Announcement

Collapse
No announcement yet.

M10 Turbotus, heikot kohdat jne.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • KingOnTheRoad
    Bimmer Fanatic
    • Oct 2005
    • 573
    • Kemijärvi

    Originally posted by turbo touring View Post
    Millä arvoilla olette kiristäneet ahdetun moottorin kannen? Tuntuu aika vähältä noi momentit tämän ohjeen mukaan.
    Autodatan mukaan 1=35-45nm, 2 =60-65nm, 3=73-77nm.
    120nm arpeilla
    E21 315 m10b20 TIC 420hp/500Nm @1.9bar
    E36 328i coupe -95 "UXI"
    Polaris RMK 800 Nordic edition-15
    Yamaha yz250 -02

    Comment

    • pilssi
      BTCF Member
      • Oct 2010
      • 688
      • Siilinjärvi

      Originally posted by KingOnTheRoad View Post
      120nm arpeilla
      Ite laitoin 86nm arpeilla arp rasvan kans

      Nyt taas arvotaan mäntä hommia. AA-pistonssista halkes männänrengasväli. Pitää ruveta selvittelemään mitä mäntiä ja millä porauksella sais.
      Last edited by pilssi; 08-01-2016, 22:45.
      E91 330xd -06

      myytäviä

      Comment

      • pazq
        BTCF Member
        • Jan 2008
        • 3167
        • 47200

        Originally posted by turbo touring View Post
        Millä arvoilla olette kiristäneet ahdetun moottorin kannen? Tuntuu aika vähältä noi momentit tämän ohjeen mukaan.
        Autodatan mukaan 1=35-45nm, 2 =60-65nm, 3=73-77nm.
        Mulla kansi vedettiin kolmannella kerralla samaa commetikkia käyttäen reiluun 10kiloon ja max 2.4bar ahtoja eikä vuotanut silti. Uusi tiiviste taidettiin heittää elringin tikuilla 7.7kg ekalla, toisella vajaa ysiin ja vikalla reiluun kymppiin samoja rojuja käyttämällä.

        Comment

        • turbo touring
          Bimmer Rookie
          • Dec 2003
          • 141
          • Kiiminki

          Ahdettu l-jet ei kierrä?

          Oiskos porukalla ajatuksia mikä loppuu (ilma, bensa vai sytytys) kun ei kierrä kuin 4500rpm? suuttimet 1.8i vakiot eihän näillä pitkälle pääse mutta kuinka pitkälle muut on päässyt? vakio kärjetön sytty. ei mene alipainetta (meneekö ennakot perseelleen?) Vaiko 1.8i vakio kaasuläppä ja ilmanmäärä mittari. ja en ole laittamassa vielä moottorin ohjausta eli laita MS tai vastaavan tiedon voi jättää mainitsematta.

          Comment

          • fore
            Bimmer Fanatic
            • Jul 2012
            • 986
            • Espoo

            Originally posted by turbo touring View Post
            Oiskos porukalla ajatuksia mikä loppuu (ilma, bensa vai sytytys) kun ei kierrä kuin 4500rpm? suuttimet 1.8i vakiot eihän näillä pitkälle pääse mutta kuinka pitkälle muut on päässyt? vakio kärjetön sytty. ei mene alipainetta (meneekö ennakot perseelleen?) Vaiko 1.8i vakio kaasuläppä ja ilmanmäärä mittari. ja en ole laittamassa vielä moottorin ohjausta eli laita MS tai vastaavan tiedon voi jättää mainitsematta.
            1.8i vakio suuttimet + vakio ohjaus ---> bensahan tossa kaiken järjen mukaan loppuu.
            e34 535i -88
            f30 328i -12
            VW 1302 -71
            Originally posted by axu100
            jotain häikkää rajottimessa rajoittaa aika hitaasti se vaa on fuuuuuuuufuuuuuufuuuuuuu ku sen pitäs olla fututtututurururutututututruutpox...

            Comment

            • JJT
              Bimmer Enthusiast
              • May 2005
              • 6694
              • .......

              Kannattaako väkisin sulattaa se pata vakio suuttimilla joissa tuotto riittää nippanappa vakio tehoihin?
              Myyn:
              M10/20/52 E30-E36 osia

              Comment

              • turbo touring
                Bimmer Rookie
                • Dec 2003
                • 141
                • Kiiminki

                Originally posted by fore View Post
                1.8i vakio suuttimet + vakio ohjaus ---> bensahan tossa kaiken järjen mukaan loppuu.
                Siis vaihtelen viikoloppuna suuttimet ja katotaan josko paranis. Juu ja ei ole tarkoitus sulattaa moottoria kun ei tästä mitään 300 heppasta olla tekemässä. Mites toi ilman saanti kun isontaa suuttimia?

                Comment

                • Pazi88
                  Moderator
                  • Jan 2007
                  • 11131
                  • Oulu

                  No ei se siltikään tule toimimaan vakio ohjauksella. Mikä nyt oli ilmeisesti vastaus mitä et halunnu

                  Instagram, YouTube kanava
                  ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

                  Comment

                  • petrolhead
                    Moderator
                    • Feb 2004
                    • 13793
                    • Hyvinkää

                    Originally posted by turbo touring View Post
                    Siis vaihtelen viikoloppuna suuttimet ja katotaan josko paranis. Juu ja ei ole tarkoitus sulattaa moottoria kun ei tästä mitään 300 heppasta olla tekemässä. Mites toi ilman saanti kun isontaa suuttimia?
                    Mitä? Ilman saanti. Se kone imee ilmaa sen mitä se imee. Kone tarvii moottorinohjauksen joka osaa annostella soppelin määrän polttoainetta kullosenkin ilmamäärän ja muitten juttujen mukaan.

                    Niitten vakiosuuttimien tuotto on just sen verran että ne riittää vakiomoottorissa just siihen sataan viiteen heppaan. Onko siinä BTW paikallaan vielä vakio bensanpaineen säädinkin joka on 2,5 bar?
                    Last edited by petrolhead; 28-07-2016, 22:38.
                    2015 VW Crafter
                    1984 BMW 316
                    2009 Kawasaki Ninja 250RRR
                    petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
                    "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

                    Comment

                    • JJT
                      Bimmer Enthusiast
                      • May 2005
                      • 6694
                      • .......

                      Kun sitä l-jetronic boksia ei hirveesti voi säätää niin sen kanssa tarviis kuitenkin jonkun lisärikastus systeemin että saisi toimimaan edes jollain lailla...
                      Eikös niitä ennen ollut jotain finboost tms
                      Myyn:
                      M10/20/52 E30-E36 osia

                      Comment

                      • Muurahainen
                        BTCF Member
                        • Dec 2006
                        • 9194
                        • Nurmijärvi

                        Originally posted by turbo touring View Post
                        Oiskos porukalla ajatuksia mikä loppuu (ilma, bensa vai sytytys) kun ei kierrä kuin 4500rpm? suuttimet 1.8i vakiot eihän näillä pitkälle pääse mutta kuinka pitkälle muut on päässyt? vakio kärjetön sytty. ei mene alipainetta (meneekö ennakot perseelleen?) Vaiko 1.8i vakio kaasuläppä ja ilmanmäärä mittari. ja en ole laittamassa vielä moottorin ohjausta eli laita MS tai vastaavan tiedon voi jättää mainitsematta.
                        Kiertääkö se edes paikoillaan enempää?

                        Tulee muuten romua aika helposti jos koitat vakio suuttimilla / ohjauksella ahdettuna saada toimimaan.

                        Comment

                        • Dille_
                          Bimmer Fanatic
                          • Dec 2010
                          • 226
                          • Järvenpää

                          Originally posted by JJT View Post
                          Kun sitä l-jetronic boksia ei hirveesti voi säätää niin sen kanssa tarviis kuitenkin jonkun lisärikastus systeemin että saisi toimimaan edes jollain lailla...
                          Eikös niitä ennen ollut jotain finboost tms


                          Heh eikös siinä ruiskuimusarjassa oo jo vakiona se lisäsuutin kylmäkäyntiä varten, kova jätkähän vaihtaa siihen vähän isomman tilalle ja laittaa jonkun vanhan öljynpaineanturin ohjaamaan aukeamista ahtopaineilla 😂 ainakin yhden sierran nähnyt missä oli tämän tyyliset viritelmät ja tais olla enemmänkin vetoja, eriasia sitten kuinka hyvin / kauan toimii 😃

                          Lienee kuitenkin viisainta alottaa suoraan koko homma sen säädettävän moottorinohjauksen asennuksesta..
                          E30 -90 M20 Turbo
                          sigpic

                          Comment

                          • Dille_
                            Bimmer Fanatic
                            • Dec 2010
                            • 226
                            • Järvenpää

                            Mihin kohtaan muut on tehnyt turbon öljynpaluun? Tarkoitus oli hitsata nippa alemman öljypohjan yläreunaan, mutta jääkö silloinkin liian alas öljynpintaan nähden? Porataanko suosiolla lohkoon reikä tms?
                            E30 -90 M20 Turbo
                            sigpic

                            Comment

                            • turbo touring
                              Bimmer Rookie
                              • Dec 2003
                              • 141
                              • Kiiminki

                              Minä tein öljypohjan yläreunaan paluun ja hyvin on toiminut. Muista tehdä reilun kokoisella putkella se paluu.
                              Last edited by turbo touring; 14-08-2016, 20:11.

                              Comment

                              • Muumi
                                BTCF Member
                                • Oct 2002
                                • 1702
                                • Rovaniemi

                                Originally posted by Dille_ View Post
                                Mihin kohtaan muut on tehnyt turbon öljynpaluun? Tarkoitus oli hitsata nippa alemman öljypohjan yläreunaan, mutta jääkö silloinkin liian alas öljynpintaan nähden? Porataanko suosiolla lohkoon reikä tms?
                                Laita ennemmin siihen ylempään pohjaan, ja sinne jakopään päähän, siellä on hyvin tilaa.

                                Kuvassa näkyy punainen korkki ööpohjassa, siihen.
                                Last edited by Muumi; 25-12-2019, 14:32.
                                E24 635csi

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎