavasti 600cc varmaan pienimmät mitä kannattaa edes ajatella :think Tankkiin laitoin 450 Walbron, muita muutoksia ei bensapuolelle varmaan tarvitse tehdä?
                          Finjektor 1100cc ev. kun hinta melkeen sama kun esim. 870 dekoissa. Ni ei tartte heti olla uusimassa.
                          E30 325i Touring -89
                          E30 325i touring -88 m50tbo
                          G20 330e M-Sport -20

                          Comment

                          • jmp2002
                            BTCF Member
                            • Oct 2003
                            • 5727
                            • Rovaniemi

                            M52b28 kanteen jos lyö m50b25nv nokat (enem) niin onko ongelmia? Tietenki vanos jää pois mutta onko muuten bolt on?
                            E30 325i Touring -89
                            E30 325i touring -88 m50tbo
                            G20 330e M-Sport -20

                            Comment

                            • naikou
                              Bimmer Enthusiast
                              • Dec 2010
                              • 1664
                              • vihti

                              Originally posted by jmp2002 View Post
                              M52b28 kanteen jos lyö m50b25nv nokat (enem) niin onko ongelmia? Tietenki vanos jää pois mutta onko muuten bolt on?
                              Vanoksen tilalle tarvii sen peitelevyn tai sitten vaan purkaa sisuskalut yksiköistä pois ja öljyletkun tilalle tulpat niin ei tarvi venakoppaakaan vaihtaa, imunokan rattaasta en tiedä sopiiko
                              E39 523i Turbo

                              Comment

                              • janne[l
                                BTCF Member
                                • Apr 2011
                                • 861
                                • Ylöjärvi

                                Originally posted by naikou View Post
                                Vanoksen tilalle tarvii sen peitelevyn tai sitten vaan purkaa sisuskalut yksiköistä pois ja öljyletkun tilalle tulpat niin ei tarvi venakoppaakaan vaihtaa, imunokan rattaasta en tiedä sopiiko
                                imunokan rattaaksi tarvii NV nokan rattaan. Pakonokalla voi käyttää vanosrattaita,ja kannattaakin niin helpottaa todella paljon nokkien kellotusta isomman säätövara takia. Muistaa vaan pistää ne kaikki osat vanos mallisesta (esim pultit on pidemmät)
                                e46 330i cabriolet
                                e91 320d
                                e36 328 törpö

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎