Announcement

Collapse
No announcement yet.

M30 viritys

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • aae30
    BTCF Member
    • May 2010
    • 2728
    • .fi

    Originally posted by afafaf View Post
    Mistä olette tilaillu nuita keinujen lukitus palikoita,ja mistä jäykemmät single jouset saa tilattua,virtalalla niitä ilmeisesti ainaki saa,mut muita paikkoja/ulkomailta?
    Vaihtoehto tilaamiselle on, että etsit sorvaajan käsiis,
    ja kerrot sille keinuvipujen akselin halkaisijan,
    ja että sen ympärille vaikka 'puolikuita' vailla.
    Jos ei blingbling kertoimella väliä ole,
    eikä staattisilla grammoilla merkitystä,
    niin ei niiden tarvi olla edes alumiinia

    Itselle m10ppiin joskus joku foorumilta sorvas, nimimerkkiä en enää muista..:think
    Sorry I'm Not Sorry
    E34 540iA 93 sedan
    E34 540iA 93 sedan
    E39 530iA 00 touring

    Comment

    • billy
      Bimmer Enthusiast
      • Oct 2012
      • 1052
      • Finland

      Originally posted by afafaf View Post
      Mistä olette tilaillu nuita keinujen lukitus palikoita,ja mistä jäykemmät single jouset saa tilattua,virtalalla niitä ilmeisesti ainaki saa,mut muita paikkoja/ulkomailta?
      Kenox taisi olla joka nuita lukitteita myi 70-80e hintaan. Tuolta se Virtalakin lukitteet ja jouset tilaa

      Comment

      • afafaf
        Bimmer Enthusiast
        • Nov 2004
        • 1145
        • Tornio

        Originally posted by billy View Post
        Kenox taisi olla joka nuita lukitteita myi 70-80e hintaan. Tuolta se Virtalakin lukitteet ja jouset tilaa

        http://www.iemotorsport.com/bmw/E21-...ockerlock.html
        Kiitän

        Oleks täältä tilannu ite,onko postituskulut minkämoiset?tullihan nuohin tulee tieten päälle jos ei livaha ohi
        Last edited by afafaf; 23-07-2015, 23:20.

        Comment

        • afafaf
          Bimmer Enthusiast
          • Nov 2004
          • 1145
          • Tornio

          Mitä tulppaa tommoselle ahdetulle m30 kannattaa tarjota,e85 ja hukkakipinällä,jos näillä merkitystä..

          Comment

          • billy
            Bimmer Enthusiast
            • Oct 2012
            • 1052
            • Finland

            Originally posted by afafaf View Post
            Mitä tulppaa tommoselle ahdetulle m30 kannattaa tarjota,e85 ja hukkakipinällä,jos näillä merkitystä..
            Omassa mennään noilla lämpö arvoltaan 12 vastaa lämpö arvoltaan Ngk 8

            Brisk iridium raicing sytytystulpat

            » Iridium on 6x kovempaa ja 8x kestävämpää kuin platina. Sulamispiste on noin 670°C
            korkeampi kuin platinalla.
            » Viistetty sytytystulpan runko.
            » Alhaisempi vaadittava sytytysjännite.
            » Optimoitu keskielektrodin halkaisija ja sivuelektrodin muoto.
            » Pienempi sivuelektrodin vaikutus liekkirintaman etenemiselle ja parempi ilma/polttoaineseoksen pääsy elektrodien väliin -> lisää tehoa.
            » Parempi kyky sytyttää vaikeasti syttyviä polttoaineita.
            » Korkean puristuspaineen tuottaviin kilpamoottoreihin (vapaastihengittävät - turboahdetut)

            Comment

            • KarkkainenL
              Aluevastaava
              • Sep 2013
              • 768
              • Tampere

              Millaisiin tehoihin avaamaton m30b34 riittää? Saako unohtaa maamoottorin, jos haetaan avaamattomalla koneella 350-400hp? Olikos tätä m30b34 moottoria erilaisilla lohkoilla? Työkaveri puhui, että on vanhempaa mallia, joka olisi vahvempaa materiaalia
              Vikakoodinluku INPA ja VagCom Tampere

              E28 520ia M30B35 Turbo 520hp 740nm

              EX E36 320iA -98
              EX E39 520i -01
              EX E34 525 Tds -95

              Comment

              • naukkis
                Bimmer Enthusiast
                • Nov 2004
                • 1222
                • Jyväskylä

                Originally posted by billy View Post
                Omassa mennään noilla lämpö arvoltaan 12 vastaa lämpö arvoltaan Ngk 8

                Brisk iridium raicing sytytystulpat

                » Iridium on 6x kovempaa ja 8x kestävämpää kuin platina. Sulamispiste on noin 670°C
                korkeampi kuin platinalla.
                » Viistetty sytytystulpan runko.
                » Alhaisempi vaadittava sytytysjännite.
                » Optimoitu keskielektrodin halkaisija ja sivuelektrodin muoto.
                » Pienempi sivuelektrodin vaikutus liekkirintaman etenemiselle ja parempi ilma/polttoaineseoksen pääsy elektrodien väliin -> lisää tehoa.
                » Parempi kyky sytyttää vaikeasti syttyviä polttoaineita.
                » Korkean puristuspaineen tuottaviin kilpamoottoreihin (vapaastihengittävät - turboahdetut)
                Tulpan elektrodin pitäisi olla alhaisessa lämpötilassa sulavaa ainetta jotta tulppa sulaa ylikuumentuessaan sen sijaan että aiheuttaisi konerikon hehkusytytyksellä. Iridiumit ovat siis aikalailla paskin mahdollinen valinta viinakoneeseen, taitavat pitää ihan tavallisia kuparielektroditulppia aikalailla hyvinä vaihtoehtoina. Platinat ja iridiumit on lähinnä pitkille vaihtoväleille, eivät korkeaviritteisiin koneisiin, ja ei varsinkaan viinakoneisiin joissa tulpan elektrodi on tarkoitus pitää suhteellisen viileänä.
                Last edited by naukkis; 03-10-2015, 17:49.

                Comment

                • Muurahainen
                  Bimmer Enthusiast
                  • Dec 2006
                  • 9194
                  • Nurmijärvi

                  Originally posted by Läbä View Post
                  Millaisiin tehoihin avaamaton m30b34 riittää? Saako unohtaa maamoottorin, jos haetaan avaamattomalla koneella 350-400hp? Olikos tätä m30b34 moottoria erilaisilla lohkoilla? Työkaveri puhui, että on vanhempaa mallia, joka olisi vahvempaa materiaalia
                  On niin tuuripeliä avaamattomana että ei voi tietää.

                  Toiset kestää enemmän rääkkiä kuin toiset ja ainakaan käyttöautoon en suosittele ihan tuosta vaan.
                  Varmaankin ennemmin joku paikka pettää kuin tulee kerrasta hyvä.
                  Last edited by Muurahainen; 03-10-2015, 22:18.

                  Comment

                  • tero_v
                    BTCF Member
                    • Sep 2006
                    • 972
                    • Etelä-pohjanmaa, lehtimäki

                    Originally posted by Läbä View Post
                    Millaisiin tehoihin avaamaton m30b34 riittää? Saako unohtaa maamoottorin, jos haetaan avaamattomalla koneella 350-400hp? Olikos tätä m30b34 moottoria erilaisilla lohkoilla? Työkaveri puhui, että on vanhempaa mallia, joka olisi vahvempaa materiaalia
                    No nämä e34 ja e32 olevat lohkot on kestävempiä verrattuna vanhempiin m30 motteihin. Laakeripukkien kohdalla vahvistukset ulkopuolella.
                    E28 M30b34 turbo - > m54b30 Turbo
                    650hp/850nm 1.8bar
                    1/4m 11.48s/208km/h
                    100-150km/h 2.01s
                    100-200km/h 6.99s


                    EX jatkeet:
                    e39 528 M-Sport -99
                    e36 318is "M-sport" -92

                    Comment

                    • KarkkainenL
                      Aluevastaava
                      • Sep 2013
                      • 768
                      • Tampere

                      Mistäs nämä vahvemmat koneet sitten voi tunnistaa? Ja muotoillaan toi aikaisempi kysymys uudelleen eli mihin tehoihin päästään vakio männillä ja kangilla, niin että pysyis romut vie sisällä
                      Vikakoodinluku INPA ja VagCom Tampere

                      E28 520ia M30B35 Turbo 520hp 740nm

                      EX E36 320iA -98
                      EX E39 520i -01
                      EX E34 525 Tds -95

                      Comment

                      • petrolhead
                        Moderator
                        • Feb 2004
                        • 13793
                        • Hyvinkää

                        Originally posted by Läbä View Post
                        Mistäs nämä vahvemmat koneet sitten voi tunnistaa? Ja muotoillaan toi aikaisempi kysymys uudelleen eli mihin tehoihin päästään vakio männillä ja kangilla, niin että pysyis romut vie sisällä
                        M30-moottori on sinällään hyvin vahvaa tekoa.
                        Isompi mutta on varmasti se että niillä kaikilla on jo ajettu enemmän kun sen koneen laskennallinen elinikä. Se pitäs vielä ahtaa sitten ja jonku pitäs kertoa että kestää.
                        M30 on about yhtä monimutkainen ku rautakanki. Sitä hirveen kauan avaa moottoripukissa sen verran että voi vähä tutkia onko kone edes suunnilleen järjissään.
                        2015 VW Crafter
                        1984 BMW 316
                        2009 Kawasaki Ninja 250RRR
                        petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
                        "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

                        Comment

                        • KarkkainenL
                          Aluevastaava
                          • Sep 2013
                          • 768
                          • Tampere

                          Originally posted by petrolhead View Post
                          M30-moottori on sinällään hyvin vahvaa tekoa.
                          Isompi mutta on varmasti se että niillä kaikilla on jo ajettu enemmän kun sen koneen laskennallinen elinikä. Se pitäs vielä ahtaa sitten ja jonku pitäs kertoa että kestää.
                          M30 on about yhtä monimutkainen ku rautakanki. Sitä hirveen kauan avaa moottoripukissa sen verran että voi vähä tutkia onko kone edes suunnilleen järjissään.
                          Itellä kun olisi tiedossa yksi m30b34 jolla ajettu alle 200tkm. Tietysti, kun alkaa miettiin, että se kone on jo muutenki irti nii tosiaan eihän se iso vaiva ole vähän tutkiskella samalla. Mutta jos kaikki on kunnossa niin onko 350-400hp vielä järkitehot tuohon koneeseen vakio hiluilla?
                          Vikakoodinluku INPA ja VagCom Tampere

                          E28 520ia M30B35 Turbo 520hp 740nm

                          EX E36 320iA -98
                          EX E39 520i -01
                          EX E34 525 Tds -95

                          Comment

                          • pilootti
                            BTCF Member
                            • Feb 2012
                            • 299
                            • Kokkola

                            Kestää varmasti yhtä kauan kuin vaparinaki tuommosen tehon lisäyksen hyvin säädettynä ja nätillä käytöllä. Joko sieltä pullahtaa kansipahvi tai katkeaa keinu jos joku menee. Veivit, keinut, keinulukot, venajouset, liekkirengas kannentiiviste, arp pultit + perus huolto mm. Laakerit, öljypumpun tarkastus, laahaimet männänrenkaat jne. On mun mielestä vähintä mitä kannattaa tehdä jos edes ajattelee ahtamista niin saa vähä aikaa ajaa ettei tarvi koko kesää korjata. Ja samalla tehon kesto nousee ~600hp nurkille.
                            e30 318i touring "Bercedes Menz"
                            Kawasaki z1000
                            -FatBoyRacing-

                            Comment

                            • Kojontti
                              Bimmer Fanatic
                              • Nov 2014
                              • 204
                              • Puolanka

                              Originally posted by naukkis View Post
                              Tulpan elektrodin pitäisi olla alhaisessa lämpötilassa sulavaa ainetta jotta tulppa sulaa ylikuumentuessaan sen sijaan että aiheuttaisi konerikon hehkusytytyksellä. Iridiumit ovat siis aikalailla paskin mahdollinen valinta viinakoneeseen, taitavat pitää ihan tavallisia kuparielektroditulppia aikalailla hyvinä vaihtoehtoina. Platinat ja iridiumit on lähinnä pitkille vaihtoväleille, eivät korkeaviritteisiin koneisiin, ja ei varsinkaan viinakoneisiin joissa tulpan elektrodi on tarkoitus pitää suhteellisen viileänä.
                              Päivän naurut, kiitos siitä: D
                              ex-E46 330 XD

                              Comment

                              • naukkis
                                Bimmer Enthusiast
                                • Nov 2004
                                • 1222
                                • Jyväskylä

                                Originally posted by Kojontti View Post
                                Päivän naurut, kiitos siitä: D
                                Mikäs naurattaa? Viinakoneeseen ei haluta hotspotteja palotilaan viinan alhaisen syttymislämpötilan takia joten tulpat halutaan kylmillä elektrodeilla, iridium tulpan elektrodi taas on tasan päinvastoin suunniteltu toimimaan kuumana ja viinakoneeseen sopivalla lämpöarvolla todennäköisesti nokeentuu tukkoon.

                                Tavan kuparielektroditulppa sopivalla lämpöarvolla toiminee useimmiten viinakoneessa hyvin ja jos haluaa hifistellä niin on vaikka hopeaelektroditulppia, hopea johtaa hyvin sähköä ja sulaa alhaisessa lämpötilassa ja kuluu nopeasti ollen aikalailla vastakohta iridium-tulpille.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎