Announcement

Collapse
No announcement yet.

Automaattilaatikon öljynvaihdosta-riskit ja hyödyt? (Öljyt vaihdettu 9.10.06, KUVIA)

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • penax
    replied
    En tiedä, meneekö nyt ihan oikeaan paikkaan, mutta jos tuonne 1500 viestin perälle sen tuuppaa, niin sinnehän se hautautuu.

    Eli, mun kinneri on 525Da E61 LCI -08. Ja öljyjä vähän vaihdattaa.

    Jostain ketjusta osui silmään tällainen linkki: https://www.oel-guenstig.de/Automati...gkeit::12.html

    Mahtaako tuo oikeasti käydä 6HPxx-laatikkoon? Kovasti ainakin vakuuttelevat että kävisi.

    Olis vaan melko etuisaa kun vertaa esimerkiksi Ravenoliin tai marmoritiskin hintoihin.

    Leave a comment:


  • T-A-S
    replied
    Pikipaska

    Originally posted by creative 22 View Post
    Laatikko keskusteluun en osallistu (ajan manuaalilla) mutta hemi kerrotko tässä yhteydessä (koska otit tässäkin topikissa syvästi vihaamasi asian puheeksi), mitä pikipaska on ja miten se valmistetaan?En tiedä ikääsi mutta sinun kultaisessa nuoruudessasi sitä varmaan on vielä tehty mutta minulle sen koostumus on suuri mysteeri??
    Lienee kysymyksessä olevan alustamassa, jota nämä älyttömän viisaat insinöörit hylkivät. Muistan naureskelleeni ajat sitten, keskustelua olisiko ollut suoli24 tai peräti tämä foorumi, kun joku kirjan oppinut kivenkovaa väitti, ettei nykyisiä sinkittyjä koreja tarvitse massata, koska eivät ruostu no minähän en niin fysiikasta ja kemiasta ymmärrä, mutta ainakin oma e46 toukka, mätänee sieltä sun täältä:think kun se ei ilmeisesti tiedä, että sen ei kuulu ruostua.Tomaateista sen verran, varmaa on se, ettei mikään loota kestä noita tehoja, öljyjä vaihtamatta 500tkm, vaikka nörtit näin luulisivatkin

    Leave a comment:


  • casino
    replied
    Originally posted by dr.2 View Post
    Miten tarkistan automaattivaihteiston öljyn määrän e32:n zf 4hp24 laatikosta? Pitääkö auton olla käynnissä kun tarkistan? Auton ollessa sammuksissa öljyä on yli ylämerkin ja käynnissä P-vaihteella ei ota edes tikkuun.

    Käynnissä pitää olla. Useat laatikot ajolämpöisiä tai sitten on erikseen ilmoitettu lämpötila missä pitää olla kun katsotaan öljynmäärää.

    Leave a comment:


  • dr.2
    replied
    Miten tarkistan automaattivaihteiston öljyn määrän e32:n zf 4hp24 laatikosta? Pitääkö auton olla käynnissä kun tarkistan? Auton ollessa sammuksissa öljyä on yli ylämerkin ja käynnissä P-vaihteella ei ota edes tikkuun.

    Leave a comment:


  • ihi
    replied
    Joskus 2006 sain aiheesta saman sisältöisen vastauksen samasta paikasta. Mutta kuten jo aiemmin todettu, ei tällä ole mitään painoarvoa.

    Ja koska bmw ei jälkijättöisesti tietenkään tunnusta näin vanhoja asioita koska se ei siitä mitään hyötyisikään, päin vastoin, ei asia vielä tällä selvinnyt

    Leave a comment:


  • Vibaa
    replied
    Laitoin tuossa viikko pari sitten väittelyn tiimoilla huvikseen kyselyä ZF:lle onko mitään järkeä vaihtaa öljyjä ellei niitä BMW:n huolto-ohjelmasta löydy, osoitin kysymyksen vm. 1990 sekä sitä uudemmille autoille. Tässä vastaus:

    Leave a comment:


  • TJJ
    replied
    Originally posted by Hemi View Post
    Nämä ovat taas 6-pykäläisten juttuja ja edellisessä kyse oli vanhemmista 5-pykäläisistä.
    Niiden osat löytyy tuolta, vasemman reunan Symptoms-valikon avulla voi suodattaa vian mukaan: http://www.sonnax.com/units/335-ZF5HP19

    Leave a comment:


  • Hemi
    replied
    Originally posted by ihi View Post
    Eikös sonnax mahda myydä ainakin noita kittejä joilla kuluneen venttiilipöydän voi fiksata kalvaamalla venttiilin "istukka" ehjäksi ja asentamalla ylikoko venttiili? http://www.sonnax.com/units/370-ZF6HP19-26-32-Gen-1-

    Ota mitään kantaa, auttaako öljyillä lonaaminen tuohon kulumiseen, mutta kyllä ne ilmeisesti kuitenkin kuluu.
    Nämä ovat taas 6-pykäläisten juttuja ja edellisessä kyse oli vanhemmista
    5-pykäläisistä.

    Leave a comment:


  • ihi
    replied
    Eikös sonnax mahda myydä ainakin noita kittejä joilla kuluneen venttiilipöydän voi fiksata kalvaamalla venttiilin "istukka" ehjäksi ja asentamalla ylikoko venttiili? http://www.sonnax.com/units/370-ZF6HP19-26-32-Gen-1-

    Ota mitään kantaa, auttaako öljyillä lonaaminen tuohon kulumiseen, mutta kyllä ne ilmeisesti kuitenkin kuluu.

    Leave a comment:


  • Hemi
    replied
    Originally posted by r.w. View Post
    Joku raja nyt tuohon paskapuheeseen, jos oikeasti olisit kirjoittanut googleen mitään tästä asiasta, olisi varmaan jo ensimmäisestä hakutuloksesta selvinnyt, että kyseessä ei ole mitenkään ainutkertainen vika kuin myös se, että venttiilikoneisto on ensimmäinen osa mikä niistä askeista yleensä menee - ja lopulta toki aiheuttaa suurella todennäköisyydellä myös sen täystuhon.

    Siitä venttiilikoneistosta kuluu ihan jokainen liikkuva osa, jokainen kuminen ja muovinen osa, jokainen jousi ja venttiili. Lisäksi se, etenkin pitkillä vaihtoväleillä, täytyy vähitellen öljyn kuljettamasta hienojakoisesta mokosta joka ei sieltä lähde edes huuhtelemalla, vaan ainoastaan purkamalla ja huolellisesti pesemällä. Tuosta sinun täysin käsittämättömästä kommentistasi päätellen alkaa olla selvää, että joko a) kirjoitat tarkoituksella valheita voittaaksesi internetväittelyn tai b) sinulla ei oikeasti ole hevon vitun ymmärrystä tästä asiasta, mutta väännät lämpimiksesi.
    Näytätkö muutaman linkin missä ZF:n laatikoiden venttiilokoneistojen kulumavaurioihin voi tutustua?

    Siis GM askien ongelma on nimenomaan solenoidien jumittaminen ja sitä kautta askien tuhoutuminen, mutta että ZF?

    Leave a comment:


  • r.w.
    replied
    Originally posted by Hemi View Post
    Hopo hopö....kulunut venttiilikoneisto???
    Kerroittko minullekkin hieman rautalangasta väätäen miten se venttiilikoneisto näissä ZF 5-vaihteisissa stepillisissä "kuluu"?
    Eli mikä sieltä oikeasti tarkasti ottaen kuluu niin että se aiheuttaisi kuvatunlaisen ongelman/ilmiön?
    Siinä kohtaa luonnollisesti tiedetään myös korjauskeinot?
    Kuitenkaan, tällaisiin "kuluneisiin" venttiilikoneistoihin en itse ole vielä näiden laatikoiden kohdalla koskaan törmännyt, enkä tässä äkkiä googlettamallakaan moista kummajaista löytänyt.
    Sitä paitsi, tähän laatikkoonhan on nyt niitä öljyjä vaihdeltu, miten imeessä juuri tässä on sitten "kulunut venttiilikoneisto"???

    Pahus kuitenkin sentään, jos näitä "kuluneita" venttiilikoneistoja alkaakin nyt v.-2014 vihdoin ilmenemään, kun mekin tyhjenneltiin ko.koneistoja romukuormiin jo joku vuosi sitten?
    Olen yhden ainoan koneiston myynyt 10-vuoden aikana(kiville ajettuun) ja tuossa noita on vieläkin jokunen 20-30tkm ajettu ja joskus 8-10-vuotta sitten "jemmattu" hyllyssä?

    Eli en todellakaan usko että itse koneistossa on vikaa, vaan kuten sanoin, josöljyt ovat oikeasti ne mitkä sinne kuuluu, johtuu ongelmat moottoripuolelta.

    ps.Tämähän tullaan näkemään miten asia oli, kunhan TJJ koneiston vaihtaa, eli oliko "autokauppias" taas kerran oikeassa vai väärässä?
    Joku raja nyt tuohon paskapuheeseen, jos oikeasti olisit kirjoittanut googleen mitään tästä asiasta, olisi varmaan jo ensimmäisestä hakutuloksesta selvinnyt, että kyseessä ei ole mitenkään ainutkertainen vika kuin myös se, että venttiilikoneisto on ensimmäinen osa mikä niistä askeista yleensä menee - ja lopulta toki aiheuttaa suurella todennäköisyydellä myös sen täystuhon.

    Siitä venttiilikoneistosta kuluu ihan jokainen liikkuva osa, jokainen kuminen ja muovinen osa, jokainen jousi ja venttiili. Lisäksi se, etenkin pitkillä vaihtoväleillä, täytyy vähitellen öljyn kuljettamasta hienojakoisesta mokosta joka ei sieltä lähde edes huuhtelemalla, vaan ainoastaan purkamalla ja huolellisesti pesemällä. Tuosta sinun täysin käsittämättömästä kommentistasi päätellen alkaa olla selvää, että joko a) kirjoitat tarkoituksella valheita voittaaksesi internetväittelyn tai b) sinulla ei oikeasti ole hevon vitun ymmärrystä tästä asiasta, mutta väännät lämpimiksesi.

    Leave a comment:


  • Hemi
    replied
    Originally posted by r.w. View Post

    Sarkastisesti voisi todeta, että huomaa kyllä sinun olevan autokauppias, niin onnistuneesti lakaisit juuri maton alle klassiset ja 100% varmasti kuluneesta venttiilikoneistosta johtuvat oireet. No mikä sitä venttiilikoneistoa tiivisteineen kuluttaa? Käyttö tietysti kuten mitä tahansa muutakin mekaanista laitetta, mutta ennen kaikkea likaiset ja voiteluominaisuuksiltaan heikentyneet öljyt. Jos huuhtelu tuntuu täysin ylitsepääsemättömältä, niin vaihtakaa nyt herra isä edes se filtteri joskus.
    Hopo hopö....kulunut venttiilikoneisto???
    Kerroittko minullekkin hieman rautalangasta väätäen miten se venttiilikoneisto näissä ZF 5-vaihteisissa stepillisissä "kuluu"?
    Eli mikä sieltä oikeasti tarkasti ottaen kuluu niin että se aiheuttaisi kuvatunlaisen ongelman/ilmiön?
    Siinä kohtaa luonnollisesti tiedetään myös korjauskeinot?
    Kuitenkaan, tällaisiin "kuluneisiin" venttiilikoneistoihin en itse ole vielä näiden laatikoiden kohdalla koskaan törmännyt, enkä tässä äkkiä googlettamallakaan moista kummajaista löytänyt.
    Sitä paitsi, tähän laatikkoonhan on nyt niitä öljyjä vaihdeltu, miten imeessä juuri tässä on sitten "kulunut venttiilikoneisto"???

    Pahus kuitenkin sentään, jos näitä "kuluneita" venttiilikoneistoja alkaakin nyt v.-2014 vihdoin ilmenemään, kun mekin tyhjenneltiin ko.koneistoja romukuormiin jo joku vuosi sitten?
    Olen yhden ainoan koneiston myynyt 10-vuoden aikana(kiville ajettuun) ja tuossa noita on vieläkin jokunen 20-30tkm ajettu ja joskus 8-10-vuotta sitten "jemmattu" hyllyssä?

    Eli en todellakaan usko että itse koneistossa on vikaa, vaan kuten sanoin, josöljyt ovat oikeasti ne mitkä sinne kuuluu, johtuu ongelmat moottoripuolelta.

    ps.Tämähän tullaan näkemään miten asia oli, kunhan TJJ koneiston vaihtaa, eli oliko "autokauppias" taas kerran oikeassa vai väärässä?
    Last edited by Hemi; 11-06-2014, 19:36.

    Leave a comment:


  • janke
    replied
    Eli, tässäkö ratkaisu tomivaan vaihteistoon on ostaa uusi/kunnostettu jos alkaa pientä kuminauhamaisuutta ilmenemään:think

    Leave a comment:


  • Laku
    replied
    Hemi, mistä "meiltä" saan tulla ostamaan toimivan automaattivaihteisen käyttiksen tuon romun E61:n tilalle ?

    Leave a comment:


  • TJJ
    replied
    Originally posted by Hemi View Post
    No, tähän voisi sarkastisesti todeta, että olisit jättänyt alun alkaenkin ne öljyt varsinkin bensasteppiin vaihtamatta ja se toimisi edelleen kuin unelma ja tämä on lupaus.

    Ok, vastaavaan ongelmaan olen törmännyt vain jos/kun laatikko on täytetty väärän tyyppisillä öljyillä, mutta muutoihan kaikki epäloogisuudet juuri tämän laatikon kohdalla tulee AINA ulkopuolelta, eli lähinnä moottoripuolelta.
    Eli missä kohtaa ko.ongelmat ovat alkaneet?
    Tuo 3. vaihteen kylmänä nykäisy on tuossa ollut aina, nyt se vain on voimistunut.

    Näitä ongelmia on ollut varmaankin 2-3 vuotta, 20-30tkm. Mutta ei ne ole muuttuneet pahemmiksi, joten siksi tuota remonttia yhä jahkailen. Selvää ajankohtaa sille milloin nuo alkoi en muista. Moottoriin on vaihdettu M54:n imusarja, mutta ei nuo jutut mielestäni silloin alkaneet. Saatanpa kuitenkin, jos en muuta tekemistä keksi, vaihtaa vanhan imusarjan takaisin.

    Leave a comment:

Working...
X
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎