Announcement

Collapse
No announcement yet.

Rikkoutuvat imusarjan läpät - tietoa kerätään - taistelu BMW:tä vastaan

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Vesper
    Bimmer Fanatic
    • Sep 2010
    • 240
    • Vantaa

    Originally posted by TJJ View Post
    Tottakai ne voi noin rakentaa (rakenteen parannusideoitakin on täällä esitetty), BMW vaan ei ole niin tehnyt.
    Paljonkohan noita moottoreita on rikkoutunut, esim. koko Euroopan
    alueella?:think
    Moottoreita tehty kuitenkin varmasti satojatuhansia joissa tuo rakenne
    on. Siitä voi sitten jokainen laskea, että jos 1-2% moottoreista rikkoutuu,
    ja moottoreita valmisetttu esim. 250 000kpl, mikä on niiden kokonaismäärä.

    Comment

    • Tomi T
      BTCF Member
      • Apr 2003
      • 3831
      • Nokia

      Keneltä tällä foorumilla on 8.4.2004 jälkeen tehdyn auton läpät hajonneet?
      Last edited by Tomi T; 15-01-2011, 11:29.
      ½ BMW i4 M50 Sunset orange metallic '24
      ½ BMW 335i xDrive E92 M-sport Saphirschwarz metallic '09
      BMW 750iL E32 Diamantschwarz metallic '93
      BMW X5 3.0d E53 Sterling-grau metallic '05

      ex. 53*BMW

      Comment

      • rixxcu
        Newbiemmer
        • Oct 2010
        • 9
        • Finland

        Poistatin omasta 320d '02 M47N koneellisesta imusarjanläpät, nyt saa nukkua rauhassa taas yöt. Läpät oli hyvä kuntoset..
        ..jabadaba

        Comment

        • -Kapa-
          Newbiemmer
          • Dec 2010
          • 6
          • Kontiolahti

          Jaksoin lukea ensimmäiset 20 sivua tätä ketjua.
          Kysymykseen olisi varmaan löytynyt varma vastaus ...

          Kiikarissa olisi vm. 2000 320d farkku manuaali askilla, jos ymmärsin oikein niin ko. koneessa ei läppiä ole? :think

          Comment

          • rixxcu
            Newbiemmer
            • Oct 2010
            • 9
            • Finland

            Originally posted by -Kapa- View Post
            Jaksoin lukea ensimmäiset 20 sivua tätä ketjua.
            Kysymykseen olisi varmaan löytynyt varma vastaus ...

            Kiikarissa olisi vm. 2000 320d farkku manuaali askilla, jos ymmärsin oikein niin ko. koneessa ei läppiä ole? :think
            Ei ole läppiä. M47N koneessa on, ja tuossa taitaa olla M47.. korjatkaa toki jos olen väärässä.

            -- > http://www.btcf.fi/forum/showpost.ph...0&postcount=26
            ..jabadaba

            Comment

            • aune
              Newbiemmer
              • Aug 2010
              • 3
              • Naantali

              ..........
              Last edited by aune; 27-12-2010, 17:48.
              E34 ///M5
              vw golf

              Comment

              • Laxa
                Bimmer Enthusiast
                • Feb 2004
                • 1363
                • Tampere

                Hyväuskoisia ihmisiä löytyy edelleen. Nettiautosta osui yksi myynti-ilmoitus silmään, jossa lukee:

                Koko moottorin imusarja (pelkkien läppien poiston sijasta) vaihdettu aikanaan ennakkoon BMW:n huoltosuosituksen mukaisesti
                Eli muutaman kympin operaation sijaan taas vaihdettu repullinen osia autoon ja rikkoutumisriski ei poistu.
                Jos mä oisin sä ni kuka sä sit oisitkaan?

                E30 325i Cabrio M-Tech II -91

                EX: G30 Sedan 520d A xDrive -17
                EX: E61 530xdAT -07
                EX: E60 520dA Sedan -08
                EX: F30 320dA xDrive Sport -13
                EX: E39 530dAT -02
                EX: E36 320iA -91
                EX: R1150RT -03

                Comment

                • Kalkkis_
                  Newbiemmer
                  • Apr 2010
                  • 3
                  • Kouvola

                  Onko kellään tietoa onko vuoden -99 E46 320D:ssä imusarjan läppiä? Olin katsovinani että ei ole mutta varmistusta kaipaisin. :think
                  Last edited by Kalkkis_; 26-12-2010, 21:58.

                  Comment

                  • Enliz
                    BTCF Member
                    • Jan 2005
                    • 1503
                    • Espoo

                    Originally posted by Kalkkis_ View Post
                    Onko kellään tietoa onko vuoden -99 E46 320D:ssä imusarjan läppiä? Olin katsovinani että ei ole mutta varmistusta kaipaisin. :think


                    Sinun koneesi ei ole M47N joten autossasi ei ole läppiä
                    now: Mercedes Benz 350e AMG
                    ex: f30 320i M-Sport
                    ex: e46 320i M-Sport II
                    ex: e46 330Ci Cabriolet M-Sport II
                    ex: e36 316i Compact
                    ex: e39 530i M-Sport
                    ex: e46 320Cd M-Sport II

                    Comment

                    • Kalkkis_
                      Newbiemmer
                      • Apr 2010
                      • 3
                      • Kouvola

                      Originally posted by Enliz View Post
                      http://www.btcf.fi/forum/showpost.ph...0&postcount=26

                      Sinun koneesi ei ole M47N joten autossasi ei ole läppiä
                      Kiitos selvennyksestä.

                      Comment

                      • *Kaide
                        Moderator
                        • Nov 2002
                        • 3226
                        • HELLsinki

                        Originally posted by Vesper View Post
                        Paljonkohan noita moottoreita on rikkoutunut, esim. koko Euroopan
                        alueella?:think
                        Moottoreita tehty kuitenkin varmasti satojatuhansia joissa tuo rakenne
                        on. Siitä voi sitten jokainen laskea, että jos 1-2% moottoreista rikkoutuu,
                        ja moottoreita valmisetttu esim. 250 000kpl, mikä on niiden kokonaismäärä.
                        Jossain vaiheessa oli puhetta että ongelmaa ei ole esiintynyt muualla mutta nyt sattui silmään BMWCar Magazinessa mainos jossa poistettiin läppiä ja kehoitettiin tutustumaan aiheeseen syöttämällä googleen "swirl flaps".
                        E9, E21, E46/5, G01

                        Comment

                        • Thuppu
                          Bimmer Enthusiast
                          • Aug 2007
                          • 3626
                          • Seinäjoki

                          Originally posted by *Kaide View Post
                          Jossain vaiheessa oli puhetta että ongelmaa ei ole esiintynyt muualla mutta nyt sattui silmään BMWCar Magazinessa mainos jossa poistettiin läppiä ja kehoitettiin tutustumaan aiheeseen syöttämällä googleen "swirl flaps".
                          Onhan noista ollu brittifoorumeilla puhetta kauan aikaa. Britit harrastaa jopa tämmösiä öky-billet-osia läppien korvaajiksi kun meillä käytetään pelkkiä ruuveja.

                          BMW 740iA "ALPINA"
                          BMW 320d Touring e91 "M-Sport"
                          Audi UrS4 2.2 20vt Twincharged @624hv/737Nm
                          Audi 80q b4 2.2 20vt @488hv/620Nm

                          Comment

                          • LT2000
                            Newbiemmer
                            • Dec 2010
                            • 1
                            • Tampere

                            Niille, jotka vielä harkitsevat.

                            Toivottavasti kuvat näkyvät.
                            Kyseessä vm 10/2003 320dA aj. 123 tkm.
                            2 pytyn imuläppä irronnut ja tehnyt pahaa jälkeä sylinterille, männälle ja tietysti venttiileille.
                            Kone ja imusarja vaihtoon, kenties turbokin, ym, ym.
                            Merkkikorjaamon diagnoosi ennen imusarjan aukaisemista: Suutinvika.
                            Muutama satanen läppien poistoon olisi ollut pikku juttu, jos vain olisi ollut edes hajua mokomasta ongelmasta.
                            Last edited by LT2000; 28-12-2010, 23:49.

                            Comment

                            • WSE1
                              Bimmer Enthusiast
                              • Apr 2006
                              • 3242
                              • Suomusjärvi

                              Originally posted by fjonga View Post
                              Mikä olisi syy? Jos valmistajan mukaan autossa on jo vahvempi rakenne läpissä, ja aiemmissa malleissakin rikkoutuneiden määrä on hyvin hyvin vähäinen, miksi muuttaa moottorin toimintaa? Tässä threadissakin listatut hajonneet moottorit ovat poikkeuksetta olleet max 2004 mallia. Itse en näe mitään syytä poistaa läppiä myöhemmistä malleista. Imusarjan kuntoa tosin kandee varmaan seurailla ja tukkeutunutta / tukkeutumassa olevaa sitten vaihdella / puhdistaa jne.

                              Näin ainakin nyt fiilistellään. Jos läppää näistäkin vehkeistä alkaa rikkoutumaan, niin
                              Syyskuussa viimeksi vaihdoin koneen tuommoiseen 2006 vuosimallin 530DA jossa oli "vahvistettu rakenne" läpissä, koneenvaihdon syynä 5 sylinterin läpän meno moottorin ja sitämukaa imusarjan, männän, sylinterin, kannen, venttiilien yms tuhoutuminen, kohtuu halpa ehjä vaihtokone oli halvempi vaihtoehto tässä tapauksessa.
                              En näe mitään järkevää syytä pitää niitä läppiä siellä imusarjassa, autoasi kun ei tarvitse enää uudelleen euro 4 typpihyväksyttää...
                              Aika monesta noita läppiä on tullut poistettuakin ja KUKAAN ei ole vielä halunnut niitä takaisin.

                              Comment

                              • WSE1
                                Bimmer Enthusiast
                                • Apr 2006
                                • 3242
                                • Suomusjärvi

                                Originally posted by mahead View Post
                                Eli, oletteko tosiaan sitä mieltä että niitä läppiä ei ole mahdollista rakentaa niin että ne eivät akselistaan irtoaisi isohkolla todennäköisyydellä? Kun tuntuu että rakenteesta riippumatta tuomio on sen kummempia pohtimatta "SIINÄ ON LÄPÄT, ÄKKIÄ POIS!!".
                                Eivät ne yleensä akselistaan irtoa, akseli vain menee siitä kiinnitysruuvin kohdalta poikki yleensä. Tottakai läpät akseleineen olisi teknisesti mahdollista toteuttaa niin että kestäisivät, nämä bmw:n käyttämät toteutukset eivät nyt vain kestä riittävästi, en ole suurta eroa havainnut sen vanhemman taikka uudemman toteutustavan kestävyydessä. Toki jos egr:n disabloi toiminnasta heti uutena paranee läppäsysteemin kestävyys draamaattisesti...

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎