Announcement

Collapse
No announcement yet.

M54 huohottimen päivitys Cold country versioksi?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • piritek2
    Bimmer Rookie
    • Sep 2009
    • 87
    • Oulu

    Tuo vacuum hose tulee M52TU:ssa bensapaineensäätimelle. M54:ssa sitä ei tarvi kytkeä eli tulppa saa olla paikallaan.

    Ruotsin tuonti "Cold Climate" versioon tuli vaihdettua uudet eristetyt huohotinputket ja huohotin. Entiset oli normaalit. Huohottimesta joutui eristettä repimään sieltä täältä että mahtui paikalleen eikä ottanut mm. kaasuläppärunkoon kiinni. Öljytikun jalka kannattaa puhaltaa paineilmalla puhtaaksi. Omassa se oli aivan tukossa ja sitä jöötiä tuli varmaan 6cm ennen kuin alkoi ilma kulkemaan läpi. Munuaiset on kans ollut tukittuna koko talven ja tulee olemaankin talvisin.

    Comment

    • Jonski|
      Bimmer Rookie
      • Jun 2010
      • 129
      • Savonlinna

      Tuo oli hyvä uutinen! Itellä ei ollu tukossa nuo putket, mutta aika rapsakassa kunnossa, hyvin rusahti poikki. Imm lähtevä haitariputki oli halennut, joten tie käy marmoritiskille. Viikko sitten ilmottelikin, että seos liian laiha, kun luettiin vikakoodit.

      Comment

      • Looks
        Bimmer Rookie
        • May 2005
        • 157
        • 61°04′N, 028°11′E

        Yritin selata threadista läpi vastausta kysymykseeni,mutta tuloksetta. Eli käykö tuo cold climate huohotin m52b28? ja minkälaisilla modeilla?
        Vai mennäänkö vaan kesämallin huohottimella?

        Auto on siis m52b28..

        Huom. eli EI uudempi tu-malli..
        Last edited by Looks; 20-08-2012, 15:27.
        e30 cabrio
        ----
        ex e30, e21, e36, e46, e39, e60

        ----
        EI se siitä.. samaa paskaa päivästä toiseen!

        Comment

        • Bmw Master
          Bimmer Enthusiast
          • Jan 2004
          • 13155
          • Kokomo

          Originally posted by Looks View Post
          Yritin selata threadista läpi vastausta löytämättä, että käykö tuo cold climate huohotin m52b28? ja minkälaisilla modeilla?
          Vai mennäänkö vaan kesämallin huohottimella?

          Auto on siis m52b28..

          Huom. eli EI uudempi tu-malli..
          Ei käy.

          Comment

          • Looks
            Bimmer Rookie
            • May 2005
            • 157
            • 61°04′N, 028°11′E

            Ok, ja kiitos erittäin nopeasta vastauksesta.
            e30 cabrio
            ----
            ex e30, e21, e36, e46, e39, e60

            ----
            EI se siitä.. samaa paskaa päivästä toiseen!

            Comment

            • Hunni
              Bimmer Fanatic
              • Aug 2004
              • 621
              • Toijala

              Olisiko kenelläkään visiota, että missä mahtaa olla vika kun öljyt puskee venttiilikopan välistä pihalle. Tiiviste on vaihdettu, ei auta. Separaattori ja huohotinputket on Ruotsissa vaihdettu eristettyyn malliin ym. ja venttiilikoppaan tuleva huohotinputki on ihan puhdas eikä sinne talvellakaan kertynyt majoneesia. Rupee pikkuhiljaa ärsyttään. Auto ulisee kylmänä startatessa muutaman sekunnin ja äänen lähdettä en osaa kohdistaa, kun tuntuu, että ulina kuuluu millon mistäkin. Liittyykö se sitten tähän vai ei, en osaa sanoa. Onko mitään helppoa keinoa selvittää onko esim. separaattori romuna vai ei? Moottorina M54B22.
              Last edited by Hunni; 29-09-2012, 12:56.
              BMW 330e Touring -21
              Ex: BMW 530d Touring -08 - BMW 320d Touring -08 - BMW 320i Touring -04 - BMW 328i Cabriolet -96 - BMW 320i Touring -01 - BMW 528iA Touring -99 - BMW 520i -87 - BMW 318i -88 - BMW 518i -86 - BMW 320i Coupe -94

              Comment

              • Driver22
                Bimmer Enthusiast
                • Aug 2006
                • 2098
                • *

                Originally posted by Hunni View Post
                Olisiko kenelläkään visiota, että missä mahtaa olla vika kun öljyt puskee venttiilikopan välistä pihalle. Tiiviste on vaihdettu, ei auta. Separaattori ja huohotinputket on Ruotsissa vaihdettu eristettyyn malliin ym. ja venttiilikoppaan tuleva huohotinputki on ihan puhdas eik sinne talvellakaan kertynyt majoneesia. Rupee pikkuhiljaa ärsyttään. Auto ulisee kylmänä startatessa muutaman sekunnin ja äänen lähdettä en osaa kohdistaa, kun tuntuu, että ulina kuuluu millon mistäkin. Liittyykö se sitten tähän vai ei, en osaa sanoa. Onko mitään helppoa keinoa selvittää onko esim. separaattori romuna vai ei? Moottorina M54B22.
                Jos tiiviste on vaihdettu, mutta miten venakopan pulttien kiristys on onnistunut? Kokeilehan löysätä ja kiristää uudelleen oikeassa järjestyksessä... Jos oireina on vain öljyn katoaminen+käry etkä näe että se vuotaa varsinaisesti jostain kohtaa, voi vika olla myös vuotavassa öljynsuodattimen jalan tiivisteestä niinkun mulla teki. Kone oli kyllä alta öljyssä muttei päällä näkynyt vuotoja missään, sitten kun antoi enempi leipää niin kauhea käry haisi parkissa.
                F31 330D Xdrive M-Sport

                Comment

                • Bmw Master
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jan 2004
                  • 13155
                  • Kokomo

                  Originally posted by Hunni View Post
                  Separaattori ja huohotinputket on Ruotsissa vaihdettu eristettyyn malliin
                  Eipä se separaattori ikuinen ole, voi olla tukossa.

                  Comment

                  • Hunni
                    Bimmer Fanatic
                    • Aug 2004
                    • 621
                    • Toijala

                    Originally posted by Bmw Master View Post
                    Eipä se separaattori ikuinen ole, voi olla tukossa.
                    Juu en sitä olettanutkaan. Pystyykö saamaan edes jotain viitettä tukkosuudesta purkamatta? Ja on siis vaihdettu 5/2011.

                    Originally posted by Driver22 View Post
                    Jos tiiviste on vaihdettu, mutta miten venakopan pulttien kiristys on onnistunut? Kokeilehan löysätä ja kiristää uudelleen oikeassa järjestyksessä... Jos oireina on vain öljyn katoaminen+käry etkä näe että se vuotaa varsinaisesti jostain kohtaa, voi vika olla myös vuotavassa öljynsuodattimen jalan tiivisteestä niinkun mulla teki. Kone oli kyllä alta öljyssä muttei päällä näkynyt vuotoja missään, sitten kun antoi enempi leipää niin kauhea käry haisi parkissa.
                    Tarvii nyt kokeilla sit kiristellä uudestaan. Tällä kertaa vuotokohtaa ei näy, mutta ennen tiivisteen vaihtoa se oli pakosarjan puolella. Ja alapuolella on kuivaa ja viimeksi koitin katsella mm. tuota suodattimen jalkaa ja kuivalta näytti.
                    Last edited by Hunni; 29-09-2012, 16:00.
                    BMW 330e Touring -21
                    Ex: BMW 530d Touring -08 - BMW 320d Touring -08 - BMW 320i Touring -04 - BMW 328i Cabriolet -96 - BMW 320i Touring -01 - BMW 528iA Touring -99 - BMW 520i -87 - BMW 318i -88 - BMW 518i -86 - BMW 320i Coupe -94

                    Comment

                    • Driver22
                      Bimmer Enthusiast
                      • Aug 2006
                      • 2098
                      • *

                      Originally posted by Hunni View Post
                      Juu en sitä olettanutkaan. Pystyykö saamaan edes jotain viitettä tukkosuudesta purkamatta? Ja on siis vaihdettu 5/2011.



                      Tarvii nyt kokeilla sit kiristellä uudestaan. Tällä kertaa vuotokohtaa ei näy, mutta ennen tiivisteen vaihtoa se oli pakosarjan puolella. Ja alapuolella on kuivaa ja viimeksi koitin katsella mm. tuota suodattimen jalkaa ja kuivalta näytti.
                      Se suodattimen jalan vuoto on kyllä pirun hankala havaita, itellä se vuoti aina kun vain antoi happea. Lisäksi se vuoti sieltä takaa, niin etupuolella ei edes näkynyt mitään vuotoa. Venakopan tiivisteen minäkin luulin vuotavan...
                      F31 330D Xdrive M-Sport

                      Comment

                      • SPT
                        Bimmer Rookie
                        • Aug 2006
                        • 48
                        • Espoo

                        Venttiilikopan tiivisteen vaihdon yhteydessä täytyy vaihtaa myös 15x kumirinkula, osa 11-12-1-437-395. Osa 7 kuvassa:


                        Muuten venttiilikoppaa ei saa kiristettyä tiiviiksi.
                        -------------------
                        320i xDrive Touring -18
                        325i xDrive Touring -06
                        Z3 3.0i -2000
                        635 CsiA -87

                        Comment

                        • Driver22
                          Bimmer Enthusiast
                          • Aug 2006
                          • 2098
                          • *

                          Originally posted by SPT View Post
                          Venttiilikopan tiivisteen vaihdon yhteydessä täytyy vaihtaa myös 15x kumirinkula, osa 11-12-1-437-395. Osa 7 kuvassa:


                          Muuten venttiilikoppaa ei saa kiristettyä tiiviiksi.
                          Hyvä pointti, itse olen tehnyt puolenkymmentä vanosremppaa ja aina nuokin on vaihdettu uusiin.
                          F31 330D Xdrive M-Sport

                          Comment

                          • Jube
                            Bimmer Enthusiast
                            • May 2005
                            • 9636
                            • ...

                            Oliko se e60 M54 huohottimen ja putkien vaihto kuinka hankalaa ilman imusarjan irroittamista? :think
                            Pitäisi viikonloppuna alkaa vaihtamaan...
                            Näillä mennään:
                            Toyota Corolla hybrid sport touring -21"After 20 years daily repair"
                            BMW e30 320i cabriolet -90 "Back to the old school"
                            BMW e34 525i -90 ”Museointia vaille”
                            BMW e39 528ia M-sport -99 ”Käyttöharraste”
                            MB c124 230CE -90 "Badboy"
                            MB s204 220cdi -08 "Seutuauto"

                            Comment

                            • Driver22
                              Bimmer Enthusiast
                              • Aug 2006
                              • 2098
                              • *

                              No ei mahdoton homma mutta vaatii kätilön käsiä ja kärsivällisyyttä ei ole pakko imusarjaa irroittaa kuitenkaan.

                              Ps. Mulla ois uusi m54 eristetty huohotin ylimääräisenä hyllyssä.
                              F31 330D Xdrive M-Sport

                              Comment

                              • Hunni
                                Bimmer Fanatic
                                • Aug 2004
                                • 621
                                • Toijala

                                Originally posted by SPT View Post
                                Venttiilikopan tiivisteen vaihdon yhteydessä täytyy vaihtaa myös 15x kumirinkula, osa 11-12-1-437-395. Osa 7 kuvassa:


                                Muuten venttiilikoppaa ei saa kiristettyä tiiviiksi.
                                On vaihdettu kyllä. Tarvii nyt taas tutkailla asioita kun jaksaa ryömiä auton alle ihmetteleen.
                                BMW 330e Touring -21
                                Ex: BMW 530d Touring -08 - BMW 320d Touring -08 - BMW 320i Touring -04 - BMW 328i Cabriolet -96 - BMW 320i Touring -01 - BMW 528iA Touring -99 - BMW 520i -87 - BMW 318i -88 - BMW 518i -86 - BMW 320i Coupe -94

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎