Announcement

Collapse
No announcement yet.

Automaattilaatikon öljynvaihdosta-riskit ja hyödyt? (Öljyt vaihdettu 9.10.06, KUVIA)

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • TheRipper
    replied
    Originally posted by Hemi View Post
    Siinäkin tapauksessa jo BTCF:ltä pitäisi löytyä ainakin kymmenkunta juttua loppuun kuluneesta ZF laatikoista ja Googlettamalla maailmalta satoja? löytyykö?
    No onhan niitä täälläkin useampiakin missä on puhuttu juurikin noista kierrosten hummaamisesta ja sitten löytyneistä turbiini ja mekatroniikka vioista, joita on korjattu tuhansilla euroilla, tai jouduttu jopa koko vaihteistoja vaihtamaan.
    Saattaa hyvinkin tuo 10 tulla täyteen jos viitsii laskea...

    Ja ulkomaiset foorumit ovat pullollaan samoja juttuja.

    Eli kyllä niitä on, mutta jos ei halua niitä nähdä niin eihän se sitten ole minun ongelmani.

    Onko nuo sitten johtuneet öljystä sitä on melkeinpä mahdotonta sanoa, mutta ihan yhtäläillä on mahdotonta sanoa ETTEI olisi johtunut öljystä.

    Kuten aikaisemmin sanoin ainoa keino saada tästä varmaa faktaa olisi purkaa laatikoita joissa öljyjä ei ole vaihdettu ja joissa öljyjä on vaihdettu ja verrata niitä.

    Ja mitä tuohon "joulupukki" vertaukseen tulee niin päinvastoinhan se on...itsehän sinä siihen joulupukkiin (eli BMW:n ainoaan oikeaan ja takuulla faktaa olevaan huolto-ohjelmaan) uskot. Eli kyllä sinulla nyt on vellit ja housut sekaisin.

    Originally posted by Hemi View Post
    Kuka tässä on ”kujalla”?
    Eli kuka on väittänyt että ne öljyt pysyy tasalaatuisina 20-vuotta????
    Eihän ne tietenkään pysykkään ja tätä varten on rakennettu softapuolelle adaptaatiojärjestelmä joka huomioi ja kompensoi ko.muutoksen.
    Ei hemmetti tämä nyt on jo pohjanoteraaus.
    Eli softa-adaptiot muka kompensoisivat öljyn laadun heikkenemisen ja kondensioveden lisääntymisen. Ei jumaliste mitä tuubaa. Eli softa voi öljyä paremmaksi muuttaa. Et vaan tunnu oikein ymmärtävän miten mekaaninen kuluminen toimii ja miten öljy käyttäytyy.
    Last edited by TheRipper; 06-02-2015, 23:18.

    Leave a comment:


  • Hemi
    replied
    Originally posted by sonnybonds View Post
    Oletetaan, että ei ne laatikot hajoa siihen, että laiminlyö öljynvaihdon.
    Kyse ei ole LÄIMINLYÖNNISTÄ, vaan ihan tasan virallisesta huolo-ohjelmasta.

    Nollaa ne adaptaatiot ja saat ihan samoin käyttäytyvän laatikon kuin maksamalla satoja euroja täysin turhasta öljynvaihdosta...joka oikeasti on myös isossa mittakaavassa varsinkin riski.

    Leave a comment:


  • Hemi
    replied
    Originally posted by peto2 View Post
    Oot sä kujalla. Väität että öljy pysyy tasalaatuisena vaikka pyörisi laatikossa 20v/1000tkm
    Kuka tässä on ”kujalla”?
    Eli kuka on väittänyt että ne öljyt pysyy tasalaatuisina 20-vuotta????
    Eihän ne tietenkään pysykkään ja tätä varten on rakennettu softapuolelle adaptaatiojärjestelmä joka huomioi ja kompensoi ko.muutoksen.

    Näitä laatikoita EI ole suunniteltukaan toimivaksi ”uusilla öljyillä”, vaan käytetyn LL-öljyn laatu on mitoitettu toimimaan nimenomaan sitä ”uudenöljyn” jälkeistä elämää.
    Eli näissä LL-laatikoissa olevat öljyt pysyvät aivan tasan suunnitellun laatuisina pidempään kuin mitä laatikko muuten fyysisesti on mahdollistakaan kestää.
    Tämä todistaa tuo miljoona ajettu e39, joka on nyt siis lähes 20-vuotta ja miljoona takana ja laatikko edelleen toimii täysin moitteetta ja hienosti.

    Jos nämä LL-öljyt kestää siis vähintään sen 20-vuotta ja/tai miljoona kilometriä, paljonko enemmästä meidän kannattaa öljynvaihtojen muodossa maksaa?

    Leave a comment:


  • sonnybonds
    replied
    Upeeta keskustelua, katsotaan kumpi osapuoli luovuttaa ekaksi.

    Oletetaan, että ei ne laatikot hajoa siihen, että laiminlyö öljynvaihdon. Mulle toi muutama satanen voisi kuitenkin olla ihan validi summa, jos sillä saa seuraavaksi 100 tkm:ksi nätimmin vaihtavan laatikon. Onko jollakulla nyt sitten vertailutietoa siitä miten kaksi yhtä paljon ajettua laatikkoa käyttäytyy toisiinsa verrattuna, jos toiseen on vaihdettu öljyt ja toiseen ei? Onko eros vai ei? Adaptaationollauksen tuoma hetkellinen helpotus pitää tietysti eliminoida pois.

    Leave a comment:


  • Mikiis
    replied
    Nyt on menny ylihilseen tämä juttu, puhutaanko nyt korkanneista laatikoista, vai näistä humpaavista laatikoista? Ja onko tuo humpausvika korjattavissa adaption nollauksella/akunkengän irroituksella? Kyllä kai mulle tullu selväksi, että peruskestävyys näissä zf6hp laatikoissa on hyvä. Eikai nuo ongelmat oo huuhaata?

    Leave a comment:


  • peto2
    replied
    Originally posted by Hemi View Post
    Mitä ihmeen ”todisteita”...minulta?????

    Missä ne sinun todisteet sinun väittämällesi ovat?

    Eli minun ”todisteenihan on”: BMW:n ohjekirjaa lukemalla ja/tai huoltotiskiltä kysymällä me kaikki tiedämme mikä on oikea ja annettu huolto-ohje, PISTE.
    Jos tämä ei kelpaa, pitää sinun esittää minulle/kaikelle kansalle ne kiistattomat todisteet miksi VIRALLISTA huolto-ohjelmaa ei pidä noudattaa (toki ne sekunnissa hyväksyn kun lyöt ne ”faktat” pöytään...mutta onko niitä oikeasti?).

    Eli sitten pitää niitä voitelun puutteeseen korkanneita LL-laatikoita alkaa kaivamaan jostakin edes sen verran että päästään balanssiin tuo miljoona samoilla öljyillä ajetun bemarin kanssa?

    Mihin ”faktoihin” siis perustat väitteesi siitä että Long Life on vain myyntimiesten korulauseita? Ihan puhtaasti mutuun...vai tutkitaanko yhdessä niitä ”faktoja”?
    Oot sä kujalla. Väität että öljy pysyy tasalaatuisena vaikka pyörisi laatikossa 20v/1000tkm

    Leave a comment:


  • Hemi
    replied
    Originally posted by peto2 View Post
    Haha.. Niin mä kysyin sulta niitä todisteita
    Mitä ihmeen ”todisteita”...minulta?????

    Missä ne sinun todisteet sinun väittämällesi ovat?

    Eli minun ”todisteenihan on”: BMW:n ohjekirjaa lukemalla ja/tai huoltotiskiltä kysymällä me kaikki tiedämme mikä on oikea ja annettu huolto-ohje, PISTE.
    Jos tämä ei kelpaa, pitää sinun esittää minulle/kaikelle kansalle ne kiistattomat todisteet miksi VIRALLISTA huolto-ohjelmaa ei pidä noudattaa (toki ne sekunnissa hyväksyn kun lyöt ne ”faktat” pöytään...mutta onko niitä oikeasti?).

    Eli sitten pitää niitä voitelun puutteeseen korkanneita LL-laatikoita alkaa kaivamaan jostakin edes sen verran että päästään balanssiin tuo miljoona samoilla öljyillä ajetun bemarin kanssa?

    Mihin ”faktoihin” siis perustat väitteesi siitä että Long Life on vain myyntimiesten korulauseita? Ihan puhtaasti mutuun...vai tutkitaanko yhdessä niitä ”faktoja”?

    Leave a comment:


  • junkkri
    replied
    jaaa

    kohta Hemi varmaan hitsaa Trabantin peltejäkin!!

    Leave a comment:


  • peto2
    replied
    Originally posted by Hemi View Post
    Ei minun tarvitse joulupukkia todistaa olevaksi, tehän sen väitätte olevan olemassa?

    Eli jos se on kerran ”fakta”, niin esitä nyt vihdoin ja viimein minullekkin ne kiistattomat todisteet (miljoona samoilla öljyillä Saksan baanoilla ei siis riitä)?

    Esitä sinä mikä sieltä ZF laatikosta konkreettisesti korkaa jos öljyjä ei vaihdeta, koska sinun pitää tämä ”faktana” tietää?
    Haha.. Niin mä kysyin sulta niitä todisteita

    Leave a comment:


  • Hemi
    replied
    Originally posted by peto2 View Post
    Longlife yms. korulauseet on myyntimiesten paskapuhetta. Fakta.

    Hemi voi kuvitella mitä vaan ja koittaa todistaa vääräksi.

    Ei minun tarvitse joulupukkia todistaa olevaksi, tehän sen väitätte olevan olemassa (minä todistan ajetun miljoonan samoilla öljyillä, mikä se sinun ”fakta” olikaan)?

    Eli jos se on kerran ”fakta”, niin esitä nyt vihdoin ja viimein minullekkin ne kiistattomat todisteet (miljoona samoilla öljyillä Saksan baanoilla ei siis riitä)?

    Esitä sinä mikä sieltä ZF laatikosta konkreettisesti korkaa jos öljyjä ei vaihdeta, koska sinun pitää tämä ”faktana” tietää?

    Leave a comment:


  • Hemi
    replied
    Originally posted by [Snowboarder] View Post
    Väitinkö niin? Mistä sen voisin tietää?Siksihän kirjoitin,en tiedä olisiko öljynvaihto auttanut (esim 100tkm kohdalla), ei voi tietää. Ja saanko kysyä miksi "kaverisi" on heittomerkeissä, koska se on ihan fakta tosin kuin osa sinun faktoista,jotka perustuu mielipiteseesi.. Eikä kyllä sitä sen kummemin ole vielä ainakaan tutkittu,mikä petti. Ja kyllä, kirjoitat toki paljon asiaakin , mutta, että tuo sinun(mielipide) on ainoa absoluuttinen totuus asiassa kuin asiassa, ei mene kyllä jakeluun

    E: Oletetaan että ei hajonnut voitelun puutteeseen, eli laatikon kestoikä on n.200-300tkm? Sen varmaan öljytkin kestää.Mutta olisiko kesto ikä pidentynyt, jos olisi vaihdettu öljyt säännöllisesti? Sitä ei kukaan tiedä, todennäköisesti olisi.
    Kerrotko mikä väittämäni perustuu vain minun mielipiteeseeni niin tarkastellaan hieman tarkemmin?

    Nettimaailma on täynnä näitä ”kavereita” joille sattuu sopivasti juuri niin kuin
    mitä oma argumentointi kulloinkin tarvitsee tukeakseen väittämää.
    Sinä ihan itse tämän ”kaverikortin” vedit esiin, mutta tukeeko se oikeasti mitenkään sinun uskoasi öljynvaihdon tarpeellisuudesta?
    Eli vähän sama kuin "kaverisi" olisi nähnyt ufon ja tätä kautta vättämäsi ufojen olemassaolosta tulee todeksi/todistetuksi?
    Eli mehän voimme unohtaa ”kaverisi” epäonnen jos/kun siitä ei ole tarjolla edes hyvää kuvamateriaalia miksi ko.laatikko on oikeasti hajonnut, eli mitä sieltä on oikeasti fyysisesti pettänyt?

    Näitä laatikoita toki hajoaa silloin tällöin, mutta emmehän me tiedä onko ko.laatikko hajonnut itse asiassa juuri öljynvaihdon seurauksena?
    Eli vaihdettu öljymäärä tai laatu on ollut väärä, joka hyvinkin selittäisi näillä kilometreillä ko.laatikon pettämisen.

    Eli huomaatko, edelleen MINÄ pyydän niitä konkreettisiua todisteita riittämättömän voitelun seurauksisa (joita kaikilla muilla öljynvaihtouskonsa tueksi tuntuu olevan).

    Olisiko heittää edes sitä mikä sieltä ZF laatikosta konkreettisesti pettää jos/kun öljyjä ei vaihdella?

    Leave a comment:


  • peto2
    replied
    Longlife yms. korulauseet on myyntimiesten paskapuhetta. Fakta.

    Hemi voi kuvitella mitä vaan ja koittaa todistaa vääräksi.

    Leave a comment:


  • Hemi
    replied
    Originally posted by böntti View Post
    Lueppa Hemi tämä ajatuksen kans läpi: http://www.skepsis.fi/jutut/virhelista.html

    Erityisesti kohdat 3 ja 4. Mun osalta tämä oli tässä.
    Kehotan itseäsi lukemaan nämä kohdat erittäin tarkasti.

    Eli nyt ollaan öljynvaihdoin ”korjaamassa” jotakin jota ei ole olemassakaan, vaan pelkkä mutu ja riittävän hyvä vertaistuki riittää tekemään vaihtotarpeesta totta.
    Perusteethan ovat: "Sanoohan sen jo maalaisjärkikin” ( Maalaisjärki kertoi meille aikoinaan myös maan olevan litteä).

    ..."ZF kertoo muuta kuin BMW" (eli valitaan se omaa uskomusta/uskoa tukeva väite, vaikka tällä ei ole mitään tekemistä oikean huolto-ohjelman kanssa).

    ...”kestää 250tkm” ( vaikka oikeasti tälle väitteelle ei ole olemassakaan minkäänlaista todistetta oikeasta elämästä, vaan itse asiassa juuri päinvastoin).

    ...”Saahan sitä huoltaa jos haluaa” ( tällä ikäänkuin hyväksytään viimeisenä keinona kaikki oikeat argumentit ja samalla väistetään kiusalliset kysymykset siitä miksi huoltotarpeelle ei ole lainkaan näyttöä, vaan päinvastoin).

    Eli tässä nyt ”Korjataan” jotakin mitä oikeasti ei ole olemassakaan ja yritetään löytää omalle uskolle loogisia argumenttejä vaikka tulokset puuttuvat kokonaan.
    ”Hemi” on sitten tarinan paha poika kun jaksaa edelleen tivata niitä konkreettisia näyttöjä kuvitellusta huoltotarpeesta ja mikä kummallisinta 10-vuoden vääntämisen jälkeen....niitä ei vielä kukaan ole kaikelle kansalle nähtäväksi toimittanut?
    Miksi? Koska niitä ei ole olemassakaan, mutta silti vertaistuki on edelleen niin vahvaaa että mitkään realiteetit ei tätä huuhaauskontoa kumoa.

    En sitten tiedä koska näillä on ajettu riittävästi jotta oikeasti voidaan nähdä että ne tehdyt öljynvaihdot oikeasti ovat huuhaata, koska edelleen ne tämän vuoksi lauenneet laatikot puuttuvat
    Perusteethan löytyy jo nyt öljynvaihtouskovaisten argumentoinnista: Niistä ei vain jakseta kirjoitella netissä???
    Kaikesta muusta maan ja taivaan välillä kyllä kirjoitellaan ja esitellään syy/seuraussuhteita, mutta jostain kumman syystä loppuunkuluneita ZF laatikoita ei vain tunnu maailmasta löytyvän yhtäkään?
    Silti ”kansassa” tuntuu elävän ”vahva maalaisjärki” siitä että kalliita öljybvaihtoja kannattaa tosiaan tehdä ja että ilman niitä laatikot ”poksahtelevat” kuin skumppapullot lakkiaisissa.

    Tämä öljynvaihtovertaistuki siis täyttää KAIKKI klassisen huuhaan merkistöt siitä kuinka oikeasti korjataan ja ”hellitellään maalaisjärjellä” jotakin mitä ei ole olemassakaan.
    Öljynvaihtotarpeen perusteluiksi riittää ihan pelkkä mutu ja vertaistuki, kenelläkään ei tunnu sytyttävän sen vertaa että tajuaisi: ”Ei helvetti...tässä ei nyt kaikki tosiaankaan täsmää, vaan vaihtotarvetta pitää pystyssä pelkkä todella rankka itsepetos...”maalaisjärki”.

    Eli ”vitut siitä miljoona ilman öljynvaihtoa ajetusta bemarista” ja siitä että netistä ei löydy yhtäkään puuttellisesta öljybvaihdosta hajonnutta alle miljoona ajettua laatikkoa, vaihtotarpeen pitää olla totta kun kerran niin moni muukin siihen uskoo?
    Last edited by Hemi; 06-02-2015, 22:18.

    Leave a comment:


  • [Snowboarder]
    replied
    Originally posted by Hemi View Post
    No, näytä nyt yksikin joka on hajonnut selkeästi riittämättömän voitelun vuoksi? Vaikka se ”kaverisi” 200tkm ajettu?
    Väitinkö niin? Mistä sen voisin tietää?Siksihän kirjoitin,en tiedä olisiko öljynvaihto auttanut (esim 100tkm kohdalla), ei voi tietää. Ja saanko kysyä miksi "kaverisi" on heittomerkeissä, koska se on ihan fakta tosin kuin osa sinun faktoista,jotka perustuu mielipiteseesi.. Eikä kyllä sitä sen kummemin ole vielä ainakaan tutkittu,mikä petti. Ja kyllä, kirjoitat toki paljon asiaakin , mutta, että tuo sinun(mielipide) on ainoa absoluuttinen totuus asiassa kuin asiassa, ei mene kyllä jakeluun

    E: Oletetaan että ei hajonnut voitelun puutteeseen, eli laatikon kestoikä on n.200-300tkm? Sen varmaan öljytkin kestää.Mutta olisiko kesto ikä pidentynyt, jos olisi vaihdettu öljyt säännöllisesti? Sitä ei kukaan tiedä, todennäköisesti olisi.

    Lisä edit: Ja eihän tuonkaan auton laatikon hajoamisesta kukaan muu tietäs kuin auton omistaja/muutama hlö, jos täällä en olisi maininnut..ja uskon näitä tapauksia olevan paljon.
    Last edited by [Snowboarder]; 06-02-2015, 22:21.

    Leave a comment:


  • Petteri75
    replied
    Itse olen kerran teettänyt 120tkm ajettuun huuhteluvaihdon (330iA -01) ja se vaihtoi hiukan pehmeämmin tämän jälkeen. Mutta löytyykö ketään, joka olisi ajanut esim. sen 80-120tkm ja olisi vaihdellut niitä öljyjä aina sen mukaan mitä on tullut ulos? Siis ei kerralla kaikkea vaan esim. 60tkm välein 4L, sitten uutta 4L tilalle jne?

    Toivottavasti DIY-laatikkoöljynvaihtajat edelleen kirjoittavat kokemuksistaan tähänkin ketjuun, se on arvokasta tietoa tällaista harkitsevalle.

    Leave a comment:

Working...
X
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎