Announcement

Collapse
No announcement yet.

M52 tyhjäkäynnin "notkahdus" kylmänä..

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Dani
    Bimmer Enthusiast
    • Mar 2007
    • 3847
    • Espoo

Originally posted by TJJ View Post
    Se letkuhan meni ainakin minun autossa tuolle separaattorille eikä letkun vaihtamisen takia imusarjaa tarvinnut irrottaa.

Huohotinputken asennuksessa otin irti tuon osan 5 ja vaihdoin samalla siihen o-renkaat (osat 17). Mutta ei vanhatkaan mitenkään huonossa kunnossa ollut.
    Siis puhutaanko me nyt samasta letkusta?

Mulla siis vuotaa tödennäköisesti tämä musta/oranssi letku:

ja sinä taisit puhua tästä letkusta joka on musta/oranssin vieressä:

Mutta enemmän askarruttaa tuo linkin kuvassa näkyvä ruiskupuolen alipaineletku. Siinä on iso halkeama... Onko jollain tietoa mitä se tekee/miten se vaikuttaa auton toimintaan?
    sigpic
    Shöyroom: BMW E46 330i Touring M-Sport II '02 - Stahlgrau Metallic #400

Comment

• Dani
      Bimmer Enthusiast
      • Mar 2007
      • 3847
      • Espoo

Originally posted by takatalvi View Post
      Osta suosiolla uudet, jos vaikka sattuu joku o-rengas menemään rikki, niin se syö sitten miestä kuitenkin.
      Aivan, huomenna taas Laakkoselle, äijä saa kyllä hepulin tiskin takana kun koko ajan ravaan sielä
      sigpic

Comment

• TJJ
        Bimmer Enthusiast
        • Jun 2003
        • 7591
        • Jyväskylä

Originally posted by Dani View Post
        Siis puhutaanko me nyt samasta letkusta?

Mulla siis vuotaa tödennäköisesti tämä musta/oranssi letku:

ja sinä taisit puhua tästä letkusta joka on musta/oranssin vieressä:
        Puhutaan samasta letkusta, lue minun 2.5. päivätty viesti tästä ketjusta jossa ihmettelen tuota letkua.

Eli alussa puhuin tuosta toisesta letkusta, mutta remontin yhteydessä vaihdoin myös tuon raidallisen letkun ja se tosiaan menee separaattorin kylkeen eikä vaihto vaadi imusarjan irrotusta. Näin siis ainakin minun autossa.

Sinultahan näyttää puuttuvan tuo toinen letku kokonaan, mikä moottori tuo on? Siinähän on kai silloin tuo separaattorilta ylös tuleva putkikin erilainen?
        E39 528iA

Comment

• Dani
          Bimmer Enthusiast
          • Mar 2007
          • 3847
          • Espoo

Tämmöstä mulla:

..vai mitä kuvaa tahtoisit tarkistella?

Hmm, tuo mun raidallinen letku menee kyllä niin syvällä imusarjan onkaloita että taidan irroittaa imusarjan, pitkään kattelin taskulampun kanssa ja totesin vaan että huhhuh...
          No onpahan helpompi sitten vaihtaa kaikki nuo neljä huoharin letkut + separaattori kun imusarja lojuu pöydällä

EDIT: ellen nyt ihan vääri katsellut niin tuo raidallinen letku menee bensanpainesäätimeltä -> imusarjaan tässä autossa.
          Mottihan on tuo M52B28TU
          Last edited by Dani; 05-05-2008, 22:53.
          sigpic

Comment

• TJJ
            Bimmer Enthusiast
            • Jun 2003
            • 7591
            • Jyväskylä

Tämmöstä mulla:

..vai mitä kuvaa tahtoisit tarkistella?

Hmm, tuo mun raidallinen letku menee kyllä niin syvällä imusarjan onkaloita että taidan irroittaa imusarjan, pitkään kattelin taskulampun kanssa ja totesin vaan että huhhuh...
            No onpahan helpompi sitten vaihtaa kaikki nuo neljä huoharin letkut + separaattori kun imusarja lojuu pöydällä

EDIT: ellen nyt ihan vääri katsellut niin tuo raidallinen letku menee bensanpainesäätimeltä -> imusarjaan tässä autossa.
            Mottihan on tuo M52B28TU

Mutta tuossa sinun kameralla otetussa kuvassa ei näy lainkaan letkua 7 (siis sitä minun kuvassa näkyvää haljennutta letkua). Eikä sille ole liitäntää tuossa putkessa 3. Vai eikö ne vaan jostain syystä näy/en osaa katsoa. Minullakin moottori on tuo sama.

Tuo bensapaineensäätimelle menevä letku on tuo 6 eli se ei mene imusarjaan. Se on vaihdettavissa kun edestä on purettu johtosarjan boksi ja kaasuttimen läppärunko.

Ei imusarja irrotus taida tehdä tuota hommaa kovinkaan paljon helpommaksi, tulee vaan paljon lisää työtä.
            E39 528iA

Comment

• Dani
              Bimmer Enthusiast
              • Mar 2007
              • 3847
              • Espoo

Tässä toinen kuva:

Hmm, menee kyllä hankalaksi, mikäs tää putki sitten on mulla jossei se ole #7? Minä taas luulin että tämä putki olis juurikin tuo #7 ja tuo #3 on sitten tuolla jossain jemmassa, eeh..

Hyvä tietää että tuo raidallinen putki on tuo #6, pitää katsoa sitten tarkemmin mitä kaikkea pitää ottaa edestä pois että saa tuon separaattorin+putket vaihdettua.

EDIT: huomasin että sun letkujen liitokset ovat 90º kulmassa kun mulla ne ovat huomattavasti loivemmassa.
              Last edited by Dani; 06-05-2008, 00:10.
              sigpic

Comment

• TJJ
                Bimmer Enthusiast
                • Jun 2003
                • 7591
                • Jyväskylä

Hmm, menee kyllä hankalaksi, mikäs tää putki sitten on mulla jossei se ole #7? Minä taas luulin että tämä putki olis juurikin tuo #7 ja tuo #3 on sitten tuolla jossain jemmassa, eeh..

Hyvä tietää että tuo raidallinen putki on tuo #6, pitää katsoa sitten tarkemmin mitä kaikkea pitää ottaa edestä pois että saa tuon separaattorin+putket vaihdettua.

EDIT: huomasin että sun letkujen liitokset ovat 90º kulmassa kun mulla ne ovat huomattavasti loivemmassa.
                Tämä on kyllä aika outo juttu. Tuossa sinun kuvassa näkyvä putki on tuo #3, mutta se on erilainen kuin mitä ETK:n kuvassa (joka nyt ei vastaa todellisuutta muutenkaan) tai minun autossa koska siitä puuttuu kokonaan tuo putken #7 lähtö. Eikä sille #7 putkelle taida olla tuossa imusarjan päällä olevassa osassakaan paikkaa tuolla toisessa päässä?

Mikä auto sinulla on? Vuosimalli? Eurooppaversio?
                E39 528iA

Comment

• Dani
                  Bimmer Enthusiast
                  • Mar 2007
                  • 3847
                  • Espoo

Minne toi #7 toinen pääty tulee kiinni siis tohon #3 ja ?
                  Auto siis E46 328i vm. 10/98 ja saksasta tuotu.
                  sigpic

Comment

• TJJ
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jun 2003
                    • 7591
                    • Jyväskylä

Minne toi #7 toinen pääty tulee kiinni siis tohon #3 ja ?
                    Se tulee tuon imusarjan päällä olevan jakokappaleen toiseen reunaan. Siellä on vastakappale ja #7 letkussa on siinä päässä samanlainen liitin kuin millä tuo #3 on kiinni imusarjan päällä olevassa jakokappaleessa. Mutta sinulta se toinen liitin taitaa puuttua kokonaan. Joten jos olet jo ostanut osia, niin #3 lienee vääränlainen ja #7 tarpeeton.

Tuo ETK:n kuvahan on tuon #7 osalta väärinpäin. Muistaakseni tuossa uudessa #3 osassa oli minullakin tuo mutka loivempi kuin vanhassa, sama juttu myös letkussa #4.

Minä kirjoitin omasta remontista jotain myös tuonne:
                    E39 528iA

Comment

• TJJ
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jun 2003
                      • 7591
                      • Jyväskylä

Auto siis E46 328i vm. 10/98 ja saksasta tuotu.
                      Tutkin lisää ETK:ta ja tuossa onkin tainnut tapahtua muutos 10/98 eli sinulla on autossa vielä vanhemmat osat. Sinun pitää ostaa uusi osa tuohon imusarjan päälle niin sitten homma toimii. Silloin osan #7 saa kiinni, siihen pitää vielä ostaa letkunkiristin, sellainen pieni versio eikä tavallinen joka vaatii liikaa voimaa ja hajottaa muoviosat. BMW:ltä tuonkin toki saa tilattua.

Tuon jakokappaleen osanumero on 11 61 1 440 318 ja siihen vielä o-renkaat.

Siis osat #5 ja osat #17:
                      E39 528iA

Comment

• Dani
                        Bimmer Enthusiast
                        • Mar 2007
                        • 3847
                        • Espoo

Mut siis mitä tuo #7 tekee? Kyllähän tuo noinkin näyttäis toimivan vaikka yksi letku puuttuukin.:think

Tilasin jo nuo kaikki letkut sun muut hömpöttimet, taitaa tulla pe.
                        Saas nähdä kumman osa #3 tulen saamaan, uudemman vai vanhemman.
                        ..luulen että vanhemman, koska tuo ETK näyttää tuota vanhempaa tuotenumeroa mun autolle ja sen mukaan myös Laakkonen tilaa ellei erikseen mainitse asiasta.
                        sigpic

Comment

• TJJ
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jun 2003
                          • 7591
                          • Jyväskylä

Mut siis mitä tuo #7 tekee? Kyllähän tuo noinkin näyttäis toimivan vaikka yksi letku puuttuukin.:think

Tilasin jo nuo kaikki letkut sun muut hömpöttimet, taitaa tulla pe.
                          Saas nähdä kumman osa #3 tulen saamaan, uudemman vai vanhemman.
                          ..luulen että vanhemman, koska tuo ETK näyttää tuota vanhempaa tuotenumeroa mun autolle ja sen mukaan myös Laakkonen tilaa ellei erikseen mainitse asiasta.
                          Luulisi, että tuo jakokappaleen muutos ja letkun #7 lisääminen parantaa kaasujen imua separaattorilta imusarjaan. Syntyy varmaankin vähän suurempi alipaine venttiilikoppaan.

Saakohan tuota vanhempaa osaa enää lainkaan...? ETK näyttää sille tilalle tuota uutta osaa ja ETK:ssa lukee, että samalla pitää hankkia osa #7 ja imusarjan päälle tuleva jakokappale. Tuota eristettyä #3 osaa taitaa saada vain uudemman mallisena.
                          E39 528iA

Comment

• Dani
                            Bimmer Enthusiast
                            • Mar 2007
                            • 3847
                            • Espoo

Aivan, tuota Cold Versiota ei saa edes tolla vanhalla "tyylillä", kiitos kun huomasit
                            Pitää heti paikan päällä katsoa ja tutkia että onko tuo letku #7 mukana vai ei, jos ei niin saavat tilata sen.

EDIT: niin ja tuo #5 pitää siis myös muistaa tilata, tilasin jo nuo #17 o-renkaat
                            Last edited by Dani; 06-05-2008, 21:02.
                            sigpic

Comment

• Dani
                              Bimmer Enthusiast
                              • Mar 2007
                              • 3847
                              • Espoo

Saakohan tuota vanhempaa osaa enää lainkaan...? ETK näyttää sille tilalle tuota uutta osaa ja ETK:ssa lukee, että samalla pitää hankkia osa #7 ja imusarjan päälle tuleva jakokappale.
                              Mitä osaa sä tolla "jakokappaleella" tarkoitit?
                              Tänään tuli Cold Climate -osat eli:
                              - #3 (uudempi jossa tuo jakoliitin jonne tulee #7)

Osa #7 meni tilaukseen, ei ollut Espoon Laakkosella hyllyssä.

Aika jännä juttu että tuossa #1 on liimattu tulppa tohon #6 eteen ettei sitä käytetä?
                              sigpic

Comment

• TJJ
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jun 2003
                                • 7591
                                • Jyväskylä

Mitä osaa sä tolla "jakokappaleella" tarkoitit?
                                Tänään tuli Cold Climate -osat eli:
                                - #3 (uudempi jossa tuo jakoliitin jonne tulee #7)

Osa #7 meni tilaukseen, ei ollut Espoon Laakkosella hyllyssä.

Aika jännä juttu että tuossa #1 on liimattu tulppa tohon #6 eteen ettei sitä käytetä?
                                Jakokappale = tuon sinun 6.5. päivätyn viestin kuvassa osa #5. Osanumero 11 61 1 440 318. Sillehän menee putken #7 toinen pää ja sinun jakokappaleesta puuttuu sen liitoskohta. (Ihan kuin olisin kirjoittanut tämän saman asian jo monta kertaa. Tuossa 6.5. viestissähän vielä kerrot kuinka tuo #5 osa pitää muistaa tilata...)

Erottimessa oli minullakin tuo tulppa mutta otin sen pois ja laitoin letkun tilalle, eristykseen piti tehdä reikä. Tästä oli juttua 2.5.
                                E39 528iA

Comment

Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎