Announcement

Collapse
No announcement yet.

Rikkoutuvat imusarjan läpät - tietoa kerätään - taistelu BMW:tä vastaan

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • e46touring
    Bimmer Enthusiast
    • Dec 2003
    • 1325
    • Tornio

    heitetään läppää !!

    [QUOTE=WSE1;2236067]Eivät ne yleensä akselistaan irtoa, akseli vain menee siitä kiinnitysruuvin kohdalta poikki yleensä. Tottakai läpät akseleineen olisi teknisesti mahdollista toteuttaa niin että kestäisivät, nämä bmw:n käyttämät toteutukset eivät nyt vain kestä riittävästi, en ole suurta eroa havainnut sen vanhemman taikka uudemman toteutustavan kestävyydessä.

    Joo ns. vahvistetussa uudemmassa mallissa on saman mallinen peltirunko jonka päälle on
    KORTONKI vedetty mukamas parantamaan kestävyyttä.
    ts. kumilla päällystetty läppä sekä runko-osa jota on hivenen muutettu.

    Olisikohan tuossa kuviteltu karstan pyyhkiytyvän pois pehmeitä tiivistepintoja vasten
    ja tällä systeemillä saataisiin kestävyyttä edes takuu ajaksi.

    Paska systeemi joka tapauksessa.
    Eli LÄPÄT AINA POIS !!!!
    __________________________________________________ ____________
    Neuvokkaat selviytyvät niistä tilanteista mihin viisaat ei koskaan joudu !!!

    Comment

    • pro_tinnitus
      Bimmer Fanatic
      • Jun 2007
      • 273
      • Etelä-Suomi

      Moi,

      Omassa laitteessa 320d -2005 alkaisi olla läpän poiston aika. Tietääkö kukaan hyvää paikkaa Espoosta tai Hyvinkäältä , jossa homma onnistuisi?

      Pistäkää vaikka privaviestiä tulemaan. Tai sitten tänne.

      , Tinnitus
      E90 320d -05
      EX: Z3 E36/8 3.0i

      Comment

      • Laku
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2007
        • 17512
        • Turku

        Originally posted by pro_tinnitus View Post
        Moi,

        Omassa laitteessa 320d -2005 alkaisi olla läpän poiston aika. Tietääkö kukaan hyvää paikkaa Espoosta tai Hyvinkäältä , jossa homma onnistuisi?

        Pistäkää vaikka privaviestiä tulemaan. Tai sitten tänne.

        , Tinnitus

        Kysypä nimimerkeiltä WSE1 tai Supa. Lohjalla.
        Näillä mennään:
        - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
        - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
        - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
        - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


        Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

        Comment

        • Defender19
          BTCF Member
          • Feb 2010
          • 24
          • Espoo

          Rahu osaa myös Tuusulassa homman hoitaa.

          Comment

          • puerco
            Bimmer Enthusiast
            • Dec 2004
            • 1135
            • Espoo

            Itseltä myös poistettu viime huollossa 100 000km paikkeilla. Onneksi ei vielä kerennyt irtoamaan. Buttit / Kaarina hoisi poiston.
            MB E350e http://www.elpuercosi.fi
            https://www.facebook.com/elpuercosiphoto
            https://www.youtube.com/channel/UCjV...2Tg2tx5t45kniw
            IG: www.instagram.com/elpuercosiphoto

            Comment

            • lao
              Bimmer Fanatic
              • Jun 2010
              • 278
              • Tampere

              Originally posted by Defender19 View Post
              Rahu osaa myös Tuusulassa homman hoitaa.
              3 tuntia sitten lähti omastani läpät läppien taivaaseen Rahun toimesta. Homma kävi rivakoin ja kokenein ottein paikalla odottaessa

              Comment

              • m-sport newbie
                Bimmer Rookie
                • Nov 2007
                • 142
                • Vantaa

                itsellä E90 330d -06 jossa ne "vahvistetut"...Olarinluoman Laakkosen "sisäpiirin" hepun mukaan hajonneita 0 kpl...tuollaista versiota siis...

                mutta...jos ne nyt siis poistaa niin mistä hinnoista about puhutaan? 100-250eur vai 250eur->
                Last edited by m-sport newbie; 03-01-2011, 22:52.
                ***************************************
                E90 -06 330D
                E46 -99 328ci cossmosschwartz m-sport
                ex -06 Mazda 6 1.8 sportwagon
                ex -04 Peugeot 307 2.0
                ex -85 Ford Escort Mk3 1.6 XR3i

                Comment

                • lao
                  Bimmer Fanatic
                  • Jun 2010
                  • 278
                  • Tampere

                  Tossa kuvia äskeisestä poistosta, jossa lähtivät ns. vahvemmat läpät. Ulkoisesti kaikki läpät ja akselit olivat ehjän oloisia, mutta tämä nyt ei kerro mitään siitä koska ne voisivat laueta.





                  Comment

                  • lao
                    Bimmer Fanatic
                    • Jun 2010
                    • 278
                    • Tampere

                    Originally posted by m-sport newbie View Post
                    itsellä E90 330d -06 jossa ne "vahvistetut"...Olarinluoman Laakkosen "sisäpiirin" hepun mukaan hajonneita 0 kpl...tuollaista versiota siis...

                    mutta...jos ne nyt siis poistaa niin mistä hinnoista about puhutaan? 100-250eur vai 250eur?
                    Hinnasta en halua puhua täällä julkisesti, mutta sen voin sanoa, että minusta se oli "sopiva".

                    Comment

                    • viktor
                      Bimmer Enthusiast
                      • Aug 2006
                      • 1272
                      • ...

                      Originally posted by m-sport newbie View Post
                      itsellä E90 330d -06 jossa ne "vahvistetut"...Olarinluoman Laakkosen "sisäpiirin" hepun mukaan hajonneita 0 kpl...tuollaista versiota siis...

                      mutta...jos ne nyt siis poistaa niin mistä hinnoista about puhutaan? 100-250eur vai 250eur->
                      Huomattavasti edukkaampi operaatio kuin vaihtomoottori tai totaalikunnostus
                      Eikös sitä tässäkin topikissa jo ollut esillä tapaus missä vahvistettu läppä oli irronnut tai ainakin vääntynyt pahoin, mutta ei tuurilla ollut mennyt vielä eteenpäin..

                      Olarin laakkosella on muitakin hyviä sisäpiiritietoja ja -taitoja välillä, kannattaa suhtautua varauksella..
                      Toki myös tietotaitoa on, että ei saa yleistää kaikkeen kuitenkaan vaikka jotain voi mennä vähän pieleenkin
                      ///M5
                      "Without debate, without criticism, no Administration and no country can succeed or survive."

                      Comment

                      • opl21
                        Bimmer Fanatic
                        • Oct 2007
                        • 320
                        • Itävalta

                        Tuli siinä tehtyä tuohon nykyiseen vahvistettujen läppien poisto.Mietin siinä että tekisinkö turhaa työtä sillä karstaa ei ollut kerääntynyt juuri yhtään läppien viereen ja läpät kääntyivät höyhenen kevyesti joka kolossa...

                        Poistin läpät kuitenkin,yhden läpän torxit eivät auenneet ja jouduin vääntämään pihdeillä läpän pois ja huomasin että samanlailla popsahti pikkutorxit katki aivan mitättömällä voimalla .Eli karstan kerääntymiseen oli puututtu mutta liian heiveröisiin ruuveihin ei.
                        sigpic

                        F01 730d -09
                        Ex
                        E70 x5 3.0d-08
                        e39 M5-99
                        e60 535da M-Sport -07 380hp/710nm
                        (Ego)
                        e39 530da-03 219hp/500nm(Eco)
                        e39 528ia -97 200hp/290nm
                        e36 320i -94
                        e30 320i -89

                        Comment

                        • artci
                          Newbiemmer
                          • Jul 2005
                          • 7
                          • Lohja

                          Increased emissions

                          Poistin läpät noin 2500 kilometriä sitten. Samalla tukin egr:n. Tänään tuli sitten ilmoitus Increased emissions ja keltainen sukellusvene mittaritauluun.

                          En tiedä onko vaikutusta, mutta sää oli ekaa kertaa plussalla egr:n tukkimisen jälkeen.

                          Mielenkiintoista oli myös se, että vian ilmaantumisen jälkeen ulkoilman lämpömittari näytti hitaalla nopeudella normaalia lukemaa (+1...+2 astetta) ja moottoritiellä cruisella noin satasta ajaessa selkeästi enemmän (+6...+7 astetta). Jokin ilmeisesti siis lämpiää konehuoneessa.

                          Onko ensiapu ongelmaan egr:n uudelleenavaus, vai johtaako oireet johonkin muuhun suuntaan?

                          Auto on 2006 E61 520DA.
                          520dA Touring 2006
                          Ex 318tds Touring 1996

                          Comment

                          • Clavurion
                            BTCF Member
                            • Feb 2005
                            • 9147
                            • Oulu

                            Originally posted by artci View Post
                            Poistin läpät noin 2500 kilometriä sitten. Samalla tukin egr:n. Tänään tuli sitten ilmoitus Increased emissions ja keltainen sukellusvene mittaritauluun.

                            En tiedä onko vaikutusta, mutta sää oli ekaa kertaa plussalla egr:n tukkimisen jälkeen.

                            Mielenkiintoista oli myös se, että vian ilmaantumisen jälkeen ulkoilman lämpömittari näytti hitaalla nopeudella normaalia lukemaa (+1...+2 astetta) ja moottoritiellä cruisella noin satasta ajaessa selkeästi enemmän (+6...+7 astetta). Jokin ilmeisesti siis lämpiää konehuoneessa.

                            Onko ensiapu ongelmaan egr:n uudelleenavaus, vai johtaako oireet johonkin muuhun suuntaan?

                            Auto on 2006 E61 520DA.
                            EGR:ää ei näistä uudemmista saa mekaanisesti tulpata. Seurauksena on tuo vikailmoitus. Kovilla pakkasilla EGR:n osuus pienempi, niin ei välttämättä ole "vika" aiemmin ilmaantunut.
                            E39 530dA -02 M-Sport
                            E53 X5 3.0dA -06 Sport
                            * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                            Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                            Comment

                            • -Tapi
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jan 2004
                              • 3117
                              • Välisuomi

                              Originally posted by artci View Post
                              Mielenkiintoista oli myös se, että vian ilmaantumisen jälkeen ulkoilman lämpömittari näytti hitaalla nopeudella normaalia lukemaa (+1...+2 astetta) ja moottoritiellä cruisella noin satasta ajaessa selkeästi enemmän (+6...+7 astetta). Jokin ilmeisesti siis lämpiää konehuoneessa.
                              Ei ulkolämpötilaa mitata konehuoneesta..
                              ---

                              Comment

                              • Kramer11
                                Newbiemmer
                                • Jan 2011
                                • 1
                                • LPR

                                Onko tässä mallissa Läpät alkuperäisenä varusteena ???



                                nöyrimmät kiitossset

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎