Announcement
Collapse
No announcement yet.
M52 tyhjäkäynnin "notkahdus" kylmänä..
Collapse
X
-
Originally posted by takatalvi View PostOsta suosiolla uudet, jos vaikka sattuu joku o-rengas menemään rikki, niin se syö sitten miestä kuitenkin.
Comment
-
-
Originally posted by Dani View PostSiis puhutaanko me nyt samasta letkusta?
Mulla siis vuotaa tödennäköisesti tämä musta/oranssi letku:
ja sinä taisit puhua tästä letkusta joka on musta/oranssin vieressä:
Eli alussa puhuin tuosta toisesta letkusta, mutta remontin yhteydessä vaihdoin myös tuon raidallisen letkun ja se tosiaan menee separaattorin kylkeen eikä vaihto vaadi imusarjan irrotusta. Näin siis ainakin minun autossa.
Sinultahan näyttää puuttuvan tuo toinen letku kokonaan, mikä moottori tuo on? Siinähän on kai silloin tuo separaattorilta ylös tuleva putkikin erilainen?
Comment
-
-
Tämmöstä mulla:
..vai mitä kuvaa tahtoisit tarkistella?
Hmm, tuo mun raidallinen letku menee kyllä niin syvällä imusarjan onkaloita että taidan irroittaa imusarjan, pitkään kattelin taskulampun kanssa ja totesin vaan että huhhuh...
No onpahan helpompi sitten vaihtaa kaikki nuo neljä huoharin letkut + separaattori kun imusarja lojuu pöydällä
EDIT: ellen nyt ihan vääri katsellut niin tuo raidallinen letku menee bensanpainesäätimeltä -> imusarjaan tässä autossa.
Mottihan on tuo M52B28TULast edited by Dani; 05-05-2008, 22:53.
Comment
-
-
Originally posted by Dani View PostTämmöstä mulla:
..vai mitä kuvaa tahtoisit tarkistella?
Hmm, tuo mun raidallinen letku menee kyllä niin syvällä imusarjan onkaloita että taidan irroittaa imusarjan, pitkään kattelin taskulampun kanssa ja totesin vaan että huhhuh...
No onpahan helpompi sitten vaihtaa kaikki nuo neljä huoharin letkut + separaattori kun imusarja lojuu pöydällä
EDIT: ellen nyt ihan vääri katsellut niin tuo raidallinen letku menee bensanpainesäätimeltä -> imusarjaan tässä autossa.
Mottihan on tuo M52B28TU
Mutta tuossa sinun kameralla otetussa kuvassa ei näy lainkaan letkua 7 (siis sitä minun kuvassa näkyvää haljennutta letkua). Eikä sille ole liitäntää tuossa putkessa 3. Vai eikö ne vaan jostain syystä näy/en osaa katsoa. Minullakin moottori on tuo sama.
Tuo bensapaineensäätimelle menevä letku on tuo 6 eli se ei mene imusarjaan. Se on vaihdettavissa kun edestä on purettu johtosarjan boksi ja kaasuttimen läppärunko.
Ei imusarja irrotus taida tehdä tuota hommaa kovinkaan paljon helpommaksi, tulee vaan paljon lisää työtä.
Comment
-
-
Tässä toinen kuva:
Hmm, menee kyllä hankalaksi, mikäs tää putki sitten on mulla jossei se ole #7? Minä taas luulin että tämä putki olis juurikin tuo #7 ja tuo #3 on sitten tuolla jossain jemmassa, eeh..
Hyvä tietää että tuo raidallinen putki on tuo #6, pitää katsoa sitten tarkemmin mitä kaikkea pitää ottaa edestä pois että saa tuon separaattorin+putket vaihdettua.
EDIT: huomasin että sun letkujen liitokset ovat 90º kulmassa kun mulla ne ovat huomattavasti loivemmassa.Last edited by Dani; 06-05-2008, 00:10.
Comment
-
-
Originally posted by Dani View PostHmm, menee kyllä hankalaksi, mikäs tää putki sitten on mulla jossei se ole #7? Minä taas luulin että tämä putki olis juurikin tuo #7 ja tuo #3 on sitten tuolla jossain jemmassa, eeh..
Hyvä tietää että tuo raidallinen putki on tuo #6, pitää katsoa sitten tarkemmin mitä kaikkea pitää ottaa edestä pois että saa tuon separaattorin+putket vaihdettua.
EDIT: huomasin että sun letkujen liitokset ovat 90º kulmassa kun mulla ne ovat huomattavasti loivemmassa.
Mikä auto sinulla on? Vuosimalli? Eurooppaversio?
Comment
-
-
Originally posted by Dani View PostMinne toi #7 toinen pääty tulee kiinni siis tohon #3 ja ?
Tuo ETK:n kuvahan on tuon #7 osalta väärinpäin. Muistaakseni tuossa uudessa #3 osassa oli minullakin tuo mutka loivempi kuin vanhassa, sama juttu myös letkussa #4.
Minä kirjoitin omasta remontista jotain myös tuonne:
Comment
-
-
Originally posted by Dani View PostAuto siis E46 328i vm. 10/98 ja saksasta tuotu.
Tuon jakokappaleen osanumero on 11 61 1 440 318 ja siihen vielä o-renkaat.
Siis osat #5 ja osat #17:
Comment
-
-
Mut siis mitä tuo #7 tekee? Kyllähän tuo noinkin näyttäis toimivan vaikka yksi letku puuttuukin.:think
Tilasin jo nuo kaikki letkut sun muut hömpöttimet, taitaa tulla pe.
Saas nähdä kumman osa #3 tulen saamaan, uudemman vai vanhemman.
..luulen että vanhemman, koska tuo ETK näyttää tuota vanhempaa tuotenumeroa mun autolle ja sen mukaan myös Laakkonen tilaa ellei erikseen mainitse asiasta.
Comment
-
-
Originally posted by Dani View PostMut siis mitä tuo #7 tekee? Kyllähän tuo noinkin näyttäis toimivan vaikka yksi letku puuttuukin.:think
Tilasin jo nuo kaikki letkut sun muut hömpöttimet, taitaa tulla pe.
Saas nähdä kumman osa #3 tulen saamaan, uudemman vai vanhemman.
..luulen että vanhemman, koska tuo ETK näyttää tuota vanhempaa tuotenumeroa mun autolle ja sen mukaan myös Laakkonen tilaa ellei erikseen mainitse asiasta.
Saakohan tuota vanhempaa osaa enää lainkaan...? ETK näyttää sille tilalle tuota uutta osaa ja ETK:ssa lukee, että samalla pitää hankkia osa #7 ja imusarjan päälle tuleva jakokappale. Tuota eristettyä #3 osaa taitaa saada vain uudemman mallisena.
Comment
-
-
Aivan, tuota Cold Versiota ei saa edes tolla vanhalla "tyylillä", kiitos kun huomasit
Pitää heti paikan päällä katsoa ja tutkia että onko tuo letku #7 mukana vai ei, jos ei niin saavat tilata sen.
EDIT: niin ja tuo #5 pitää siis myös muistaa tilata, tilasin jo nuo #17 o-renkaat
Last edited by Dani; 06-05-2008, 21:02.
Comment
-
-
Originally posted by TJJ View PostSaakohan tuota vanhempaa osaa enää lainkaan...? ETK näyttää sille tilalle tuota uutta osaa ja ETK:ssa lukee, että samalla pitää hankkia osa #7 ja imusarjan päälle tuleva jakokappale.
Tänään tuli Cold Climate -osat eli:
- #3 (uudempi jossa tuo jakoliitin jonne tulee #7)
Osa #7 meni tilaukseen, ei ollut Espoon Laakkosella hyllyssä.
Aika jännä juttu että tuossa #1 on liimattu tulppa tohon #6 eteen ettei sitä käytetä?
Comment
-
-
Originally posted by Dani View PostMitä osaa sä tolla "jakokappaleella" tarkoitit?
Tänään tuli Cold Climate -osat eli:
- #3 (uudempi jossa tuo jakoliitin jonne tulee #7)
Osa #7 meni tilaukseen, ei ollut Espoon Laakkosella hyllyssä.
Aika jännä juttu että tuossa #1 on liimattu tulppa tohon #6 eteen ettei sitä käytetä?
Erottimessa oli minullakin tuo tulppa mutta otin sen pois ja laitoin letkun tilalle, eristykseen piti tehdä reikä. Tästä oli juttua 2.5.
Comment
-
Comment