Announcement

Collapse
No announcement yet.

M50-turbo keskustelua osista 2021

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • naikou
    Bimmer Enthusiast
    • Dec 2010
    • 1728
    • vihti

    Moottorin voi avata tai olla avaamatta, jos et ole mitään esim. Kiertokankia tai mäntiä vaihtamassa niin aivan turhaa hommaa
    E39 523i Turbo

    Comment

    • AleksiH
      Bimmer Rookie
      • Dec 2013
      • 64
      • Lohja

      Originally posted by pazq View Post
      Mikä on iso teho? Projektipuolella on monia ja monia ahtorakennelmia. Osa pirkkana ja osa ei sitten pirkkana ensinkään. Takokanget ja männät, nokat ja venakoneiston osat niin pääset jo aika pitkälle melko luotettavasti. Tuo turbotuskin on niin laaja käsite että sitä ei heti hoksaakaan kuinka paljon niitä muuttujia siinä on.
      Kone on jo palasina, ja tarkoitus olisi alkaa keräilemään tarpeellisia osia. Kanget ja männät ois tarkotus vaihdella takokamoihin. Isot tehot ehkä tässä jos yli 500 ja loput on plussaa. Tarkoitus ois rakentaa kone kestämään. Viinalla tultaisiin ajamaan ja kadulla. Nääkin kai on makuasioita et millaset rojut sinne tyrkkää ja mihin käyttöön.
      Ajossa
      E36 320 coupé
      E91 335i, manuaali.

      Comment

      • anttti
        Bimmer Fanatic
        • Jun 2003
        • 655
        • Hellzzzinki by nite

        Originally posted by AleksiH View Post
        Kone on jo palasina, ja tarkoitus olisi alkaa keräilemään tarpeellisia osia....
        Itse jos ns. kadulle tekisin tuollaisen +500hv moottorin, niin kasaisin melko korkeapuristeisilla männillä ja vanoksella. Kanteen vaikka tupla-imunokat, crmo-retainerit ja pahviksi Athena. Öljypumpun voisi päivittää m52-versioon ja siihen VACin akseli ja käyttöratas. Joku nykyaikainen hyrskytin vielä kylkeen, niin tulee todella alhaalta heräävä mosa, jossa aluetta riittää todella reilusti. Tuon kun kasaa oikeilla välyksillä, niin kestää ajaa ilman murheita maailman tappiin vähän isommallakin boostilla. Muistaa sitten panostaa moottorinohjaukseen myös...
        vehkeet levällään...

        Comment

        • AleksiH
          Bimmer Rookie
          • Dec 2013
          • 64
          • Lohja

          Originally posted by anttti View Post
          Itse jos ns. kadulle tekisin tuollaisen +500hv moottorin, niin kasaisin melko korkeapuristeisilla männillä ja vanoksella. Kanteen vaikka tupla-imunokat, crmo-retainerit ja pahviksi Athena. Öljypumpun voisi päivittää m52-versioon ja siihen VACin akseli ja käyttöratas. Joku nykyaikainen hyrskytin vielä kylkeen, niin tulee todella alhaalta heräävä mosa, jossa aluetta riittää todella reilusti. Tuon kun kasaa oikeilla välyksillä, niin kestää ajaa ilman murheita maailman tappiin vähän isommallakin boostilla. Muistaa sitten panostaa moottorinohjaukseen myös...
          Noi tupla nokat löytyykin jo ja ilmeisesti tuo päivitetty akseli ja öljypumpun osat. Onko kampuralla niin väliä onko b28 vai sitten b30 moottorista mitä käytännön eroa? Maxxecua olen ajatellut moottorinohjaukseksi. :think
          Ajossa
          E36 320 coupé
          E91 335i, manuaali.

          Comment

          • anttti
            Bimmer Fanatic
            • Jun 2003
            • 655
            • Hellzzzinki by nite

            Originally posted by AleksiH View Post
            Noi tupla nokat löytyykin jo ja ilmeisesti tuo päivitetty akseli ja öljypumpun osat. Onko kampuralla niin väliä onko b28 vai sitten b30 moottorista mitä käytännön eroa? Maxxecua olen ajatellut moottorinohjaukseksi. :think
            Jos tuollainen 3-litraisen kampura on saatavilla, niin laita ihmeessä sillä. Sen kanssa erityisesti (ei se kyllä hukkaan mene myöskään b28:n kanssa...) kannattaa mun mielestä ehdottomasti käyttää sitten jotakin aftermarket-dampperia, (ATI, Ross ym.) se nimittäin värisee aika lailla.
            Maxxecun kanssa ei ainakaan mene metsään.
            vehkeet levällään...

            Comment

            • pazq
              BTCF Member
              • Jan 2008
              • 3166
              • 47200

              Tai sitten pitää rajottimen suht samoissa ja uusi vakiodampperi. Eipä tuo mikään kiveenhakattu asia ole että hajoaa ilman ATI tmv tekelettä. Toki tässäkin foorumilla on henkilöitä kenellä katkennu koko b30 kampi

              Comment

              • janne[l
                BTCF Member
                • Apr 2011
                • 861
                • Ylöjärvi

                3l kampuralla muuttuu kyllä moottorin luonne sitten todella paljon. Foorumilta löytyy lappuja kuinka alhaalta sillä saa tehoa sopivalla ahtimella. Eli jos sulla on 188 perä ja vetarit ne ei sielä kauaa kestä jos vähänkin pitävät renkaat alla.Toki sinne voi laittaa liukkaat renkaat mutta sitten siitä 3l kammesta ei oikeen saa mitään iloa ellei halua vaan suditella.
                e46 330i cabriolet
                e91 320d
                e36 328 törpö

                Comment

                • Takalo_kari
                  BTCF Member
                  • Mar 2007
                  • 1359
                  • tku

                  Originally posted by janne[l View Post
                  3l kampuralla muuttuu kyllä moottorin luonne sitten todella paljon. Foorumilta löytyy lappuja kuinka alhaalta sillä saa tehoa sopivalla ahtimella. Eli jos sulla on 188 perä ja vetarit ne ei sielä kauaa kestä jos vähänkin pitävät renkaat alla.Toki sinne voi laittaa liukkaat renkaat mutta sitten siitä 3l kammesta ei oikeen saa mitään iloa ellei halua vaan suditella.
                  Allekirjoitan tämän. 3l kampuralla eilen penkitettiin 40holsetilla 14pesällä 1bar 750Nm 4200rpm.


                  Olisi minullakin kysymys. Mitkä puolat m50 koneeseen? Pari vuotta sitten marmorilta ostamani orkkispuolat hyytyivät jo. 3.5ms lataus aikaa alkaa jo 0.8ahdoilla pätkimään siinä 6000rpm paikkeilla. Hemmetin kalliit surkeat puolat. Näisähän lukee made in china.. jotkut waggilaiset tilalle?
                  Last edited by Takalo_kari; 02-10-2021, 17:25.
                  Ihan itte kirjotin ylläolevan. Tekstissä olevat faktat saattavat olla kuitenkin fiktiota, tai vain ihan yksinkertaisesti vääriä.
                  -On suositeltavaa suositella faktan tarkastusta.
                  Kiitos ajastasi? :think

                  Comment

                  • Freak
                    BTCF Member
                    • Apr 2003
                    • 2551
                    • .

                    Originally posted by A.I View Post
                    Allekirjoitan tämän. 3l kampuralla eilen penkitettiin 40holsetilla 14pesällä 1bar 750Nm 4200rpm.


                    Olisi minullakin kysymys. Mitkä puolat m50 koneeseen? Pari vuotta sitten marmorilta ostamani orkkispuolat hyytyivät jo. 3.5ms lataus aikaa alkaa jo 0.8ahdoilla pätkimään siinä 6000rpm paikkeilla. Hemmetin kalliit surkeat puolat. Näisähän lukee made in china.. jotkut waggilaiset tilalle?
                    Kun siellä on jo tyhmät puolat, niin eikä ne kannattaisi korvata tehokkailla tyhmillä? Tai vielä tehokkaammilla?
                    Last edited by Freak; 02-10-2021, 17:39.
                    Eihän me Etelä-Pohjalaiset ihan täydellisiä olla. Meiltä puuttuu heikkoudet.

                    Vanha Uuden liiton mies...

                    Comment

                    • aae30
                      BTCF Member
                      • May 2010
                      • 2706
                      • .fi

                      Originally posted by Freak View Post
                      Kun siellä on jo tyhmät puolat, niin eikä ne kannattaisi korvata tehokkailla tyhmillä? Tai vielä tehokkaammilla?
                      Jotka olisivat nämä: https://aeromotors.fi/kataloog/artic...-504-024-bosch
                      Sorry I'm Not Sorry
                      E34 540iA 93 sedan
                      E34 540iA 93 sedan
                      E39 530iA 00 touring

                      Comment

                      • naikou
                        Bimmer Enthusiast
                        • Dec 2010
                        • 1728
                        • vihti

                        On kai täällä porukka ajanu hyvällä menestyksellä niillä bremin oem/oe puolilla n. 500hv? Niitä saa halvalla ainaki eBay mut sama kai se on sit laittaa kerralla kunnon puolat että riittää 1000hv
                        E39 523i Turbo

                        Comment

                        • Urpo_rotta
                          BTCF Member
                          • May 2012
                          • 5265
                          • Pirkkala

                          Onko näin että jo 500hv kohdalla alkais vakiopuolat hyytyä?
                          E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
                          E34 525i -90 twinturbo 427/519

                          N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
                          VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
                          Kysy jos tarvetta

                          Comment

                          • Takalo_kari
                            BTCF Member
                            • Mar 2007
                            • 1359
                            • tku

                            Originally posted by Urpo_rotta View Post
                            Onko näin että jo 500hv kohdalla alkais vakiopuolat hyytyä?
                            18 pesällä vähemmillä vaimentimilla saarisen penkissä 1.2bar 621hv 785Nm mitattu 3v sitten jolloin oli upouudet vakiopuolat marmorilta. nyt ahdistava 14 pakopesä ja enempi vaimenentimia puolat loppuvat jo 0.8bar kesken. lieneekö lämpö tappanut puolia? 4-ratapäivää ja 500km tiellä ajoa.. nyt DWELL 3ms. nostettiin 3.5 jolla ei ollut juuri vaikutusta..


                            Originally posted by Freak View Post
                            Kun siellä on jo tyhmät puolat, niin eikä ne kannattaisi korvata tehokkailla tyhmillä? Tai vielä tehokkaammilla?

                            Jos laittaisi suoraan nuo tehokkaammat, ei sitten tarvitse mietiä koskaan kipinän rittävyyttä ja voi ajaa pienellä DWELLillä jolloin kesto lienee parempi..

                            osaatko sanoa sopivatko nuo suoraan m50 koneeseen pituuden puolesta?
                            täsmääkö mikään kiinnitysruuvi?
                            mites tuo johdotus? vakiopuolat ilmeisesti tyhmiä, mutta näissä ilmeisesti sisäinen sytkän vahvistin?
                            Varmaan saa virta ja maapiuhan vaihtaa paksumpaan kuin originaali?
                            KDFIIN olenkin jo tehnyt modin jolla ohitan virran rajoituksen.
                            Last edited by Takalo_kari; 02-10-2021, 20:01.
                            Ihan itte kirjotin ylläolevan. Tekstissä olevat faktat saattavat olla kuitenkin fiktiota, tai vain ihan yksinkertaisesti vääriä.
                            -On suositeltavaa suositella faktan tarkastusta.
                            Kiitos ajastasi? :think

                            Comment

                            • Freak
                              BTCF Member
                              • Apr 2003
                              • 2551
                              • .

                              Originally posted by A.I View Post
                              osaatko sanoa sopivatko nuo suoraan m50 koneeseen pituuden puolesta?
                              täsmääkö mikään kiinnitysruuvi?
                              mites tuo johdotus? vakiopuolat ilmeisesti tyhmiä, mutta näissä ilmeisesti sisäinen sytkän vahvistin?
                              Varmaan saa virta ja maapiuhan vaihtaa paksumpaan kuin originaali?
                              KDFIIN olenkin jo tehnyt modin jolla ohitan virran rajoituksen.
                              Ei tietoa suorasta sopivuudesta, mutta lataa sieltä datasheetti, jos siinä olisi mittoja. Kiinnityksen saa aina rakennettua.

                              Vakiopuolat ovat tyhmiä ja samoin nämä, koska pinnejä puolassa on vain kolme. Pinnijärjestys ja latausajat löytyy edellämainitusta datalehtisestä. Taisi siinä olla vielä liittimen numerokin. :think
                              Eihän me Etelä-Pohjalaiset ihan täydellisiä olla. Meiltä puuttuu heikkoudet.

                              Vanha Uuden liiton mies...

                              Comment

                              • Matuh
                                BTCF Member
                                • Apr 2013
                                • 3702
                                • Kouvola

                                P65 käy siististi putuuden puolesta Kyllä Johdotus on helppo, pinnien järjestyksen muutto vain ja kovaa ajoa
                                Tuossa vielä M50 liitiin to P65

                                M50 liitin
                                Pin1= musta coil -
                                Pin2= ruskea (maa)
                                Pin3= vihreä +12v

                                P65 liitin
                                Pin1= Ruskea (maa)
                                Pin2= Vihreä +12v
                                Pin3= musta Coil -

                                Eli yksinkertainen muutos.
                                E36 328i M50B30 turbo
                                Skoda vRS
                                Inpa löytyy vikakoodin lukuun, kyselyt privalla.
                                Ncs expert, ja pienet koodauksetkin luonnistuu

                                EX: E36, E34, 2xE39, 2xE46, E91

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎