Announcement

Collapse
No announcement yet.

M10 Turbotus, heikot kohdat jne.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Tzeimi
    Bimmer Enthusiast
    • Nov 2004
    • 2067
    • Banshee - Jyväskylä

    Originally posted by Expansion View Post
    No voi perkele, hyvä lohko mennee hukkaa sitte jos tuo 92mm poraus on liikaa turbokäyttöön...
    Myyt sen jollekin N/A virtuoosille - ei mee hukkaan
    Ei ilolla rajaa kun M2:lla ajaa.
    & 02 tulpo saniteetti dyno




    Älä väkisin, ota isompi vasara.
    If the car hasn´t been worth racing it´s not worth having

    Comment

    • kaitsu81
      Newbiemmer
      • Feb 2010
      • 7
      • kylmäkoski

      m10 turbotus l-jetillä

      koitin haulla ettiä aiheesta mutta mitään ei löytynyt...
      eli olis tarkotus turbottaa m10 ruisku l-jetillä pieni puhallin ja ahtoja n.0.5,
      eli ainakin ilmanmäärän mittari ennen ahdinta säädettävä bensanpaineen säädin, mitäs muuta?

      Comment

      • sleepertuning
        Bimmer Fanatic
        • Oct 2006
        • 662
        • Kotka

        Kyllähän se onnistuu, itse laittaisin jonkinlaisen lambdan putkeen että on edes jotain hajua seoksista. Paineensäätimestä alipaine pois, Ilmamäärämittaria pari naksua rikkaammalle.

        Comment

        • kaitsu81
          Newbiemmer
          • Feb 2010
          • 7
          • kylmäkoski

          sitten oli vielä semmonen et joutuukos jarruille tekeen mitään leimalle vai riittääkö et menee teholappu ja lakki kouras konttorille? vertaus kuvana vaikka 320? samat tolpat ja jarrut kai pitäs olla 1,8 m10 ja 2,0 m20?

          Comment

          • Vauhtivaunu
            BTCF Member
            • Jun 2008
            • 2714
            • P-Karjala

            Originally posted by sleepertuning View Post
            Paineensäätimestä alipaine pois
            Tää ei oikein auennu mulle. Tarkoititko että bensapaineensäätimen alipaineletku pitäisi irroittaa turbokäytössä?

            Sillä tavalla sulattaa männät.

            Bensapaineensäätimen tehtävä on pitää bensakiskon ja imusarjan välinen paine-ero vakiona. Jos imusarjan yli/alipainetta ei kompensoida paineensäätimellä, ei ECU pysty annostelemaan oikeaa määrää polttoainetta.

            Ketjun aloittajalle suosittelen tutustumista MS:iin. Jos ihan väkipakolla haluaa askarrellapaskarrella sen l-jetin kanssa niin kertova bensapaineensäädin on ratkaisu. Silloin bensanpainetta nostetaan kovemmaksi kuin tuo vakio paine-ero (esim. 3bar) on jolloin saadaan hieman lisää polttoainetta vaikka ECU ei antaisikaan riittävän pitkää suihkutuspulssia. Myös karvan vakiota isommat suuttimet kannattaa laittaa.

            Oma mielipiteeni on että vakiomoottorinohjaus vakio-ohjelmalla sopii vain vakioautoon. Autoa virittäessä pitäisi myös ECU ohjelmoida vastaamaan muuttuneen moottorin vaatimuksia.
            sigpic


            Bensiinisuuttimien (ei suorasuihkutus) testilaitteet. Myös DT määritys. Kysy YV:llä.

            Comment

            • Rocla
              Bimmer Enthusiast
              • Jul 2002
              • 7692
              • Kajaani

              Originally posted by Vauhtivaunu View Post
              Oma mielipiteeni on että vakiomoottorinohjaus vakio-ohjelmalla sopii vain vakioautoon. Autoa virittäessä pitäisi myös ECU ohjelmoida vastaamaan muuttuneen moottorin vaatimuksia.
              Toki olen kanssasi samaa mieltä, mutta huomautan että l-jet ECU ohjelmoidaan vaihtamalla komponentteja piirilevylle.
              Olli.

              Comment

              • sleepertuning
                Bimmer Fanatic
                • Oct 2006
                • 662
                • Kotka

                Originally posted by Vauhtivaunu View Post
                Tää ei oikein auennu mulle. Tarkoititko että bensapaineensäätimen alipaineletku pitäisi irroittaa turbokäytössä?
                Tarkoitin, että saadaan vakaa ~3bar paine. Ei tosin tullut mieleen ettei välttämättä toimi vakioeculla. Itse näin tehnyt megalla.

                Comment

                • Vauhtivaunu
                  BTCF Member
                  • Jun 2008
                  • 2714
                  • P-Karjala

                  Originally posted by Rocla View Post
                  l-jet ECU ohjelmoidaan vaihtamalla komponentteja piirilevylle.
                  Siksi kannattaakin miettiä vielä kerran L-jet+turbo yhdistelmän järkevyyttä

                  Jos tuntuu että on MacGyveristä seuraava ennen Jumalaa niin eikun kolvi käteen
                  sigpic


                  Bensiinisuuttimien (ei suorasuihkutus) testilaitteet. Myös DT määritys. Kysy YV:llä.

                  Comment

                  • Vauhtivaunu
                    BTCF Member
                    • Jun 2008
                    • 2714
                    • P-Karjala

                    Originally posted by sleepertuning View Post
                    Tarkoitin, että saadaan vakaa ~3bar paine. Ei tosin tullut mieleen ettei välttämättä toimi vakioeculla. Itse näin tehnyt megalla.
                    Kannattaa uhrata ajatus sille miksi siinä se paineensäädin on.

                    Se 3bar paine(-ero) täytyy olla aina imusarjan ja bensakiskon välillä. Kun imusarjassa paine vaihtelee esim. -0.6bar (alipaine) ja 1bar (ylipaine) välillä niin myös bensanpaineen tulee vaihdella samassa tahdissa muuten paine-ero ei ole tuo 3bar ja polttoaineen annostelusta tulee arpapeliä.
                    sigpic


                    Bensiinisuuttimien (ei suorasuihkutus) testilaitteet. Myös DT määritys. Kysy YV:llä.

                    Comment

                    • kaitsu81
                      Newbiemmer
                      • Feb 2010
                      • 7
                      • kylmäkoski

                      juuriki nää jutut oli mielessä ja niihin piti saada jotain selkoo kokeneemmilta. eli tolla l-jetillä ei onnistu budjetti turbo vaan vaatii esim. megasquitin...

                      Comment

                      • E12
                        Bimmer Rookie
                        • Mar 2007
                        • 87
                        • ympäri suomea

                        nyt tuli ostettua sellanen 92 porattu vanha lohko, katsotaan miten käy

                        mitäpä eroa on M10 1.8 ja 2.0 kansilla? ja mistä kansipahvi 92 koloille?
                        Various Projektos.

                        KOVAA.COM

                        Comment

                        • JJT
                          Bimmer Enthusiast
                          • May 2005
                          • 6694
                          • .......

                          Originally posted by E12 View Post
                          nyt tuli ostettua sellanen 92 porattu vanha lohko, katsotaan miten käy

                          mitäpä eroa on M10 1.8 ja 2.0 kansilla? ja mistä kansipahvi 92 koloille?
                          Niitä 1,8 ja 2,0 kansia on aika paljon erilaisia...
                          Tässä
                          Myyn:
                          M10/20/52 E30-E36 osia

                          Comment

                          • Tzeimi
                            Bimmer Enthusiast
                            • Nov 2004
                            • 2067
                            • Banshee - Jyväskylä

                            Originally posted by E12 View Post
                            mistä kansipahvi 92 koloille?
                            Taitaa mennä liekkirengas-hommiksi vai oisko S14:n MLS-nahka mitä? Ite lähtisin jälkimmäisellä ehkä liikkeelle.
                            Ei ilolla rajaa kun M2:lla ajaa.
                            & 02 tulpo saniteetti dyno




                            Älä väkisin, ota isompi vasara.
                            If the car hasn´t been worth racing it´s not worth having

                            Comment

                            • Tzeimi
                              Bimmer Enthusiast
                              • Nov 2004
                              • 2067
                              • Banshee - Jyväskylä

                              Voihan sitä koittaa heittää jonkun vakioturbon L-jettipurkin piuhoihin? Ei kyllä mitään käryä miten pinnit istuu etc. mutta jos intoa riittää niin vaikka täältä:


                              pääsee liikkeelle.

                              Huom. L-jet seminaari -topiikki... BMW:n systeemin esittely
                              Ei ilolla rajaa kun M2:lla ajaa.
                              & 02 tulpo saniteetti dyno




                              Älä väkisin, ota isompi vasara.
                              If the car hasn´t been worth racing it´s not worth having

                              Comment

                              • jmp2002
                                BTCF Member
                                • Oct 2003
                                • 5727
                                • Rovaniemi

                                lueppa tuo.... Luntti projekti, kyllä sen pikku paineilla saa pelamaan, mutta monesti nälkä kasvaa syödessä..
                                E30 325i Touring -89
                                E30 325i touring -88 m50tbo
                                G20 330e M-Sport -20

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎